Saako apua?

Anonyymi

Olin huonossa jamassa ja tein tyhmyyksiä eli otin pikavippejä ja muutenkin lainaa. Nyt ulosotto vie 600- 700 euroa kuukaudessa ja rahat ei riitä kun viel pankkilainas 500 kuukaudessa. Lainaa on niin paljon että takuusäätiön takaus ei riittä. Miten saisin järjesteltyä kaikki yhteen jonka pystyisin hoitamaan 700 euroa kuukaudessa niin rahat riittäisi vuokraan ja elämiseen

11

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoa miten onnistuu, niin ”yhdistelet” sen pankkilainankin ulosottoon. Tosiasiassa pärjäät nytkin, kun lopetat kulutusjuhlat hetkeksi. Tuolla ulosotolla nettotulosi on n.2000€/kk. Tuosta jää vielä yli 700€ ruokaan,kaljaan ja vaatteisiin.

      • Anonyymi

        Haluaisin yhdistää lainat mutta pankki ei suostu miren toimin? En halua et menee takaajan maksettavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin yhdistää lainat mutta pankki ei suostu miren toimin? En halua et menee takaajan maksettavaksi?

        Maksat lainat itse niin kuun on sovittu.
        Tai sitten laitat takaajan maksamaan. Takaus annetaan siltä varalta, ettei velallinen pysty maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin yhdistää lainat mutta pankki ei suostu miren toimin? En halua et menee takaajan maksettavaksi?

        Anna takaajan maksaa velkasi ja lyhentele velkaa sitten takaajalle. Hyvä takaaja ei vaadi edes korkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna takaajan maksaa velkasi ja lyhentele velkaa sitten takaajalle. Hyvä takaaja ei vaadi edes korkoa.

        Nykypäivän ”hyvä takaaja” on jo itse valmiiksi yhtä kusessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna takaajan maksaa velkasi ja lyhentele velkaa sitten takaajalle. Hyvä takaaja ei vaadi edes korkoa.

        Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että puhevälit katkeaa. Harva takaajakaan ymmärtää takausvastuun ja taattavan todellisen rahatilanteen. Myöskään takausta pyytävä ei osaa ajatella mitä hän on tehnyt takaajalle nimeä pyytäessään..


    • Anonyymi

      Varaa aika velkaneuvontaan, varaudu odottamaan.
      Odotellessa vähennä kulutustasi.
      Ala raapustaa edes paperille budjettia jossa on sinun tulosi ja menosi seuraavalta vuodelta.
      Selvitä tilanteesi realistisesti: muuten siitä velkaneuvojastakaan ei ole apua. Se ei ole joulupukki.

      • Anonyymi

        Ei sillä neuvonnalla saa rahaa. Maksaa velat ja jatkaa elämää. Jonottelu on laiskoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä neuvonnalla saa rahaa. Maksaa velat ja jatkaa elämää. Jonottelu on laiskoille.

        Velkaneuvonta EI ole velkajärjesteltneuvonta.
        Sen sijaan sieltä saattaa saadaa neuvoja, joilla tilanteensa saa jonkinlaiseen hallintaan.
        Ja saa kyllä myös asiantuntevan arvion siitä, onko mahdollisuutta velkajärjestelyyn
        Ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaneuvonta EI ole velkajärjesteltneuvonta.
        Sen sijaan sieltä saattaa saadaa neuvoja, joilla tilanteensa saa jonkinlaiseen hallintaan.
        Ja saa kyllä myös asiantuntevan arvion siitä, onko mahdollisuutta velkajärjestelyyn
        Ehkä.

        Velkaneuvonta on veronmaksajien maksama palvelu, jossa veronmaksajien rahoilla maksettu henkilö kuuntelee pulaan joutuneen tarinan ja kirjoittelee jotain paperille. Tapaamisen jälkeen paperit heitetään roskikseen ja pulaan joutuneen omaisuus takavarikoidaan.
        Pulaan joutunut ohjataan toisen veronmaksajan rahoilla maksetun henkilön pakeille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaneuvonta on veronmaksajien maksama palvelu, jossa veronmaksajien rahoilla maksettu henkilö kuuntelee pulaan joutuneen tarinan ja kirjoittelee jotain paperille. Tapaamisen jälkeen paperit heitetään roskikseen ja pulaan joutuneen omaisuus takavarikoidaan.
        Pulaan joutunut ohjataan toisen veronmaksajan rahoilla maksetun henkilön pakeille...

        Älä viiti.
        Voi olla apua esim. nuorille jotka on sössimeet asiansa.
        Tuo muu pikavippiporukka mädäntyköön keskenään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe