Islam ja "islam"

Anonyymi

Ensiksikin: miten sunnit ja shiiat suhtautuvat toisiinsa? Miksi me muunuskoiset olemme siinä käsityksessä, että heidän välillään on uskonnollinen eroavaisuus? Miksi me olemme saaneet sen käsityksen, että tämä erimielisyys johtaa usein yhteenottoihin?
Onko viime vuosina valtaan pyrkivät Isis jompaankumpaan islamiin tukeutuva ja kannattava? Miksi sharialaki poikkeaa muiden maiden laista niin, ettei sharia ole edes muslimivaltioissa voimassa, kuin muutamissa muulta maailmalta sulkeutuneissa maissa? Kalifaatissa se oli ainoa laki.
Me ei-muslimit olemme saaneet se käsityksen, että kaikki Isis-joukkojen aiheuttamat väkivallanteot ovat saaneet oikeutuksensa islamista ja sharialaista.
Jos niin ei ole, eikö ole syytä selventää se niin muslimeille itselleen kuin meille muillekin?
Onko kaikki islamin nimellä kulkevat asenteet aitoa islamia? Mihin suuntaukseen tulisi luottaa?
Jos nyt al-Holin leiriltä palaa Suomeen Isisin kannattajia, mikä uskonnollinen järjestö täällä ottaa heidän uskonelämänsä johdettavakseen? Ei heitä voi jättää oman onnensa nojaan. Heidän käsityksensä omasta uskonnostaan vääristyy tuntemattomaksi, jos sitä ei uskonoppineet johda.
Mikä on muslimijärjestöjen asenne Isiksen kannattajia kohtaan?

Nämä ovat asioita, jotka kalvavat ja pelottavat monia, eikä ole kohtuutonta kysyä niistä, kun kuitenkin annetaan ymmärtää, että islam on pyrkimässä Eurooppaan ja Pohjoismaihin.

9

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota historiankirjatvesiin ja selvitä katolisen kirkon, anglikaanien sekä luterilaisten keskinäiset suhteet.

      Ei muhammadanisminharha poikkea millään tavalla kristinuskonharhasta. Ihmisen luomasta epäjumalkultista on kyse ja jokainen fraktio yrittää hyötyä saadakseen lisää valtaa ja mammonaa.

    • Minä en tiedä vastausta kaikkiin näihin kysymyksiin, Jumala tietää.
      Ei mun mielestä islamin sisällä ole perustavaa laatua olevia jakaumia. Vaan aivan normaalia Ismaelin siunaukseen liittyvää tönimistä ja vastakkain asettelua.

      Isisksen nousu ja olemassaolo ei ollut vältettävissä. On ennustettu sellaisia tapahtumia ennen Imaami Mahdin tuloa islamin eskatologiassa. Mutta vaikka sitä ei olisi satoja vuosia sitten ennustettukaan niin se olisi silti tapahtunut. Kyse ei ole pelkästään islamista, vaan Profeetta Aamoksen kirjassa ennustetuista muutamasta IKUISESTA SODASTA joitakin kansoja ja heimoja vastaan. On ollut epäoikeudenmukaisuutta ja köyhien myymistä kenkäparista kaikkialla maapallolla. Ja noihin epäoikeudenmukaisuuksiin aikoo Jumala puuttua. Isis ei ole pelkästään islamilainen ilmiö, vaan sille on ollut koko maailmasta noussut tilaus. Salassa on tapahtunut niin paljon syntiä ja muuta rikosta, että Jumala tahtoi asettaa kaikkien silmien eteen ja muistutukseksi tulevaisuutta varten noiden salassa tapahtuneiden syntien vastapainon: SILMILLE HEITETYN VÄKIVALLAN. Mutta myös on Profeetta Hesekiel kertonut asoita, joita Isis on yrittänyt toteen laittaa.

      Isis perstuu osittain vanhentuneeseen Agendaan sillä sen toimintaa ohjaa ajatukset ennen vuotta 2013, jolloin Iankaikkinen Isä ilmestyi ja asetti uuden Agendan tulevaisuutta ajatellen. Tuo uusi agenda sisältää ajatuksen Maailmanlaajuisesta Kansalaispalkasta esim. sekä muuttaa kaikki raamatun profetiat VANHENTUNEIKSI ja ne voidaan sinetillä sulkea tuosta vuoden 2013 ilmestymisestä lähtien. Kuitenkin Isisksen oli tehtävä työnsä, vaikka Agenda oli jo vanhentunut.

      • Anonyymi

        Isis on puhdas Islam.
        Jo Koraani kertoo tämän ja suhtautumisen meihin Kristin uskoisiin.
        Muslimit ei kuulu tänne,tulee vain epäjärjestystä kuin heidän omissaan maissa.
        Muslimit ovat tervetulleita Kiinaan ja Myanmariin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isis on puhdas Islam.
        Jo Koraani kertoo tämän ja suhtautumisen meihin Kristin uskoisiin.
        Muslimit ei kuulu tänne,tulee vain epäjärjestystä kuin heidän omissaan maissa.
        Muslimit ovat tervetulleita Kiinaan ja Myanmariin.

        Epäjärjestyksestä en tiedä. Ei se ole välttämätön islamin takia, vaan kyllä kaiketi islam on elänyt pitkiäkin aikoja historian saatossa suhteellisen rauhanomaisesti kalifien johdolla. Sen sijaan Profeetta Aamoksen kirjassa kerrotaan muutamasta IKUISESTA SODASTA, joista yksi on Syyrian sota. Nuo Aamoksen sodat syntyvät sen tähden, että köyhiä on salaa vainottu ja myyty heidät sandaaliparin hinnasta. Noilla Aamoksen sodilla ei sinänsä ole mitään tekemistä islamin uskonnon kanssa, vaikka ne syttyvät Syyriassa, Juudassa, Mooabissa yms. paikoissa. Ja Profeetta Danielin kirjassa mainitaan 11. luvun lopussa Pohjoisen ja Etelän kuninkaiden välinen yhteenotto. Tuossa yhteenotossa Pohjoisen kuningas tuhoutuu ja alkaa suuri Ahdingo. Jollaista ei ennen ole nähty maapallolla. Sanon näin, että Imaami Mahdiin tuloo liittyy ehkä vääriä tai oikeita Haditheja, joiden mukaan: Maailman johtajat, siat ja kristityt ovat vaarassa tuhoutua sodassa tms. tavalla.

        Mitään ei ole tehtävissä? Joko nuo pohjoisen kuninkaat ovat Ranskan vallankumousen nostamia hallitusmiehiä tai sitten kruunun omaavia kuninkaallisia. Jomman kumman noista tulee SOTA ETELÄN KUNINGASTA vastaan kuluttamaan loppuun asti. Imperialismi, joka alkoi 1852 oli Danielin kirjan 11. luvun ryöstöretki etelään ja on ilmiestä, että lukee eräässä profeetan kirjassa: Minä vannomalla vannon sanoo Jumala, että teidän ryöstäjänne tulen minä itse ryöstämään puhtipuhtaaksi. Näin onkin käynyt Euroopassa suurin joukoin kun kaikki kansat ovat velkaantuneet satoja miljardeja dollareita. Jumala on ETELÄN puolella, mutta ISLAMIN USKONTO on joka tapauksessa vain uskonto eikä se ole Etelän Kuninkaiden yläpuolella, vaan Profeetta (saas) kirjoitti jopa Arabian alueen pikkukuninkaille kohteliaita kirjeitä, joissa pyysi lupaa nöyrästi kuninkailta toimia uskon asioissa päänä. Sen sijaan kuninkaille jätettäisiin kaikki muu valta.


      • Anonyymi

        On ennustettu sellaisia tapahtumia ennen Imaami Mahdin tuloa islamin eskatologiassa
        Satuako kerrot?
        Ei ole mitään mahdia,he kuvittelevat Jeesuksen tilalle.
        Kun ja jos Jeesus Kristus tulee,he saavat oppinsa.


      • Anonyymi

        Isisksen nousu ja olemassaolo ei ollut vältettävissä.

        Ois ollu vältettävissä. Saddam paholainen piti kansaa nyrkin alla. Hänet syrjäytettiin suuremman voimalla,jolloin pahuus pääsi irti.


    • Anonyymi

      miten sunnit ja shiiat suhtautuvat toisiinsa? Miksi me muunuskoiset olemme siinä käsityksessä, että heidän välillään on uskonnollinen eroavaisuus? Miksi me olemme saaneet sen käsityksen, että tämä erimielisyys johtaa usein yhteenottoihin?

      Ni,onhan siinä eroavaisuus pönttö. Mohammedin perimä,toinen uskoon serkun perimään ja toinen toiseen.
      Mutta ihan sama,vaikka uskoisivat puunkantoon..
      Hillä on riitansa siitä ja jos nyt osaat lukea sotia??
      Irak sunni ja Iran Shiia..HALOO PÖNTTÖ!
      SINÄ tietämätön muunuskoilainen..kerro suoraan ja ylpeästi jos olet KRISTIN USKOLAINEN ! SILLOIN ET OLE MATO,Kafir ! kuin vihreät,

    • Anonyymi

      Ei ole mitään "islamia" ja Islamia. Isis on puhdasta koraania. Alistu tai kuole. Kristityt voivat saada elää alempina yhteiskunnan jäseninä jos maksavat lisäveroa.

      Sunnit ja Shiiat eivät istu vierekkäin lähi-idässä työpaikoilla. Se kertoo jo paljon.

    • Mihin suuntaukseen voi luottaa?
      Sen tähden syntyy rakkaus kun Jumala itse on ensin rakastanut meitä.
      Jumala voi valita itse sinulle uskonnoksi islamin ja jopa sen suuntauksen, johon tahtoo sinun rakastuvan.
      Itse olen suufilaisuuteen päin kallellaan sen tähden, että sillä on voimakas vetoava henki. Mutta Koraanin käännöksistä arvostan eniten shiilaisten englanninnosta. Sunna johtaa mielestäni minut täyteen orjuuteen ja alistettuun asemaan. Joudun kumartelemaan sheikkejä ja pitämään itseäni pata luhana ja epätäydellisenä, jos tartun Haditheihin. Ne ovat siinä mielessä tosi islamia, että saavat alistumaan, nöyrtymään ja tunnustamaan omat vajavaisuutensa.

      Jokaisella suuntauksella on omat vahvuutensa ja jos Jumala tahtoo hän saa koko soittimen soimaan harmoonisesti tai koko rakennuksen toimimaan yhteistyössä keskenään. Kuitenkin itse pidän hyvänä asiana, että on valinnan varaa eri suuntausten suhteen. Jokainen voi löytää sen suunnan, jonka Jumala on häntä varten katsonut hyväksi.


      Sunnalaisuus johtaa alistettuun ja synnintunnossa kieriskelevään asemaan.
      Shiialaisuus tarjoaa paljon eläviä sanoja ja opetuksia, joissa sillä on enemmän annettavaa kuin muilla suuntauksilla.
      Suufilaisuus tarjoaa hengen ja tietoisuuden ja ylistyksen jne.

      Jumalan temmpelissä on aina KOLME kivikertaa suuria kiviä ja YKSI hirsikerta hirsiä. Sunnalaisuus on perusta ja alin kerros (Sielu). Shiialaisuus on keskimmäinen kivikerta ( Ruumis) ja ylin kivikerta on suufilaisuus (Henki).

      Mikä sitten on tuo neljäs eli hirsikerta Jumalan temppelissä? Itse pidän yhtenä vaihtoehtona Ahmediyyaa Movementia, mutta muut voivat olla eri mieltä.

      Itseäni Jumala kutsui hyväksymään islamin kun Kristus 2003 Ilmestyi. Hän kehotti minua lukemaan Profeetta Muhammedin elämänkertaa (Sira) ja kaikki kirjat koskien islamia, joita löydän. Lisäksi hän sanoin: Koraani on Nyt Selitetty.

      Toivonpa, että Jumala kutsuisi myös teitä islamiin ja rakastaisi teitä sen verran, että valaisisi teille myös eri suuntien vahvuuksia ja heikkouksia.

      Islam on hopeaa ja selvästi korkeammalla tasolla kuin kristinusko, mutta juutalaisuus on kultaa ja kamppailee tasaväkisesti islamin kanssa houkuttelevuudessa. Intian uskonnot ovat timanttia ja heikoinkin romaani on mielestäni kuin koko kaupungin isä ollut eämässäni. Antiikin Filosofia ja Nykytiede on platinaa, mutta pienessä alennustilassa tänä päivänä verrattuna uskontoihin ehkä juuri kristinuskon painostuksen takia.

      Kunpa Jumala rakastaisi ensin teitä niin, että antaisi teille sopivan uskonnon ja näkökulman islamiin. Tulee muistaa sekin Hadith, jonka mukaan islamilla on lopulta 73 lahkoa, joista kaikki paitsi yksi menee helvettiin ja kristityillä on 72 lahkoa, joista 71 pelastuu, mutta 1 menee helvettiin. Islam ei ole vakain uskonnoista, vaan tarvitsee 100 vuoden välein Mujaddid uudistajan nostamaan sitä rapautuneesta ja uskonnottomasta tilasta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe