Ideapark ja ostovoima.

Ideapark ei välttämättä pitkällä aikavälillä tule menestymään. Asiakkaat ovat pääasiassa maakunnasta, eikä näillä seuduin ole tarpeeksi ostovoimaa tuollaisen hehtaarihallin ylläpitoon kaikkine liikkeineen, varsinkin kun ottaa huomioon paikkakunnan muut kauppakeskukset ja liikkeet ja toki myös Tuurin kauppakeskuksen, jonne kuitenkin melko runsaasti riittää asiakkaita.

Toisaalta mahdollista on myös, että Seinäjoen keskusta hiljalleen näivettyy eli siellä olevat liikkeet lopettavat ja asiakkaat siirtyvät Ideaparkiin.

Ostovoimasta on vielä huomattava, että palkat eivät tule merkittävästi nousemaan lähivuosina. Huoltosuhteen kiristyessä syntyy painetta verojen ja eläkemaksujen korottamiseen, mitkä yhdessä edelleen rokottavat ostovoimaa.

15

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ideaparkin pitkän aikavälin kohtalon näyttää aika. Alku on ollut mykistävän hyvä.

      Maakunnan asukkaat ympäri pohjanmaan ovat löytäneet Ideaparkin. Jopa niin hyvin, että Tuurin kaupassa on ollut poikkeuksellisen hiljaista, Asiakkaat ovat tehneet valintoja ja päättäneet suunnata sankoin joukoin Seinäjoelle Ideaparkkiin. Terve kilpailu on hyvästä, vaikka se valitettavasti tapahtuu Keskisen kaupan kustannuksella.

      • Anonyymi

        Ideaparkkiin on tultu uutuuden viehätys silmäkulmassa ihmettelemään 10 vuotta lehtien sivuilla jatkunutta hehkutusta, ei muista syistä tai valinnoista. Sopiihan tuota käydä ihmettelemässä. Kävijöiden kommentit ei kovin mairittelevia ole olleet ja tuskin tuo ”ei juuri mitään uutta” muuttaa ostokäyttäytymistä maakunnassa. Viimepäivinä on lisääntyvässä määrin kuulunut kritiikkiä CM:n hankalasta saavutettavuudesta ja sen myötä todellista ostokäyttäytymisen muutosta on havaittavissa kun paikalliset siirtyy Salen ja S-marketin asiakkaiksi. Seurataan nyt 6kk ihan rauhassa katotaan sitten faktoja.


    • Anonyymi

      Kyllä Keskisellä asiakkaita pisaa.
      Ideaparkissa kun istuskelin niin kuulin aika monen puhuvan keskisesta että sinne vielä täytyy mennä, ilmeisesti ei löytäneet parkista etsimäänsä.

      • Anonyymi

        lähinnä juu tuo uusi ja ihmeellinen tuo lakeuksilla niitä pällisteliöitä ja tietysti ilmaiset kaffit ja julkkikset....niitä keskisellä riittää joulun jälkeen kun taasan ruokaa saa lähikaupasta helpommin että luulen aikas paljon tasaantuvan normi cittari tasolle viikko liikenteen


    • Anonyymi

      Kyllä kyllä................ Kyllä ostovoima löytyy hyllykallion Prismasta. Siellä on väkeä tungokseen asti ja on tullut itsepalvelukassat ja homma toimii! Sieltä löytyy kaikki mitä ei muualtaa saa.... Ihan turha lähteä Ideaparkkiin. Ideaparkin cittari kuolleessa tilassa :( ja karseita rättikauppoja, missä ei kyllä käy laatutietoinen ihminen!

      • Anonyymi

        Makuasioita, Prismasta ei nyt ainakaan kukaan normaali vaatteita osta!

        Jouluksi meinasin Prismasta tänään hakea lohifilettä, eipä ollut tarjouksessa ollutta filettä saatavissa.
        Siispä menin Päivölän Cittariin, sieltä löytyi ja ostelin muutkin ostokset sieltä.
        Eipä tarvii Prismassa taas hetkeen käydä, menen sitten kun oppivat ottamaan tavaraa riittävästi myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuasioita, Prismasta ei nyt ainakaan kukaan normaali vaatteita osta!

        Jouluksi meinasin Prismasta tänään hakea lohifilettä, eipä ollut tarjouksessa ollutta filettä saatavissa.
        Siispä menin Päivölän Cittariin, sieltä löytyi ja ostelin muutkin ostokset sieltä.
        Eipä tarvii Prismassa taas hetkeen käydä, menen sitten kun oppivat ottamaan tavaraa riittävästi myyntiin.

        Minä ostan lähikaupastani kaikki mitä tarvitsen.
        Olen käynyt Ideaparkissa parikin kertaa, mutta en ostanut mitään. Jolkottelin pitkin käytäviä ja katselin, niin näytti tekevän moni muukin.
        Paljon siellä pyöri teinityttöjä jotka tusin mitään ostavat. Ennen joulua ihmiset ostavat ja tammikuussa kiristävät vyötä. Perseaukisia ovat muutaman kuukauden.
        Keväällä alkaa näykyä todellisuus. Ei oikein hyvältä näytä. Minä olen paikan nähnyt eikä yhtään viehätä ja näin on monella muullakin
        Paikka on kuin teollisuushalli. Kiitos, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan lähikaupastani kaikki mitä tarvitsen.
        Olen käynyt Ideaparkissa parikin kertaa, mutta en ostanut mitään. Jolkottelin pitkin käytäviä ja katselin, niin näytti tekevän moni muukin.
        Paljon siellä pyöri teinityttöjä jotka tusin mitään ostavat. Ennen joulua ihmiset ostavat ja tammikuussa kiristävät vyötä. Perseaukisia ovat muutaman kuukauden.
        Keväällä alkaa näykyä todellisuus. Ei oikein hyvältä näytä. Minä olen paikan nähnyt eikä yhtään viehätä ja näin on monella muullakin
        Paikka on kuin teollisuushalli. Kiitos, ei muuta.

        Teinitytöt ostaa uusia vaatteita melkein joka viikko ja käyvät myös syömässä samalla reissulla.
        Nuorissa on tulevaisuus, ei eläkeikäisissä vanhuksissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teinitytöt ostaa uusia vaatteita melkein joka viikko ja käyvät myös syömässä samalla reissulla.
        Nuorissa on tulevaisuus, ei eläkeikäisissä vanhuksissa!

        Höpöhöpö, teineillä ei ole rahaa kuluttaa, se on nähty muuallakin.


    • Anonyymi

      Lapualta ja Kauhavalta löytyy kaikki mitä ihminen elämässään tarvitsee, ei tarvita ideaa.

      • Anonyymi

        Stadium XXL Luhta hyviä vaate ja urheiluliikkeitä.Lisäksi paljon nuorisolle ja aikuisemmillekkin vaateliikkeitä.Paljon ruokapaikkoja sekä elektroniikka ja kodinkoneliikkeitä.Eihän se mikään tavaratalo olekkaan vaan jonkinlainen ostos viihtymiskeskus.Tuskin tulee Keskiselläkään käytyä kuin jouluna ja kesälomalla.Ei siellä oo enää mitään halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stadium XXL Luhta hyviä vaate ja urheiluliikkeitä.Lisäksi paljon nuorisolle ja aikuisemmillekkin vaateliikkeitä.Paljon ruokapaikkoja sekä elektroniikka ja kodinkoneliikkeitä.Eihän se mikään tavaratalo olekkaan vaan jonkinlainen ostos viihtymiskeskus.Tuskin tulee Keskiselläkään käytyä kuin jouluna ja kesälomalla.Ei siellä oo enää mitään halpaa.

        Eilen tuli poikettua Keskisillä pitkästä aikaa, olihan sielläkin porukkaa ihan hyvin liikkeellä.

        Kallis paikka vaan nykyään Keskinen, varsinkin ruokapuolella on todella kallista, Seinäjoella on paljon halvempaa nykypäivänä!


    • Anonyymi

      I Parkki on uussuomalaisten hengailu paikka

      • Anonyymi

        tytsyjen metästyyys - ymärtämättömyyys hoi


    • Lapualla on ihanan rauhallista ei baareja ei naisia vain vanhoja poikia viiksekkäitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe