Otoista kyselen

harakka

Itselläni on ottoja ja ne imuttavat lähes kaiken aikaa jossain. Hetken huilaavat ja taas menoksi.
Ihmettelenkin kaverin viittä ottoa. Ensin luulivat että siivouksessa ovat hävittäneet ne, mutta sitten paljastui että ovat muuttaneet pysyvästi pääkallon sisälle eivätkä tule ollenkaan näytille. Onko tämä ihan normaalia vai onko mun omat epänormaaleja?
Kaverilla parisataisessa akvassa sekainen kalasto; monnisia, erilaisia rihmoja, pari lehtikalaa, pari tetraparvea, pari plätyä. Eikai näistä mikään olisi ottoja niin kiusannut että muuttivat pysyvästi kalloon?

4

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuuLia

Näin määriä ja tarkkaa kalastoa tietämättä kaverisi kalasto kuulostaa aika sekavalta, ehkä ylikansoitetultakin. Platyt eivät kuuluisi samaan altaaseen muiden mainittujen kanssa ollenkaan, lehtikaloille kuulostaa pieneltä ja niiden ja rihmojen yhdistäminen riskialttiilta.

Missähän arvoissa nitraatti altaassa on? Entä lämpötila? Virtaus? Otot kun ovat aika herkkiä korkeille nitraatti pitoisuuksille, tarvitsevat viileämpää vettä kuin useimmat rihmat ja happipitoista virtaavaa vettä. Rihmoille virtaus ei oikein sovi.

Toisaalta voivat olla vaan arkaakin sakkia, itse en ole kyseisiä kalasia omistanut joten ei niiden vilkkaudesta omakohtaista kokemusta.

• bentol
    • ottojen kasvattaja

Nuolimonneja ja lehtikaloja ei kannattaisi yhdistää, monesti otot häiriintyvät isoista kaloista. Lehtikala voi jopa vetäistä pienen oton kitaansa. Lajiakvaariossa otot liikkuvat paljon, vetävät rinkiä ja kutevat usein. Yksi merkki ottojen huonosta voinnista on sekin että eivät tule syömään eli eivät yksinkertaisesti uskalla tulla. Pelkällä levällä ne ei aina jaksa elää ja sitä ei ole tarpeeksi edes tarjolla aina.

• harakka

Monen vuoden akvakokemus löytyy perheestä. Luonnon kiekkoja harrastavat muuten, mutta tämä sillisalaatti on ns lapselle laitettu akva. Ylikansoitustahan siellä on, mutta hoitavat hyvin. Veden vaihto puolet viikottain, 2 isoa ulkosuodatinta surraa (ylitehoisia).
        Jotain tuollaista pelästymisteoriaa minäkin ajattelin.
        Onnettomat asuvat siellä pääkallossa vaan. Sitä en tiedä tulevatko pimeässä esille. Koskaan niistä ei näy vilaustakaan kun siellä käy kylässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      16
      4512
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1682
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      270
      1532
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1505
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      242
      1381
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1150
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1110
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1089
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1034
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1013
    Aihe