Opiskelu ja työ kärsii jännittämisen vuoksi

Anonyymi

Hei.
Olen yli 30v. nainen. Olen kärsinyt nuoruudesta saakka jännittämisestä, sekä ajoittaisista masennusjaksoista. Kärsein myös punastelusta ilman syytä, joku vaan vaikka kysyi jotain niin olinkin jo punainen. Kävin Tampereella hermosalpausleikkauksessa ja tämän jälkeen en ole enääb punastunut. Luulin silloin että nyt ei ole sitten enään mitä hävetä.
Olen sosiaalinen ja kova nauramaan. Eli en ole sillä tavoin ujo. Joskus minun on vaikea olla silti esim tuttujenkin seurassa, koska kaikki olettaa että olen se hauska persoona, olen välillä vaivaantunut kun minua ei aidosti naurata, mutta kun pitää hymyillä kasvot värisevät ja vakavoidun ja vaivaannun ja kaikki ihmettelet mikä mulle tuli. Siis ihan ilman syytä.
Toinen vaiva mikä vaivaa älyttömästi on jos tulee esim kaupassa yllättäen joku sellainen tuttu ketä ei ole ihan läheinen tuttu niin voin alkaa ihan täristä. Suu tärisee puhuessa en voi hymyillä yhtään. Mikä auttausi tälläiseen?
Näistä syistä en halua syödä masennuslääkkeitä, koska silloin näitä vaivija on tosi paljon, koska en naura enään niin kuin haluisin kun syön masennuslääkkeitä vaan olen hyvin jäykkä ja flekmaattinen. Olen kokeillut seronil ja voxra yhdistelmää. Venlafax, brintellix.
Esitelmiin syön propral 40mg ja joskus xanor 0.5mg.
Aloitan helmikuussa psykoterapian. Nyt haluisin kokemuksin kokemuksia ja keskustelua.
Asia vaivaa minua kovasti. Haluisin aloittaa jonkun lääkkeen mikä ei veisi tunteita mutta auttaisi näihin vaivoihin😞

2

230

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä eroja on moklobemidi ja ssri lääkkeillä.
      Ssri lääkkeillä oon ollut just niin etten naura, en itke, enkä siksi haluis käyttää sitä. Nyt lueskelin tuosta moklobemidistä ja mietein, että voisi psykiatrilta kuukauden päästä kun menen niin kysyä siitä🤔
      Ap.

• Anonyymi

Vittu oot tyhmä ku kävit hermo salpaus leikkauksessa. Punastelu on vain söpöä ja inhimillistä.

Itekki aina jännitin esim oulun yliopistossa sai paniikki kohtauksia. Se riippuu aina tosi paljon opiskelupaikasta, tunnelmasta ja siellä olevien ihmisten suhtautumisesta.

Esim oulun yliopistossa ihmiset oli jotenki kylmiä ja suhtautui minuun niinku en olisi olemassa ni se aiheutti kovaa ahdistusta, tietysti myös paineet ja orastava mt ongelma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1739
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1216
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1112
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. Mitä kirjainta kaipaat?

L.
      Ikävä
      77
      632
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      484
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe