Hän asuu tykönämme

Taas mannaa, eiliseltä. Tämä koskettaa minua hyvin kovasti eli paljon, sillä sen jälkeen kun sain armon uskoa, on usein eloni ollut kuin taivaassa jo olisi, on ollut taivaallisia tuntemuksia, hereillä ja unissakin!

Joh. 14: 23: Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

”Se, että Jumala asuu tykönämme täällä maailmassa, tietää yksinkertaisesti vain sitä, että kaikki se, minkä teemme, puhumme, ajattelemme ja kärsimme, ehdottomasti on hyvin tehty.
Jos me syömme, juomme, työskentelemme, nousemme, käymme levolle, rukoilemme, opiskelemme, laulamme tai luemme, niin Jumala antaa tämän kaiken kauttaaltaan itselleen kelvata.
Tätähän sopii syystä nimittää taivaan valtakunnaksi. Jospa meillä vain olisi armo oikein avata silmämme ja uskoa se! Taivaallakaan näet ei ole sitä kunniaa, mikä on kristityllä; Jumala ei sano tahtovansa asua taivaassa, vaan sanoo taivasta istuimekseen ja maata jalkainsa astinlaudaksi.
Kristityn sydän sitä vastoin on oleva se oikea asunto, jossa Jumala tahtoo asua, kunhan se vain taitaa niin omistaa Kristuksen, että tietää Hänen meidän edestämme kärsineen ja kuolleen ja tämän hyvän teon tähden Häntä rakastaa.
Kaikki näet riippuu siitä, että Kristus meille kelpaa. Tämä usko ja rakkaus Häneen tekevät kaiken.”

Vaikka välillä minulla onkin taivaallisia tuntemuksia, niin silti tunnen hurjaa kelvottomuutta tuon tekstin rinnalla: Kaikki elo pitäisi tulla ja olla Hänestä ja Hänessä, mutta kuinka harvoin näin toteutuukaan!

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamen!

      Emme me itsessämme Jumalalle kelvollisia olekkaan, emmekä voi sellaisiksi koskaan tullakkaan. Juuri siksi Jumala itse Kristuksessa Jeesuksessa inkarnoitui ihmiseksi, sovitti ristinkuolemallaan syntimme. Ja lahjoittaa meille pelastuksen, uskon kautta.

      Pyhä kolmiyhteinen Jumala Isä poika ja Pyhä Henki on todellakin elävänä tänäänkin, paitsi pyhyydessä ja korkeudessa, myös ihmiskunnan keskellä, Pyhässä Hengessä, sanassa ja sakramenteissa.

      Narsistit uskovat että Jeesus on vain joidenkin uskovien parissa, - tämä on valhetta. Jeesus puhuttelee ja kutsuu jokaista sanansa ja Pyhän henkensä kautta pelastukseen, jonka hän on kaikille valmistanut.

      Siksi me kristityt julistyamme tätä ilosanomaa kaikille luoduille. Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Tästä sovinnosta lähtee rauha, ilo ja rakkaus ym. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä he ovat Jumalan lapsia.

      • Anonyymi

        No voi sakramantti ja kategeetta! Entä pitalitautinen liha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sakramantti ja kategeetta! Entä pitalitautinen liha?

        Jos henkilölle alkaa kasvanaan itse pyhitettyjä uskomuksia omista teoista ja syntisyydestä, eikä siitä herätystä saa, eikä parannusta tarvitse, ei hän ole kristitty sydämestään.

        Sydän ei ole silloin vielä särkynyt sen tosiasian katsomisessa, mitä Kristukselle maksoi se, että voin saada syntini anteeksi ja pelastua. Paatunut on sen ihmisen sydän, joka ei tiedä ja tunne murhanneensa Jumalansa erittäin raa'alla tavalla. Synnintunnon ja herätyksen voi saada aikaan ainoastaan Jumala, sanansa ja Henkensä kautta. Synti on ihmisen tahdon ja Jumalan tahdon välinen ristiriita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi sakramantti ja kategeetta! Entä pitalitautinen liha?

        Mihin liittyy voi-huuto? Mitä tahdot kysyä?


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Mihin liittyy voi-huuto? Mitä tahdot kysyä?

        Mikä voi-huuto? Oletko sinä vastaaja näissä asioissa? Uskon asioissa. Ramattuun perustuvissa, oletko? Tietäjä iän ikuinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos henkilölle alkaa kasvanaan itse pyhitettyjä uskomuksia omista teoista ja syntisyydestä, eikä siitä herätystä saa, eikä parannusta tarvitse, ei hän ole kristitty sydämestään.

        Sydän ei ole silloin vielä särkynyt sen tosiasian katsomisessa, mitä Kristukselle maksoi se, että voin saada syntini anteeksi ja pelastua. Paatunut on sen ihmisen sydän, joka ei tiedä ja tunne murhanneensa Jumalansa erittäin raa'alla tavalla. Synnintunnon ja herätyksen voi saada aikaan ainoastaan Jumala, sanansa ja Henkensä kautta. Synti on ihmisen tahdon ja Jumalan tahdon välinen ristiriita.

        Parannusta tarvitsee ja VOI hakea vain Esikoislestadiolaiset ry rukoushuoneelta. Muualla on vain kuolutta uskoa ja maailmaa ja omaa lihaa. Menkää seusoihin, muualla ei voi parannusta tehdä.


        Lähetysmiehet sanoo niin.


    • Anonyymi

      Huonoa pilaa liikkeen ulkopuoliselta, mielestäni.😑

      Vaikka onkin sikäli totta, että näin liikkeessä keskitetysti opetetaan ja luultvasti suurin osa uskoo tällaisiin opetuksiin, joilla ei ole Jumalan sanan kanssa mitään tekemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe