Jos joulu ja sen menot ahdistaa, niin alkakaapa kuulkaa ateisteiksi ja olkaa viettämättä joulua. Niin minäkin teen.
Jouluvinkki köyhille
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Heh niin ateisti mutta ei ihmisiä varmaan varsinainen joulun tarkoitus jeesuksen syntymä ahdistaa vaan pakanallinen markkina tarjonta. Hyvin harmoonista joulun aika
- Anonyymi
Ajatus, ettei ateistit viettäisi joulua, on outo. Eihän jouluun mikään jeesustelu liity, paitsi joidenkin hihhuleiden mielestä. Tärkeintä on tuoda taloon kuusi ja laittaa siihen ledivalot, mässäillä kinkkua ja juoda kaljaa. Toki tähän rahaa palaa, mutta ei siihen jumaliin uskomattomuus auta.
- Anonyymi
No mikäs se joulu sitten on etteikö jeesuksen syntymä täh, nauti vielä kirkollista vapaapäivistä kun kyllä kapitalistit joulunkin poistaa.Ihan turhia muuten kirkolliset pyhät ni ihmiset vois olla vaikka harjoittelussa.
- Anonyymi
Jol eli yole on talvipäivänseisauksen juhla. Eli suomeksi kekri. Päivät lähtevät pitenemään ja valo voittaa, siksi myös jo muinaiset roomalaiset juhlivat Saturnaliaa. Mutta kyllä, joulu ahdistaa, kun pitäisi tavata sukulaisia - tai pikemminkin vältellä tapaamasta. Aika hyvin olen tähän asti onnistunutkin. Kohta ne toivottavasti unohtavat olemassaoloni. Olen ostanut niitä porkkanoita, kun joku niin kehui täällä, että niistä saa vitamiineja. Jospa väsymys väistyisi, vaan mikäs tässä kun joutaa nukkumaan.
- Anonyymi
Olen köyhä ateisti ja vietän "joulua", koska tämä vuoden pimein aika ja siitä sitten päivän piteneminen on ollut vanha tapa juhlia jo paljon ennen jotain jeesusteluja. Eikä tämä aika ahdista lainkaan, vaikka päivät ovat lyhyitä ja pimeyttä riittää. Nukun aamuisin hieman pidempään, koska siihen on töiden puoleen mahdollisuus.
Rauhoitun joulun viettoon, mitään suurempaa hössötystä tai ryyppäämistä minulla ei ole. Kävin Alkosta ostamassa pari olutpulloa, saunaoluet joulusaunaan. Ruokaa on varattuna ja ruokaan on varattuna muutama lahjakortti, joten ihan mukava syödä jotain jouluisempaa ruokaa. Kirjoja luin joulun aikana ja ulkoilen kelien mukaan.- Anonyymi
Minä olen yksin uskova askeetti, 2 suklaa pötköä Tobleronea ostan ja kuuntelen ortodoksisen Jumalan palveluksen.Ei joulukuusta ym. Askeettinen Joulu.
- Anonyymi
En osta mitään jouluruokaa enkä lahjoja, en joulukuusta. Tavallinen päivä yksineläjälle, tuskin kukaan edes muistaa minua että olen olemassa. Kaljaa ostan runsaasti mutta sehän ei liity jouluun.
- Anonyymi
Joulu on alunperin aito pakanajuhla, vanha tapa.
Yämä Myöhempi kristin -usko juhla on lätkäisty siihen päälle vain....
Jotta pakanat suomen metsissäkin juhli pimeimpään aikaan sitä vuoden kääntymistä ja syötiin syksyn satoa pois juhlittiin tehtiin olutta ja vietettiin vapaa-aikaa-
Mässäiltiin juotiin naitiin, jne.
Hyvää arkielämä juhlaa siis.
Ja näin voi viettää joulun aikaa ja sitten laskeutua tammikuun arkeen, ja odotella kevättä !!!- Anonyymi
Näinhän niitä sekoitettiin joo. Mutta kyllä se kansanfilosofi jeesus puhui kuitenkin hyvistä asioista. Älä tuomitse, älä heitä ensimmäistä kiveä jne. Oli köyhien ja porttojen puolella.Miksi ihmeessä tätä historiallista hahmoa halutaan kiistää kun jotkut ajattelee hänen olleen Jumalallinen?
Jeesus diggaa oikeana juutalaisena kaupallista joulua. Kauppa se on joka kannattaa, maanviljelys on onnenkauppaa...
- Anonyymi
No miks pitäs viettää?ja joulun alkuperäinen tarkoutus unohtunut,ei sen tarkoitus ollut ostaostaosta.Turhaa krääsää.Nauti.lepää,syö.hiljenny jouluun tapaa ystäviä,sukua.Joulukukka,suklaa tulijainen paljoa maksa.Tää ei laita enää satoja jouluvaloja,meillä led jutut jossain palaa,paristolla.
- Anonyymi
Joululaulut kertoo sanoman. Useimmat on tapakristittyjä. Eli lapsena kastettu,sitten rikotaan jumalaa vastaan loppuelämä,kuvitellen lapsikaste pelastaa . No uskoo ken tahtoo. Voi olla ikävä yllätys,kun ei taivaan portit aukea..
Eiköhän tämä lasten kusetusjuhla joulupukilla ole ihan ateistien rahankeruu juhla nykyään?
Jos et totuudellisuudesta saa muuta kuin ahdistusta niin polta jointti ja rauhotu.- Anonyymi
Itse lopetin joulun vieton vajaa 20 vuotta sitten, koska se ei jaksanut enää kiinnostaa. Ateismillani ei ole tilanteen kanssa mitään tekemistä, koska ateistina olen ollut jo yli 30 vuotta.
Pitkäaikatyötön
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin27110084IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3277256Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851933Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1161640Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61501- 1091191
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751189Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin48969Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26828MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312762