Alkoholin etämyynti.

Anonyymi

Kun katsoo noita verohallinnon sivuja niin mikä viinakauppa eu:alueella myy alkoholia etämyyntinä että myyjä vastaa veroista? Onhan noita kauppoja joista ostaja itse järjestää kuljetuksen mutta silloinhan lain mukaan ostaja on velvollinen maksamaan verot suomeen. Eihän se silloin tule yhtään halvemmaksi tilata alkoholia ulkomailta. Kait se niille tulee halvemmaksi jotka ei välitä verojen maksusta ja joilla ei ole omaisuutta ulosmitata. Onko siis eu: n sisällä alkoholikauppaa jossa myyjä vastaa veroista ja josta tilaaminen olisi halvempaa kuin osto suomesta?

5

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kauppoja jotka hoitavat kuljetuksen valinnan on monta ja heille kuuluu Suomen verohallinnon/tullin mukaan verovastuu, Valitettavasti aika harva kauppa todellisuudessa hoitaa verovelvollisuuttaan.

      Toisaalta ostajan velvollisuus ei ole verojen maksaminen silloin kun kauppais hoitaa tuotteet kuljetukseen. Tämä laki on muuttumassa, mutta aikataulusta kukaan ei osaa sanoa yhtään mitään - eikä oikein sisällöstäkään. Suomi yrittää kiristää tilaamisen ehtoja ja verovelvollisuuden valvontaa, mutta aika sekavalta näyttää.

      Itse ostan muutamasta eri kaupasta ja käytänä myös huutokauppojen palveluja hyväksi - nämä kaikki hoitavat myös tuotteen lähettämisen/kuljettamisen. Eli minulla ei ole nykyisten verottajan ohjeiden mukaan verovastuuta.

      Tiedän, että esim Ruotsi on tehtynyt verosopimuksen muutaman ison Brittikaupan kanssa ja kauppias hoitaa verojen maksun Ruotsiin, ja toki myös Brittiveronjen vähentämisen tuotteen hinnasta. Tällöin alkoholin hinta on lähes sama kuin Briteille. Hintaa pääsee kokeilemaan kun vaihtaa toimitusmaata. Suomen verottajan sopimuksista en tiedä.

      • Anonyymi

        Onko kokemusta tuosta viinikaupat comista? jos maksaa niiden sivuilla suositellun toimittajan niin onko joutunut maksamaan veroja?


    • Anonyymi

      Tilanne toki elää koko ajan ainakin vuosien aikaperspektiivillä. Ja itse aina silloin tällöin innostuu tutkailemaan mikäs se tilanne nyt olikaan tällä hetkelllä. En ole vielä kertaakaan ostoksille asti päässyt.

      Mutta eikö tällä hetkellä kannata nimenomaan suosia EU:n kauppoja jotka HOITAVAT myös kuljetuksen. Silloin ostajan ei tarvitse vähät välittää valmisteveroista. Näin lukee Tullin sivuilla asiasta.

      Tämä on pahasti ristiriidassa ainakin joidenkin verkkokauppojen kanssa jotka nimenomaan mainostavat että heillä ostaja hoitaa kuljetuksen ja olisi muka jotenkin etu. Siitähän on vain haittaa!

      Onkos tällä hetkellä EU markkinoilla siis yhden klikkauksen kauppoja?

      • Anonyymi

        On. Itse ostan vain niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Itse ostan vain niistä.

        Siis. Niistän ja piereksin Alkon jonossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe