Voiko Keskustaan luottaa nyt viime viikkojen tapahtumien jälkeen?
Maakuntien miehet halusivat kostaa kesän 2003 tapahtumat ja kun saivat tilaisuuden, käyttivät sen. Rinne veti tapahtuneesta johtopäätöksen ja erosi. Vaihtoehtona olisi ollut hallituksen hajoaminen ja uudet vaalit. Kenen etu se olisi ollut?
Keskustan ei ainakaan.
Voiko Keskustaan luottaa hallituksessa?
Keskusta ja hallitusyhteistyö
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Taisi avustajilta unohtua tiedotteiden lukeminen ja ministerien informoiminen. Nyt kun on uusi omistajaohjausministeri remmissä ollaan varmaan tarkempia.
Postin johdolle myös pitkä miinus. - Anonyymi
Rinne on kuin Väyrynen. Kummallakin on takana loistava tulevaisuus. Rinteen muistelmat tulevat olemaan mielenkiintoiset sitten aikanaan.
Uusi pääministeri Marin on raikas tuulahdus tulevaisuuteen. 34-vuotias naimisissa oleva pari vuotiaan tyttären äiti josta wiki kertoo:
"Marin on kertonut harkinneensa politiikkaan lähtiessään SDP:n lisäksi vasemmistoliittoa ja vihreitä mutta päätyneensä valitsemaan SDP:n sen ”tekojen historian” vuoksi. Hänen mukaansa 2000-luvulla SDP ei kuitenkaan ole puuttunut riittävästi tuloerojen kasvuun ja ihmisten eriarvoistumiseen.[20]
Ylen vuoden 2015 vaalikoneessa Marin vastusti lisäydinvoimaa ja Natoon liittymistä. Hänen mukaansa sosiaaliturvan tasoa tulisi parantaa ja sosiaaliturvajärjestelmää yksinkertaistaa. Marin ei kannattanut lyhytnäköisiä menoleikkauksia vaan ensisijaisesti rakenteiden uudistamista ja investointeja. Hän kannatti julkisia terveys- ja sosiaalipalveluita ja eutanasian sallimista.[21]"
Jos kepu kuvitteli saavansa vähemmän vasemmistolaisen pääministerin hallitukseen Rinteen jälkeen niin siinäkin löi kirveensä kiveen.- Anonyymi
Ei ole keskusta lyönyt kirvestä kiveen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole keskusta lyönyt kirvestä kiveen.
"Ei ole keskusta lyönyt kirvestä kiveen."
Kyllä se vaan siltä vaikuttaa, että kirveen terä on kepulla tylsä. Ainakaan strategista ymmärrystä ei puolueen johtohenkilöillä ole ja se tulee johtamaan kepulle lopullisuutta 5-10% kannatuksen vuoksi. Nyt ollaan jo sillä hilkulla ja todennäköisesti pari kk:n kuluttua kepun kannatus on noin 9%.
- Anonyymi
Toisessa ketjussa joku ihmetteli, että eikös sun arska pitäisi olla iloinen että Mariinista tuli pääministeri kun olette molemmat tampereelta
En asu Tampereella, syntynyt olen siellä ja nykyään olen suuren osan vuodesta ns. ulko-suomalainen ja syksystä lähtien olen ollut ns. kahden passin mies.
Marinkin on syntynyt Helsingissä mutta ollut jo vuosia Tampereella ja vaikuttaa aivan hyvältä poliitikolta. Uskon hänen pärjäävän hyvin pääministerin työssä. Hän vaikuttaa ihmiseltä jolla on sosiaalinen omatunto ja vahva luottamus omiin kykyihinsä. Uskon myös, että kaikki hallituksessa ovat ottaneet opikseen posti-casen aiheuttamasta ongelmasta valtionohjauksen vastuukysymyksistä ja tiedottamisen tärkeydestä.
Mielestäni Rinne teki miehen päätöksen havaitessaan, että kun yhteistyö keskustan kanssa oli poissuljettu päätti hän irtisanoutua. Kuten aloituksessani sanoin, että mikäli Rinne olisi jääräpäisesti yrittänyt pysyä pääministerinä, olisi seurauksena ollut hallituksen hajoaminen ja uudet vaalit. Rinteen pelisilmä tuossa oli kohdillaan.- Anonyymi
aito-arska kirjoitti:
En asu Tampereella, syntynyt olen siellä ja nykyään olen suuren osan vuodesta ns. ulko-suomalainen ja syksystä lähtien olen ollut ns. kahden passin mies.
Marinkin on syntynyt Helsingissä mutta ollut jo vuosia Tampereella ja vaikuttaa aivan hyvältä poliitikolta. Uskon hänen pärjäävän hyvin pääministerin työssä. Hän vaikuttaa ihmiseltä jolla on sosiaalinen omatunto ja vahva luottamus omiin kykyihinsä. Uskon myös, että kaikki hallituksessa ovat ottaneet opikseen posti-casen aiheuttamasta ongelmasta valtionohjauksen vastuukysymyksistä ja tiedottamisen tärkeydestä.
Mielestäni Rinne teki miehen päätöksen havaitessaan, että kun yhteistyö keskustan kanssa oli poissuljettu päätti hän irtisanoutua. Kuten aloituksessani sanoin, että mikäli Rinne olisi jääräpäisesti yrittänyt pysyä pääministerinä, olisi seurauksena ollut hallituksen hajoaminen ja uudet vaalit. Rinteen pelisilmä tuossa oli kohdillaan.Hallituspuolueista vihreät ovat ainoat jotka ovat kannatusnosteessa. Demarit ja etenkin kepu on menettänyt erittäin runsaasti kannatustaan ja todennäköisesti PS:lle.
Nyt voi olla hyvin mahdollista, että yhtenäinen ja nuorekas SDP:n johto saa flown päälle ja se 7-8% joka kymmenessä vuodessa on kannatuksessa laskenut, tulisi takaisin ja seuraavissa vaaleissa onnistuneen talouspolitiikankin ansiosta SDP olisi n.22-24% puolue.
En usko, että PS:n kannatus on vaalipäivänä sitä mitä gallupit ovat kertoneet.
Kävin itse asiassa kirjoittamassa S24:n demarien sivuille Marinia kannustavan viestin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16157595/sanna-marin-tulee-olemaan-hyva-paaministeri- Anonyymi
Pakkomielteinen Kulmuni teroittaa puukkoa ja keksii uusia tekosyitä oman pesään päästämisensä selityksiksi.
- Anonyymi
Kepu puhuu luottamuksesta, mutta oman puheenjohtajanyli kävellään mennen tullen.
Kepu pettää aina.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006339739.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepu puhuu luottamuksesta, mutta oman puheenjohtajanyli kävellään mennen tullen.
Kepu pettää aina.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006339739.htmlSinulla on väärä loppulause, ei kepu pettää aina, vaan.
Sossu-komukat tapetaan arkena ja lauantaina""
Kaikki muut puolueet ovat suomen rakentajia, ja kuntoon saattajia, vallankin RAKAS KESKUSTA !!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2063180- 1202053
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611682Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1891627- 1731540
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1841442- 521288
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751241- 591218
- 1191131