Suomen Verkkoturvakeskus tarjoaa tarpeettomia, ylihintaisia domaineita

Anonyymi

Meillekin tuli samanlainen puhelu Suomen Verkkoturvakeskuksesta, joita muutkin kertoivat saaneensa jo aiemmin. Myyjä väitti että meidän firman nimellä olevia domaineita ollaan juuri rekisteröimässä muualle, mutta voisimme vielä päästä väliin ja saada domainin rekisteröityä itsellemme.

Omat .fi ja .com domainimme ovat olleet vuosia omassa hallussamme, joten ihmettelin mistä on kysymys. Kuulemme kyseessä olivat "todella tärkeät" .eu, .org, .net domain nimet. jotka joku oli valtaamassa itselleen.

Tiedustelin, että mitä kautta he olivat saaneet tietoonsa että tuollainen rekisteröinti olisi meneillään. Heppu sanoi että se on heidän liikesalaisuutensa.

Totesin että maailmalla on kymmeniä tuhansia domain-rekisteröintifirmoja, eivät he voi millään tietää että joku olisi aikeissa rekisteröidä jotakin tiettyä nimeä. Kaveri meni hiljaiseksi, ja halusi vaihtaa puheen aihetta . "Joo, joo, mutta teille on kuitenkin ensiarvoisen tärkeätä rekisteröidä nuo nimet juuri nyt itsellenne."

Sanoin että ei kiinnosta, rekisteröimme ne myöhemmin, jos alkaa kiinnostaa.

Otin myöhemmin selvää ko. Verkkoturvakeskuksen toiminnasta. Se ei olisikaan rekisteröinyt niitä domaineja meidän omistukseemme, vaan omaan omistukseensa.

Jos olisimme myöhemmin oikeasti halunneet saada vaikka .net päätteisen domainin omaan haltuumme ja käyttöömme, olisi meidän pitänyt alkaa käydä kauppaa Verkkoturvakeskuksen kanssa, että millä hinnalla myyvät. Onko hintana 2.000 ...5000 euroa, vai onko päivän hinta huomattavasti korkeampikin jo?

Aivan täyttä huijausta koko tällainen toiminta. Noista .net, .eu jne, domaineista olisi pitänyt alkaa maksaa jotakin parinsadan euron vuosimaksua Verkkoturvakeskukselle. Sillä rahalla he olisivat pitäneet domaineita itselleen rekisteröityinä domaineina.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuollaiset haluamansa domainit pystyy itse rekisteröimään kolmasosalla (1/3) siitä hinnasta, jonka Verkkoturvakeskus niistä veloittaisi.

      Silloin lisäksi saa rekisteröidyn domainin omaan hallintaansa, eikä se jää Verkkoturvakeskuksen omistukseen.

    • Anonyymi

      Millähän perusteella Verkkoturvakeskus rekisteröisi ne itselleen? Taas joku täällä viisastelemassa.

      • Anonyymi

        Siksi tietysti, että pystyy kiristämään yritystä halussaan olevilla verkkotunnuksilla tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Minä ainekin olen tyytyväinen heidän tuottamaansa palveluun, hintakaan ei minusta ole paljoa kalliimpi kuin muut palvelun tuottajat. He tekivät sen minun puolestani sekä ne linkittyy oikealle sivulleni.

      Itse voin ainekin suositella heitä.

      • Anonyymi

        >> Itse voin ainekin suositella heitä.

        No totta kai suosittelet, koska istut itse Verkkoturvakeskuksen palkkalistoiulla.

        Kyllä omaa firmaa on pakko kehua, kun ei sitä kukaan oikea asiakas kuitenkaan kehu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Itse voin ainekin suositella heitä.

        No totta kai suosittelet, koska istut itse Verkkoturvakeskuksen palkkalistoiulla.

        Kyllä omaa firmaa on pakko kehua, kun ei sitä kukaan oikea asiakas kuitenkaan kehu.

        Harmiksesi istun ihan omilla palkkalistoillani enkä Suomen verkkoturvakeskuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe