Ostinpa molemmat, kun niissä molemmissa oli pieniä nuppuja. Kummastakaan eivät nuput auenneet, gloksiniasta kuihtuivat ruskeiksi ja kaktuksesta nuput tippuivat ihan pieninä pois, Molempia kastelin vain kohtuullisesti juurelle ja laitoin mahd. aurinkoiseen paikkaan ikkunan lähelle. Missähän meni pieleen ?
Gloksinia ja joulukaktus
1
90
Vastaukset
- Anonyymi
Herkästi joulukaktus nuput pudottaa.
Oikeastaan kaupasta ostetusta ei kannata suuria toivoakaan, ainakaan ensimmäisenä vuonna. Ne saadaan puutarhoilla optimaalisissa olosuhteissa kukoistamaan. Kotona asiat on toisin. Eikä sitäkään tiedä, miten ja missä niitä on kuljeteltu ja säilytelty, ennen myyntipaikkaa.
Äitivainaa kertoi jo 50-luvulla, että nupussa olevaa joulukaktusta ei saa töniä, siirrellä, eikä käännellä.
Itse olen kasvattanut joulukaktukset aina pienistä muutaman lehden oksista. Niin ne ovat tottuneet kulloisiinkin huoneolosuhteisiin. Nyt olevassa joulukaktuspurkissa on useampia kasvamassa. Ja ne kukkivat hieman eri aikaan. Kesän purkki oli parvekkeella ja syksyllä kun otin sisälle, niin se kukki komeasti lokakuulta joulukuulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405