Jätän tän palstan

Anonyymi

Tää palsta on ihan täynnä sairaita ihmisiä. Kaikki keskustelut on negatiivisia, valitetaan että millon naapuri sitä ja millon tätä. Meluherkkyyskin on itseasiassa sairaus, jos siis ärsyyntyy aivan tavallisista äänistä, kuten suurin osa kerrostaloissa ja rivitaloissa pidettävistä äänistä on tavallisia elämänääniä, harvoin kellään kotonaan mitään puutyöpajaa on, se ei kuulu kerrostaloon tai rivitaloon... Mulla on ihanat naapurit, vaikka on huono äänieristys tässä kerrostalossa niin silti saa musiikkia kuunnella ja tv:tä katsoa ilman kuulokkeita kohtuudella, ei kukaan valita! Kun otan pitkiä suihkuja niin saattaa naapuri välillä oireilla kohinan äänestä ja osoittaa lapsellisesti ärtymystään, mutta en jaksa tuollaisesta häiriintyä kun ilmiselvästi mielenterveys tapaus kun pelkkä veden laskemisesta lähtevä ääni häiritsee, ei voi olla niin kamalaa ja en myöskään käy hiljaisuusaikaan suihkussa joten siitäkään ei voi olla kysymys kun ärsyyntyy. Tää palsta on täynnä sellasia ihmisiä jotka tarviis mielialalääkityksen, varsinaisia kauhunaapureita, kytätään kaikki naapurin tekemiset, ei osata elää huonosta äänieristyksestä huolimatta niin kuin ei ois kuullutkaan mitä naapurissa tapahtuu vaikka parhain neuvo mitä voi ihmiselle antaa on että keskity omaan elämääsi ja tällä palstalla olevat ihmiset rakastaa valittamista ja sitä jos saavat jonkun ihmisen potkittua kodistaan kadulle vaikka hän eläisi aivan tavallista elämää mutta joka kuuluu huonon äänieristyksen takia naapuriin! Ei kai mun tarvitse alkaa aikuisille ihmisille neuvomaan mitä tavallinen elämä on, mutta sanon nyt vaikka 3 asiaa jotka on aivan tavallista elämää eikä mene minkään mielenterveysongelman piikkiin... eli on tavallista ottaa pitkiä suihkuja ja antaa lämpimän veden virrata pitkin vartaloa ja rentoutua, on tavallista ettei kotona ollessaan käytä kuulokkeita kun kuuntelee musaa mutta jos esim lähtee lenkille ja haluaa samalla kuunnella musaa niin sit laittaa kuulokkeet korviin, on tavallista elämää myös välillä ottaa kaapista vaatteita ja laittaa sinne takas vaatteita ja jos kaapin oven aukaisu ja sulkeminen kuuluu naapurin puolelle huonon äänieristyksen takia niin se on voi voi...

Mikä sitten ei ole normaalia elämää niin esimerkiksi se että käy yöllä suihkussa, koska yöt on tehty nukkumista varten, ihmiset jotka tulee yötöistä ovat poikkeus. Ei ole normaalia huudattaa musiikkia ja tv:tä, jos joku huudattaa, voi kysyä että onko sulla kuulo mennyt kun et normaalin puheen voimakkuudella kuule musiikkia ja tv:tä. Kaappeihin on myös välillä laitettava ja otettava ulos astioita, vaatteita, tavaroita.. ei niiden voi antaa lojua pitkin lattioita, mutta kaappien ovia ei tarvitse paiskoa

Kyllä muakin v.ituttaa kun kerrostalossa kuuluu seinän läpi naapurin puhe ynnä muuta sellaista, mutta realiteetit on ne ettei mulla oo varaa omakotitaloon, suurin osa kerrostaloista on rakennettu niin että niissä on huono äänieristys ja siihen on vaan sopeuduttava. Eriasia on selkeät häiriköt eli juopporemmit ja kun naapurissa vaimoa hakataan sellasista pitääkin tehdä valitus ja mielellään poliisille asti, mutta jos normaalin puheen voimakkuudella oleva musiikki kuuluu naapuriin päiväsaikaan niin siitä on kohtuutonta valittaa. Mä en tajua mitä nipojen päässä liikkuu. Mulla on todella suuri kynnys siihen kenestä alan valittamaan, jos valittaisin niin syy olisi se että musiikkia soitetaan hiljaisuusaikaan klo 22-7, naapurissa tapellaan, naapuri uhkailee minua... muissa tapauksissa en ala valittamaan, vaan elän itse ja annan muiden myös elää omalla tyylillään. Jos kerrostaloissa ja rivitaloissa kielletään tavallinen elämä niin kyllähän siitä ahdistus kasvaa ja hyvinvointivaltio muuttuu entistä enemmän pahoinvointivaltioksi. Mutta taitaa sitä jotkut ihmiset vaan olla häiriintyneitä päästään, rakastaa kiusata, siksi osoittaa lapsellisesti mieltään tai tekee valituksia.

13

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa joissakin asioissa, jotakuinkin kaikissa. Olen samaa mieltä mutta riippuu myös siitä, asuuko talossa lapsia, teinejä, nuoria aikuisia vai asuuko talossa enimmäkseen keski-ikäisiä ja keski-iän ylittäneitä ihmisiä. Tästä riippuu useimmiten äänen käyttö. Vanhemmat metelöi harvemmin kuin nuoret aikuiset. Yöjuoksuja, oven paiskaamista, jatkuvaa musiikkia, jumputtavaa musiikkia, perheriitoja, lasten ääniä, yövieraita... Niitä yleensä löytyy nuorelta parilta. Valittavia on ja löytyy.

    • Anonyymi

      Mä yhdyn tähän kans täysillä... Kaikesta valitetaan, mikään ei oo hyvin.eikä vahingossakaan voida ketään kannustaa :D
      Siihen kylkeen vielä kaikki itekin sekasin päästää omassa kuplassaa

    • Anonyymi

      JÄTÄN TÄMÄN PALSTAN,horo haukkuu täällä ihmisiä.Oletkin jotekin.....arvaa

    • Anonyymi

      Mikä mielenterveyspotilas se täällä kirjoittaa,vituttaako noin kovin?

    • Anonyymi

      Älä kirjoita paskaa,meluherkkyys ei ole mikään sairaus.Sairaus taitaa olla siellä,pitää haukkua täällä .

      • Meluyliherkkyys on sairaus ja vielä paha sellainen. Kun minä kuulen aamulla naapurin keveät askeleet porraskäytävästä hänen lähtiessään töihin, niin meluyliherkkä kuulee sarjan pommiräjähdyksiä. Kun minä kesällä ikkunan ollessa auki kuulen kahden pihalla keskustelevan naapurin muminan, niin meluyliherkkä kuulee heidän huutavan jne...

        Kaikkein pahinta kyseisessä sairaudessa on se, että sitä ei pääse pakoon edes täydellisessä hiljaisuudessa. Täydellisessä hiljaisuudessa me terveet kuulemme oman veren virtaamisen suonissa kevyenä huminana, meluyliherkkä kuulee sen sadan suihkuhävittäjän tuottamana meluna.

        Eli apua kannattaa hakea, sairaus kun tekee arkielämästäkin täyttä tuskaa eikä sitä "melua" pääse koskaan pakoon!


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Meluyliherkkyys on sairaus ja vielä paha sellainen. Kun minä kuulen aamulla naapurin keveät askeleet porraskäytävästä hänen lähtiessään töihin, niin meluyliherkkä kuulee sarjan pommiräjähdyksiä. Kun minä kesällä ikkunan ollessa auki kuulen kahden pihalla keskustelevan naapurin muminan, niin meluyliherkkä kuulee heidän huutavan jne...

        Kaikkein pahinta kyseisessä sairaudessa on se, että sitä ei pääse pakoon edes täydellisessä hiljaisuudessa. Täydellisessä hiljaisuudessa me terveet kuulemme oman veren virtaamisen suonissa kevyenä huminana, meluyliherkkä kuulee sen sadan suihkuhävittäjän tuottamana meluna.

        Eli apua kannattaa hakea, sairaus kun tekee arkielämästäkin täyttä tuskaa eikä sitä "melua" pääse koskaan pakoon!

        Oletko kymenlaakson p...an jauhaja?


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Meluyliherkkyys on sairaus ja vielä paha sellainen. Kun minä kuulen aamulla naapurin keveät askeleet porraskäytävästä hänen lähtiessään töihin, niin meluyliherkkä kuulee sarjan pommiräjähdyksiä. Kun minä kesällä ikkunan ollessa auki kuulen kahden pihalla keskustelevan naapurin muminan, niin meluyliherkkä kuulee heidän huutavan jne...

        Kaikkein pahinta kyseisessä sairaudessa on se, että sitä ei pääse pakoon edes täydellisessä hiljaisuudessa. Täydellisessä hiljaisuudessa me terveet kuulemme oman veren virtaamisen suonissa kevyenä huminana, meluyliherkkä kuulee sen sadan suihkuhävittäjän tuottamana meluna.

        Eli apua kannattaa hakea, sairaus kun tekee arkielämästäkin täyttä tuskaa eikä sitä "melua" pääse koskaan pakoon!

        Suurepia juorukelloja on kiinteistöhuollon UKOT,kuultu on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kymenlaakson p...an jauhaja?

        Olen minä nyt varmaan viisi kertaa elämäni aikana käynyt Kymeenlaaksossa, eli runsaat 1/käynti/10 elettyä vuotta kohden.


    • Anonyymi

      Mitäs vittua luet?

    • Anonyymi

      Asumisviihtyvyyttä lisää selvästi jos omaa paksun pään, huonon kuulon, tai täysinäiset korvakäytävät.

    • Anonyymi

      Meluasiaan sen verran, että suomalainen ajattelee asumismuodosta riippumatta asuvansa siinä punaisessa mökissään keskellä ei mitään. Tämä harha on varsinkin vanhenevien asujien ongelma, kaikki muiden ihmisten asunnoista kuuluvat äänet koetaan hyökkäyksiksi yksityisyyttä kohtaan ja kerrostalossakin pitäisi vallita tyhjiömäinen hiljaisuus vuorokauden ympäri.

    • Anonyymi

      Tykkäiskö alottaja vispata kikulia mun kaa? Määki asun kerros talos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe