Kuinkahan paljon veneen kuljetus maksaa? Onko tietoa edullisista kuljetusliikkeistä?
Veneen kuljetus?
10
2789
Vastaukset
millainen vene ja matka !
- 1€/km
pitemmällä matkalla, lyhyemmpistä varmaan enemmän.
Nosta sysksyllä 2 km matka --> 50€ - rakonsta
Kyselin lähinnä taksoja kun en ole vielä venettä ostanut. Pitää pohtia, että kannttaako venettä kovin kaukaa ostaa, jos kuljetus tulee ylettömän kalliiksi. Netistä en ole vielä löytänyt hinnastoja km/kg/pituus.
rakonsta kirjoitti:
Kyselin lähinnä taksoja kun en ole vielä venettä ostanut. Pitää pohtia, että kannttaako venettä kovin kaukaa ostaa, jos kuljetus tulee ylettömän kalliiksi. Netistä en ole vielä löytänyt hinnastoja km/kg/pituus.
ison veneen (10,5 X 3,5, paino reilut 5 tonnia)
kuljetus ('erikois'-kalustolla) Porista Espooseen 850 euroa eli km-hinta on noin 3,80 eur ja kun rekka menee Poriin ilman kuormaa, niin km-hinta koko matkalle on noin 1,90 eur / km.
Hinta riippuu kovastikin veneen vaatimasta kalustosta ja tietty siitä kuka kuljettaa...rakonsta kirjoitti:
Kyselin lähinnä taksoja kun en ole vielä venettä ostanut. Pitää pohtia, että kannttaako venettä kovin kaukaa ostaa, jos kuljetus tulee ylettömän kalliiksi. Netistä en ole vielä löytänyt hinnastoja km/kg/pituus.
Meiksi rakenteli viimekesänä höyrylaivan alle telikärryn,sen kuljetus on nyt aika edullista,mut toi sun kyssäri on aika mahdoton vastatavaksi.Lähinnä kansis katsoa onko traileri mukana
- gsf
"Vene tykkää kun sillä ajetaan."
Eli jos voit siirtää sen vesitse,niin tee niin.Samalla opit uuden tavoille ja jos navigointi tuottaa ongelmia,ota joku osaava mukaan.
Vene pannaan pyörille vasta kun on pakko....lähes 'pakko'. ;-)
Sanonpa nyt huvikseni syitäkin: muutamien
päivien hommat trailerilla mieluummin Espoossa kuin Porissa (ajankäyttö). Omat matkat ja majoitukset Poriin maksavat nekin ja vievät aikaa. Koko viikonlopun ajaminen ei oikein huvita - menee enemmän työksi. Muutenkin kokeilen venettäni mieluummin kotisatamasta, kun lähden ajamaan Porista Espooseen huhtikuun viikonloppuna, joka voi olla keliltään vaikka 17 m/s räntäsateella höystettynä.
Vaikka veneeni on merikelpoinen ja hyväkuntoinen, niin Selkämeren olosuhteet voivat olla aika karua ajettavaa kevätkelin sattuessa.
Viime loppukesästä tuli vene käytyä kyllä testaamassa Reposaaren vesillä 10-12 ms pohjoisella ja hyvinhän tuolla pärjäsi.
Navigointitaidoista sen verran, että käytännön kokemuksen lisäksi on saaristo- ja rannikkolaivurin tiedot.- tarjolla
a.k.o kirjoitti:
...lähes 'pakko'. ;-)
Sanonpa nyt huvikseni syitäkin: muutamien
päivien hommat trailerilla mieluummin Espoossa kuin Porissa (ajankäyttö). Omat matkat ja majoitukset Poriin maksavat nekin ja vievät aikaa. Koko viikonlopun ajaminen ei oikein huvita - menee enemmän työksi. Muutenkin kokeilen venettäni mieluummin kotisatamasta, kun lähden ajamaan Porista Espooseen huhtikuun viikonloppuna, joka voi olla keliltään vaikka 17 m/s räntäsateella höystettynä.
Vaikka veneeni on merikelpoinen ja hyväkuntoinen, niin Selkämeren olosuhteet voivat olla aika karua ajettavaa kevätkelin sattuessa.
Viime loppukesästä tuli vene käytyä kyllä testaamassa Reposaaren vesillä 10-12 ms pohjoisella ja hyvinhän tuolla pärjäsi.
Navigointitaidoista sen verran, että käytännön kokemuksen lisäksi on saaristo- ja rannikkolaivurin tiedot.Mikä vene ja matkavauhti? Voisin ajaa harrastuspohjalla, jos piffaat pensarahat, että pääsen Poriin. Kokemus vanha K2.
tarjolla kirjoitti:
Mikä vene ja matkavauhti? Voisin ajaa harrastuspohjalla, jos piffaat pensarahat, että pääsen Poriin. Kokemus vanha K2.
Hoitaisit homman varmaan kotiin, mutta
kun lasketaan löpökustannuksetkin Pori - Espoo
(1,5 ltr / mpk), niin ei tuo kuljetus niin kalliiksi kuitenkaan tule. Tarkoituksenani on pohjamaalata vene Espoossa, vaihtaa nimitarrat, vahata ymv. maissa ennen vesillelaskua. Kumipyörillä suoritettava kuljetus on jo
sovittukin.
- timppa
Kukahan kuljettaa edullisesti lahdesta noin 30km vajaan 9m venettä, paino reilu2500g. onko vinkkiä keneltä voisi kysyä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592