Verottaja lähestyi kirjeellä että maksa ennakkovero ainakin kolme päivää ennen eräpäivää.
Tietääkö joku sanoa onko verottajan menettely oikea??
Itse lähetän laskut eräpäivineen että lasku pitäisi maksaa viimeistään eräpäivänä.
Verottajalla tuo eräpäivä taitaa olla että rahat pitää olla tilillä eräpäivänä.
Onko verottajan kanta muuttunut itsestään aikojen myötä kun näin kuusikymppisenä yrittäjänä olen aina maksanut ennakot viimeistään eräpäivänä eikä mitään lisäveroja ole tullut.
Maksoin tosin tämän ennakon jo viikko sitten että vähän harmittaa tuollainen hiillostaminen eikö verottaja vaivaannu tarkistamaan onko vero maksettu ennen kuin rupeaa "karhuamaan" tai lähettelemään kehotuksiaan.
Terv.Mielensä pahoittanut
Eräpäivä !!
6
602
Vastaukset
- Anonyymi
Ennakkolaput on tullut aina skannattua viivakoodista verkkopankkiin odottelemaan eräpäivää, eihän noista ole tähän saakka ainakaan mitään sanomista tullut. Omaverossa näkyy jopa maksettuna ajallaan. Saattaa olla joku eri pankkien välinen juttu jos verottajalla ei vaikka olekaan just samassa pankissa tiliä mistä rahat lähtee, en tiedä.
Sen verran voisin noista kehotuksista ja karhuista veikata, että kun verot ovat suoraan ulosottokelpoisia, lie tuolla joku uusi automaatti joka eräpäivän lopuksi tarkistaa saapuneet maksut ja pistää heti perintään eikä vasta viidestoista päivä. - Anonyymi
Eräpäivänä lähdetään eräretkelle. Metsästämään, yöpymään laavussa jne.
Tällaiset eräpäivät ovat omiaan parantamaan työpaikan ilmapiiriä. - Anonyymi
Fortumin sähkölaskujen eräpäivä vajaa viikko laskun saapumisesta. Älkää vaan menkö ottamaan Fortumin sähkösopimusta vuokrakämppäänne.!!
Soitin asikaspalveluun ja kysyin, että eikö minimimaksuaika ole lain mukaan 2 viikkoa.
Se 2 viikon aika alkaa kuulema siitä kun , laskuttajan herätyskello soi. Sitten haukottolee, keittelee kaffet ja laittaa laskun tulemaan. Sitten sattuu vielä joku arkipyhä väliin ja postiluukustasi kolahtaa tulla köyhän Fortumin sähkölasku, minkä eräpäivä jo sattuu olemaan ylihuomenna.
Mites muuten Lundmarkille maksettais aivan käsittämätöntä vuosipalkkaa.
Kuinkahan monta sähkölaskua pitää postinjakajan pudottaa luukusta, että saadaan edes tämän yhden miehen palkka kasaan.?? MIETTIKÄÄPÄ SITÄ.!! - Anonyymi
Veronmaksulain 13§ mukaan riittää, että maksu on veloitettu maksajan tililtä eräpäivänä
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2018/11 - Anonyymi
Ennakkoverolapuilla voi pyyhkäistä p...rs..n
- Anonyymi
Pääsiäisen pyhät tuovat aina mutkia matkaan kun pankkipäivät vähenevät kahdelta viikolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654