Ateistinen maailmankatsomus ei kuoleman edessä

Ateisti kieltää Jumalan olemassaolon, vaikka sisimmässään uskookin , että Jumala on olemassa. Tähän tulokseen voidaan päätyä, kun katsomme, mitä kuuluisat ateistit, jumalattomat ja Jumalan pilkkaajat ovat kriisin hetkellä lausuneet.

Ranskalainen jumalanpilkkaaja Voltaire (1694-1778) huusi kuolinvuoteellaan anteeksiantamusta. Hänen hoitajatterensa sanoi: "Vaikka saisin kaikki maailman rahat, en haluaisi enää nähdä uskomattoman kuolemaa!"

Englantil. filosofi Thomas Hobbes (1588-1679): "Minulla on kauhea hyppy pimeyteen"

Englannin ylähuoneen ent. presidentti Sir Thomas Scott (1535-1594):"Tähän hetkeen asti olen ajatellut, ettei ole olemassa Jumalaa eikä helvettiä. Nyt tiedän ja tunnen, että molemmat ovat, ja minä olen joutunut kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisen tuomion mukaan."

Venäläinen kansainvälisen uskonnonvastaisen liikkeen johtaja Jemeljan Jaroslawski (1878-1943): "Polttakaa kaikki minun kirjani. Katsokaa Pyhää! Hän on jo odottanut minua; Hän on täällä."

Kiinan entine johtaja Mao oli kiivas ateisti. Mutta kun hän 1936 sairastui vakavasti, hän vaati saada kasteen ja niin eräs nunna kastoi hänet.

Venäjän salaisen poliisin päällikkö Jagoda: "Täytyy olla olemassa Jumala. Hän rankaisee minua syntieni tähden."

Tässä vain muutama esimerkki. Ne osoittavat, että ateistinen maailmankatsomus ei kestä kuoleman hetkellä. Siksi se ei kelpaa ihmisen elämänohjeeksi Jumala näytti näille henkilöille juuri enen heidän kuolemaansa välähdyksen siitä, mikä heitä odotti. Raamattu sanoo: Jokaisen ihmisen on kuoltava, mutta sen jälkeen tulee tuomio." (Heb.9:27)

19

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieni korjaus: Otsakkeesta jäi yksi sana pois. Pitää olla: "Ateistinen maailmankatsomus ei kestä kuoleman edessä"

• Anonyymi

Minä olen kuollut, joten miten minut vakuutat olemattomastasi.

• Valitettavasti esimerkkisi ovat pääosin satua jo ensimmäisestä virkkeestä alkaen. Ja vaikka joskus sattumalta puhuisit tottakin, kukaan ei enää usko.

• Anonyymi

Luuletko että jumalasi katsoo hyvällä tuota sinun jatkuvaa valehtelua?

Tosin sinun onneksi kaikki jumalat ovat mielikuvituksen tuotetta. Sisimässä tiedät tämän, koska ethän muuten tekisi syntiä jatkuvasti.

• Lisää kuolevien jumalattomien lausuntoja vähän ennen kuolemaa.

Skotlantilainen filosofi David Hume (1711-1776): "Olen liekeissä"! Kerrotaan, että hänen epätoivonsa oli kauheaa katseltavaa.

Saksalainen pilkkaaja ja runoilija Heinrich Heine (1797-1856)
      Elämänsä loppupuolella hän kirjoitti runon:

"Särkynyt on vanha soitin
      kallioon, mi Kristus on!
      Soitin, jota pahaan menoon
      paha henki viritti.
      Se soitin kutsui kapinaan
      soi epäilystä, pilkkaa vaan.
      Oi, Herra, mä etees polvistun
      anna anteeksi laulut mun."

Ransk. herttua ja valtiomies Talleyrand (1754-1838): "Minä kärsin kadotettujen tuskia."

Kaarle IX (Ranska) "Olen kadotettu, voin todeta sen selvästi."

Kerrotaan, että Neuvostoliiton johtaja Lenin kuoli henkisessä pimeydessä. Hän pyysi pöydiltä ja tuoleilta syntejään anteeksi

• Anonyymi

Minä olen syntynyt kuoleman porteilta, olenko siis teidän ennustamanne antikristus.
        Minä en tätä allekirjoita, mutta olen ottanut huomioon lynkkauksenne.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Darwinhan sinulta on vallan unohtunut. Eräs amerikkalainen saarnaajanainen vakuutti että Darwin hylkäsi kuolinvuoteellaan pakanallisen evo-opin, ja kuoli hurskaana kristittynä.

Lähisukulaiset kiistivät kys. saarnaajanaisen koskaan Darwinin kuolinvuoteen äärellä käyneenkään.

• Anonyymi

Muistutat alituiseen, ettei uskoa voi ymmärtää ateismista käsin. Vastaavasti pätee se, ettet voi ymmärtää ateismia uskosta käsin.

Minä en usko Jumalaan, mutta jos joudun Jumalan eteen, kykenen myöntämään pystypäin, että vaikka en ole uskonut niin uskon nyt kun näen.

Mitähn sinä Mark5 mahdat Jumalan edessä tehdä, kun sinulle valkenee ettei hän olekaan sinun kuvasi? Miten mahdat suhtautua, kun hän muistuttaa sinulle että tekopyhyys ei ole tie taivaaseen?

• Ja sinähän olet ateisti Mark5 koska uskot vain yhteen jumalaan.

• Anonyymi

Hän on ihminen, joka haluaa huomiota ja häntä suututtaa minun kaltaisten olemassaolo.
        Olen puhdas totuus eli ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on ihminen, joka haluaa huomiota ja häntä suututtaa minun kaltaisten olemassaolo.
        Olen puhdas totuus eli ateisti.

Usko on jokaisen oma asia,näin asian näkevät ortodoksit.

• Anonyymi

Jumala todistuu olemattomaksi jo sillä että on näinkin tyhmiä ihmisiä kuin viitosmarkku. Mikä älyllinen suunnittelija muka tuollaista paskaa valmistaisi?

• Anonyymi

mark on täysion oikeassa ja aina viitoittaa oikeaa tietä. Kiitos siitä.

• Anonyymi

Älä luule, että kaikki olisi idiootteja vaikka sinä olet.
      Vaikka sinä olet hurahtanut uskoon, niin yhä harvempi on.
      Tuollainen liirum-laarum että "kaikki sisimmässän uskoo" on valehtelua. Valehtelet kuin mikäkin kristitty!

Järki voittaa pikku hiljaa. Miksi uskoa, kun jumalien olemassaololle ei löydy minkäänlaista perustetta?

• Tässä vielä muutamien kuuluisten ihmisten viimeisiä sanoja ennen kuolemaa:

Italialainen kardinaali ja valtiomies Cesare Borgia (1475-1507): "Olen elämäni aikana valmistautunut kaikkeen edeltäkäsin, paitsi kuolemaan, ja nyt minun täytyy kuolla täysin valmistautumattomana."

Neuvostoliiton salaisen poliisin päällikkö Genrih Jagoda (1891-1938): Täytyy olla olemassa Jumala. Hän rankaisee minua syntieni tähden."

Kuolemaa tekevän Napoleonin lääkäri kirjoitti: "Keisari kuolee yksin ja hyljättynä. Hänen kuolinkamppailunsa on kauhistuttava."

Yhteenvetoa: On helppo pilkata Jumalaa silloin kun ihminen on nuori, hyvissä voimissa ja kuolema tuntuu etäiseltä. Mutta kerran kuolema tulee lähelle ja silloin ihmisen aikaisemmat sanat ja teot kiertyvät hänen eteensä.
      Raamattu sanoo, että jokaisesta sanasta ihmisen on tehtävä tili Jumalalle.

• Anonyymi

Parempi siis elää yksin uskovana, jos joutuu puhumaan niin minimi siinäkin.

• Anonyymi

"Raamattu sanoo, että jokaisesta sanasta ihmisen on tehtävä tili Jumalalle."

Sinulla onkin pitkä tilitys tehtävänäsi. Valheesi ja vääristelysi ja jumalanpilkkasi täyttävät monta sivua Jumalan suuressa kirjassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      224
      1958
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1227
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe