Kadun kaikkia tekemiäni sairaita juttuja (ennen heräämistä/uskoontuloa) suunnattomasti

Anonyymi

ja näitä riittää! Tuntuu, että on ollut pahan vallassa ja miettii voiko näitä asioita edes saada koskaan anteeksi.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysy Jumalalta.
      Rukoile, tiedustele, kadu. Esitä harras pyyntö. 🛐

      Kyllä Jumala vastaa, tavalla tai toisella.

      Koska käsittääkseni kadut tekojasi, on se jo PH:n vaikutusta. Myös anteeksianto.

      • Anonyymi

        Eksytykset ym. Vievät helposti mennessään. Opiskele teologiaa niin ymmärrät "maailmaa" paremmin. " Maailma" ei ole neutraali vaan täällä vallitsee hyvä ja paha. Itse ryhdyin kotiaskeetikoksi, teologiaa opiskelen valtakirkkojemme näkemyksien mukaan.


    • Anonyymi

      Kyllähän meillä on kaikilla asioita ennen uskoontuloa ja uskoontulon jälkeenkin, joita on syytä katua. Minulla ainakin. Jumala on kärsivällinen Isä ja kasvattaja ja kurittaja ja hänellä on myös halu antaa anteeksi. Jeesuksen Kristuksen nimessä usko kaikki syntisi anteeksiannetuiksi. Ja anna myös itse anteeksi itsellesi, mene eteenpäin, kasva uskossa ja opettele palvelemaan Jumalaa. Sekin on yksi vihollisen ansa, että ihminen jää katsemaan menneisyyden syntejään.

      • Olipa elämäsi ollut millainen sotku tahansa Jeesuksessa saat ne anteeksi. Sielunvihollinen ja oma mielesi huijaa ettei se ole mahdollista. Kyllä saat olla vapaa!


      • Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

        Olipa elämäsi ollut millainen sotku tahansa Jeesuksessa saat ne anteeksi. Sielunvihollinen ja oma mielesi huijaa ettei se ole mahdollista. Kyllä saat olla vapaa!

        Askeettinen elämä on yksi vaihtoehto, muuttaa elintapansa täysin. Pitää muistaa se paha ja löytää hyväkin. Lukeminen,opiskelu on tärkeää sekä hiljentyminen ja rukoilu.


    • Tietenkin kannattaa pyytää voimaa että elämä saisi muuttua mutta ei ihminen voi millään askeetilla tai omilla ponnisteluilla ansaita lunastusta. Vain Jeesuksen sovitus voi sen tehdä!

      • Anonyymi

        Esim. Luostareissa ei olla enää maailmassa, se suljetaan pois. Silloin voi keskittyä rukouselämään ja tunnustaa erehdyksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Luostareissa ei olla enää maailmassa, se suljetaan pois. Silloin voi keskittyä rukouselämään ja tunnustaa erehdyksensä.

        Jeesus ei käskenyt menemään luostareihin vaan käski mennä maailmaan julistamaan evankeliumia kaikille luoduille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt menemään luostareihin vaan käski mennä maailmaan julistamaan evankeliumia kaikille luoduille.

        Luostarikäynnit ovat muuttaneet monen elämän, lisäksi kirkoissa tuntee todellisen rauhankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luostarikäynnit ovat muuttaneet monen elämän, lisäksi kirkoissa tuntee todellisen rauhankin.

        Minulla on rauha sisimmässä täällä kotona. Rauhaa ei tarvitse luostareista eikä kirkoistakaan hakea. Ihmisillä on valitettava taipumus etsiä ratkaisuja jostain ulkoa, kun pitäisi vain katsoa sisimpään.

        Luostariympäristö ei takaa rauhaa. Monet ovat sanoneet, että sisäiset taistelut vain kärjistyvät siellä. Vaikka toisten pahasta pääsisi eroon, niin oma paha kulkee aina mukana. Ongelmiaan ei kannata paeta, ne pitää kohdata rehellisesti Jumalan avulla ja edessä.

        Synnintunto on hieno juttu. Mutta tunnustetut synnit on jätettävä Jeesuksen ristin juurelle. Eikä niitä pidä ottaa uudelleen kannettavakseen. Se tapahtuu vain Jumalan armon ymmärtämisessä kasvamalla. Silloin voi lopultakin uskoa, että Jeesus todella kantoi kaikki syntini. Ja se herättää suurta iloa ja kiitollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on rauha sisimmässä täällä kotona. Rauhaa ei tarvitse luostareista eikä kirkoistakaan hakea. Ihmisillä on valitettava taipumus etsiä ratkaisuja jostain ulkoa, kun pitäisi vain katsoa sisimpään.

        Luostariympäristö ei takaa rauhaa. Monet ovat sanoneet, että sisäiset taistelut vain kärjistyvät siellä. Vaikka toisten pahasta pääsisi eroon, niin oma paha kulkee aina mukana. Ongelmiaan ei kannata paeta, ne pitää kohdata rehellisesti Jumalan avulla ja edessä.

        Synnintunto on hieno juttu. Mutta tunnustetut synnit on jätettävä Jeesuksen ristin juurelle. Eikä niitä pidä ottaa uudelleen kannettavakseen. Se tapahtuu vain Jumalan armon ymmärtämisessä kasvamalla. Silloin voi lopultakin uskoa, että Jeesus todella kantoi kaikki syntini. Ja se herättää suurta iloa ja kiitollisuutta.

        "Peili on lahjomaton". Kukaan täydellinen, ja pahinta täydellisyyden tavoittelu. Kattokaas, kun sitä voi alkaa edellyttämään samaa kanssaihmisiltäänkin. Toki parempaan voi aina pyrkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luostarikäynnit ovat muuttaneet monen elämän, lisäksi kirkoissa tuntee todellisen rauhankin.

        Tärkeintä olisi löytää rauha omasta sisimmästä. On jokseenkin vaivalloista - ja turhaa - roudata itseään rauhan perässä ympäri maailmaa. Ja just kun se löytynyt, niin se pitää jättää sinne luostariin tai kirkkoon.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Peili on lahjomaton". Kukaan täydellinen, ja pahinta täydellisyyden tavoittelu. Kattokaas, kun sitä voi alkaa edellyttämään samaa kanssaihmisiltäänkin. Toki parempaan voi aina pyrkiä.

        Kristityt ovat armahdettuja, eivät täydellisiä. Täydellisyyden tavoittelu on yksi niistä paheista, joista pitää tehdä parannus. Sillä se tosiaan johtaa armottomuuteen myös muita kohtaan ja pilaa ihmissuhteet.


    • Anonyymi

      Syntien anteeksi saaminen on minulle yksi rakkaimmista Raamatun aiheista.
      Se on minulle sen tähden rakas, että olen itse saanut kokea sen valtavan
      ihanasti ja todellisesti.

      Syntien anteeksi saaminen on jokaiselle ihmiselle, joka uskoo Jeesukseen.
      Anteeksi saamisessa , ja sen kautta, ihminen saa hyvän rakkaussuhteen
      Luojaansa. Siksi tämä aihe on sivustollani voimakkaasti esillä.

      Minä tulin Jumalan kiinni ottamaksi, jolloin Jumala näytti minulle syntini.
      Minä olin siis Jumalan kutsussa kun huomasin syntini ja kärsin niistä.
      Jumala kutsui ja veti minua Jeesuksen luokse. Raamattu todistaa, että
      ihminen, joka tulee synnintuntoon katuen syntejään, on Jumalan kutsussa.
      Siksi synnintuntoon tullut ihminen voi tulla ja uskaltaa tulla Jeesuksen Kristuksen
      luokse.

      Herran luona on armo ja anteeksiantamus, runsas lunastus Hänen luonaan.
      Siksi Jumala vetää meitä Herran Jeesuksen Kristuksen luokse. Hän tahtoo
      antaa kaikki sinun syntisi sinulle anteeksi niin, että sinä puhdistut kaikesta
      synnistä. Ja omatuntosikin puhdistuu synnistä.

      Raamamattu ei käske ketään uskomaan syntejään anteeksi. Se on voimakkaassa synnintunnossa olevalle ihmiselle ylivoimaisen vaikeaa. Raamattu käskee ihmistä uskomaan Jeesukseen. Uskosta Jeesukseen seuraa välitön syntien anteeksi saaminen. Silloin syntinen kokee anteeksi saamisen ja voi uskoa syntinsä anteeksi.

      https://www.jumala-kanssamme.se/439636059
      https://www.jumala-kanssamme.se/439636182

      • Anonyymi

        Hyvä, minä kadun tekojani ja teologian opiskelun kautta avasin uuden oven elämässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, minä kadun tekojani ja teologian opiskelun kautta avasin uuden oven elämässä.

        Nyt voi tehdä kaiket päivät pahaa, valehdella epäjumalasta ja kaiken saa anteeksi iltarukouksessa tuolle epäjumalalle?


      • Ihana kirjoitus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, minä kadun tekojani ja teologian opiskelun kautta avasin uuden oven elämässä.

        Teologian opiskelu on tieteen opiskelua, ei anna rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian opiskelu on tieteen opiskelua, ei anna rauhaa.

        Heh heh. Opiskelun tarkoitus ei ole tuoda tai viedä rauhaa. Se on vain hauskaa ja mielenkiintoista. Sisäinen rauha ei ole tunne. Se on ulkoisista olosuhteista riippumatonta tasapainoa ja vakautta.


    • Anonyymi

      Anteeksi on pyydettävä niiltä joita vastaan on rikkonut. Ei se Jumala ole riidan osapuoli.

      Luukkaan evankeliumi:
      12:14 Mutta hän vastasi hänelle: "Ihminen, kuka on minut asettanut teille tuomariksi tai jakomieheksi?"

      • Anonyymi

        Katumus ja anteeksi pyyntö omista erehdyksistään.


      • Anonyymi

        Jer 14:20 Me tunnemme, Herra, jumalattomuutemme, isiemme pahat teot, sillä sinua vastaan me olemme syntiä tehneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katumus ja anteeksi pyyntö omista erehdyksistään.

        "Erehdyksistä". Itsekin olen myös erehtynytkin, mutta kyllä se pääasiassa on ollut tietoista syntiä.

        Kuinka voi saada syntinsä anteeksi, jos ei tunnusta niitä, vaan ainoastaan mahdolliset erehdyksensä?

        Jeesus ei ole Erehtyvien Vapahtaja, vaan ainoastaan Syntisten.

        Helluntai-erehtyjillä ei ole Kristusta.


    • Anonyymi

      Se luostarielämä on niikuin itsesuggerointia mutta Jeesus ei toimi sillä tavalla.

      Johanneksen evankeliumi:
      14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

      • Anonyymi

        Tietämättömyys pahan olemassa olosta on yksi syy, ihmisellä on todellakin vapaa tahto maailmassa. Kun omat tekemiset alkavat painaa huomaa olleensa väärällä tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämättömyys pahan olemassa olosta on yksi syy, ihmisellä on todellakin vapaa tahto maailmassa. Kun omat tekemiset alkavat painaa huomaa olleensa väärällä tiellä.

        Huono seura myös johtaa tekoihin joita myöhemmin katuu. Jos ei löydä hyvää seuraa voi olla tietty yksinkin.


    • Anonyymi

      Aloituksesta saa sen käsityksen, että olet uskossa ja ryvennut uskoontulon jälkeen epäilemään saako hirveyksiä todella anteeksi.

      Monet tarjoaa omia suorituksia avuksi mutta niillä ei ole mitään merkitystä eikä ne voi hirveyksiä koskaan pyyhkiä pois.
      Mutta kun katsot Jeesukseen ristillä, "niin runneltu, ei enää ihmisen muotoinen, oli hänen hahmonsa". Hänen maailmankaikkeuden puhtain verensä valui noroina hänen vartaloaan pitkin uhriksi Jumalalle. Ja se riittää.

      Kun katsot tuota näkyä mielessäsi ja puhut sitä vaikka ääneen niin sen voima puhdistaa sinut ja mielesi niin, että epäilys häviää kuin savu ja syyttäjä kääntyy kauhuissaan pakoon.

      Tämä antaa voiman kaikissa kiusaustilanteissa koska saatana eli syyttäjä eli epäilyksenkylväjä eli kiusaaja , ei voi koskaan kestää tuota äärimmäistä kirkkautta, joka on Jeesuksen täydellisessä uhrissa ja Jeesuksen täydellisen puhtaassa veressä.

      Kiitos Jeesukselle !

    • Monesti ajatellaan, että "syntien anteeksi saaminen on jokaiselle ihmiselle, joka uskoo Jeesukseen", kuten eräs kirjoittaja tuolla ylempänä asian ilmaisi. Tämän virheellisen ajatuksen/opetuksen valossa Jumala on siis eräänlainen anteeksianto-automaatti, joka ei muuta teekään, kun miettii yöt päivät, kenet seuraavaksi armahtaisi. Opetus luo myös eräänlaisen porsaanreiän, jonka kautta anteeksianto olisi saatavilla aina kun ihminen sitä haluaa eli uskoo tai ainakin ilmoittaa julkisesti uskovansa Jeesukseen. Todellisuudessa näin ei kuitenkaan ole, mitään ei anneta ilmaiseksi. Toisin sanoen oma usko on hyvä asia, mutta se ei takaa automaattisesti syntien anteeksiantamusta.

      • Anonyymi

        Sinulla on kyllä hyvin omituisia ajatuksia, liian kovia, syntyy vaikutelma, että oletkohan sinä saanut ollenkaan anteeksi syntejäsi.

        Ihminen tietää, kun hän saa anteeksi syntinsä Jumalalta, siitä syntyy hyvä olo ja rauha sydämeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kyllä hyvin omituisia ajatuksia, liian kovia, syntyy vaikutelma, että oletkohan sinä saanut ollenkaan anteeksi syntejäsi.

        Ihminen tietää, kun hän saa anteeksi syntinsä Jumalalta, siitä syntyy hyvä olo ja rauha sydämeen.

        En koe tarkoituksekseni miellyttää kaikkia ihmisiä tai puhua pehmeitä. Jolla on korvat, se kuulkoon.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En koe tarkoituksekseni miellyttää kaikkia ihmisiä tai puhua pehmeitä. Jolla on korvat, se kuulkoon.

        Sulkee katumuksen kautta entisen oven ja avaa uuden oven teologian opiskelulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulkee katumuksen kautta entisen oven ja avaa uuden oven teologian opiskelulla.

        Aito katumus johtaa usein anteeksipyyntöön ja sitä kautta myös anteeksiantoon, mutta ovien sulkeminen tai teologian opiskelu eivät silti tee katumuksesta jumalallista liukuhihnaa, joka tuo anteeksiannon ihmisen luo, silloin hän sitä haluaa. Ja ylipäätään, miksi sulkea ovet, jos ilma pysyy raittiina paremmin, kun ne ovat auki?


    • Anonyymi

      Ei anteeksianto välttämättä poista katumusta. Pahat teot painavat omaatuntoa, vaikka Itse Jumala olisikin ne jo anteeksiantanut, eli ihminen ei joudu niistä enää tilille Viimeisellä tuomiolla.

      Omantunnon ja uuden mielen omaava tuntee silti katumusta ja pahaa oloa, eli "ei anna itselleen anteeksi". Tämä osoittaa herkkää omaatuntoa, eikä ole pahe kuten helluntaifoorumilla nyt opetatte.

      Teillähän anteeksiannot ovat kepeitä. Kerrotaan synneistä, tkirjoitetaan niistä halpoja helluntai- best sellereitä, jopa elokuvia, vailla aitoa katumusta ja häpeää.

      Ei ihme, että hellareitten heppoiset anteeksiannot näkyvät jopa johtajiston kohdalla: kultakäätyihin pukeutuvia, tatuoituja, ammattimaisia, etenkin talous- ja seksuaalirikollisia.

      "Raha, valta ja seksi." Näillä johdetaan myös helluntaiseurakuntia.

      Aloittaja: olet ihan oikea uskova. Todella pahat tekomme eivät jätä meitä rauhaan, jos olisimmekin ehkä joissain teoissamme säästyneet poliisikuulusteluilta, jopa vankilalta, se on rangaistuksemme täällä maan päällä: omatunto, joka ei unohda, muistuttaa, rankaisee.

      Pitää nöyränä: olen suuri syntinen. Kuinka voinkin olla näin paha...! 😢 En halua enää tehdä syntiä. Jumala... päästä minut kerran Taivaaseen!

      Tämä on viesti aloittajalle. Helluntailaisten viisauksia / naurua en välitä kuulla, mutta ehkä teidän on pakko. Tehän lyötte lyötyjä. Pahuus on koko olemuksenne, jota te ette kadu.

      • Anonyymi

        Pysyy valtakirkoissa, valtakirkot varoittavat meitä epäterveistä uskonnoista.


      • Anonyymi

        Ja sinä panet paremmaksi, lyöt koko herätysliikettä, kaikkia
        sen uskovia, jotta saisit "kaikki kärpäset yhdellä iskulla" tapetuksi,
        Niinkö?

        >Helluntailaisten viisauksia / naurua en välitä kuulla, mutta
        ehkä teidän on pakko. Tehän lyötte lyötyjä. Pahuus on koko
        olemuksenne, jota te ette kadu.<<<

        Mikä on sinun oma olemuksesi tämän oman mittapuusi
        mukaan? Kadutko sinä tätä omaa syntiä? Oletko muuten
        huomannut, että Jaakob kirjoittaa uskoville: "Te tapatte".
        Hän lienee tarkoittavan hengellisiä murhia, joita uskovakin
        voi sanoillaan saada aikaan. Ethän sinä ole sellainen, ethän?
        (4:2).

        Matt 15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään,
        menee vatsaan ja ulostuu? Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee
        sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat
        ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin
        käsin syöminen ei saastuta ihmistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä panet paremmaksi, lyöt koko herätysliikettä, kaikkia
        sen uskovia, jotta saisit "kaikki kärpäset yhdellä iskulla" tapetuksi,
        Niinkö?

        >Helluntailaisten viisauksia / naurua en välitä kuulla, mutta
        ehkä teidän on pakko. Tehän lyötte lyötyjä. Pahuus on koko
        olemuksenne, jota te ette kadu.<<<

        Mikä on sinun oma olemuksesi tämän oman mittapuusi
        mukaan? Kadutko sinä tätä omaa syntiä? Oletko muuten
        huomannut, että Jaakob kirjoittaa uskoville: "Te tapatte".
        Hän lienee tarkoittavan hengellisiä murhia, joita uskovakin
        voi sanoillaan saada aikaan. Ethän sinä ole sellainen, ethän?
        (4:2).

        Matt 15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään,
        menee vatsaan ja ulostuu? Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee
        sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat
        ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin
        käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Ihmisellä on vapaa tahto, se on meille annettu. Ihminen on vastuussa sanoistaan ja tekemisistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on vapaa tahto, se on meille annettu. Ihminen on vastuussa sanoistaan ja tekemisistään.

        Ihmisellä ei ole täysin vapaata tahtoa.
        Silti ihminen on vastuussa omista teoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä ei ole täysin vapaata tahtoa.
        Silti ihminen on vastuussa omista teoistaan.

        Kenen tahdosta kirjoitit tuon edellä?


      • Anonyymi

        "Omantunnon ja uuden mielen omaava tuntee silti katumusta ja pahaa oloa, eli "ei anna itselleen anteeksi". Tämä osoittaa herkkää omaatuntoa, eikä ole pahe kuten helluntaifoorumilla nyt opetatte."

        Herkkä omatunto on sellainen, joka hälyttää nopeasti, kun on tehnyt väärin. Omatunto, joka ei pysty ottamaan vastaan Jumalan anteeksiantamusta, on ahdistunut ja neuroottinen. Ei todellakaan sitä mitä kristityn pitäisi tavoitella. Kristityn tulee uskoa syntinsä anteeksi ja antautua Jumalan työstettäväksi niin, ettei sorru enää samoihin asioihin. Itsensä loputon pieksäminen menneistä on Kristuksen sovitustyön väheksymistä.


    • Anonyymi

      Kaikki synnit on anteeksi annettu Kristuksen kautta. Mm.Room.kirje luku 5 alusta lähtien, mutta varsinkin jae 8 -9 painottaa Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme..Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta..

      Jumala sovitti meidät Kristuksessa, kun olimme vielä syntisiä, kun vielä kapinoimme Jumalaa vastaan ,kun olimme kuolleet hengellisesti rikoksiimme ja synteihinne.
      Niin syvä on lunastus, sovitus, vanhurskautus Kristuksessa...Jos joku on Kristuksessa niin hän on uusi luomus se mikä on vanhaa ,on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut..Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta..

      Tätä ei ihmisviisaus kykene käsittämään, se on lahja Jumalalta. Saamme ottaa sen vastaan uskon kautta ja sen uskonkin Jumala lahjoittaa Pyhän Henkensä kautta.
      Ole siis vapaa synneistäsi, ja vaikka muistot vielä hiertäisivätkin, niin Jumalan edessä olet vapaa niistä.

      • Anonyymi

        kuule, et ole ainoa !! koko helluntaiväki katuu pahoja tekemiään asioita


    • Anonyymi

      älä välitä. . . koko helluntai seurakunnan jäsenet on niitä "katuvia" ihmisiä, kuinka ovat "elämänsä eläneet" ("entisessä elämässä. . .), jne.

    • Aatteleppa Paavalia, joka sanoo roomalaisille, että sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa,mitä en tahdo, minä teen. Room. 7:19.
      Ja sitten lopuksi toteaa, näin: "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. Room. 7:25.

      Jos luet ajatuksen kanssa tämän Room. 7 luvun kokonaan, niin sinulle valkenee se, mistä Paavali puhuu omalla kohdallaan.

      Ja mitä tulee syntien anteeksiantamiseen, niin Jeesuksen Kristuksen veren voima ei ole edelleenkään laantunut, vaan virtaa yhä voimallisesti kristallinkirkkaana Isä Jumalan kasvojen edessä. Ja Jeeuksen veressä on edelleenkin syntiemme anteeksiantamus myöskin tänään.

    • Kun Sinä tilität syntisäkkisi sisällön Jumalalle kahdenkeskisessä istunnossa, joka sijaitsee täydessä yksinäisyydessäsi ja pyydät rikkomuksiasi anteeksi yksi rikkomus kerrallaan, niin kaiken tilitettyäsi ja anteeksi saatuasi Sinulle ei jää enää murehdittavaa.

      Syntisäkin sisältöä Sinun ei kannata kertoa kenellekään ihmiselle, ettei niistä tule ns. takkiin sitten myöhemmin.

      Tiedän mistä puhun, sillä Minä naiivi tollo menin pöljyyttäni kertomaan oman historiani syntihairahdukset seurakunnalle. Ja siitäpä sitten eräs väärämielinen pösilö sai aiheen alkaa mustamaalaamaan minua, ikäänkuin Minä edelleenkin eläisin syntihairahdusteni kaltaista elämää, vaikka syntini oli heitetty Jumalan selän taakse ja pois elämästäni Kristuksen veressä tapahtuneen syntien anteeksiantamuksen seurauksena.

      • Anonyymi

        se on niinkuin sanonta: "toisella kädellä annetaan, ja toisella otetaan. . .

        elikkä: ennenkuin olet liittynyt "heihin"

        "kaikki on anteeksia annettu. . ."

        vaan vastaisuudessa: "mene ja kerro KAIKKI syntisi, juupa juu !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      361
      8192
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2324
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1692
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1549
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1304
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      121
      1293
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      349
      1116
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1005
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      992
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      111
      911
    Aihe