Kuinka Windows 10:sta Ubuntun oloinen?

Anonyymi

W10 standardikäyttöliittymä on kamalan karsea. Saako siihen jotain teemaa tai vastaavaa, jolla sen toiminta saataisiin lähemmäksi Ubuntua vastaavaa? Käynnistä-valikko ja alapalkki pitäisi ainakin olla pois.

34

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa Windowsia ei voi käyttäjä muokata muutoin kuin vahtamalla taustakuvaa ja jotain muuta pientä.Sillä Windowsia ei käytäjä omista vaikka onkin maksanut siitä on vain käyttöoikeus.Käytöjärjestelmän omistaa vain ja ainoastaan Mikrosoft.

• Anonyymi

"vahtamalla" ?
        "käytäjä" ?
        "Käytöjärjestelmän" ?
        Zombiekäsi?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

"vahtamalla" ?
        "käytäjä" ?
        "Käytöjärjestelmän" ?
        Zombiekäsi?

Hyvänen aika kirjoitusvirheitä..just taida otta niitä tyyopejä jotka muutoinkin vahtaa muiden ihmisten tekemisiä: käveli punaisia päin!!! Ajaa väärällä puolta polkupyörällä!!Hattu päässä kirkossa!! jne. jatka samaan maliin,kantaa. ;)

• Anonyymi
        Hanski-Tre kirjoitti:

Hyvänen aika kirjoitusvirheitä..just taida otta niitä tyyopejä jotka muutoinkin vahtaa muiden ihmisten tekemisiä: käveli punaisia päin!!! Ajaa väärällä puolta polkupyörällä!!Hattu päässä kirkossa!! jne. jatka samaan maliin,kantaa. ;)

Mutta sinä, voisit opetella kirjoittamaan, jotta viesteistäsi saisi edes jonkin verran selvää.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä, voisit opetella kirjoittamaan, jotta viesteistäsi saisi edes jonkin verran selvää.

No jos et saa niin ole saamatta selvää...mitäs jos menisit vakapa ikunaan kyyläämään mitä virheitä mielestäsi ihmiset tekee ja kirjoilla tai ihmetellä sitä!!Tämä ns. jutustelu päätyi sitten pilkunnusia tähän! Hyvää kevättä.

• Anonyymi kirjoitti:

WIn10:n shellin pystyy myös vaihtamaan, jos ei pidä oletuksesta (explorer.exe, joka kattaa task barin, start menun ja desktop-ikonit). Esim. LiteStep on linuxin Afterstepin tyyppinen shelli, jota on käytetty jo win95:ssa ja se toimii edelleenkin myös kympissä.
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_alternative_shells_for_Windows

Wintoosa 10 on itselleni täysin vieras käyttöjärjestelmä,muistan vain wintoosa 7 ajalta ettei siihen voinut juurikaan käytäjä muutoksia tehdä.Hyvä jos asianlaita on noin kuten kirjoitit.Itse en ole enää moneen vuoteen toosaa käytänyt.(Win 95 oli ensimmäinen ja Win 7 viimeinen) Tätä viestiä kirjoitan Manjoro Deepinillä jonka olen hyväksi ja erittäin vakaaksi todennut. Omistan tosin myös muutaman muunkin tietokoneen jossa on linux ydintä käytävä käyttöjärjestelmä.

• Hanski-Tre kirjoitti:

Wintoosa 10 on itselleni täysin vieras käyttöjärjestelmä,muistan vain wintoosa 7 ajalta ettei siihen voinut juurikaan käytäjä muutoksia tehdä.Hyvä jos asianlaita on noin kuten kirjoitit.Itse en ole enää moneen vuoteen toosaa käytänyt.(Win 95 oli ensimmäinen ja Win 7 viimeinen) Tätä viestiä kirjoitan Manjoro Deepinillä jonka olen hyväksi ja erittäin vakaaksi todennut. Omistan tosin myös muutaman muunkin tietokoneen jossa on linux ydintä käytävä käyttöjärjestelmä.

Komentoin itse itseäni..niin itseasiassa tämä Manjoro Deepin on siinä mielessä hyvin samankatainen Winoosan tai Mac bookin kanssa ettei käytäjä voi kovinkaan paljon muutosia tehdä toisin kuten esim. Linux Mint tai Ubuntu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soon, soon sitä sargassomerta eiku sagas.. äh sarkasmia, sano.

• Anonyymi

Ei Win 10:n käyttöliittymässä ulkoasullisesti mitään vikaa ole. On ehkä parhaimman näköinen kaikista Windowseista.

Viat siinä on muualla kuin ulkonäössä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Vaikka muuten Linuxista tykkäänkin, on Ubuntu oletuskäyttöliittymältään varsin karsean oloinen Windows 10:een verrattuna.

Siksi käytänkin mieluummin Mintiä ja muita perinteisemmällä käyttöliittymällä olevia Linuxeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka muuten Linuxista tykkäänkin, on Ubuntu oletuskäyttöliittymältään varsin karsean oloinen Windows 10:een verrattuna.

Siksi käytänkin mieluummin Mintiä ja muita perinteisemmällä käyttöliittymällä olevia Linuxeja.

Kyllä Gnome Shell on paljon hienompi ja parempi kokonaisuus, kuin win 10 tilkkutäkki.
        GNOME Shell
        https://en.wikipedia.org/wiki/GNOME_Shell

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Gnome Shell on paljon hienompi ja parempi kokonaisuus, kuin win 10 tilkkutäkki.
        GNOME Shell
        https://en.wikipedia.org/wiki/GNOME_Shell

Hyi hirvitys. Niinkun joku lasten puhelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyi hirvitys. Niinkun joku lasten puhelin.

Ei ole puhelimista kyse, mutta Windows 10 on niinku kuopattu puhelin :-D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole puhelimista kyse, mutta Windows 10 on niinku kuopattu puhelin :-D

Kyllä GNOME Shell on jotain äärimmäistä kurjuutta, Windowsiin verrattuna. Windows 10 is wonderful ;-).

• Anonyymi kirjoitti:

Linux ytimellä varustettuja käyttöjärjestelmiä voi muutaa käyttäjä aivan itse mieltymyksensä mukaan vaikkapa muistutamaan erehdytävästi sitä Wintosaa jos joku niin haluaa tehdä tai Mac Bookia..tosin eilaisia versioita on työpöydistä saatavilla ihan Linuxillakin en ala niitä tässä erikseen luettelemaan mutta jos asiaan haluaa itse perehtyä niin etsivä löytää sen ihan omia avuinkin niin olen itsekkin tehnyt.

• Anonyymi
        Hanski-Tre kirjoitti:

Linux ytimellä varustettuja käyttöjärjestelmiä voi muutaa käyttäjä aivan itse mieltymyksensä mukaan vaikkapa muistutamaan erehdytävästi sitä Wintosaa jos joku niin haluaa tehdä tai Mac Bookia..tosin eilaisia versioita on työpöydistä saatavilla ihan Linuxillakin en ala niitä tässä erikseen luettelemaan mutta jos asiaan haluaa itse perehtyä niin etsivä löytää sen ihan omia avuinkin niin olen itsekkin tehnyt.

Ei 100% varmaan onnistu.

• Anonyymi

• Anonyymi

Makuasioita kaikki. Juupaseipäsväittely on ihan hyödytöntä.. Tykkään kaurapuurosta.

• Anonyymi

Joo, itse kans oon pitänyt Windows 10:n ulkoasua aika aneemisena verrattuna aiempiin Windows 8.1:een ja Win 7:aan. Eikä edes ulkoasu, vaan tuo 10:n toimintatapa muutenkin on hieman kyseenalainen.
      Tässä välissä tuli vaan sellainen idea mieleen, että mitä jos kokeilisit asentaa ihan oikeasti Ubuntun? Tarviiko olla välttämättä just Windows?

• Anonyymi

Windows Vista ja 7 molemmat rumia kuin saatana.

• Anonyymi

Asenna Linux Mint Xfce, niin saat siitä niin Windows 10 oloisen ettei äkkinäinen Chromium selainta ja Xed tekstieditoria käyttäessään edes huomaa onko aito Windows vai ei.

Thunar tiedostoselain lopulta kyllä paljastaa kumpi on, siitä kun ei Windowsin Resurssinhallintaa saa mitenkään, ja tämähän on pelkästään hyvä asia, koska Thunar onkin parempi omana itsenään.

• Anonyymi

Mikään Mint versio ei muistuta mitään Windows versiota sitten vähääkään. Täytyy elää todella pahoissa harhoissa jos mitään yhtäläisyyttä näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään Mint versio ei muistuta mitään Windows versiota sitten vähääkään. Täytyy elää todella pahoissa harhoissa jos mitään yhtäläisyyttä näkee.

Ainoastaan windowsin kaltaisissa käyttöliittymissä on tehtäväpalkki, start-nappi ja start-menu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä sen nyt sitten nät, minä olen jakanut vaikka kuinka paljon Mintin ohjeita, joiden kuvakaappaus on otettu Windows XP teemalta, oletko uskonut niiden oikeasti olevan XP:stä otettuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä sen nyt sitten nät, minä olen jakanut vaikka kuinka paljon Mintin ohjeita, joiden kuvakaappaus on otettu Windows XP teemalta, oletko uskonut niiden oikeasti olevan XP:stä otettuja.

Kyllä sen huomaa heti, kun avaa start-menun. Ubuntussani oli joskus xp-theme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen huomaa heti, kun avaa start-menun. Ubuntussani oli joskus xp-theme.

Ei Ubuntusta saa Windows XP:een oloista, tai ehkä Xfce työpöydästä paremmin. Itse niitä teemoja pitää muutoinkin viimeistellä. Kaikki Windows XP:een piirteet ei ole kopioimisen arvoisia, kuten kuvakkeet, jotka ovat Mint-X teemassa erinomaisen hyvät sellaisenaan, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoastaan windowsin kaltaisissa käyttöliittymissä on tehtäväpalkki, start-nappi ja start-menu.

Oikeassa tietokoneen käyttöliittymässä on nuo mainitsemasi modernin tietokoneen käyttöliittymän peruselementit.
        Ellei ole, on kyseessä puhelinta jäjittelevä lelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeassa tietokoneen käyttöliittymässä on nuo mainitsemasi modernin tietokoneen käyttöliittymän peruselementit.
        Ellei ole, on kyseessä puhelinta jäjittelevä lelu.

Silloin kuin win95 julkaistiin, kaikki eivät pitäneet start-napista ja taskbarista, ja tilalle asennettiin shelliksi usein Litestep, joka on nextstep-tyyppinen käyttöliittymä. Samanlainen on esim. Ubuntussa.

Aiemminhan Windowsissa ei ollut mitään start-nappeja vaan Program Manager. Osalle käyttäjiä start-nappi oli suuri järkytys joka vain pilaa tietokoneen työpöytäkäyttöliittymän.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Karsein käyttöliittymä minkä olen koskaan, ikinä, kuunapäivänä milloinkaan nähnyt on Ubuntussa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oxxettaa!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Tuolla ylempänä oli kommentti:

"Makuasioita kaikki. Juupaseipäsväittely on ihan hyödytöntä.. Tykkään kaurapuurosta."

Eipä tohon oo juurikaan lisättävää. Tai senverran et tykkään pimpistä enemmän ku kaurapuurosta.

• Anonyymi

No en

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe