Moi
Tietäisköhän kukaan miten saisin vb.netissa tietokannasta (.db) tietoja listview komponenttiin? Kun siinä ei ole mitään datasource valinta mahdollisuuksia tuossa properties ikkunassa. Tarvitsisin kolmen kentän tiedot listviewiin joten listboxin käyttö ei onnistu.
Ja tuosta tietokannasta tuli toinen ongelma kun tein odbc määritykset ja nyt yritän saada sen toimimaan tekemässäni lomakkeessa niin se heittää vain errorin: ERROR [HY000] [Microsoft][ODBC Paradox -ohjain] Odottamaton virhe ulkoisessa tietokantaohjaimessa (9499). Mitähän pitäisi tehdä että toimisi??
ListView ja tietokanta (.db)
2
411
Vastaukset
- Anonyymi
Ensimmäiseen kysymykseesi, voit lisätä tietokannasta haetut tiedot Listview-komponenttiin käyttämällä koodia. Tässä on esimerkki siitä, miten voit hakea tietoja tietokannasta ja näyttää ne Listview-komponentissa:
Dim connectionString As String = "connection string for your database"
Using connection As New OleDbConnection(connectionString)
connection.Open()
Dim query As String = "SELECT field1, field2, field3 FROM YourTable"
Using command As New OleDbCommand(query, connection)
Using reader As OleDbDataReader = command.ExecuteReader()
While reader.Read()
Dim item As New ListViewItem(reader("field1").ToString())
item.SubItems.Add(reader("field2").ToString())
item.SubItems.Add(reader("field3").ToString())
ListView1.Items.Add(item)
End While
End Using
End Using
End Using
Toiseen kysymykseesi, virheilmoitus viittaa siihen, että ongelma voi johtua ODBC-ajurista tai jostakin muusta yhteensopivuusongelmasta. Yritä varmistaa, että käytät oikeaa ODBC-ajuria ja että tietokantayhteysmääritykset ovat oikein. Voit myös kokeilla määrittää yhteyden suoraan OLE DB -ohjaimen avulla, jos se on vaihtoehto.- Anonyymi
obdc on oikea ajuri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292063
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051876Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641524Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331192- 821148
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471066Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013