Etsijäystävällinen Eksytys

Rauhan tervehdys.

Kun Herran Henki ei enää vedä monikaan seurakuntiin luopumuksen, synnin ja vääryyksien tähden uusia ihmisiä, on sorruttu lihalla vetämään ihmisiä sisälle, jolloin ne lihalla on myös sisällä pidettävä.

"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa." - Roomalaiskirje 3:10-11

Seurauksena on Raamatun varoittamat liehakoivat sanat, ihmispelko ja maailmallisuuden tuleminen seurakuntaa. Jumalattomat eivät tulekaan uskoon, vaan uskovaiset menevät maailmaan, kuten Raimo Rahasto näki e1980-luvun lopussa, että ennen Jeesuksen paluuta seurakunta menee maailmaan eikä sitä erota maailmasta. Tämä on jo tapahtunut monin paikoin.

"He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä." - 1. Johannes 4:5

Tässä raamattutunti tästä uudesta mallista ja opista, joka valtaa helluntaikirkkoa.
https://youtu.be/ZnnWTvHprAs

Vieläkö on seurakunnalle mahdollista palata pyhyyden, totuuden ja Hengen viitoittamalle tielle?

Siunauksin, MM.

7

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan Mattilakin jo vuosia saarnattunt. Ei ole se toisten vikojen kaivelu ja syytyely aikaan herätystä saanut. Luulisi tuo porukka joka saarnojasi seuraa lopulla valistuvan ja alkavan kantaa hefelmää. Ei ole herätystä tuonut!

• Anonyymi

Näissä Mauno Mattilan jutuissa on selvästin nähtävissä tämän fariseuksen kaltainen asenne, eli:

1) TE syntiset ja pahat !

2) MINÄ ylen pyhä ja hyvä !

Luukas 18
      9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Kiinnittäkää erityis huomiota tuohon jakeeseen 9 ja mitä Herra sanoo siinä:

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

• Anonyymi

Mitäpä aloittajalle enää voisi vastata? Täälläkin jo kaikki oleellinen tuotu esiin.

• Anonyymi

Kumma kun vieraskieliset ja muualta maahan saapuneet muslimit kumminkin ovat joukolla tulleet uskoon, eikä Herran Henki heitä ole lainkaan estänyt uskoon tulemasta ja seurakuntiin.

Siitäkin jo tietää, että vika piilee uskovien omassa huonossa maineessa, siitä kristillisestä "kulttuurista", jota pelastumattomat suomalaiset, jotka huonoa menoamme läheltä seuraavat, täysin syystä vieroksuvat.

• Anonyymi

Jumalalle on kaikki mahdollista!! Elämme todella vaikeaa aikaa ja on se huomattu että moni katsoo, mutta ei halua nähdä ja kuulee mutta ei halua kuunnella.
      Siksi on hajaannus koska monet eivät kärsi tervettä oppia. Monet ovat itkien lähteneet seurakunnista kun eivät enää saa puhua evankeliumia. Mutta tämä joukko onkin se Jumalan ase. He näkevät ja tietävät missä mennään. He ovat rukouksen ihmisiä jotka etsivät Hänen kasvojaan. Nämä rukoilijat ovat suuri siunaus niille jotka pettyneenä ja jopa mielenterveys hajonneena etsivät mihin mennä. Kyllä on niinkuin Elian aikana, ihmisiä jotka eivät ole polvistuneet tämän toisen evankeliumin edessä, eivätkä ole vastaanottaneet tätä uutta voitelua!!Jumalalla on kuitenkin kaikki langat käsissä ja viimeinen sana!! 🌹
      Luottaen Kristukseen ja Hänen verensä voimaan, toivon sulle Mauno, Jumalan apua ja siunausta palvestehtävääsi, muista että ruusuja et tule saamaan, mutta kerran istut Karitsan hääaterialla!! T. Uskon sisar Kristuksessa

• Anonyymi

Hajaannus on uskovien erimielisyyksien tähden alkanut ja erimielisyyksien tähden hajaannus myös yhä jatkuu.

Nykyään siihen on vain tullut lisänä yhä pahenevat eksytykset, joiden vuoksi jo uskovatkin häipyvät seurakunnista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hajaannus on uskovien erimielisyyksien tähden alkanut ja erimielisyyksien tähden hajaannus myös yhä jatkuu.

Nykyään siihen on vain tullut lisänä yhä pahenevat eksytykset, joiden vuoksi jo uskovatkin häipyvät seurakunnista.

Erosin seurakunnasta, koska tyylin tuli, että nyt on uusi aika ja voitelu. Meitä kutsuttiin vanhoillisiksi koska ei jaksettu olla enää menossa mukana. Onko se nyt muka niin että mitä enemmän ääntä ja soukkaamista niin silloin Jumala on läsnä? Kyllä Hän on lähellä silloinkin kun ei tunnu miltään tai on ihan down. En enää jaksanut lähteä bussilla ympäriinsä etsimään voimaa kun Hän on kaikkitietävä ja kaikkialla läsnäoleva. Saan olla oma itsensä ja Jeesus kyllä kutsuessaan tiesi millaisin ihmisen hän kutsui.
        Tältä uudelta voitelulta ei ole säästynyt kohta yksikään srk. Tämän voitelun levittäjät ovat innokkaita viemään tätä kaikkialle. Nyt sitä ollaan kakkoslaatua kun kuulemma olen arvostellut erityisvoideltuja, ja sanottiin että pian tulee rangaistus. Olen siis vastaan tätä ns herätystä. Mutta eipä ole missään näkynyt niitä uskoon tulleita ja parantuneita joita pitäisi olla iso joukko. On vain hajonneita uskovien joukkoja ja riitaa monin paikoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8272
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3243
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2566
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2175
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2139
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      26
      2128
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1907
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1703
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1657
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18