Vanhan BMW:n ostoaikeissa

Anonyymi

Moikka, olen hankkimassa vanhaa BMW 316 (1,8) A vm. 2002 bensa, farmari mallista bemaria, hinta olisi sopiva, kunhan saisin vähän tietoa, mitä tuollaisesta pitää tutkia, ettei ihan pommiin ratkea, auto on siisti (kuvissa), liike myy, en ole vielä käynyt paikanpäällä katsomassa, olisi minun tarpeisiin sopiva, mutta onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon, mahd. ruoste/tekniikka yms. yleiset asiat, vanhahan tuo on, mutta työttömyys pakottaa ostamaan halvan, osaatteko auttaa?
Ja ihan oikeasti olen sitä ostamassa, enkä tarvitse kommentteja "köyhän ei kannata/osta se tai toi", tuohon olen mieltyny ja yritän saada rahalle vastinetta.

Kiitos asiallisista kommenteista/ohjeista, en ole teini, vaan ihan vaari-ikäinen.

39

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ton ikäiset on ihan valmiita paalattavaksi. Ihme, ettei tota ole vielä paalattu... Onko muuten varmasti leima ok??

    • Anonyymi

      Täysiä pommeja kyllä noi vanhat bemarit, jos haluu toimivan bemarin niin ostaa uutena ja vaihtaa 2 vuoden päästä pois.

    • Anonyymi

      Onko mahdotonta saada asiallisia kommentteja?, olen todellakin ostamassa kyseistä autoa, mutta kun itselläni ei ole kokemusta BMW:stä, niin siksi täällä kysyn (olen ketjun aloittaja), tai voisiko joku ystävällisesti kertoa onko olemassa nettisivua/sivuja, josta kannattaa kysellä?.
      Auttakaa nyt miestä mäessä!
      Myyjän puheitten varaan ei minulla ole varaa rahallisesti jäädä, vaan toivoisin niitä kommentteja todellisista/pahimmista ongelmakohdista, joita pitää minun tutkia, ennen ostopäätöstä.

      • Anonyymi

        Sillon kun laitoit tuon kysymyksen, katoin nettiautosta että olisiko kyseinen auto mahdollisesti siellä.

        Siellä oli kolme vaihtoehtoa ja mielestäni se, jota olit ehkä ostamassa, maksoi 5000 euroa.

        Pidin summaa ihan tähtitieteellisenä, vanhasta autosta, joka on tunnettu ruostumisherkkyydestään.

        Aika monenlaista autoa saa 5000 eurolla, mutta toki, jos sen on pakko olla BMW niin sitten vaan ostaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon kun laitoit tuon kysymyksen, katoin nettiautosta että olisiko kyseinen auto mahdollisesti siellä.

        Siellä oli kolme vaihtoehtoa ja mielestäni se, jota olit ehkä ostamassa, maksoi 5000 euroa.

        Pidin summaa ihan tähtitieteellisenä, vanhasta autosta, joka on tunnettu ruostumisherkkyydestään.

        Aika monenlaista autoa saa 5000 eurolla, mutta toki, jos sen on pakko olla BMW niin sitten vaan ostaen.

        En tiedä millä kriteereillä hait, mutta ei ole se minkä näit, luulisin näin, hinta on alle 4000€, ja hyvän oloinen on auto, onko liian hyvä, ollut myynnissä kuitenkin jonkin aikaa.
        Onko sinulla mahdollisesti tietoa mitä kannattaa ehdottomasti tarkistaa, ruostetta ei ulkopuolisesti ole, esim. lokasuojat etu/taka tai korissa muutenkaan, mutta miten on sen tekniikka, kun on automaatti, mitä siitä pitäisi testata?
        On tämä vanhan auton osto vaan niin vaikeata, koeajolla kävin jo aiemmin ja kaikki tuntui toimivan, tiedätkö mitään, mitä ehdottomasti pitää tutkia?, mootoritilassa ei näkynyt vuotoja, alle en päässyt, myyjä vakuutti kaiken olevan kunnossa (vanhan "papan" auto).

        Kommenttisi:
        "Pidin summaa ihan tähtitieteellisenä, vanhasta autosta, joka on tunnettu ruostumisherkkyydestään"

        Mitä tuolla tarkoitat?

        Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta.


      • Anonyymi

        Se että sulle kerrotaan totuus Bemarin surkeudesta on täysin asiallinen?
        Itse ollut 4 bemaria ja aina kuvittelin että seuraava parempi, täysiä pommeja kaikki, en todellakaan suosittele, ellet sitten halua rahan menoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä millä kriteereillä hait, mutta ei ole se minkä näit, luulisin näin, hinta on alle 4000€, ja hyvän oloinen on auto, onko liian hyvä, ollut myynnissä kuitenkin jonkin aikaa.
        Onko sinulla mahdollisesti tietoa mitä kannattaa ehdottomasti tarkistaa, ruostetta ei ulkopuolisesti ole, esim. lokasuojat etu/taka tai korissa muutenkaan, mutta miten on sen tekniikka, kun on automaatti, mitä siitä pitäisi testata?
        On tämä vanhan auton osto vaan niin vaikeata, koeajolla kävin jo aiemmin ja kaikki tuntui toimivan, tiedätkö mitään, mitä ehdottomasti pitää tutkia?, mootoritilassa ei näkynyt vuotoja, alle en päässyt, myyjä vakuutti kaiken olevan kunnossa (vanhan "papan" auto).

        Kommenttisi:
        "Pidin summaa ihan tähtitieteellisenä, vanhasta autosta, joka on tunnettu ruostumisherkkyydestään"

        Mitä tuolla tarkoitat?

        Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta.

        Okei, auto on sitten eri kuin se mitä olen katsonut.

        Tuolla ruosteherkkyydellä tarkoitan sitä, että kun kerrostalon parkkipaikalla, viereisessä ruudussa on parkissa tuollainen samanlainen BMW, se on läpiruosteessa lokasuojistaan sekä takakaarista. En muista varmasti mutta epäilen että ovien alareunat on myös katoamassa.

        Automaattilaatikko on aina mielenkiintoinen arvoitus, vanhassa autossa se voi olla usein se ratkaiseva komponentti joka määrittää missä vaiheessa auton taival päättyy. Eli, suomennettuna, kun siihen tulee ongelmia, sen korjaaminen on taloudellisesti kannattamatonta. Ja, automaattilaatikko aikaansaa ongelmia itselleen tyypillisesti paljon usemmin kuin manuaalivaihteinen.

        Et kerro syytä miksi juuri sinun pitäisi ostaa BMW ja vielä automaattilaatikolla, ehkä siihen jotakin järkeviä perusteita kuitenkin on.

        Itse ostaisin paremmin ruostumista vastustavan, uudemman, manuaalivaihteisen auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että sulle kerrotaan totuus Bemarin surkeudesta on täysin asiallinen?
        Itse ollut 4 bemaria ja aina kuvittelin että seuraava parempi, täysiä pommeja kaikki, en todellakaan suosittele, ellet sitten halua rahan menoo.

        Olisko Skoda/Mese parempi? ja toisaalta miksi olet 4 bemaria hankkinut, vaikka on pommi?, mulla on 3kpl bemaria ollut (vm. 2003 - 2009) ja kaikki toimineet niinkuin on pitänyt, sulle tainnut osua kaikki maanantai-mallit.


    • Anonyymi

      No, tiiätkö mitä yhteistä on kondomilla ja bemarilla?
      Kummatkin on tarkotettu mulkuille.

      • Anonyymi

        Ja myös molemmissa on mulkku sisällä.....


    • Anonyymi

      Kyllä ne mulkut tuntuu olevan täällä kommentoimassa

      • Anonyymi

        Eli olet yksi meistä mulkuista.....


    • Anonyymi

      Kokeile Mersua, 10 kertaa parempi.

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä tuon ikäistä Bemaria ei kannata hankkia riesakseen, ellei ole parantumaton BMW-fani. Itse vaihdoin vuonna 2012 BMW 525i A Touringin (vm. 2003) Skoda Octaviaan, ja sain Bemarista vaihdossa 5000€. Eivät ensin meinanneet edes huolia sitä vaihdossa. BMW 316 1.8 on ilmeisesti neloskoneella, joten siinä pysyvät öljyt paremmin sisällä. Bemarin kuutoskoneissa öljyvuodot ovat paha riesa yli 200tkm ajetuissa yksilöissä. Ruoste vaivaa pahasti 2000-luvun alun Bemareita. Ovien alareunat ruostuvat niissä todella nopeasti. Ei välttämättä haittaa kuitenkaan menoa. Paljon ajetussa autossa moottorin apulaitteet (laturi, startti, vesipumppu ym.), jarrut ja alustan tukivarsien nivelet sekä koiranluut on tarkistettava. Tai ainakin vaadittava korjauskuitit, jos myyjä väittää, että ne on uusittu. Vanhemmissa Bemareissa käsijarru on huonosti toteutettu. Se on aina huollettava ennen katsastusta. Moottorin ja alustan kumityynyt ovat myös finaalissa, ellei niitä ole uusittu. Automaattivaihteisto on myös arvoitus. Itsellä steptronic tosin toimi hienosti yli 200tkm ajetussa yksilössä. Pakoputken kunto kannattaa tutkia jotenkin. Auto kannattaa nostaa ylös ja tutkia alakerta. Ei tuosta kannata maksaa yli 2000€. Remonttia on varmasti tiedossa.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että iskunvaimentimet pitää olla tietysti kunnossa. Kannattaa vaatia edellinen katsastustodistus. Siitä näkee ainakin iskareiden ja jarrujen kunnon. Myös päästöt saattavat aiheuttaa korjaamokäynnin. Valojen muovikuoret himmentyvät myös vuosien varrella. Omasta E39:stä alkoi jäähdytin vuotaa, ja moottorin keittäminen oli lähellä. Vanhoja Bemareita näkee paljon pysähtyneinä teiden varsille. Veikkaan, että se johtuu monta kertaa moottorin ylikuumenemisesta. Vesipumppu on muovia ja siitä katkeavat siivet ennen pitkää.


      • Anonyymi

        Tuohon vielä lisäisin, että Bemarin verhoilumateriaalit eivät ole kovin kestäviä. Kannattaa tsekata, ettei penkkien verhoilut ole revenneet. Varsinkin kuskin penkki. Myös muoviosat kovettuvat ajan mittaan, ja jäävät käteen. Murenevat kuin näkkileipä Suomen ankarissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että iskunvaimentimet pitää olla tietysti kunnossa. Kannattaa vaatia edellinen katsastustodistus. Siitä näkee ainakin iskareiden ja jarrujen kunnon. Myös päästöt saattavat aiheuttaa korjaamokäynnin. Valojen muovikuoret himmentyvät myös vuosien varrella. Omasta E39:stä alkoi jäähdytin vuotaa, ja moottorin keittäminen oli lähellä. Vanhoja Bemareita näkee paljon pysähtyneinä teiden varsille. Veikkaan, että se johtuu monta kertaa moottorin ylikuumenemisesta. Vesipumppu on muovia ja siitä katkeavat siivet ennen pitkää.

        No BMW fani en ole, mutta kuten aloituksessani mainitsin, etsin vähän ajettua automaatti vaihteistolla olevaa "kulkinetta" jolla pärjäisin n. 3 vuotta, siksi tuo BMW kiinnostaa kun vetomassa on 1600kg, ja minulla on asuntovaunu, jonka kok.massa on 1300kg, eli bemari sopisi hyvin siihen, toisaalta KIAT/HUYNDAIT on ehkä vielä arvelluuttavia, kun olen kuullut niitten tekniikan heikkoiksuuksista.
        Mihin taivun ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No BMW fani en ole, mutta kuten aloituksessani mainitsin, etsin vähän ajettua automaatti vaihteistolla olevaa "kulkinetta" jolla pärjäisin n. 3 vuotta, siksi tuo BMW kiinnostaa kun vetomassa on 1600kg, ja minulla on asuntovaunu, jonka kok.massa on 1300kg, eli bemari sopisi hyvin siihen, toisaalta KIAT/HUYNDAIT on ehkä vielä arvelluuttavia, kun olen kuullut niitten tekniikan heikkoiksuuksista.
        Mihin taivun ???

        Se mikä aina jaksaa ihmetyttää näissä tarinoissa, on se, että ensin kerrotaan jotakin, ja tässä tapauksessa sitten, 12 päivää myöhemmin, kerrotaan se oleellinen syy siihen auton hankintaan.

        Semmonen käsitys mulla on, että noilla automaateilla ei taideta oikein suositella minkään vetämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä aina jaksaa ihmetyttää näissä tarinoissa, on se, että ensin kerrotaan jotakin, ja tässä tapauksessa sitten, 12 päivää myöhemmin, kerrotaan se oleellinen syy siihen auton hankintaan.

        Semmonen käsitys mulla on, että noilla automaateilla ei taideta oikein suositella minkään vetämistä.

        Juuri siksi kyselin tietoja, no näitten kommenttien mukaan ei minun kannata hankkia kyseistä autoa, koska on "ruostemätä " on se "paalutus" syy.
        kiitos teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että iskunvaimentimet pitää olla tietysti kunnossa. Kannattaa vaatia edellinen katsastustodistus. Siitä näkee ainakin iskareiden ja jarrujen kunnon. Myös päästöt saattavat aiheuttaa korjaamokäynnin. Valojen muovikuoret himmentyvät myös vuosien varrella. Omasta E39:stä alkoi jäähdytin vuotaa, ja moottorin keittäminen oli lähellä. Vanhoja Bemareita näkee paljon pysähtyneinä teiden varsille. Veikkaan, että se johtuu monta kertaa moottorin ylikuumenemisesta. Vesipumppu on muovia ja siitä katkeavat siivet ennen pitkää.

        Eli suomeks sanottuna täysin paska auto johon ei kannata koskea edes pikkurillillä.


      • Anonyymi

        Hmm, ei ole kyse jälleenmyyntiarvosta, vaan siitä pärjääkö tuollaisella n. 3 vuotta ilman suurempia remontteja, ajettu alle 200tkm ja siistin oloinen, vieläkin pähkäilen ostoa, toinen vaihtoehto on samaa vuosimallia oleva Volvo V70 2.4 Aut. Sportswagon, no katsotaan vuodenvaihteen jälkeen mikä tulee pihaan, vai pitäisikö VW Passat 1.9 tdi laittaa.

        Hintaluokka noilla on sen 3000-4500€

        Kiitos asiallisille kommentoijille ja Hyvää Uutta Vuotta 2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä aina jaksaa ihmetyttää näissä tarinoissa, on se, että ensin kerrotaan jotakin, ja tässä tapauksessa sitten, 12 päivää myöhemmin, kerrotaan se oleellinen syy siihen auton hankintaan.

        Semmonen käsitys mulla on, että noilla automaateilla ei taideta oikein suositella minkään vetämistä.

        mitä tällä tarkoitat: "Semmonen käsitys mulla on, että noilla automaateilla ei taideta oikein suositella minkään vetämistä.",
        eikös valmistaja ilmoita vetomassat, mitä kys. autolla saa vetää, vai ilmoittaako ne mitä suu suoltaa, vai onko tekniikka rakennettu vastaamaan ilmoitettuja arvoja, onko sinulla parempaa tietoa sallituista vetomassoista eri autoilla? ja mitä suosittelisit alle 4000€:n hintaluokassa, jolla on ajettu alle 200.000km?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä tällä tarkoitat: "Semmonen käsitys mulla on, että noilla automaateilla ei taideta oikein suositella minkään vetämistä.",
        eikös valmistaja ilmoita vetomassat, mitä kys. autolla saa vetää, vai ilmoittaako ne mitä suu suoltaa, vai onko tekniikka rakennettu vastaamaan ilmoitettuja arvoja, onko sinulla parempaa tietoa sallituista vetomassoista eri autoilla? ja mitä suosittelisit alle 4000€:n hintaluokassa, jolla on ajettu alle 200.000km?

        Eihän ne valmistajat ilmoita öljynvaihtojakaan noihin laatikoihin, kestää koko laatikon elinkaaren.

        Siitä voit päätellä jotakin. Eli, elinkaari loppuu siinä vaiheessa kun se laukeaa.

        Isommissa autoissa se ei niin tunnu että kärry on perässä, BMW 300 sarjalainen on vähän köykänen vetohommiin.

        Isommalla autolla on mukavampi vetää, kestääkin sitä vetämistä ja kaikilla on kivempaa. Vaikka sitten se umpitylsä mutta toimiva volvo. S60 ja S80 mallia saa ainakin noilla kriteereillä. S80 on todennäköisesti loistava veturi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne valmistajat ilmoita öljynvaihtojakaan noihin laatikoihin, kestää koko laatikon elinkaaren.

        Siitä voit päätellä jotakin. Eli, elinkaari loppuu siinä vaiheessa kun se laukeaa.

        Isommissa autoissa se ei niin tunnu että kärry on perässä, BMW 300 sarjalainen on vähän köykänen vetohommiin.

        Isommalla autolla on mukavampi vetää, kestääkin sitä vetämistä ja kaikilla on kivempaa. Vaikka sitten se umpitylsä mutta toimiva volvo. S60 ja S80 mallia saa ainakin noilla kriteereillä. S80 on todennäköisesti loistava veturi.

        Sori, noi ei ole farmareita.

        V70 sitten mutta noilla kilometreillä ei taida löytyä.


    • Anonyymi

      Bemarin vanhemmat farmarimallit on väkisin muotoiltu sedanin jatkoksi. Sen lisäksi, että ne ovat aika tökerön näköisiä, niin ne on toteutettu todella huonosti. Johtosarjat on vedetty korin ulkopuolelta takaluukkuun. Takaluukun toiminnot sekoilevat helposti. Esim. takalasin pyyhkijä pyyhkii silloin kun huvittaa.

      • Anonyymi

        Muotoilulla ei ole merkitystä, vaan auton käyttöarvolla.


    • Anonyymi

      BMW:n hankintaa edes uutena on mahdotonta järkisyillä perustella. Auto voi olla kivannäköinen mutta siihen hauskuus sitten loppuukin. Järjettömät käyttökustannukset ja vikaherkkyys eivät paljoa paina vaikka "ajo-ominaisuudet ovatkin vertaansa vailla". Suomen olosuhteissa on edelleen liian vähän BMW:lle sopivia maanteitä, tällä "ripustuksella" kun on noloa ajaa alle 120km/h missään olosuhteissa...

      • Anonyymi

        Onko ne ajo-ominaisuudet oikeasti vertaansa vailla?

        Sen kerran kun olen BMW:tä ajanut niin kyllä peugeotin alusta tuntui paremmalta. Ehkä radalla pääsee bemarilla kovempaa mutta pösön mukavuus tuntui ainakin omaan arkikäyttöön sopivammalta.


    • Anonyymi

      Nuorillakin jokin pakkomielle merkistä ja sitten jollakin 5-6000 eurolla pitäisi saada mahdollisimman uutta jotka jo käy yli 300000 kilometriä ja korjausväli sitten jo 10000 kilometriä ja isältä enään sitten oikein luottoakaan löydy 2000 euron remonteille.

    • Anonyymi

      Jos on ruostesujattu kuten omani missään ei ole rustetta eikä Bemari ole pahin ruostumaan aika hyvä tilastoissakin osat ei ole olleet kalliit Itse vaihtanut etupuslat ja koiranluut 05 malliin helppohomma ainut miinus kuten niin monessa muussakin autossa on öljynhuohotin saattaa jäätyä maskisuojuksella voi jotain auttaa pari puolaa mennyt nekin itse vaihtaen uudemmissa malleissa enemmän ongelmia takaveto on parempi vaunun vetoon automaatti loodasta ei kokemusta.

      • Anonyymi

        Mikä on mahdollinen syy ö-huohottimen jäätymiseen?, riittääkä kovilla pakkasilla esim. masinolin käyttö, vai pitääkö oikeasti laittaa maskisuojus?, millä pakkasilla ongelmaa alkaa tulemaan?
        Kiitos kommentistasi ja Uuutta Vuotta 2020!


    • Anonyymi

      Turha tällä palstalla on mitään kysellä. Parempi on tutkia auto hyvin asiantuntijan kanssa.

      • Anonyymi

        17 vuotta vanhan auton ostamiseen tarvitaan asiantuntija joka voi todeta että ei kannata ostaa...


      • Anonyymi

        Hyvä pointti, paljonkohan (puolueeton) tarkastus maksaa ja missä niitä tehdään, myyjäliike sijaitsee Tuusulassa.


    • Anonyymi

      Osta se pemari ja vaihda siihen tojotan tekniikka, sitä ei saa ajamalla sitten rikki mitenkään.

      • Anonyymi

        tämä on aivan loistava ulostulo, näitä lisää, vielä kun joku osaisi liittää "rumatikin" tähän keskuteluun, niin vuosi 2019 olisi "paketissa".


    • Anonyymi

      Moi, päädyin sitten Volvoon 2.4 Aut. Sportswagon 5D 103kw bensiini, ajettu karvan alle 200tkm, täydellinen huoltokirja, siisti, katsotaan miten kestää sen kolme vuotta, mikä on tarkoitus.
      Kiitos kaikille kommenteista ja paljoakaan ei sitä suoli24 kuraa tullut, mutta eipä ole pihassa "teinifarkkubemari", vaan rehellinen pappa-auto, sopii minulle. ;))

      • Anonyymi

        Kukaan kommentaattoreista ei ottanut esille VANOS-problematiikkaa. Vanhan BMW 3-sarjan moottorin VANOS-järjestelmän reistaillessa (jossakin vaiheessa kaikki prakaa), kannattaa auto useimmiten, kustannussyistä, paalata. EOS, oliko kohdeautossa ongelmallinen VANOS.

        Volvossa varmaan eri tyyppiviat, toivottavasti edullisemmasti korjattavissa.


    • Anonyymi

      Viatonta autoa ei ole valmistettu eikä tulla valmistamaan ihan sama minkä merkin palstalle meenee niin aina on vikoja , Varmaan Volvolla sen 3 vuotta pääse kevyestti tosin puslia voi raskas etupää kuluttaa , Volvossa noi käyttökulut ei kovinkaan edulliset .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe