Volvo Penta varaosat

penta

Tämä kysymys on luultavasti esitetty useamminkin täällä mutta kysytäänpä näin veneilykauden kynnyksellä uudestaan.. eli mistä hankitte edullisimmin volvo pentan varaosat.. hihnat, suodattimet, jne?

13

7176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo volvona

      Minä ainakin käytän vain volvon alkuperäisosia, jotka hankin paikalliselta Volvon edustajalta. Ei ole aikaa juosta monessa paikassa ja kun lasket etsimiseen käytetyn ajan ja vaivan hinnan, niin lopputulos on kalliimpi tarvikeosilla.

      • riku

        voitko valaiasta muutamalla esimerkillä, missä volvo-merkinnällä olevan osan ja saman valmistajan saman osan ilman volvomerkintää, hinnassa ei olisi löydettävissä niin merkittävää eroa, ettei säästöä kannattaisi hakea?


      • JRxxx
        riku kirjoitti:

        voitko valaiasta muutamalla esimerkillä, missä volvo-merkinnällä olevan osan ja saman valmistajan saman osan ilman volvomerkintää, hinnassa ei olisi löydettävissä niin merkittävää eroa, ettei säästöä kannattaisi hakea?

        ...siis lähinnä suodattimet merkitsevät sellaista n. 100 euron kuluerää. Säästömahdollisuus on max 30-50 euroa/vuosi. Rohkenen vahvasti kyseenalaistaa säästön järkevyyden, kun puhutaan kuitenkin laitteesta, jonka ON toimittava.


    • originals my ass

      US-Partsista. Tyhmät maksaa liikaa.

      • aos

        En tunne Volvoja, mutta jos sen kanssa on samanlaista kuin autojen varaosissa, totean, että halvat tarvikeosat ovat usein hinta/laatu-suhteiltaan yhtä hyviä kuin alkuperäisosatkin. Halvalla saa siis huonon osan.

        Tämä ei pidä kaikkien osien kohdalla paikkaansa mutta usein näin on. Omakohtaisia huonoja kokemuksia on esim. jarrupaloista ja pakoputkista. Tekniikan Maailman testien mukaan öljysuodattimissa on suuria eroja ja yleensä halpa oli huonoa.

        Kannattaa mielestäni siis olla tarkkana eikä tuijottaa pelkästään hintaa. Nuo Volvotkin kun kaikki maksavat huomattavia rahasummia.


    • Jokke

      Ainakin öljynsuodattimet Volvon alkuperaiset löytyi syksylla Motonetista. Siis 4-koneeseen. Hinta taisi olla 6e.

      • Hippo

        Osta josrain halpa suodatin, koska tod.näk. sun ajo ei tarvi kovin ihmeellistä vaihtoa. On kaiken Lisäksi älyttömän helppo vaihtaa.

        Omalla VP1 131 275 ajettu vaikka kuin perkeleesti halvoilla, ja vaihdetuilla suotimilla ja öljyillä.

        T: Hippo


      • VolvoPenta 4D

        millä mallimerkilla hait vai kuinka vertasit että on oikea? yritin tuossa Motonet.fi sivuston kautta kokeilla VolvpPenta hakua muttei löydy mitään. M-filter sivustolta löytyi yksi suodatin mutta muuten ei muita. itsellä on D4 260hv. ja vaikka täällä porukat höpöttää alkuperäisen hinnan (=kalleuden) söpöydestä, ei se istu ajatusmaailmaan maksaa lisenssimaksuja Volvolle.


      • VolvoPenta 4D kirjoitti:

        millä mallimerkilla hait vai kuinka vertasit että on oikea? yritin tuossa Motonet.fi sivuston kautta kokeilla VolvpPenta hakua muttei löydy mitään. M-filter sivustolta löytyi yksi suodatin mutta muuten ei muita. itsellä on D4 260hv. ja vaikka täällä porukat höpöttää alkuperäisen hinnan (=kalleuden) söpöydestä, ei se istu ajatusmaailmaan maksaa lisenssimaksuja Volvolle.

        Voi hyvinkin vuonna 2005, kun ketjun on alkanut, olla Motoneissä........maailma muuttuu yli kuudessa vuodessa paljon.
        Nää vanhojen juttujen ylösvedot on just tätä......


      • virunvakeat
        Hippo kirjoitti:

        Osta josrain halpa suodatin, koska tod.näk. sun ajo ei tarvi kovin ihmeellistä vaihtoa. On kaiken Lisäksi älyttömän helppo vaihtaa.

        Omalla VP1 131 275 ajettu vaikka kuin perkeleesti halvoilla, ja vaihdetuilla suotimilla ja öljyillä.

        T: Hippo

        Kyllähän sen pitäisi jo järkeenkin käydä, meinaan "halpisvaraosat". Säästöillä mikä siinä syntyy, saa monta koppaa Viron kaljaa.


      • Reikä päässä
        virunvakeat kirjoitti:

        Kyllähän sen pitäisi jo järkeenkin käydä, meinaan "halpisvaraosat". Säästöillä mikä siinä syntyy, saa monta koppaa Viron kaljaa.

        Aika vanha ketju, mutta olen samaa mieltä kuin Jrxxx alussa:

        - sinulla on mahdollisesti >20k€:n Diesel asennettuna veneeseesi
        - ostat siihen ehkä 1000€:n edestä polttoainetta kesässä
        - sitten syksyllä säästät 7€ ostamalla tarvikesuodattimen...

        Tarkka euro on tietenkin hyvä homma. Mutta kun ostaa alkuperäisen osan, ei sitten tarvitse miettiä laatua. Itselläni ainakin kevätrituaaleihin kuuluu ostaa venemessuilta kauden huolto-osat mukaan. Yleensä sieltä saa rabattiakin jonkun 10%...

        Vanhaa business järkeä on että tavoitellut hyödyn ja riskin pitää olla oikeassa suhteessa.


    • VolvoPenta 4D 2

      En tiedä muista mutta kyllä minun pitää talvihuolto tehdä tänä vuonna 2011. Ja jos haluan säästää väheneviä eurojani niin kaikki pikku vinkit on paikallaan.

    • Osaliiteri

      Osaliiteri
      M Filter suodattimet (ovat kotimaisia)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe