RVS-käsittely tuntuu tehottomalta

Anonyymi

Eipä ole ainakaan venttiilien ajoituksen säätäjästä tuleva klapsutus vähentynyt yhtään ja muutakaan myönteistä en ole havainnut.

5

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin kukaan on väittänytkään että se korjaisi viallisia komponentteja tai nostaisi tehoja niin paljon että perstuntumalta huomaa.

      • Anonyymi

        - Enkä minäkään ole sellaisia aloituksessa väittänyt! Se ei näköjään mitään kitkaa ole pienentänyt sillä "nanotason tribokeraamisella pinnankorjauksellaan", joka sillä väitetään olevan. Tällöin ylimääräisten äänien pitäisi vaimeta.
        Tai sitten ei ole mitään pohjaa käytölle.

        Kun sitten lukee Facebookissa käyttäjien kommentteja, niin siellähän on järjestään aivan dramaattisia parantumisia tullut koneisiin....-kuinkas näin.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Enkä minäkään ole sellaisia aloituksessa väittänyt! Se ei näköjään mitään kitkaa ole pienentänyt sillä "nanotason tribokeraamisella pinnankorjauksellaan", joka sillä väitetään olevan. Tällöin ylimääräisten äänien pitäisi vaimeta.
        Tai sitten ei ole mitään pohjaa käytölle.

        Kun sitten lukee Facebookissa käyttäjien kommentteja, niin siellähän on järjestään aivan dramaattisia parantumisia tullut koneisiin....-kuinkas näin.:)

        "Se ei näköjään mitään kitkaa ole pienentänyt sillä "nanotason tribokeraamisella pinnankorjauksellaan", joka sillä väitetään olevan. Tällöin ylimääräisten äänien pitäisi vaimeta. Tai sitten ei ole mitään pohjaa käytölle."

        Ja ääni joka autostasi tuli oli "venttiilien ajoituksen säätäjästä tuleva klapsutus".

        Jos heitetään arvaus, että kyseessä on renaultin bensamoottori, jossa VVT-pyörän ääni on varsin yleinen, niin ei RVS pysty tuollaista vikaa korjaamaan.

        VVT-pyörähän on nokka-akselin päässä oleva käyttöpyörä, jonka ulkokehän ja sisäakselin keskinäistä kiertymiskulmaa voidaan säätää. Sisäakselin päässä on "roottori" jossa on lukitustappi, jolla tuo roottori voidaan tarvittaessa, silloin kun säätöä ei käytetä, lukita kiinteäksi ulkokehään. Jos tuo tappi ei mene reikäänsä, jää pyörä "säksättämään", eli hakkaamaan reunasta toiseen, moottorin käynnistyksessä, kun moottorin öljynpaine ei ole vielä noussut sylinterinkannessa. Mekanismia siis käytetään öljynpaineella.

        https://www.youtube.com/watch?v=1BrwrbVgMus

        En kyllä pysty keksimään että miten RVS käsittely auttaisi tuota tappia menemään paremmin tuohon reikään.

        "Kun sitten lukee Facebookissa käyttäjien kommentteja, niin siellähän on järjestään aivan dramaattisia parantumisia tullut koneisiin....-kuinkas näin.:)"

        No, minä laitoin omaan 300tkm ajettuun autooni moottorin RVS käsittelyn ja sen jälkeen moottorijarrutuksissa auto rullaa ihan selvästi pidemmälle. Kun laitoin RVS käsittelyn vaihdelaatikkoon, sen käyttö herkistyi huomattavasti.

        Tietysti jos autolla on ajettu vähän, eli mitään kulumaa ei ole, ei RVS ehkä pysty tarjoamaan mitään ekstraa. Tai jos vika on sellainen ettei RVS pysty siihen vaikuttamaan, kuten renaultin VTT-pyörä, niin silloinhan se ei siihen pysty vaikuttamaan.


    • Anonyymi

      Omassa kyllä ohjaustehostimen pumppu hiljeni RVS:llä. Riippuu paljon millainen vika siellä on. Jos on sellaista pientä kulumaa jonka RVS pystyy korjaamaan, sitten auttaa. Jos taas se ajoituksen säätäjä on oikeasti hajalla, ei RVS tietenkään korjaa.

    • Anonyymi

      Vaikka tuo aine toimisi täydellisesti, ei se välttämättä vaimentaisi venttiilin välyksestä tulevaa ääntä.

      Aineen toiminta, tai toimimattomuus selviäisi helpoiten mittaamalla öljynpainetta pitäen kierrosluku, öljy ja öljynlämpötila samana. Tai mittaamalla tyhjäkäynnin polttoaineenkulutusta, tyhjäkäynninsäätimen asentoa, ilmavirtaa tai kierroslukua, pitäen muut ominaisuudet samana. Testiä varten täytyisi siis myös käsittelyn jälkeen vaihtaa öljy, jotta molemmissa kerroissa olisi sama öljy moottorissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      204
      7225
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      172
      2249
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1778
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1440
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1403
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      57
      1216
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      102
      1145
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1086
    9. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      1049
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      267
      1029
    Aihe