Vanhoillislestadiolaiset uskovat että Jeesus ja opetuslapsensa olivat velluja. He ylpeilevät (vellut) ahkeruudellaan ja silläkin osoittavat olevansa parempia kuin kadotetut.
Nyky vl-mittapuun mukaan Jeesus ja opetuslapset olivat laiskureita ja työnvieroksujia joita eivät edes naiset kiinnostaneet. He eivät käyneet jerusalemin ry,n talkoissa ja suviseuratkin Jeesus järjesti paljaan taivaan alle vailla minkäänlaista ruokahuoltoa ynnä muuta infraa. Hän sai nekin lahjaksi.
Jeesus tiesi että rahan himo on pahan alkujuuri,Siksi Jerusalemiin ei ilmestynyt rakennusliikettä Jeesus&co
Miksi Jeesus ei perustanut rakennusfirmaa?
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
vaikka oli rakennusmies kuten Hannukin.
- Anonyymi
Ei Vl;t ole sen uutterampia työntekijöitä, mitä muutkaan.
Aika tuppaa menemään vain tupakoinnissa.
Sitähän ei kristitty tee, kuten ei tehnyt Jeesuskaan.
Kun tuo Tampereen kattofirma tuli Ouluun, jotain kymmenkunta vuotta sitten, niin veljeni, joka oli toiminut alalla, kävi työhaastattelussa ja Tampereelta oli Iso mies paikalla ja kun Hän yritti näyttää suosituksiaan ja työtodistuksia, kaveri oli siirtänyt ne sivuun.
- Täällä ei tarvita paperimiehiä, kun poikia jotka juoksee...
Hän oli yrittänyt selitellä, mutta turhaa, kun ei ollut tervetullut, ainoastaan katto piti hakata päivässä, laadulla ei ole väliä, kunhan se vuoden kestää.
Siinä filosofia, nyt se on fuusioitu isompaan, näin siinä kävi,, pelkässä juoksemisessa.
Jk. Jäi muuten kertomatta,,, Auton olisi saanut hakea Kamuksista, se vähennetään parin vuoden ajan tilistä- Anonyymi
Syy oli väärän värinen jäsenkirja.
Jeesus sanoi: Hajottakaa tämä temppeli niin kolmessa päivässä minä perustan uuden.
Ja kun vuonna 70 jKr Jerusalemin temppeli tuhoutui niin pian kolmen vuoden sisällä perustettiinkin kaksi kaupunkia Englannin YORK ja Israeliin Nablus.
York on kuuluisa mm. parin Rooman keisarin kuolinpaikkana sekä siellä myös Keisari Konstantinus Suuri nimitettiin. Eli voidaan katsoa, että toimiva rakennusfirma on kyllä olemassa. Tai ainakin ollut juuri oikeaan aikaan.- Anonyymi
Ei se ihan niin mennyt.
Ei Hän perusta mitään, vaan rakentaa itse.
- Anonyymi
Jeesus elää!
Nykyään Jeesus duunailee varsinkin ovi-, ikkuna-, keittiö- ja kattoremppafirmoissa.
Ja on siitä Jeesuksesta havaintoja myös viemärinsukitusfirman työmailla.
Ilmastotietoisena Jeesus ajelee työmaiden välit kamuxin kavereilta ostetulla käytetyllä autolla. Lyhyemmät matkat Jeesus kulkee aasin seljässä- Anonyymi
Vanhalla taunuksella kuulemma ajeloo
- Anonyymi
Minä ihmettelen sitä, että Jeesus ei perustanut kristinuskoa. Se jäi Paavalin työksi. Käsittäkseni hän osasi kirjoittaa, mutta mitään kirjoitusta ei jäänyt jälkipolville. Olisi voinut kävellä vähemmän ja säästyneellä ajalla kirjoittaa uskon perusteet.
- Anonyymi
Minä ihmettelen sitä, että Jeesus ei perustanut kristinuskoa. Se jäi Paavalin työksi. Käsittäkseni hän osasi kirjoittaa, mutta mitään kirjoitusta ei jäänyt jälkipolville. Olisi voinut kävellä vähemmän ja säästyneellä ajalla kirjoittaa uskon perusteet.
Hieman tarkennusta.
>> Minä ihmettelen sitä, että Jeesus ei perustanut kristinuskoa.*** Eikö. Hänhän käski seurata itseään, sekä elää niin kuin Hän eli.
Matt 28, 18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Samoin Hän sanoi;
Mark. 1:17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia"
Paavali sai kutsun vasta aika myöhään, n 5 vuoden päästä Jeesuksen kirkastumisen ja aloitti toiminnan 15 v. Parannuksensa jälkeen.
Hänen tehtävä oli pakanoiden evankeliointi.
Taas Pietari alkoi hoitaa Jeesuksen seurakuntaa, Messiaanista kansaa.
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita..
Selviskö?
r
Jeesuksen kasvatusisä Joosef oli rakentaja Nasaretissa. Ilmeisesti yksityisyrittäjä. Jeesus oli hommissa Joosefilla ja ilmeisesti jatkoi tämän työtä, kunnes Hänestä tuli kokopäivätoiminen rabbi.
- Anonyymi
Jos oli osakas veljiensä rakennu firmassa ja teki aina välillä myös hommia. Saattoi myös matkoilla olla rakennustöissä opetuslapset työtiiminään. Mutta tämän ollessa niin arkipäiväistä, ei sitä raamatussa katsottu mainitsemisen arvoiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oli osakas veljiensä rakennu firmassa ja teki aina välillä myös hommia. Saattoi myös matkoilla olla rakennustöissä opetuslapset työtiiminään. Mutta tämän ollessa niin arkipäiväistä, ei sitä raamatussa katsottu mainitsemisen arvoiseksi.
Ensinkin, jos tädillä olisi munat, hän olisi setä.
Jeesus teki puusepäntöitä, ei ollut kiertävä rakennusmies, eikä Hän matkustellut juuri Temppeliä pidemmälle, ennen julkisen työn alkamista.
Vl tulkintahan on se >>, ei sitä raamatussa katsottu mainitsemisen arvoiseksi.** Nämähän juuri kerhon helvettiin vievät.
Raamatussa on sanottu kaikki se, joka pelastaa ihmisen, sekä helpottaa päivän matkaa, ja se on uskoa Jeesus Messiaaksi.
Kreikan sana tektoon eli rakentaja voidaan kääntää sekä kirvesmieheksi että puusepäksi. Tektoon saattoi olla myös kiviarakentaja. Mahdollisesti Jeesuksen kasvatusisä Joosef oli kivityömies, ja myös alan yrittäjä. Jeesus jatkoi Joosefin työtä kivirakentajana, mahdollisesti.
- Anonyymi
Ekä alkuperäisemmässä, Aramealaisessa Raamatuusa Mark 6; kuuluu näin; 3. Eikö tämä ole se rakentaja, Miriamin poika, ja Jakobin ja Jose’n ja Jehudan ja Shimeonin veli, ja katso, eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän luonamme? Ja he epäilivät häntä.
- Anonyymi
Mitä Jeesus sanoi kun löi vasaralla peukaloonsa?
- Anonyymi
No se sano jumalautaperkelevittusaatana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5942341Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4101862Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221700Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641438JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191306- 641257
- 1221174
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka19927Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16918Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66843