Abortin saaminen ja muut anomiset

Anonyymi

En tiedä kenellä lääkärillä täällä kirjoittava ihminen oikein on käynyt aborttinsa hakemassa kun väittää että aborttia on "anottava nöyrästi". Se m monenko kokemus itsellä oikeasti on? Minä ilmoitin lääkärille että haluan abortin ja lääkäri kirjoitti että hakija ei halua lasta ja siitä merkkinä on käyttänyt ehkäisypillereitä jotka pettäneet. Ei sovi elämäntilanteeseen tjt. En kai mä nyt käyttäisi ehkäisyä jos haluisin lapsen. Ei tarvinnut anella eikä lääkäri vänköttönyt mitään moraalista tai Jeesuksesta, oli varmaan sit uskonnoton lääkäri. Mulla on vertailupohjaa kun hain yhteen korjaavaan plastiikkakirurgiseen leikkaukseen julkisella. Jouduin jonottaa 5 vuotta ja piti perustella psykologisesti ja terveydellisesti ja sosiaalisesti miks mun pitää leikata. Siinä piti oikeesti anella nöyrästi. Siihen verrattuna abortti oli kuin hammaslääkärissä kävis. Siihenki toimenpiteeseen pitää olla joku syy että saa lääkäri apuja. Toinen on klipsien laitto siis sterilisaatio nelikymppisenä. Siihen piti olla myöskin syy ja mulla ikä peruste. Sitä ennen lääkäri sanoi että on vaikea saada. Hän yritti vielä siinä keksiä että jos tapaan kin miehen jonka kanssa haluan lapsia niin sanoin että ei ole millään lailla järkevää tehdä lapsia sen ikäisenä vammojen ja kehityshäröjen riskin takia. Että mulla on jo lapsiakin. Lääkärille piti sterilisaatiota anoa oikeesti nöyrästi. Sain sterinkin kyllä mut siihen meni monta kuukautta. Kysyin että miksi steriä vaikeampi saada kuin aborttia niin lääkäri (mies) sanoi että steriä vaikeampi purkaa, voi tulla katumapäälle ja abortista vähemmän haittaa. Sanoi että abortin jälkeen voi saada lapsia helpommin kuin sterin. Lääkäri oli siis abortti myönteinen ja sterilisaation vastainen. Riippuu varmaan lääkäristä mutta tarkastin laista että abortti on saatava KIIREELLISENÄ, joten lääkärin on laitonta viivyttää sitä. Sterin kohdalla eri asia.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      " Ei sovi elämäntilanteeseen tjt."

      Niin, eli kuten laki edellyttää, ja vaikka muuta yrität väittää, olet sin.äkin joutunut tac.uulla perustelemaan ja selv.ittämään hakemukseen tarkemmin, M.IKSI lapsi olisi el.ämän tilanteessa "coht.uuton ras.itus" ja mitkä tekijät el.ämän oloissa ja muissa ol.o suhteissa sen aih.euttaa.
      Kun on julkisestikin on myönnetty, että muc.avuus aborttien hakemuksiin usein joudutaan väc.isin väänd.ämään celv.ollisia sy.itä ja va-lehd.ellaan minkä ehditään, niin mitä muuta kuin nöyrää anelua sellainen on?

      • Anonyymi

        "Niin, eli kuten laki edellyttää, ja vaikka muuta yrität väittää, olet sin.äkin joutunut tac.uulla perustelemaan"

        Mistä voit tietää mitä toinen on lääkärillä puhunut? Jos laki velvoittaa abortin tekemiseen kiireellisenä niin viivyttäminen on laitonta ja sen saa sitten valviralta kuitenkin. Lomakkeessa yksi perustesyy on kohta "hakijan halu synnyttää ja hoitaa lasta" Siinä se tulee. Jos lääkäri kirjoittaa ettei sitä halua ole niin se on aborttia puoltava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, eli kuten laki edellyttää, ja vaikka muuta yrität väittää, olet sin.äkin joutunut tac.uulla perustelemaan"

        Mistä voit tietää mitä toinen on lääkärillä puhunut? Jos laki velvoittaa abortin tekemiseen kiireellisenä niin viivyttäminen on laitonta ja sen saa sitten valviralta kuitenkin. Lomakkeessa yksi perustesyy on kohta "hakijan halu synnyttää ja hoitaa lasta" Siinä se tulee. Jos lääkäri kirjoittaa ettei sitä halua ole niin se on aborttia puoltava.

        Jos abortti olisi mennyt läpi aloittajan väittämillä supp.eilla toteamuksilla, olisi cys.eessä laiton abortti. No lain cierd.ämistähän se va-lehd.elukin kai on...ehkä jop.a ricc.omista.

        "sen saa sitten valviralta kuitenkin."

        Millä syillä niitä sitten on hyl.ätty sielläkin? Jos pel.ccä hal.ukin riittää, ja olisi laitonta hy.lätä riittämättömällä syyllä.. niin miten tuo on edes mahdollista?

        "Jos lääkäri kirjoittaa ettei sitä halua ole niin se on aborttia puoltava."

        Niin se on vain ycs.i cohd.a ja sitten on perusteltava (el.ämän ol.oihin ja muihin ol.o suhteisiin liittyen) MI.KSI sitä ei ole. Sitten vielä arvioidaan, muodostaako ne tekijät lain edellyttämän "cohd.uuttoman ras.iducsen".


      • Anonyymi

        Elämäntilanne on syy peruste.

        Suomi infossa tämä sanotaan. Se on sosiaali syy. Terveisin ulkomaalainen joka abortin tehnyt. Hyvin hyvä saada aborttia Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäntilanne on syy peruste.

        Suomi infossa tämä sanotaan. Se on sosiaali syy. Terveisin ulkomaalainen joka abortin tehnyt. Hyvin hyvä saada aborttia Suomessa.

        Kun se pel.ccä "el.ämän tilanteen" jancc.aaminen ei vaan auta mitään eikä ce.rro MILL.AINEN se on. Onko lain edell.yttämästi "cohd.uutonta ras.idusta" aiheuttava vaiko ei. El.ämän tilanne voi olla hyväkin, sehän on ihan neutr.aali sana. Sama kuin yrittäisi hoc.ea että j.o-o, 'onhan mu.lla SYY tähän', mutta ei mitään enempää MIK.Ä se syy on. Mitään suoraa "sos.iaali syyt.ähän" siellä kaavakkeessa ei ol.ekaan rastittavana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe