Tässä keskustelussa herätetään henkiin nousukausi Haapajärvellä eli 80 luku. Kaikki näkökulmat, asiat ja ilmiöt ovat kiinnostavia, ainakin jonkun mielestä. Isot ja pienenpienet. Ei henkilöiden haukkumista ja panettelua!
Eipä muuta ku homma käyntiin!
1980 luvun haapajärvi
25
2390
Vastaukset
- Anonyymi
Kauppa-auto hurruutteli pitkin kyläteitä 🤗
- Anonyymi
Ja Eräntien kauppa oli auki, oon käyny ja Linjaauto asemman vieressä oli
se nätti nais parturi oon ?..
- Anonyymi
Alpontorilla käytiin kaupassa. Keskustan koulu ei ollu vielä Martinmäen koulu. Stop-merkki Esson risteyksessä.
- Anonyymi
Ja hometta itämässä.....
- Anonyymi
Kyllä, Itämä oli aika huonossa kunnossa jo sillon. Harmi että se purettiin, Itämä olisi kunnostamalla voitu pelastaa ja siitä olisi saanut vaikka juhlatilan tai jonkin muun arvoisensa paikan. Mutta niin vain monesti käy, että tehokkuus sanelee enemmän kuin perinteet ja arvot.
Rip Itämä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, Itämä oli aika huonossa kunnossa jo sillon. Harmi että se purettiin, Itämä olisi kunnostamalla voitu pelastaa ja siitä olisi saanut vaikka juhlatilan tai jonkin muun arvoisensa paikan. Mutta niin vain monesti käy, että tehokkuus sanelee enemmän kuin perinteet ja arvot.
Rip Itämä!Missäs tämä Itämä sijaitsi?
Ite en sennimistä paikkaa muista…..
- Anonyymi
Ja L mafia oli jo silloin vallan kahvassa...
- Anonyymi
Kyllä, rahaa on ollut jo silloin ja sitä myöten palveluja saatavilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, rahaa on ollut jo silloin ja sitä myöten palveluja saatavilla
Lestat ovat vetäneet koko paikkakunnan suon pohjalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestat ovat vetäneet koko paikkakunnan suon pohjalle.
Itse asiassa syvemmälle mitä suon pohjalle, mutta pääasia että heikäläisillä menee hyvin? Hyvä veli, ei korppi korpin silmää noki, sama laki kaikile jne. Kaikki edelliset hyvinkin tuttuja vertauksia täällä. Itse asiassa ajatellut tulla tiettyyn uskoon, se parantaisi markkinoita monellakin saralla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa syvemmälle mitä suon pohjalle, mutta pääasia että heikäläisillä menee hyvin? Hyvä veli, ei korppi korpin silmää noki, sama laki kaikile jne. Kaikki edelliset hyvinkin tuttuja vertauksia täällä. Itse asiassa ajatellut tulla tiettyyn uskoon, se parantaisi markkinoita monellakin saralla?
Onko sinulla rahaa? Et saa palvelua jos ei ole.
- Anonyymi
Ja nyt vain ootellaan kuntaliitosta mihinkä liittävät!!!!
- Anonyymi
Menee tänä vuonna ennätys pakkasille talous eikä tuu korona miljoonia pelastaan että lähtö tulee....
- Anonyymi
Niin entä siitä 80-luvusta? Lesta-aiheiset kiintiökommentit on nyt esitetty, ja merkitään tiedoksi, joten jatketaan asiaan.
- Anonyymi
Opettaja Niinikoski pätki kepillä sormille jos oli kynsilakkaa tytöillä. Kauniston discot torstaisin, asemakulma, töllinkauppa, patengrillin annokset ja jappiajot ainakin tulee mieleen.
- Anonyymi
Lestojen omahyväisyys ja ylimielisyys lahkon ulkopuolisia kohtaan on ollut aina ja on vieläkin voimissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestojen omahyväisyys ja ylimielisyys lahkon ulkopuolisia kohtaan on ollut aina ja on vieläkin voimissaan.
Rikas kurittaa köyhää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikas kurittaa köyhää
Onko edellä mainittu ajatus peräisin Raamatusta tai Koraanista vai onko se vain paikallinen aivopieru ?
- Anonyymi
Lesta seki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikas kurittaa köyhää
Kokolattiamatto oli statusta, ainaskin piti olla makuuhuoneen lattijassa tietty , Dallasta katottiin ja oli digipoksi , , shekkiviholla näin erään maksavan leffalipun , oli muuten naishenkilö kun kirjoitti shekin. ( leffa olimuuten Simbad ja tiikerinsilmä . )
- Anonyymi
Porukkaa oli ainakin ja nuorisoa huomattavasti enemmän. Grillejä "muutama" enemmän. Nykyään varsin aneeminen ja uinuva. 90 luvulla mm urheilukenttä veti nuoria ja lapsia treenaamaan omaehtoisesti. Nykyään kesäisinkin näyttää aika aavemmaiselta.
- Anonyymi
Ennen oli hyvät pulzarit. Onko enää pulzareita ollenkaan vai ovatko vaihtuneet merkonomeihin ja tiemiehiin?
- Anonyymi
Tuloksena kehityksestä velkaa ja hometta=pakkoliitos!!
- Anonyymi
Lepistön autokoulu ja se huoltoasema siinä naapurissa jossa käytiin kahvilla . . innsiajoa ei ajettu markkinapäivänä. , liikaa olisi ollut liikennettä. Miten lie nykyään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lepistön autokoulu ja se huoltoasema siinä naapurissa jossa käytiin kahvilla . . innsiajoa ei ajettu markkinapäivänä. , liikaa olisi ollut liikennettä. Miten lie nykyään?
Ajolähtö.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569