Vielä Rahan toivomisesta lahjaksi

Kesämorsian

Minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä melkein 5 vuotta ja kaikkea jo on.

Me painatimme kutsuihin lahjatoiveena rahalahjan.Emme todellakaan tiedä,paljonko kukakin antaa ja olemme kiitollisia mistä tahansa muistamisesta.

Summalla,jonka saamme,maksamme häidemme kulut,ja luulenpa,että omasta pussista jää siltikin maksettavaksi osa häistä.

Tärkeintä on ajatus,eikä kenenkään sovi loukkaantua siitä,että toivoo rahaa.Eräillä tutuilla oli kutsussa jopa tilinumero rahalahjaa varten,Mielestäni SE ON TÖKERÖÄ....ehkäpä sitä kerjäämistä.

Lahjalistat on ihan ok,jos kerää jotain,mutta eikö senkin voi mieltää kerjäämiseksi...miksi kaikesta saadaan aikaiseksi niin iso juttu???

6

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras

      Jos rahaa on päätetty toivoa, niin miksi rahan toivominen lahjaksi tilille olisi tökerömpää kuin rahan toivominen juhlapaikalle (käteinen, shekki tms.)? Itse olen ollut ainoa isommasta joukosta kauemmas häihin päässyt, joten "edustin" koko ryhmää. Isolta porukalta lahjakin oli melko arvokas. Minulle tilinumero oli helpotus, jotta en joutunut matkustamaan juhliin (ainakin itselleni) suuri rahasumma laukussani makuuvaunussa tai kiireessä etsimään pieneltä paikkakunnalta automaattia, josta saa siistejä seteleitä ja sitten vielä kuljettamaan niitä puoli päivää mukanani peläten unohtavan laukkuni jonnekin.

      • pankkineiti

        Olen töissä pankissa ja työssäni nään hyvin läheltä kun ihmiset tulevat hakemaan lahjarahaa esimerkiksi häihin. Se mitä voin sanoa omasta kokemuksestani on, että ihmiset kokevat tilinumeron hyvin helpottavaksi ja yksinkertaiseksi tavaksi antaa lahja. Ei tarvitse maksaa reilua kolmea euroa shekistä, eikä siis tarvitse kantaa suurta summaa rahaa mukana. Toisekseen ihmiset ovat sitä mieltä, että ihanaa kun ei tarvitse ruveta etsimään lahjaa kaupoista.
        En ole edes menossa itse naimisiin, vaan halusin vain kertoa tämän puolen jutusta. Ja oma mielipiteeni on se, että tilinrot kutsuissa on tätä päivää, joten herätkää!


    • vaimo

      ...koska meilläkin yhteistä taivalta takana ja kaikkea todellakin, mitä perheemme arki kaipaa, oli jo omasta takaa. Laitoimme kutsuun, että tuohta tuvastamme tuntuisi aina puuttuvan...se herätti vieraidemme mielikuvituksen. Saimme rahaa tuohivirsussa, tuohipullossa, tuohirasiassa ja tuohilastujen sekaan piilotettuna. Se oli tavallaan aika kiva juttu!

    • oho

      Kyllä tämä menee minun mielestäni jo tiukasti mauttomuuden puolelle. En itse ikinä laittaisi raha- tai lahjatoiveitani kutsun mukana, vaan informoisin niistä vasta kysyttäessä. Herätkää!!!

      • Nippu

        Asia olisi juuri niin kuin kirjoitat, mutta...

        Ihan oikeasti, isojen häiden kanssa lahjalista (tai ainakin vihje sellaisen saatavuudesta) jo kutsun mukana on käytännön järjen sanelema asia samalla tavoin kuin tiedot kulkuyhteyksistä, hotellivarauksista jne. Ei ole kiva soitella erikseen lahjalistan perään, jos ei ole ihan lähipiiriä ja vielä hauskempaa on olla se jolle ihmiset soittavat neljännen kerran "Se hotellimajoitus vielä..." " Oliko se lahjalista siis..." jne.

        Kokemusta on.


    • naimisiin menossa kesällä

      Olen tässä miettinyt lahjalistaa ynnä muuta.. mutta oma ÄITINI sanoi että pyytäkää rahaa.. joten ei se ole muutakuin täällä suomi24:n sivuilla pyöriville ja joillekin ihmisille ongelma.. Luulen että useimmat kuitenki pitävät sitä helppona ja hyvänä ratkaisuna.
      Todellakin mietin itsekin miksi on tehty niin iso juttu täällä tästä.. jokainen tehköön tavallaan ja vieraat tehköön omaan periaatteeseensa sopivan päätöksen antaako rahaa vai lahjan vai ilman lahjaa.. meille ainakin on tärkeintä että vieraat tulee juhlimaan kanssamme.

      Laitamme kuitenkin lahjalistan ja siellä samalla että rahalahjatkin on toivottuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe