https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006336441.html
"Mies oli kaatanut kuusen omakotitalonsa takametsästä, mutta se oli jäänyt ensi vaiheessa klassiseen konkeloon eli nojaamaan toista puuta vasten.
Kun mies yritti raudalla vääntää ja vapauttaa runkoa, se rojahti hänen päälleen."
Selvästi aloittelija kyseessä. Ensin kaadetaan puu konkeloon ja sen jälkeen aletaan vääntämään puuta kaatoraudalla ja väännetään siltä puoleta, jonnepäin puu on kallellaan ja jonne puu kaatuu.
Miksi mies ei siirtynyt kaatuvan puun alta pois, vaan seisoskeli kaatuvan puun kaatumis reitillä.
Jos kaatotaudalla puuta vääntää, niin on oltava puun etupuolella, jonne puu ei ole kallella tai puun sivulla, ei koskaan siellä minne puu on kallellaan.
t. Ruma mies
Mies kaatoi kuusen päälleen
28
<50
Vastaukset
Mies kaatoi kusen päälleen. Oliko päissään?
- Anonyymi
Oli tainnut kirjaimellisesti nousta kusi päähän.
No mietippä, jos ois tuossa otsikossa ollut vaan yksi u-kirjain...ois sekin vaihtoehto ollut paha... :D
Joo, konkelot on pahoja... Mulle neuvoi yks vanha metsuri oivia vinkkejä....kannattaa aina kuitenkin miettiä mitä tekee...Tukkipuut varsinkin painaa tonneja...Noita ei osata kunnioittaa ja käyttää niihin sekä ajatusta että aikaa.
Mitä olen vähän näitä harrastellut, niin olen tullut siihen tulokseen että metsuri on luonnostaan sekä fyysikko että matemaatikko, jotta pysyy hengissä.Thymallus kirjoitti:
Noita ei osata kunnioittaa ja käyttää niihin sekä ajatusta että aikaa.
Mitä olen vähän näitä harrastellut, niin olen tullut siihen tulokseen että metsuri on luonnostaan sekä fyysikko että matemaatikko, jotta pysyy hengissä.No metsurit on monesti joko oppineet kantapään kautta, tai sitten koulussa...mutta ammattilainen ei hätäile ikinä. :o)
Disse kirjoitti:
No metsurit on monesti joko oppineet kantapään kautta, tai sitten koulussa...mutta ammattilainen ei hätäile ikinä. :o)
Niin,
Tai sitten ne kenellä ei fyysikon ominaisuuksia ole ovat jo jääneet sinne kuusen alle.Thymallus kirjoitti:
Niin,
Tai sitten ne kenellä ei fyysikon ominaisuuksia ole ovat jo jääneet sinne kuusen alle.No tietty nykyään taitavat olla lähinnä metsäkonekuskeja, mutta vaarallisissa töissä osaa "luonnollinen" poistuma olla kova. :oD
Disse kirjoitti:
No tietty nykyään taitavat olla lähinnä metsäkonekuskeja, mutta vaarallisissa töissä osaa "luonnollinen" poistuma olla kova. :oD
https://www.youtube.com/watch?v=fpaKolEWxG4
Tuossa kaveri, joka ei mene perinteisellä miesuholalla ja touhotuksella. Joskus noita sen opetusvideoita, teorioita ja laskelmia vähän seurailin, ennen kuin kävin isompien puiden kimppuun.
Tuskin on metsuri varsinaiselta ammatiltaan, mutta videot havainnollistaa hyvin, että koko homma on oikeastaan pelkkää matematiikkaa ja fysiikkaa. Semmosella vähemmän teoreettisella ja kokeneella metsurilla nämä tulee tietysti selkärangasta.Thymallus kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=fpaKolEWxG4
Tuossa kaveri, joka ei mene perinteisellä miesuholalla ja touhotuksella. Joskus noita sen opetusvideoita, teorioita ja laskelmia vähän seurailin, ennen kuin kävin isompien puiden kimppuun.
Tuskin on metsuri varsinaiselta ammatiltaan, mutta videot havainnollistaa hyvin, että koko homma on oikeastaan pelkkää matematiikkaa ja fysiikkaa. Semmosella vähemmän teoreettisella ja kokeneella metsurilla nämä tulee tietysti selkärangasta.No noita kyllä löytyy...
https://youtu.be/TKkfrBvz63E
Tässä yksi kotimainen vaihtoehto. Kaveri kertoo minusta hyvin miten homma kannattaa tehdä. Taitaa olla kyllä ammattilainenkin, mutta osaa perusteellisesti selittääkin, miksi mitäkin.
Otseasiassa aika nautinnollista katsottavaa...Disse kirjoitti:
No noita kyllä löytyy...
https://youtu.be/TKkfrBvz63E
Tässä yksi kotimainen vaihtoehto. Kaveri kertoo minusta hyvin miten homma kannattaa tehdä. Taitaa olla kyllä ammattilainenkin, mutta osaa perusteellisesti selittääkin, miksi mitäkin.
Otseasiassa aika nautinnollista katsottavaa...Työnteko on hienoa katsottavaa.
Mutta toiseen noin perusteellisen teoreettiseen kaveriin en ole törmännyt, kuin tämä Terry Hale.
Joku kaveri oli kyllä, joka reilusti alle tonnin pikkutraktorilla veti aivan valtavia kantoja maasta väkipyörästöjen ja pitkien köysien avulla.
Siinä on aina jotain niin hienoa, minkä pienemmillä ja vähäisemmillä työkaluilla pystytään isoihin hommiin, kun käytetään vähän ajatusta ja aikaa.Thymallus kirjoitti:
Työnteko on hienoa katsottavaa.
Mutta toiseen noin perusteellisen teoreettiseen kaveriin en ole törmännyt, kuin tämä Terry Hale.
Joku kaveri oli kyllä, joka reilusti alle tonnin pikkutraktorilla veti aivan valtavia kantoja maasta väkipyörästöjen ja pitkien köysien avulla.
Siinä on aina jotain niin hienoa, minkä pienemmillä ja vähäisemmillä työkaluilla pystytään isoihin hommiin, kun käytetään vähän ajatusta ja aikaa.Joo. Se on kyllä hienoa, kun sellaisella tiedolla ja taidolla pistää menemään.
Itsekin on vähän sellainen luonne, että ”mähän näytän vielä, että pärjään näilläkin”. 😂
Ens talvena olisi tarkoitus tehdä harvennus sellaiseen 2;n hehtaarin koivikkopalstaan käsipelin. Koetan ajaa puut tienvarteen moottorikelkalla ja itse tekemällä reellä. 😁Disse kirjoitti:
Joo. Se on kyllä hienoa, kun sellaisella tiedolla ja taidolla pistää menemään.
Itsekin on vähän sellainen luonne, että ”mähän näytän vielä, että pärjään näilläkin”. 😂
Ens talvena olisi tarkoitus tehdä harvennus sellaiseen 2;n hehtaarin koivikkopalstaan käsipelin. Koetan ajaa puut tienvarteen moottorikelkalla ja itse tekemällä reellä. 😁Tsemppiä! Ja meneehän se hyötyliikunnasta.
Joskus olen moottorisahan ja kelkan kanssa muniani myöten hangessa kahlannut tykkytuhoja siivoillessa.
Mutta rehellissyyden nimissä on sanottava että jos työmaalla olisi vähänkin kokoa, niin lumettomaan aikaan ja mönkijäkalustolla kiitos. On se vaan niin paljon helpompaa.Thymallus kirjoitti:
Tsemppiä! Ja meneehän se hyötyliikunnasta.
Joskus olen moottorisahan ja kelkan kanssa muniani myöten hangessa kahlannut tykkytuhoja siivoillessa.
Mutta rehellissyyden nimissä on sanottava että jos työmaalla olisi vähänkin kokoa, niin lumettomaan aikaan ja mönkijäkalustolla kiitos. On se vaan niin paljon helpompaa.Nimenomaan. Ei urakkana, vaikka srvaten senkin tuosta vielä saa itselleen tehtyä. 😁
No mulla sattuu vapaat just tuonne helmi-maaliskuuhun, että se lumi on pikkuisen pakollista. Koitan tampata sinne sopivaa uraa, mihin kaadella sitten puita.
Viime kevättalvella (terapiasyistä) kävin 3 kuutiota leppää kaatamassa setälle ja vedin runkoina narun perässä kelkalla. Ja oli tuskasta.... lunta oli 70 cm ja se oli rakeista... ihan kuin ois riisivakassa koittanut hommaa tehdä. Hanki kesti aamusta puoleenpäivään. 😂
Mutta väkisin! 😝
- Anonyymi
Mailman helpoin homma on kaataa puu mutta idiootti ei osannut
Ups ja hups.
- Anonyymi
Joulu lähestyy, kuuset kaatuu miehen päälle...
Kuusi halasi miestä.
- Anonyymi
Juu, kunnon päälle halaus, ei päästänyt miestä altaan pois, ennenkuin apuvoimia tuli apuun.
Olen minä tiheässä metsikössä vääntänyt konkelopuun kaatoraudalla, siis pöllipuun saa väännettyä, mutta tukkipuu ei hievahdakaan.
Koskaan en ole puun alle jäänyt, kun on varovainen, niin välttyy vahingoilta. Anonyymi kirjoitti:
Juu, kunnon päälle halaus, ei päästänyt miestä altaan pois, ennenkuin apuvoimia tuli apuun.
Olen minä tiheässä metsikössä vääntänyt konkelopuun kaatoraudalla, siis pöllipuun saa väännettyä, mutta tukkipuu ei hievahdakaan.
Koskaan en ole puun alle jäänyt, kun on varovainen, niin välttyy vahingoilta.Puhutteleeko minua nyt aito metsuri?
- Anonyymi
misspönttöuuni kirjoitti:
Puhutteleeko minua nyt aito metsuri?
Jaa aito, no millaiset kriteerit aidolla metsurilla ja harrastaja metsurilla, joka on metsänhoitotaidot oppinut metsässä käytännön metsätyötä tekemällä, kuten puita kaatamalla.
Isältä on metsänhoitotaidot opittu ja tuhansia puita kaadettu.
Ei ammattilainenkaan ilman käytännön puunkaato harjoittelua opi puita kaatamaan, ei sitä opi kirjoista lukemalla, vaan tekemällä.
Omilla metsäpalstoilla on hyvä harjoitella puunkaatoa, ei sitä voi kenenkään toisen metsässä harjoitella, jollei ole siihen metsänomistajan lupaa.
En ole metsurin koulutusta käynyt, mutta puita on tullut kaadettua.
Muutamia vaaratilanteita on ollut minullakin
- Anonyymi
korkeastikoulutettu teki metsätöitä eli maisteri vauhdissa mutta jos olis ylettynyt kännykkään niin olisko soittanut tinderiin
- Anonyymi
Se oli kuusen kosto. Siitäs sai äijä!
- Anonyymi
Ketä kusis ittensä päälle?
- Anonyymi
Kuka kuuseen kurkottaa, sen alle hän jää. Ehheheh.
- Anonyymi
Minä kun oon tavannut vain kusta päälleni tai housuihin
- Anonyymi
Jos tulee hillitön ja vallaton naurukohtaus, hysteerinen kuin historiallinenkin: kuin Jean-Pierre Kuselalla - Naurava Kulkuri, silloin saattaa lirahtaa, jännityksen purkautukseassa ruiskumaisesti housuihin aivan annostelematta.
Mutta nyt itse tutkiskelen: Original Taffel Popcorn -pakettia, on pitkä aika kun viimeksi käytin näitä räjähteitä: mikrossa räjähtäviä paukkuja, muistelen, että Taffelin jutuista tuli suurempia popcorneja, siksi ostin tätä merkkiä: en muistaakseni kannatti puristella sitä pakettia jotta sisällä oleva rasva leviää tasaisesti ja aivan täydellä teholla ei saisi räjäytellä tuolla minun mikroaaltouunilla näitä, sitten kun poksahtelu vähenee niin voi jo ottaa pois uunista :)
Katsoin juuri pitkästä aikaa tuon The Cell (2000) elokuvan, oikein kammottava hahmo tuollainen jättisuuri purppuran värinen viitta, kammottava naama ja kultaa seinissä koristeilla sanoo "Mistä sinä tulet?" (tähän mielikuvitusmaailmaan).
Wargames (1983) on vanha minkä voisi pitkästä aikaa tarkkailla, todella pitkästä aikaa.
- Anonyymi
Veikkaan tyven lipsahtaneen jaloille kannon päältä, miten sitä kutsutaankaan; runko heittänyt siis taaksepäin tyveä. Tuskin kangottanut kaatumissuunnasta.
Jumirungot on vähän oikukkaita, saa olla varovainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81528- 891155
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1081088Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51953Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62827Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli184749Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253726- 81725
- 35679
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42633