Jos ei Lieksassa viihdy, on omissa asenteissa vikaa.
Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sosiaaliohjaaja vastaa asiakkaan sosiaaliohjauksesta asiakkaan työllistymisen edistämiseksi. Hän kartoittaa osaltaan asiakkaan elämäntilannetta ja tukee asiakkaan tavoitteellista osallistumista kuntouttavan työtoiminnan palveluihin. Sosiaaliohjaaja vastaa itsenäisesti kuntouttavan työtoiminnan päätöksentekoprosessista ja siihen liittyvistä tehtävistä.
Sosiaaliohjaaja tukee ja ohjaa asiakasta arjen- ja elämänhallinnassa. Hänellä on keskeinen rooli työllistymistä edistävän toimintakyvyn kartoittamisessa ja vahvistamisessa. Sosiaaliohjaaja neuvoo ja ohjaa asiakasta tarvittaessa myös muiden palveluiden piiriin sekä toteuttaa ohjausta sekä yksilö- että ryhmätoimintana.
Tarjoamme haastavan, mielenkiintoisen ja innovatiivisen tehtävän, jossa on mahdollista päästä kehittämään uusia sosiaaliohjauksen toimintamalleja. Aiempi kokemus työllisyyspalveluista sekä palveluohjauksen ja sosiaalialan asiakastietojärjestelmien asiantuntemus katsotaan eduksi.
Työttömille opetaan erilasia työtapoja Lieksassa. on asuntoja kaunis Pielinen
Toivomme myös, että olet innostunut kokeilemaan uusia työtapoja sekä sytyt niin asiakastyöstä kuin kirjallisesta päätöksentekoon liittyvästä työstä.
Tule mukaan iloiseen, kannustavaan ja toistamme tukevaan tiimiin!
Lieksan kaupunki on innovatiivinen edelläkävijä työllisyyden edistäjänä. Työllisyyspalveluiden tehtävänä on aktiivinen työllisyyden edistäminen ja työllistäminen. Työllisyyspalveluissa ohjataan, neuvotaan ja tuetaan asiakkaita kohti työelämää erilaisten palveluiden avulla muuttuvan toimintaympäristön tarpeet huomioiden yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
ihan vitun hyvää 9 euron vaivaloista työllistämistä menen MÄHKÖN BAARIIN KALJALLE PAREMPI SEKIN KUIN VEISTELLÄ PUUUKKOJA LAUTOJA olen vitun humalassa- Anonyymi
Onkohan muuten tutkittu ollenkaan, millaiset ovat tulokset työllistymisen suhteen, jos/kun yllävaaditunlainen henkilö on ohjaamassa ja kouluttamassa/valvomassa työttömiä?
Tuntuu kuin tykillä ammuttaisi kärpäsiä. Luulisi noin ihmeellisen, erinomaisen, ammattitaitoisen ja ylivoimaisen ryhmän käsittelyn läpikäyneen työttömän saavan työtä välittömästi, tai että hänet revittäisiin sorvin ääreen kesken prosessin.
Synkkä totuus on kuitenkin, että jos ei ole juurikaan mitään ammattikoulutusta, työhön ei pääse.
Miksi pitkäaikaistyöttömiä ja vanhempia työnhakijoita ei kouluteta oikeasti oikeaan ammattiin? Valtio maksaisi päivärahan ja työtön opiskelisi ammattikoulussa, kauppaopistossa tai kuka missäkin, riippuen mitä ammattia halajaa.
Eikö se olisi parempi kuin kotiin maksaminen?
Ei tarvittaisi päiväkerhoja eikä näitä kovapalkkaisia kaitsijoita vaan ammattiin opettajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan muuten tutkittu ollenkaan, millaiset ovat tulokset työllistymisen suhteen, jos/kun yllävaaditunlainen henkilö on ohjaamassa ja kouluttamassa/valvomassa työttömiä?
Tuntuu kuin tykillä ammuttaisi kärpäsiä. Luulisi noin ihmeellisen, erinomaisen, ammattitaitoisen ja ylivoimaisen ryhmän käsittelyn läpikäyneen työttömän saavan työtä välittömästi, tai että hänet revittäisiin sorvin ääreen kesken prosessin.
Synkkä totuus on kuitenkin, että jos ei ole juurikaan mitään ammattikoulutusta, työhön ei pääse.
Miksi pitkäaikaistyöttömiä ja vanhempia työnhakijoita ei kouluteta oikeasti oikeaan ammattiin? Valtio maksaisi päivärahan ja työtön opiskelisi ammattikoulussa, kauppaopistossa tai kuka missäkin, riippuen mitä ammattia halajaa.
Ei tarvittaisi päiväkerhoja eikä näitä kovapalkkaisia kaitsijoita vaan ammattiin opettajia.Päiväkerhot puupajat kannattaa virastotalon yläkerrassa on viihtyisät tilat kaikki saman katon alla ja sossutoimisto on toisessa talossa entisessä putkassa ei ole tarkoitus kouluttaa työttömiä oikeaa ammattiin siitä pitää huolen hyväosaiset jotka työllistyy hyvin työnohjaajat, sosiaalityöntekijät . jos meinaa opiskella uuden ammatin työttömyysturvalla lupa pitää hakea ensin te-toimisto päättää kannattaako opiskella uuteen ammattiin. ilman lupaa ja etukäteen ei saa tehdä tulee työttömyysturvan katkaisu . näin holhotaa työttömiä toisesta päästä te-toimiston antamat elämänhallintakurssit työttömille pitää kelvata. ei motivaatiota ole kun holhotaa joka paikassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päiväkerhot puupajat kannattaa virastotalon yläkerrassa on viihtyisät tilat kaikki saman katon alla ja sossutoimisto on toisessa talossa entisessä putkassa ei ole tarkoitus kouluttaa työttömiä oikeaa ammattiin siitä pitää huolen hyväosaiset jotka työllistyy hyvin työnohjaajat, sosiaalityöntekijät . jos meinaa opiskella uuden ammatin työttömyysturvalla lupa pitää hakea ensin te-toimisto päättää kannattaako opiskella uuteen ammattiin. ilman lupaa ja etukäteen ei saa tehdä tulee työttömyysturvan katkaisu . näin holhotaa työttömiä toisesta päästä te-toimiston antamat elämänhallintakurssit työttömille pitää kelvata. ei motivaatiota ole kun holhotaa joka paikassa
Eräskin ministeris henkilö on vain nahkalaukun paja kokemuksen omaava, siis kunttouttuvan työtoiminnan..ja sai monoo ja saipi uudestaan ministerin pestin ja tienaa kivasti..niin, että se koulutus tausta on aikas merkityksetön..tijaa..ymmärrän kyllä pointtis..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päiväkerhot puupajat kannattaa virastotalon yläkerrassa on viihtyisät tilat kaikki saman katon alla ja sossutoimisto on toisessa talossa entisessä putkassa ei ole tarkoitus kouluttaa työttömiä oikeaa ammattiin siitä pitää huolen hyväosaiset jotka työllistyy hyvin työnohjaajat, sosiaalityöntekijät . jos meinaa opiskella uuden ammatin työttömyysturvalla lupa pitää hakea ensin te-toimisto päättää kannattaako opiskella uuteen ammattiin. ilman lupaa ja etukäteen ei saa tehdä tulee työttömyysturvan katkaisu . näin holhotaa työttömiä toisesta päästä te-toimiston antamat elämänhallintakurssit työttömille pitää kelvata. ei motivaatiota ole kun holhotaa joka paikassa
Niillä päiväkerhorahoilla voisi kouluttaa, ennemmin maksetaan, kun olet poissa työmarkkinoilta. On tämä kummallista. Kyllä matuja yritetään kouluttaa, heillä ei vain taida olla paljon haluja moiseen hommaan. Kymmenen vuotta, jopa enemmänkin Suomessa majaillut tarvitsee tulkkia, vaikka muuta tekemistä ei ole ollut kuin yrittää oppia tankeroimaan tätä kieltämme.
Päiväkerhojen opettajien ja ohjaajien palkat pitäisi käyttää oikeiden ammattien opettamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä päiväkerhorahoilla voisi kouluttaa, ennemmin maksetaan, kun olet poissa työmarkkinoilta. On tämä kummallista. Kyllä matuja yritetään kouluttaa, heillä ei vain taida olla paljon haluja moiseen hommaan. Kymmenen vuotta, jopa enemmänkin Suomessa majaillut tarvitsee tulkkia, vaikka muuta tekemistä ei ole ollut kuin yrittää oppia tankeroimaan tätä kieltämme.
Päiväkerhojen opettajien ja ohjaajien palkat pitäisi käyttää oikeiden ammattien opettamiseen.Noilla 9 euron hommilla ei ole työllistymisen kannalta mitään virkaa! Sama oli -80 ja -90 luvun mahtavilla kurssikoulutuksilla joita varten Lieksaankin tuli kurssikeskus! Porukkaa notkui satamäärin vuosien mittaan eri kursseilla ja tulokset taisi olla yhtä tyhjän kanssa!
Yleensä kurssilaiset oli suurimmiltaosin vanhaa porukkaa joka ei työllistynyt kurssin jälkeenkään, ja eipä kyllä ollut työpaikkojakaan, paitsi kun keksittiin työharjoittelu, eli ilmaiseksi tehtävä orjatyö jossain firmassa, mutta sekin on tainnut loppua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla 9 euron hommilla ei ole työllistymisen kannalta mitään virkaa! Sama oli -80 ja -90 luvun mahtavilla kurssikoulutuksilla joita varten Lieksaankin tuli kurssikeskus! Porukkaa notkui satamäärin vuosien mittaan eri kursseilla ja tulokset taisi olla yhtä tyhjän kanssa!
Yleensä kurssilaiset oli suurimmiltaosin vanhaa porukkaa joka ei työllistynyt kurssin jälkeenkään, ja eipä kyllä ollut työpaikkojakaan, paitsi kun keksittiin työharjoittelu, eli ilmaiseksi tehtävä orjatyö jossain firmassa, mutta sekin on tainnut loppua.Koulutuksen tulisi olla ihan ammattikoulutasoa, eikä mitään muutaman viikon/kuukauden kestävää. Lyhyillä kursseilla saa pyyhkiä p.....nsä. Jos ihmiselle opetetaan ihan uusi ammatti, se ei ole muutaman kuukauden juttu.
Kyllä näistä työttömistä joku hyötyy ja paljon, kun on tällaiseksi mennet. Ainoat, jotka eivät hyödy, ovat työttömät itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutuksen tulisi olla ihan ammattikoulutasoa, eikä mitään muutaman viikon/kuukauden kestävää. Lyhyillä kursseilla saa pyyhkiä p.....nsä. Jos ihmiselle opetetaan ihan uusi ammatti, se ei ole muutaman kuukauden juttu.
Kyllä näistä työttömistä joku hyötyy ja paljon, kun on tällaiseksi mennet. Ainoat, jotka eivät hyödy, ovat työttömät itse.Parhaaseen tulokseen pääsisi sillä kisälli menetelmällä jossa oppilas olisi ammattilaisen kanssa hommia tekemässä! Työhän se on mikä opettaa, mutta ei sekään tee kaikista ammatihenkilöä jos on oppilaalla peukalo keskellä kämmentä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhaaseen tulokseen pääsisi sillä kisälli menetelmällä jossa oppilas olisi ammattilaisen kanssa hommia tekemässä! Työhän se on mikä opettaa, mutta ei sekään tee kaikista ammatihenkilöä jos on oppilaalla peukalo keskellä kämmentä.
Tuo pelkkä työssä oppiminen pätee vain yhdeksän euron tempputyöllistämisessä. Ilmeisesti sinulla ei ole ollut ikinä muuta työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pelkkä työssä oppiminen pätee vain yhdeksän euron tempputyöllistämisessä. Ilmeisesti sinulla ei ole ollut ikinä muuta työtä.
Minä opin aikoinaan työssä ja loput sisäoppilaitoksessa monessakin kuten PYHÄSELKÄ KONNUNSUO SÖRKKÄ KYLMÄKOSKI KAKOLA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi käydä turhia kursseja ja työharjoittelua jos siihen työhön ei opi? Luulisin että ilmaisen työvoiman vuoksi nyherretään vähänaikaa ja sitten vaihdetaan nyhertäjää!
Orjatyö on kysyttyä koska siinä ei työnetkijällä ole mitään oikeuksia, korkeintaan työnteon oikeus joka lämmittää firman johtajan persettä rahantulon muodossa!
Tuommoiset orajtyön teettäjä tolisi syytä pieksää kunnolla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi käydä turhia kursseja ja työharjoittelua jos siihen työhön ei opi? Luulisin että ilmaisen työvoiman vuoksi nyherretään vähänaikaa ja sitten vaihdetaan nyhertäjää!
Orjatyö on kysyttyä koska siinä ei työnetkijällä ole mitään oikeuksia, korkeintaan työnteon oikeus joka lämmittää firman johtajan persettä rahantulon muodossa!
Tuommoiset orajtyön teettäjä tolisi syytä pieksää kunnolla!Tarkaksi mnee kun lentokenttien tiedot pannaan pimeeksi ettei näy mihin al-Hol lapset laskeutuuy. https://www.flightradar24.com/60.32,25.83/6
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkaksi mnee kun lentokenttien tiedot pannaan pimeeksi ettei näy mihin al-Hol lapset laskeutuuy. https://www.flightradar24.com/60.32,25.83/6
Mitähän sinäkit ja muut sillä tiedolla tekisi, ei kuulu teille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapas se haluaa tietää terroristein pentujen tulosta kun kuitenkin arvaa että mustakaapuäidit seuraa perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tämä on niin huippusalaista? Onko koko maan turvallisuus vaarassa kahden kakaran takia? Miten sitten, kun saapuu koko koneellinen mystakaapuisia pentuineen ja sharia lakeineen? Miten tästä selvitään, rupeaako päitä putoilemaan , nytkö alkavat suomalaisille vielä ankeammat ajat? Syttyykö sota islamia vastaan tai meitä vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tämä on niin huippusalaista? Onko koko maan turvallisuus vaarassa kahden kakaran takia? Miten sitten, kun saapuu koko koneellinen mystakaapuisia pentuineen ja sharia lakeineen? Miten tästä selvitään, rupeaako päitä putoilemaan , nytkö alkavat suomalaisille vielä ankeammat ajat? Syttyykö sota islamia vastaan tai meitä vastaan?
No ei ainakaan paremmat ajat ala olla meillä. Varsinkin jos äitejä tänne rahdataan. Ja luin että jos ei äidit anna lapsiaan yksin Suomeen, he tulevat mukana,ei lapsia saa erottaa vanhemmistaan. No siinäpä soppa syntyy. Ja kun he eivät ole rikollisia ennenkuin toisin todistetaan. No eikö ne aikamoisia rikollisia siellä ole olleetkin ? Ei tietysti kaikki mutta uskon että jonkinlainen "oppi" on kaikilla !! joiden mukaan sit eletään.
Mietippä siinä sitten jos vapaalla jalalla alkavat pitkin katuja kulkemaan.
Varjelus olkoon luonamme ettei äitejä tule tänne ja muutenkin vain ihan pienet lapset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan paremmat ajat ala olla meillä. Varsinkin jos äitejä tänne rahdataan. Ja luin että jos ei äidit anna lapsiaan yksin Suomeen, he tulevat mukana,ei lapsia saa erottaa vanhemmistaan. No siinäpä soppa syntyy. Ja kun he eivät ole rikollisia ennenkuin toisin todistetaan. No eikö ne aikamoisia rikollisia siellä ole olleetkin ? Ei tietysti kaikki mutta uskon että jonkinlainen "oppi" on kaikilla !! joiden mukaan sit eletään.
Mietippä siinä sitten jos vapaalla jalalla alkavat pitkin katuja kulkemaan.
Varjelus olkoon luonamme ettei äitejä tule tänne ja muutenkin vain ihan pienet lapset.Ei ketään. Itse ovat sinne menneet ja tiensä valinneet.
Hädänalaisia on maailma pullollaan, ei Suomi kuitenkaan voi kaikkia avittaa. Olemme niin vähäväkinen maa, etteivät meidän resulssit riitä riitä kaikille maailman köyhille, lapsille ja sairaille.
Miten paljon rahoitetaan kehittymättömiä maita? Mitään ei ole tapahtunut satoihin vuosiin, paitsi että sieltä on keksitty lähteä itse paikan päälle eläteiksi.
Kehittymättömien maiden naiset pitäisi steriloida hyvin nuorina, koska syntyvyys on sitä luokkaa, että maailma täyttyy heistä ennen pitkää. Sitten saisivat "harrastaa" mielipuuhiaan vaikka vuorokaudet ympäri.
Miksi tehtailla jälkikasvua, kun eivät pysty huolehtimaan edes itsestään.
Muutenkin näiden maiden rahoitus olisi lopetettava niin paljon on näitä rahoja valunut kaikenlaisten heimopäälliköiden taskuihin.
Itse kukin eläköön omillaan ja tehköön työtä maansa eteen, Haavisto on takuulla eri mieltä, hän tietää mutta ei kerro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ketään. Itse ovat sinne menneet ja tiensä valinneet.
Hädänalaisia on maailma pullollaan, ei Suomi kuitenkaan voi kaikkia avittaa. Olemme niin vähäväkinen maa, etteivät meidän resulssit riitä riitä kaikille maailman köyhille, lapsille ja sairaille.
Miten paljon rahoitetaan kehittymättömiä maita? Mitään ei ole tapahtunut satoihin vuosiin, paitsi että sieltä on keksitty lähteä itse paikan päälle eläteiksi.
Kehittymättömien maiden naiset pitäisi steriloida hyvin nuorina, koska syntyvyys on sitä luokkaa, että maailma täyttyy heistä ennen pitkää. Sitten saisivat "harrastaa" mielipuuhiaan vaikka vuorokaudet ympäri.
Miksi tehtailla jälkikasvua, kun eivät pysty huolehtimaan edes itsestään.
Muutenkin näiden maiden rahoitus olisi lopetettava niin paljon on näitä rahoja valunut kaikenlaisten heimopäälliköiden taskuihin.
Itse kukin eläköön omillaan ja tehköön työtä maansa eteen, Haavisto on takuulla eri mieltä, hän tietää mutta ei kerro.Todella hyvä kirjoitus. Edellä kirjoitin et pienet lapset,orvot. Mutta todellakin olis parempi ettei ketään. Meillä on yllinkyllin muualta tulleita joita yhteiskunta elättää ja viimmesen päälle hyvin Edes oma kansa ei niin hyvin voi ja pärjää elämässä.
Todellakin ei pitäs ottaa naisiakaan tänne ja lapset kun siellä syntyy niin eikös ne oo sen maan kansalaisia niin mikä velvollisuus suomella on ottaa porukkaa suomeen ? Ei ne oo suomalaisia kun muussa maassa syntyneet niin mikä velvollisuus suomella on ?? Ei mikään.
On todella kurjaa kun synnyttävät lapsia maailmaan joista eivät pysty huolehtimaan hyvin.
Ite ovat sinne menneet ja tietävät mihin ryhtyneet niin miks niitä nyt pitäs pelastaa. ?
Presidentti kirjoitti hyvän lausunnon. Harmi ettei Pressalla oo enää sanan ja päätäntä valtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla 9 euron hommilla ei ole työllistymisen kannalta mitään virkaa! Sama oli -80 ja -90 luvun mahtavilla kurssikoulutuksilla joita varten Lieksaankin tuli kurssikeskus! Porukkaa notkui satamäärin vuosien mittaan eri kursseilla ja tulokset taisi olla yhtä tyhjän kanssa!
Yleensä kurssilaiset oli suurimmiltaosin vanhaa porukkaa joka ei työllistynyt kurssin jälkeenkään, ja eipä kyllä ollut työpaikkojakaan, paitsi kun keksittiin työharjoittelu, eli ilmaiseksi tehtävä orjatyö jossain firmassa, mutta sekin on tainnut loppua.Minäkin kävin erilaisia työvoimakursseja 80-90 luvulla oli Atk- ja toimistokursseja kauppakoulu käyty. ja olen itse maksanut kursseista aikuisopistolla iltaisin pidettävistä atk-kursseista oli valokuvausta, minäkin olin iältää nelikymppinen en saannut mitää työpaikkaa edes palkkatuella ainoa oli kuntouttava työtoiminta kohta jään kansaneläkkeelle yhteiskunta maksaa elättämisen kokonaa. nelikymppinen alkaa olla vanha vähäinen työkokemus vaikeuttaa työpaikan saantia. työhaluja olisi vaan en saa mitää työpaikkaa. Mitkää kurssit ei työllistä ketää työtöntä te-toimistossa on elämänhallinta kursseja ja höpö höpö jne. Jos ei työllisty ainoa vaihtoehto on pakollinen kuntouttava työtoiminta eli ORJAKSI kurssinkäyneellä pöteröllä
- Anonyymi
Julkista nöyryyttämistä työttömille manipuloivat orjatyöhön
Julkista nöyryyttämistä, ja johtaa siihen että leimataan myös henkilö ja osaamiset, se alkaa olemaan jo sosiaalisen vahingon lisäksi taloudellisestikin vahinko jos esim. joku itse tarjottu palvelu leimataan tässä samalla."
Noin tehtiin minulle myös. Olen tavallinen terve, älykäs, alalleni kouluttautunut, kokenut, ahkera ja taitava ihminenvain etsi keinoa saada pienimuotoinen yrityksensä pyörimään työttömyystoimistosta huolimatta. kun kunnassa töissä käyvä sosiaalijohtaja ja vieraalta paikkakunnalta vieraileva työttömyyskeskuksen virkailija kiristivät ja manipuloivat minut orjatyöhön, eli peukaloiden pyörittelyyn vanhainkodilla oudossa roolissa (oletko joku 'vammainen', vai miksi olet siellä, ja miksi et tee mitään, vaikka mitään työtehtäviä ei edes ollut), olen saanut tosi vammaista kohtelua muilötakin. Tuskin enää koskaan pääsisin edes sinne vanhainkodille töihin. Siellä palkkatöissä (vielä) olevat hoitajat ja johtaja puhuivat minulle ensin kuin normaalille ihmiselle, mutta oivallettuaan, että olin yksi Niitä, he alkoivat puhua viistoon kuin jollekin alkkikselle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkista nöyryyttämistä työttömille manipuloivat orjatyöhön
Julkista nöyryyttämistä, ja johtaa siihen että leimataan myös henkilö ja osaamiset, se alkaa olemaan jo sosiaalisen vahingon lisäksi taloudellisestikin vahinko jos esim. joku itse tarjottu palvelu leimataan tässä samalla."
Noin tehtiin minulle myös. Olen tavallinen terve, älykäs, alalleni kouluttautunut, kokenut, ahkera ja taitava ihminenvain etsi keinoa saada pienimuotoinen yrityksensä pyörimään työttömyystoimistosta huolimatta. kun kunnassa töissä käyvä sosiaalijohtaja ja vieraalta paikkakunnalta vieraileva työttömyyskeskuksen virkailija kiristivät ja manipuloivat minut orjatyöhön, eli peukaloiden pyörittelyyn vanhainkodilla oudossa roolissa (oletko joku 'vammainen', vai miksi olet siellä, ja miksi et tee mitään, vaikka mitään työtehtäviä ei edes ollut), olen saanut tosi vammaista kohtelua muilötakin. Tuskin enää koskaan pääsisin edes sinne vanhainkodille töihin. Siellä palkkatöissä (vielä) olevat hoitajat ja johtaja puhuivat minulle ensin kuin normaalille ihmiselle, mutta oivallettuaan, että olin yksi Niitä, he alkoivat puhua viistoon kuin jollekin alkkikselleMonet työttömät ovat laiskoja niitä pitää patistaa hommiin esim. jos asuu vaikka Reunatiellä niin matka on pitkä Merilän työllisyyspalvelu. minusta ei ole pitkä on aikaa kävellä puuhasteluhommiin kuntokin kohenee siirretääkö ulkotyörymä Teollisuuskylää paloasemantielle siitähän on noin 700 metriä tallustella Reunatieltä lumikola hommiin, kesällä puistotyöhön 9 eurolla. ei työttömän auta vikistä 9 euroa on hyvä neljän tunnin pestistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvittaisi päiväkerhoja eikä näitä kovapalkkaisia kaitsijoita vaan ammattiin opettajia.Kuntouttavassa työtoiminnassa oleva työtön on pakkotyövoimana koska on sosiaalipalvelua käytetää härkisti hyväksi. työtön on hölmö jos tekee työtä 9 eurolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet työttömät ovat laiskoja niitä pitää patistaa hommiin esim. jos asuu vaikka Reunatiellä niin matka on pitkä Merilän työllisyyspalvelu. minusta ei ole pitkä on aikaa kävellä puuhasteluhommiin kuntokin kohenee siirretääkö ulkotyörymä Teollisuuskylää paloasemantielle siitähän on noin 700 metriä tallustella Reunatieltä lumikola hommiin, kesällä puistotyöhön 9 eurolla. ei työttömän auta vikistä 9 euroa on hyvä neljän tunnin pestistä
Mähkön baariin on lyhyt matka kävellä mieluummin menen sinne kuin ulkotyöryhmää lunta kolamaa 9 eurolla. ei väsytä kun istun Mähkön baarissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuhapajoja on harrastettu vuosikymmenet erilaisilla työllistämishankkeilla. pankakosken työllistämishankkeet olivat tyhjänpäiväisiä ei työllistynyt yksikää avoimille työmarkkinoille Mönninkadulla oli työpooli tehtiin patalappuja. 2000 luvun alussa oli brahean apaja hullujen paikka Lahtisen kiinteistössä homeisia vaatteita myyntiin asiakkaille täyttä petosta.nyt vaudittamo virastotalon yläkerrassa työttömien päivähoitopaikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko ilmastointi virastotalolla on vaudittamo/vauhdikas työttömien päiväkerho jossa rupatellaan juodaa kahvia. näperellää puupalikoita, käsitöitä jne. pölyäkin tulee huoneiston nurkkiin. te-toimistossa haisi muutama vuosi sitten työttömästä navetan haju liekkö ollut maatalouslomittaja. työttömillä on hygenia huono vaatteet haisevat ja tupakan haju
- Anonyymi
Tuolla logiikalla olisi kannattanut pysyä puussa. Tai ainakin luolassa. Se on asenteessa vika jos parempaa kaipaa ja unelmia ei saa olla eikä varsinkaan toteuttaa niitä.
- Anonyymi
9 euron unelman takia kannattaa taistella ettei vaan ilman jää! Asennevika on jos ei halua 9 euron hommiin.
On se vähän siitäkin kiinni onko töitä, vieläpä sellaisia, johon on koulut käynyt.
- Anonyymi
Miten on mahdollista, että Alholin leirikylässä syntyy 50 uutta isissoturin alkua joka kuukausi? Sehän on naisten ja kersojen kylä, miten siellä sikiävyys on näin suurta?
Toisaalta Isis tarvitsee uusia sotureita kaatuneitten tilalle ja naiset ovat synnytyskoneita. Onkohan leirillä jotkut vahdit valjastettu isän hommiin vai onko isät/isä ihan erikseen oma tehtävänsä.
Kun on jo olemassa olevienkin kersojen kanssa vaikeaa, pitääkö punkaa vielä uusia, että Suomessakin voidaan kauhistella miten hirveää lasten elämä siellä on. - Anonyymi
Lieksassa on hyvät luonnossa liikkumisen mahdollisuudet eli Luonto tutuksi kuntouttavassa työtoiminnassa oleville . Harjoitella marjastamista, sienestämistä, muutenkin luonnossa liikkuminen tekee hyvää tasapaino korjaantuu paino pysyy kurissa
Luonto tutuksi Toiminnan tarkoituksena on tutustua ja perehtyä luontolähtöisiin menetelmiin sekä samalla keskittyä omaan hyvinvointiin ja työ- ja toimintakyvyn ylläpitämiseen.- Kuntouttavan työtoiminnan sopimuksella- Ryhmän koko max. Ryhmään osallistumisessa hyvänä lisänä on oma motivaatio ja kiinnostus luontolähtöisiinmenetelmiin ja kierrätykseen/ekologiseenajatteluun sekä halu liikkua luonnossa ja ulkona. - Anonyymi
Luonto tutuksi kuntouttavalla työtoiminnalla
Ryhmän aikana liikumme paljon luonnossa, hyödynnämme mahdolli-suuksien mukaan luonnon antimia (sienestys,marjastus, säilöntä sekä muu keittiötoiminta).Pohdimme ekologisuuden ja kierrätyksen merkitystä, unohtamatta työllistymiseen liittyviä asioita.- Anonyymi
Nythän nuo onkin hyvät sienestys ja marjastuskelit kun ei ole itikoita eikä mäkäriä! Lumilapiot ja poimurit mukaan ja menoksi! Se tiimin vetäjä voi neuvoa mistä mitäkin kerätään, se kun on porukan aivot! Luonto vaan tutuksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904393
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?583062Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132521Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1162340- 402023
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281977Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki751863Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241733Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608