Veneen kuljetus?

rakonsta

Kuinkahan paljon veneen kuljetus maksaa? Onko tietoa edullisista kuljetusliikkeistä?

10

2789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millainen vene ja matka !

      • 1€/km

        pitemmällä matkalla, lyhyemmpistä varmaan enemmän.
        Nosta sysksyllä 2 km matka --> 50€


      • rakonsta

        Kyselin lähinnä taksoja kun en ole vielä venettä ostanut. Pitää pohtia, että kannttaako venettä kovin kaukaa ostaa, jos kuljetus tulee ylettömän kalliiksi. Netistä en ole vielä löytänyt hinnastoja km/kg/pituus.


      • rakonsta kirjoitti:

        Kyselin lähinnä taksoja kun en ole vielä venettä ostanut. Pitää pohtia, että kannttaako venettä kovin kaukaa ostaa, jos kuljetus tulee ylettömän kalliiksi. Netistä en ole vielä löytänyt hinnastoja km/kg/pituus.

        ison veneen (10,5 X 3,5, paino reilut 5 tonnia)
        kuljetus ('erikois'-kalustolla) Porista Espooseen 850 euroa eli km-hinta on noin 3,80 eur ja kun rekka menee Poriin ilman kuormaa, niin km-hinta koko matkalle on noin 1,90 eur / km.
        Hinta riippuu kovastikin veneen vaatimasta kalustosta ja tietty siitä kuka kuljettaa...


      • rakonsta kirjoitti:

        Kyselin lähinnä taksoja kun en ole vielä venettä ostanut. Pitää pohtia, että kannttaako venettä kovin kaukaa ostaa, jos kuljetus tulee ylettömän kalliiksi. Netistä en ole vielä löytänyt hinnastoja km/kg/pituus.

        Meiksi rakenteli viimekesänä höyrylaivan alle telikärryn,sen kuljetus on nyt aika edullista,mut toi sun kyssäri on aika mahdoton vastatavaksi.Lähinnä kansis katsoa onko traileri mukana


    • gsf

      "Vene tykkää kun sillä ajetaan."
      Eli jos voit siirtää sen vesitse,niin tee niin.Samalla opit uuden tavoille ja jos navigointi tuottaa ongelmia,ota joku osaava mukaan.
      Vene pannaan pyörille vasta kun on pakko.

      • ...lähes 'pakko'. ;-)
        Sanonpa nyt huvikseni syitäkin: muutamien
        päivien hommat trailerilla mieluummin Espoossa kuin Porissa (ajankäyttö). Omat matkat ja majoitukset Poriin maksavat nekin ja vievät aikaa. Koko viikonlopun ajaminen ei oikein huvita - menee enemmän työksi. Muutenkin kokeilen venettäni mieluummin kotisatamasta, kun lähden ajamaan Porista Espooseen huhtikuun viikonloppuna, joka voi olla keliltään vaikka 17 m/s räntäsateella höystettynä.
        Vaikka veneeni on merikelpoinen ja hyväkuntoinen, niin Selkämeren olosuhteet voivat olla aika karua ajettavaa kevätkelin sattuessa.
        Viime loppukesästä tuli vene käytyä kyllä testaamassa Reposaaren vesillä 10-12 ms pohjoisella ja hyvinhän tuolla pärjäsi.
        Navigointitaidoista sen verran, että käytännön kokemuksen lisäksi on saaristo- ja rannikkolaivurin tiedot.


      • tarjolla
        a.k.o kirjoitti:

        ...lähes 'pakko'. ;-)
        Sanonpa nyt huvikseni syitäkin: muutamien
        päivien hommat trailerilla mieluummin Espoossa kuin Porissa (ajankäyttö). Omat matkat ja majoitukset Poriin maksavat nekin ja vievät aikaa. Koko viikonlopun ajaminen ei oikein huvita - menee enemmän työksi. Muutenkin kokeilen venettäni mieluummin kotisatamasta, kun lähden ajamaan Porista Espooseen huhtikuun viikonloppuna, joka voi olla keliltään vaikka 17 m/s räntäsateella höystettynä.
        Vaikka veneeni on merikelpoinen ja hyväkuntoinen, niin Selkämeren olosuhteet voivat olla aika karua ajettavaa kevätkelin sattuessa.
        Viime loppukesästä tuli vene käytyä kyllä testaamassa Reposaaren vesillä 10-12 ms pohjoisella ja hyvinhän tuolla pärjäsi.
        Navigointitaidoista sen verran, että käytännön kokemuksen lisäksi on saaristo- ja rannikkolaivurin tiedot.

        Mikä vene ja matkavauhti? Voisin ajaa harrastuspohjalla, jos piffaat pensarahat, että pääsen Poriin. Kokemus vanha K2.


      • tarjolla kirjoitti:

        Mikä vene ja matkavauhti? Voisin ajaa harrastuspohjalla, jos piffaat pensarahat, että pääsen Poriin. Kokemus vanha K2.

        Hoitaisit homman varmaan kotiin, mutta
        kun lasketaan löpökustannuksetkin Pori - Espoo
        (1,5 ltr / mpk), niin ei tuo kuljetus niin kalliiksi kuitenkaan tule. Tarkoituksenani on pohjamaalata vene Espoossa, vaihtaa nimitarrat, vahata ymv. maissa ennen vesillelaskua. Kumipyörillä suoritettava kuljetus on jo
        sovittukin.


    • timppa

      Kukahan kuljettaa edullisesti lahdesta noin 30km vajaan 9m venettä, paino reilu2500g. onko vinkkiä keneltä voisi kysyä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe