Hän asuu tykönämme

Taas mannaa, eiliseltä. Tämä koskettaa minua hyvin kovasti eli paljon, sillä sen jälkeen kun sain armon uskoa, on usein eloni ollut kuin taivaassa jo olisi, on ollut taivaallisia tuntemuksia, hereillä ja unissakin!

Joh. 14: 23: Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

”Se, että Jumala asuu tykönämme täällä maailmassa, tietää yksinkertaisesti vain sitä, että kaikki se, minkä teemme, puhumme, ajattelemme ja kärsimme, ehdottomasti on hyvin tehty.
Jos me syömme, juomme, työskentelemme, nousemme, käymme levolle, rukoilemme, opiskelemme, laulamme tai luemme, niin Jumala antaa tämän kaiken kauttaaltaan itselleen kelvata.
Tätähän sopii syystä nimittää taivaan valtakunnaksi. Jospa meillä vain olisi armo oikein avata silmämme ja uskoa se! Taivaallakaan näet ei ole sitä kunniaa, mikä on kristityllä; Jumala ei sano tahtovansa asua taivaassa, vaan sanoo taivasta istuimekseen ja maata jalkainsa astinlaudaksi.
Kristityn sydän sitä vastoin on oleva se oikea asunto, jossa Jumala tahtoo asua, kunhan se vain taitaa niin omistaa Kristuksen, että tietää Hänen meidän edestämme kärsineen ja kuolleen ja tämän hyvän teon tähden Häntä rakastaa.
Kaikki näet riippuu siitä, että Kristus meille kelpaa. Tämä usko ja rakkaus Häneen tekevät kaiken.”

Vaikka välillä minulla onkin taivaallisia tuntemuksia, niin silti tunnen hurjaa kelvottomuutta tuon tekstin rinnalla: Kaikki elo pitäisi tulla ja olla Hänestä ja Hänessä, mutta kuinka harvoin näin toteutuukaan!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamen.

      • Anonyymi

        Joku omakin ajatus? Ammenmiehie tai - naisia on vaikea ymmärtää keskustelupalstalla.
        Siis yhtyvätkö kirjoitajan koko kirjoitukseen, vai johonkin osan siitä?

        " Kun sain armon uskoa" ja mikä ihme kelvottomuus hänellä ja sittenkö sinullakin on?? Onko pakko itsensä kelvottomaksi tuntea? Onko?


    • Anonyymi

      Se kuuluu tuohon oppiin että itää olla surkea ja kurja ennen ei voi saah asitä armoa.

      sellainen puolijumalainen ei saa ollenkaan niitä vähiäkään syntejään anteeksi, ei pitää olla täydellinen ensin pahuudessa ja sitten hyvyydessä.

    • Lisään aloitukseeni tämän päivän uskonpuhdistajamme kirjoitusta, tekstinä Mark. 1: 15.: Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!

      "Parannuksen tekemiseksi sanotaan siis sitä, että ihminen tietää ja sydämestään tunnustaa olevansa synnissä siinnyt ja syntynyt ja näin luonnostaan vihan lapsi, iäiseen kadotukseen vikapää, ja että tässä kaikki teot ovat mitättömiä ja ainoastaan pahennukseksi, niillä kun pyritään toteuttamaan sellaista, joka kuuluu yksin Kritukselle, ainoalle Jumlalan ja ihmisen väliselle sovittajalle, jonka kautta meillä on syntien anteeksiantamus...

      ...Oikea parannus on siis sitä, että minä uskon Jumalan Sanan, joka vakauttaa minua siitä, että minä Jumalan edessä olen kirottu syntinen, ja sydämestäni kauhistuin sitä, että olen ollut Jumalalle kovakorvainen ja että en koskaan ole oikein arvossa pitänyt enkä tutkinut Hänen käskyjään, vielä vähemmän pitänyt suurinta tahi pienintä niistä, mutta että minä kuitenkaan en jää epätoivoon, vaan annan johdattaa itseni Kristuksen tykö, etsimään armoa ja apua Häneltä, ja lujasti uskon sen löytyväni."

      Onpas taas "mentävä itseeni", mietittävä tekojani, kyseltävä ymmärtäväisiltä näistäkin asioista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe