Kyttälässä ollut kyttäasema, vai mistä nimi?

Anonyymi

Kätevähän Kyttälässä on skradaroida Hämeenkatua kaahaavia.

19

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Emme löytäneet tuloksia haulle skradaroida. Mee vaikka tsadin palstalle, jos ne siellä ymmärtäis sua paremmin.

• Anonyymi

Manselainen viihderyhmä on ainakin käyttänyt termiä "skradari".

• Anonyymi

Googlee, älä kysele tyhmiä kuin joku peelo.

• Anonyymi

Niihä'n minä teinkin. Google antoi vastaukseksi
        "Hakusi - skradaroida - ei vastaa yhtään sivua."
        Ehkä sinulla on ihan oma google?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niihä'n minä teinkin. Google antoi vastaukseksi
        "Hakusi - skradaroida - ei vastaa yhtään sivua."
        Ehkä sinulla on ihan oma google?

Kannattaa hakea sanan nominatiiviIIa. Hakukoneet eivät ymmärrä kunnolla suomea.

• Anonyymi

radar = tutka
      sit vielä pari ylimääräistä brassailukirjainta alkuun

• Anonyymi

Asiassa pitäytyen, Kyttälä on saanut nimensä entisaikojen Skyttälä-nimisestä torpasta.

• Anonyymi

Mihin S-kirjain on hävinnyt alusta? Onko Tamperekin ollut alun perin Stampere?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaan tapaan kuin Machester on muuttunut sanaksi Manse.

Tiedättekö, mitkä ovat tamperelaisille tutut R-kirjaimella alkavat automerkit?

ne ovat:
        Ratsun
        Rotke
        ja riisselimersu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vakiintuneen käsityksen mukaan sana Tampere tulee muinaisruotsin sanasta damber, nykyruotsiksi damm elikkä suomeksi pato.

Joku on tullut vesistöä pitkin Pohjanlahdelta ja todennut, että nyt tuli vastaan kahden vesistön korkeusero elikkä pato. Siitä on käytetty tällaista maastonkohtaa kuvaavaa ruotsinkielistä sanaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaan tapaan kuin Machester on muuttunut sanaksi Manse.

Tiedättekö, mitkä ovat tamperelaisille tutut R-kirjaimella alkavat automerkit?

ne ovat:
        Ratsun
        Rotke
        ja riisselimersu

Mihin unohtui Rasia ja Rysleri? Toisaalta olen kuullut että noin sanotaan nimenomaan Pohjanmaalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin unohtui Rasia ja Rysleri? Toisaalta olen kuullut että noin sanotaan nimenomaan Pohjanmaalla.

Rysleri ei ala ree-kirjaimella. Rysoni on puolestaan imuri.

• Anonyymi

Nimen alkuperä ei ole mikään mysteeri. Siellä on kaikenmoisia kyyliä, hatut täynnä ureaa.

Ilmiö on tosin levinnyt koko maahan, peruuttamattomasti.

Läikkyvän urean määrä on suorastaan järjenvastainen.

• Anonyymi

Minä huomaan sen. Sitä on läikkynyt tämän palstan kirjoittajiinkin.

• Anonyymi

Kyttälässä on ollut poliisiasema ennen kun on tehty tuo sorinkadun vanha puoli. Ollut jossakin Tammelan torin lähellä. Kyttälä ja Tammelan alue aikoinaan kuulemma hyvin levotonta aluetta.
      Pimeetä viinaa oli saatavissa 24/7, samoin kaiken laista aikuisten viihdettä. Nämä olen kuullut vanhemmalta väeltä.
      Terveisin Tampereen mies 45v.
      Ps . Vuosi lukuja en pysty antamaan eiköhän ne joku tiedä. On poliisilaitos ollut kaupungin alussa raatihuoneen kellarissakin. Historiaa tutkimaan käy.

• Anonyymi

Kuinka voi tehdä aloitteen kaupunginosan nimen muuttamiseksi?

Sinivuokkola olisi kauniimpi nimi.

• Anonyymi

Esitä sitä sitten kun sitä uutta kyttä asemaa ruvetaan rakentamaan nekalaan, nykyiselle kaupungin varikon paikalle. Siihen menee aikaa vielä.
      Terveisin Tampereen mies 45v.

• Anonyymi

Kyttälä tulee talonnimestä Skyttä, jonka maille kaupunginosa rakentui

• Anonyymi

Wikipedia kertoo: "Nimen alku on Skyttälä-nimisessä torpassa, joka sijaitsi nykyisen Suomen Pankin rakennuksen paikalla. Kyttälän alue liitettiin useiden ostojen kautta 1600-luvulla Tammerkosken kartanoon, ja 1790-luvulla se siirtyi Hatanpään kartanon omistukseen."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      87
      3492
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1654
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      5
      1432
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1256
    5. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      49
      888
    6. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      70
      862
    7. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      35
      842
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      47
      800
    9. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      764
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      757
    Aihe