Tyhmät ja viisaat neitseet

Anonyymi

Matt 25:9 Niin vastasivat taitavat, sanoen: ei suinkaan, ettei meiltä ja teiltä puuttuisi, mutta menkäät paremmin niiden tykö, jotka myyvät, ja ostakaat itsellenne.
Kysymys: keitä nämä ovat jolta voi vielä ostaa öljyä ? Jos on vaan yksi seurakunta ja kaikki nukkuu ???

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös siellä ainoassa oikeassa joukossa pitäisi olla selitykset ihan kaikkeen joka autuuteen liittyy!

      • Anonyymi

        On, mutta helmiä ei heitellä siolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, mutta helmiä ei heitellä siolle!

        Juuri niin, ne tallovat ne van jalkoihinsa. Päärlyt.


    • Anonyymi

      aloittajan kysymys osoittaa ettei hän ymmärrä vertausta ollenkaan.

      • Anonyymi

        Noin voi kuka tahansa väittää. Millä perusteella sinä teit sen? Miten se vertaus olisi ymmärrettävä, jotta sen ymmärtäisi sinun mielestäsi oikein? Ihan lyhyesti vaan jos kirjoitat.

        Asia kiinnostaa ihan aidosti.


    • Anonyymi

      Ei ole hyödyksi keksiä selityksiä ja panna pisteitä selitystensä päälle. Puhumattakaan, että siirtää Raamatun kirjoitukset joihinkin aikamme yhdistyksiin ihmisoppeineen.

      Itseänsä siinä vain pettää. Selityksethän ovat tyypillisesti sellaisia keksintöjä, joilla itse pelastutaan, mutta suljetaan muut pois Jeesuksesta Kristuksesta, pelastuksesta.

    • Anonyymi

      Kysymys oli ketä nämä olivat jolta voi ostaa öljyä , viisailla ei ollut myydä. Tätä vertausta selitetään aina elävään kristillisyyden... Olisi vaan kiva kuulla edes joitakin ajatuksia, ei mitään syyttelyä tai sitä että pitäisi tietää.

      • Anonyymi

        Ei sellaiset jotka ovat yhdessä nukkuneet, eli olleet osallisena samoissa synneissä, voi todistaa toisille anteeksi, eli pitää autuaina ilman, että tunnustaa syntinsä sellaiselle, joka ei ole ollut mukana. Tyhmät lähtivät väärille öljymarkkinoille, eli eivät ilmeisesti löytäneet sieltäkään. Tuskin viisaat olivat sinne neuvoneet, vaan siihen paikkaan mistä olivat ensi kerrankin öljynsä saaneet ilman rahaa ja ilman hintaa.


    • Anonyymi

      Olihan ne vissihin varsin tyhmiä kun luulivat että öljyä voi ostaa tai hakea jostakin, ehkä omilla hyvillä teoilla tai usein kirkossa tai muualla kokouksissa käyminen tai paljon rukoileminen ovat tänä päivänä sitä öljyn ostamista. Ei viisaat olleet itsekkäitä vaikka sellainen vaikutelma tuosta tulee, öljyä kun vain ei voi myydä tai ostaa, sehän se.
      Jeesus sanoo tekstin alussa, että se on kuin vertaus taivaan valtakunnan tulemisesta ja lopussa, että ei kukaan tiedä hetkeä. Usko Jeesuksen tulemiseen loppuu niiltä, jotka eivät pidä Jeesusta Herrana ja Kristuksena.
      Jeesus Kristus, minun Herrani ja Mestarini, siinä uskossa on tämä öljy.

      • Anonyymi

        Viisaat ne käski tyhmien mennä ostamaan niiltä jolla on myydä.


    • Anonyymi

      Jokainen uudestisyntynyt tajuaa että kyse on valvomisesta ja siihen voimakkaasti kuuluvasta valmistautumisesta.

      siinähän sanotaan selvästi että viisailla oli öljyä lampuissa ja varapänikkä mukana koska ei ole tietoa kuinka kauan siinä pitää valvoa ja odottaa sitä yljän tuloa ja huutoa, ylkä tulee !

      tyhmillä oli lampuissaan jonkin verran mutta s eloppui kesken ja lamput sammui ja kitusivat pikku liekillä.

      olipas vaikea vertaus eikö ollutkin>!

      • Anonyymi

        esm Marttyyrien ääni -lehden luoja Richard Wurmbrand, joka istui Romanian vankikellarissa 14 vuotta, ei ollut naapurin taunoa koko ajan lupaamassa syntejä anteeksi, ei seuroja eikä lähetysmiehiä ei sakramentteja eikä mitään matkaystäviä!

        Mutta!

        Oli varapänikässä öljyä.

        joka ei tästä ymmärrä saa olla ymmärtämättä.


      • Anonyymi

        Jos ylkä olisi tullut heti, tyhmätkin olisivat olleet valmiita, mutta koska ylkä viipyi ja valvomattomuus tuli. Synti ei tullut enää synniksi, parannussaarnalle naureskeltiin, niin ei ihme, ettei uskonlamppu enää jaksanut palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ylkä olisi tullut heti, tyhmätkin olisivat olleet valmiita, mutta koska ylkä viipyi ja valvomattomuus tuli. Synti ei tullut enää synniksi, parannussaarnalle naureskeltiin, niin ei ihme, ettei uskonlamppu enää jaksanut palaa.

        Ihan suoraan kuin esikoislestadiolaisuudessa. Synti ei tullut enää synniksi, omanvanhusrskauden synti. Öljy loppuu kun uskotaan vain "tähän kristillisyyteen", vaikka parannussaarna olisi kuultavissa, kun vaan tynnyrintapin reijjästä katsottais ja kuuneltais.


    • Anonyymi

      Hyvin valmistautunut osaa ainakin uudenliiton suunnilleen ulkoa, ja vanhalta puolelta kaiken perustuksen jolle uusi rakentuu uudella konseptilla.

      Ottaa omakohtaisesti selvää onko se tervettä oppia jota minun ikiainoassa joukossa julistetan, ja jos ei ole, oikaisee ainakin oman vaelluksensa, joka kylläkin johtaa sitten siitä joukost aulos potkaisuun jossain vaiheessa.

      Tottelee Raamatun oppia, uudestisyntyy ja kstattaa itsensä, elää hiljaisesti vanhurskasta elämää eikä hanki omilla perinneopeilla itselleen naurunalaisen mainetta jne.. !

      voi miten yksinkertaista jos riittää kuuliaisuutta ja nöyryyttä ja ennenkaikkea sitä hengellsitä rohkeutta, jota olisi tarvittu silloin kun veeällissäkin riehui se mieletön hoitokoustaminen.
      silloin olisi pitänyt noust a penkistä kertoa mitä mieltä Raamattu tästä on, ja nostaa kytkin iäksi sellaisest a joukosta joka ei halu aoikaista vaellustaan ja tapojaan.

      • Anonyymi

        Omavanhurskaat ovat ylpeitä nöyryydestään! 😂🤣 Joka tavalla leuhkimalla koittavat hajoittaa Kristuksen kirkkoa. Kristinuskossa kaikki on armosta Kristuksen tähden, uskon kautta. Lahjaksi saa kaiken taivaasta, - mutta eihän tämä ylpeille käy, tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omavanhurskaat ovat ylpeitä nöyryydestään! 😂🤣 Joka tavalla leuhkimalla koittavat hajoittaa Kristuksen kirkkoa. Kristinuskossa kaikki on armosta Kristuksen tähden, uskon kautta. Lahjaksi saa kaiken taivaasta, - mutta eihän tämä ylpeille käy, tietenkään.

        Kaikki väärin vaiton jankutuksessa ja olkiukon haukkumisessa !

        kerro nyt kuitenkin se kristuksen kirkon osite niin käyn katsomassa joko se on hajonnut,ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki väärin vaiton jankutuksessa ja olkiukon haukkumisessa !

        kerro nyt kuitenkin se kristuksen kirkon osite niin käyn katsomassa joko se on hajonnut,ok !

        On oppinut uuden sanan ylpeä ja ei selvästikään ymmärrä puhumastaan


    • Anonyymi

      Miten sinä tulit uskoon?

      Minun uskoon tulemiseni tapahtui pitkän etsinnän jälkeen joitakin vuosia sitten. Otin vastaan Jeesuksen. Hän armahti kurjan syntisen. Koin uudestisyntymisen. Pyhä Henki alkoi johdattaa voimakkaasti. Suuri synnintunto sai pyytämään anteeksi ja korjaamaan tehtyjä syntejä, joita olin tehnyt Jumalaa ja ihmisiä vastaan. Ilo kumpuili sydämessä. Rukous nousi päivin ja öin Herran eteen. Olin päässyt Jeesuksen veren kautta kaikkeinpyhimpään. Muutaman kuukauden uskossa olemisen jälkeen olin taas kerran rukouksessa polvillani kiittämässä Jumalaa. Siinä se tapahtui. Pyhän Hengen kaste tuli päälleni suurella rakkauden voimalla. Hän valtasi koko olemukseni. Ilon täyttämät pyhät kyyyneleet valuivat silmistäni. Itkin ja illoitsin. Rakkauden aalto tuntui voimana, ja se jatkui ja jatkui. Aloin puhua kielillä ja ylistää Jumalaa. Affai roodis ta laade maachie. .. jne. En muista silloisia sanoja. Mutta tämä lause tuli nyt ulos tätä kirjoittaessani.
      Pian minulle selvisi kasteasia. Löysin seurakuntayhteyden ja menin raamatulliselle kasteelle.
      Kiitos Jeesus!

      Jos olet tullut uskoon, ota vastaan Pyhän Hengen kaste ja ilmoittaudu raamatulliselle kasteelle Turkuun. Siellä minutkin kastettiin:
      http://Jeesus-on-Herra.com/kaste/

      • Anonyymi

        Ei tuo kuvaamasi ollut uudestisyntyminen. Tuollaiset tapahtumat alkavat tapahtua vasta sen jälkeen, kun ihminen on syntynyt Kristuksen sanan kautta.

        Eihän kukaan muista luonnollistakaan syntymäänsä, eikä töihin lähdetä synnytysosastolta, vaan vasta vuosikymmeniä myöhemmin. Uudestisyntymä tapahtuu siten kun Raamattu sanoo, vedestä ja Hengestä.

        Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.


    • Anonyymi

      voi teitä jotka iankaiken väännätte kieroon kaikkea tervettä oppia ja yhä yritätte uskotella että vauvat uskoo j a lehmät lentelee jotka molemmat ovat satua kuten joulun pukkikin !
      Kansa näes osaa jo lukea ja joka savussa on Raamattu, moniakin, eli valehtelun aika on mennyttä, vaikka tosin pahin valehtelun aika on vasta edessä, mutta s eon toinen case!
      jos ei tuo edeäylläkerrottu ole uudestisyntymä niin sitten sellaista e iole olemassakaan.

      kukaan tässä mailmassa ei ole tullut miksikään vesidesillä, eikä Raamattu anna sellaiseen pienintäkään viitettä!
      Niin iso asia EI olisi Apostoleilta unhtunut kertomatta kuten jokainen järjissään oleva käsittää.

    • Anonyymi

      Tuossa yllä on kuvattu niin aito uudestiisyntymä että sellaista saa harvoin lukea missään yhteyksissä !

      Mutta Raamatun opista mitään tajuamattomat kieroon vänkääjät yrittävät senkin sotkea, heille ei riitä että omat joukot on sotkettu jo moneen kymmeneen eri siipeen ja haaraan, aina vaan on sama meno päällä siellä missä kerrankin on todella aitoa Pyhän hengen työtä luettavissa.

      • Anonyymi

        Höpö höpö


      • Anonyymi

        Katekismuksen ja tunnustuskirjojen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katekismuksen ja tunnustuskirjojen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa!

        Jokainen kuitenkin on rikkonut kasteen armoliiton. Pitää tehdä parannus ja sen kautta palata takaisin siihen liittoon. Eli usko tulee omakohtaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katekismuksen ja tunnustuskirjojen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa!

        Se vaan ei pidä aina paikkansa. Esim:

        44. Kuin Pietari vielä näitä puhui, lankesi Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Niin ne uskovaiset ympärileikkauksesta, jotka Pietarin kanssa tulleet olivat, hämmästyivät, että pakanainkin päälle Pyhän Hengen lahja vuodatettiin.
        46. Sillä he kuulivat heidän kielillä puhuvan ja Jumalaa ylistävän. Niin vastasi Pietari:
        47. Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin, vedellä kastamasta?
        48. Ja hän käski kastaa heitä Herran nimeen. Silloin he rukoilivat häntä siellä muutamia päiviä viipymään.

        Eikö Jeesuksella ollut Pyhää Henkeä ennen kastetta?

        Johanneksen tekemässä upotuskasteessa ei saannut Pyhää Henkeä edes opetuslapset, vaikka tunnistivat Johannekselle syntinsä. Vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemisen jälkeen he saivat Pyhän Hengen.

        32. Ja he puhuivat hänelle Herran sanaa ja kaikille, jotka hänen huoneessansa olivat.
        33. Ja hän otti heidät sillä hetkellä yöstä tykönsä ja pesi heidän haavansa, ja hän kohta kastettiin ja kaikki hänen perheensä,
        34. Ja vei heidät kotiansa, ja valmisti heille pöydän, ja iloitsi, että hän koko huoneensa kanssa tuli Jumalan päälle uskovaiseksi.

        19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

        Eikö kaikkeen kansaan ja perheisiin kuulu lapsia? Nämä sivut on taidettu toisten raamatuista poistaa. Ei hyödytä mitään, vaikka raamatun osaisi ulkoa, mutta ei sisältä. eli ei ymmärtäisi mitä lukee. Kuten seuraavassa kertomuksessa:

        29. Niin Henki sanoi Philippukselle: käy ja mene lähemmä tätä vaunua.
        30. Niin Philippus juoksi lähemmä, ja kuuli hänen lukevan Jesaias prophetaa, ja sanoi: ymmärrätkös, mitäs luet?
        31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata? Ja hän rukoili Philippusta, että hän tulis ja istuis hänen kanssansa.
        32. Mutta se, mitä hän Raamatusta luki, oli tämä: hän on niinkuin lammas teuraaksi talutettu: ja niinkuin karitsa keritsiänsä edessä on ääneti, niin ei hänkään avannut suutansa,
        33. Hänen nöyryydessänsä on hänen tuomionsa otettu pois, mutta kuka taitaa sanoa ulos hänen elämänsä pituuden? sillä hänen elämänsä otetaan pois maasta.
        34. Niin kamaripalvelija vastasi Philippusta: minä rukoilen sinua, sanos: kenestä propheta näitä puhuu? itsestäänkö eli jostakin toisesta?
        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
        38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
        39. Mutta kuin he vedestä astuivat ylös, tempasi Herran Henki Philippuksen, ja ei kamaripalvelia häntä enään nähnyt, vaan meni iloiten tietänsä myöten.
        40. Mutta Philippus löydettiin Atsotissa, ja vaelsi ympäri ja saarnasi joka kaupungissa evankeliumia, siihenasti kuin hän tuli Kesareaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan ei pidä aina paikkansa. Esim:

        44. Kuin Pietari vielä näitä puhui, lankesi Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Niin ne uskovaiset ympärileikkauksesta, jotka Pietarin kanssa tulleet olivat, hämmästyivät, että pakanainkin päälle Pyhän Hengen lahja vuodatettiin.
        46. Sillä he kuulivat heidän kielillä puhuvan ja Jumalaa ylistävän. Niin vastasi Pietari:
        47. Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin, vedellä kastamasta?
        48. Ja hän käski kastaa heitä Herran nimeen. Silloin he rukoilivat häntä siellä muutamia päiviä viipymään.

        Eikö Jeesuksella ollut Pyhää Henkeä ennen kastetta?

        Johanneksen tekemässä upotuskasteessa ei saannut Pyhää Henkeä edes opetuslapset, vaikka tunnistivat Johannekselle syntinsä. Vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemisen jälkeen he saivat Pyhän Hengen.

        32. Ja he puhuivat hänelle Herran sanaa ja kaikille, jotka hänen huoneessansa olivat.
        33. Ja hän otti heidät sillä hetkellä yöstä tykönsä ja pesi heidän haavansa, ja hän kohta kastettiin ja kaikki hänen perheensä,
        34. Ja vei heidät kotiansa, ja valmisti heille pöydän, ja iloitsi, että hän koko huoneensa kanssa tuli Jumalan päälle uskovaiseksi.

        19. Menkäät siis ja opettakaat* kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

        Eikö kaikkeen kansaan ja perheisiin kuulu lapsia? Nämä sivut on taidettu toisten raamatuista poistaa. Ei hyödytä mitään, vaikka raamatun osaisi ulkoa, mutta ei sisältä. eli ei ymmärtäisi mitä lukee. Kuten seuraavassa kertomuksessa:

        29. Niin Henki sanoi Philippukselle: käy ja mene lähemmä tätä vaunua.
        30. Niin Philippus juoksi lähemmä, ja kuuli hänen lukevan Jesaias prophetaa, ja sanoi: ymmärrätkös, mitäs luet?
        31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata? Ja hän rukoili Philippusta, että hän tulis ja istuis hänen kanssansa.
        32. Mutta se, mitä hän Raamatusta luki, oli tämä: hän on niinkuin lammas teuraaksi talutettu: ja niinkuin karitsa keritsiänsä edessä on ääneti, niin ei hänkään avannut suutansa,
        33. Hänen nöyryydessänsä on hänen tuomionsa otettu pois, mutta kuka taitaa sanoa ulos hänen elämänsä pituuden? sillä hänen elämänsä otetaan pois maasta.
        34. Niin kamaripalvelija vastasi Philippusta: minä rukoilen sinua, sanos: kenestä propheta näitä puhuu? itsestäänkö eli jostakin toisesta?
        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
        38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
        39. Mutta kuin he vedestä astuivat ylös, tempasi Herran Henki Philippuksen, ja ei kamaripalvelia häntä enään nähnyt, vaan meni iloiten tietänsä myöten.
        40. Mutta Philippus löydettiin Atsotissa, ja vaelsi ympäri ja saarnasi joka kaupungissa evankeliumia, siihenasti kuin hän tuli Kesareaan.

        No voe voe tokkiisa. Ookko nää ollenkaa luterilai, ku ei Katekismuksen opetukset sulle kelpaa?
        Ethää sää näköjää erota Johannekse kastet Jeesukse asettamast kasteest.
        Mutta eihä tuot voi lestaatilaisilt vuottaakaa.
        Niilhää tuntuut oleva ihka oma totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katekismuksen ja tunnustuskirjojen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa!

        Kuka sen on kirjoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen on kirjoittanut?

        Miksi te seuraatte sellaisen miehen katkismuksia joka oli vihaa täynnä Jumalan silmäterää ja aikansa uskovia kohtaan.

        miten se vvoi olla mahdollista että joku voi pitää Lutteria jonkinlaisena puolijumalana joka tuskin koskaan tuli edes omakohtaiseen uudestisyntymiseen!

        Ja kun ei tullut, sen puutteeseen piti keksiä kaikenlaista sooppaa yksinkertaisten ihmisten luettavaksi ja omien kasvojensa pelastamiseksi.

        miten voi olla, no siten, kun suomen luterilainen kansa ei ole koskaan välittänyt mitään Raam,atun opsita vaan on kiltisti istunut omalla paikallaan kirkon penkissä ilman mitään omaa uskoa ja sen ymmärtämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voe voe tokkiisa. Ookko nää ollenkaa luterilai, ku ei Katekismuksen opetukset sulle kelpaa?
        Ethää sää näköjää erota Johannekse kastet Jeesukse asettamast kasteest.
        Mutta eihä tuot voi lestaatilaisilt vuottaakaa.
        Niilhää tuntuut oleva ihka oma totuus.

        mitä virkaa on jollain luterilaisuudella ?

        Etkö tiedä että se on mailmanmitassa ihan pieni kioski paavin pihan perållä !

        haloo koitatisit herätä jo sinäkin, mitä lie murretta väännätkin.

        Luulet että Jeesus asetti vauvakasteen.... no kerro sitten miksi kukaan aåpostoli ei sitä toimittanuit eikä puhu siitä sanaakaan, sen enempää kuin Jeesuskaan ´?

        miten niin tärkeä asia unohtui kokonaan Apostoleilta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä virkaa on jollain luterilaisuudella ?

        Etkö tiedä että se on mailmanmitassa ihan pieni kioski paavin pihan perållä !

        haloo koitatisit herätä jo sinäkin, mitä lie murretta väännätkin.

        Luulet että Jeesus asetti vauvakasteen.... no kerro sitten miksi kukaan aåpostoli ei sitä toimittanuit eikä puhu siitä sanaakaan, sen enempää kuin Jeesuskaan ´?

        miten niin tärkeä asia unohtui kokonaan Apostoleilta !

        Ei Jeesus asettanut vauvakastetta, vaan käski kastamaan kaikki. Ei vauvat kuulu siihen. Yllä on lainauksia raamatusta, että on kastettu perheitä. Eikö lapset kuulu perheeseen?

        Jos Luther ei olisi kääntänyt raamattua ja kirjoittanut teesejä, niin olisimme kaikki vielä paavin pimeydessä.

        Kun luet raamattua, niin ajattele myös mitä luet! Tiedätkö muuten miksi Jeesuksen ja apostolien aikana kastettiin aikuisia? Tietysti siksi, koska luovuttiin ympärileikkauksesta ja alettiin kastamaan. Ympärileikkaus tehtiin vauvoille. Onko sinulle tehty? Miksi ei?Mikä mielestäsi oli ympärileikkaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voe voe tokkiisa. Ookko nää ollenkaa luterilai, ku ei Katekismuksen opetukset sulle kelpaa?
        Ethää sää näköjää erota Johannekse kastet Jeesukse asettamast kasteest.
        Mutta eihä tuot voi lestaatilaisilt vuottaakaa.
        Niilhää tuntuut oleva ihka oma totuus.

        Et ymmärtänyt lukemaasi. Korneliuksen seurue sai Pyhän Hengen ennen kastetta. Onko se Lutherin oppia vastaan? Ei varmasti ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus asettanut vauvakastetta, vaan käski kastamaan kaikki. Ei vauvat kuulu siihen. Yllä on lainauksia raamatusta, että on kastettu perheitä. Eikö lapset kuulu perheeseen?

        Jos Luther ei olisi kääntänyt raamattua ja kirjoittanut teesejä, niin olisimme kaikki vielä paavin pimeydessä.

        Kun luet raamattua, niin ajattele myös mitä luet! Tiedätkö muuten miksi Jeesuksen ja apostolien aikana kastettiin aikuisia? Tietysti siksi, koska luovuttiin ympärileikkauksesta ja alettiin kastamaan. Ympärileikkaus tehtiin vauvoille. Onko sinulle tehty? Miksi ei?Mikä mielestäsi oli ympärileikkaus?

        Miksi kukaan Apostoli ei totellut sitä käskyä, vaan kastoivat VAIN ne jotka ENSIN tulivat uskoviksi evankeliumin kuulemisen ja vastaanottamisen kautta!

        miksi joidenkin on ylivoimaisen vaikeaa tajuta noin yksinkertaista asiaa, miksi !?

        Jos luet tarkemmin ne sinun perhekasteesi niin jos yhtään on järkeä niin näet että siinä EI kukaan tule kastetuksi joka ei ensin usko, ymärrätkö, kukaan ei mene kenenkään siivellä noin vain kastetuksi!

        Ympärileikkaus ei kkulu yhtään mitään uuteen liittoon, ymärrä sinä nyt se ihan alkajaisiksi.
        Minua ei muutenkaan olisi yleikattu edes vanhanliiton aiokana koska en kuulu syntyperältäni Jumalan liiton kansaan jne... ymmärrätkö sinä yhtään mitään koko asiasta, siltä ainakin tuntuu että ei.

        Paavin pimeästä tultiin lutterin pimeään, eikä lutteri koskaan lakannut olemasta paavin munkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan Apostoli ei totellut sitä käskyä, vaan kastoivat VAIN ne jotka ENSIN tulivat uskoviksi evankeliumin kuulemisen ja vastaanottamisen kautta!

        miksi joidenkin on ylivoimaisen vaikeaa tajuta noin yksinkertaista asiaa, miksi !?

        Jos luet tarkemmin ne sinun perhekasteesi niin jos yhtään on järkeä niin näet että siinä EI kukaan tule kastetuksi joka ei ensin usko, ymärrätkö, kukaan ei mene kenenkään siivellä noin vain kastetuksi!

        Ympärileikkaus ei kkulu yhtään mitään uuteen liittoon, ymärrä sinä nyt se ihan alkajaisiksi.
        Minua ei muutenkaan olisi yleikattu edes vanhanliiton aiokana koska en kuulu syntyperältäni Jumalan liiton kansaan jne... ymmärrätkö sinä yhtään mitään koko asiasta, siltä ainakin tuntuu että ei.

        Paavin pimeästä tultiin lutterin pimeään, eikä lutteri koskaan lakannut olemasta paavin munkki.

        Sinun tulisi harjoitella kirjoittamista. Oikeinkirjoitusta ja ennen kaikkea sivistyneenpää vuorovaikutusta. Vai onko kyse psyykkisestä sairaudesta? Pahoittelen tekstiäni, jos näin on.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eivät ole.
        Saatko tällaisesta kirjoitelusta voimaa esikoislestadiolaisuuteesi?

        Ovatko esikoislestadiolaiset juuri niitä tuhlaajapoikia vaikka toisin väittävät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole.
        Saatko tällaisesta kirjoitelusta voimaa esikoislestadiolaisuuteesi?

        Ovatko esikoislestadiolaiset juuri niitä tuhlaajapoikia vaikka toisin väittävät?

        Kyllä ne ovat heti kun lähtevät jellistä tullakseen Jeesuksen tykö !


    • Anonyymi

      Viisas neitsyt sammuttaa valot, keksii öljylle parempaa käyttöä, eikä ole kauaa neitsyt.
      Silkkaa panemisen riemua.....

      • Anonyymi

        Halpaa Jumalan pilkkaa tuo. Sinulla on vielä huorimieen usko. Mutta usko taikka älä, se usko ei pelasta kadotuksesta. Ja monesti jo tässä elämässä katoaa iän myötä kyky seksuaaliseen elämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe