Eikä aina se mauton porsas. Äänestä.
Sopiiko lammas jouluun?
12
97
Vastaukset
- Anonyymi
Hirveä haju lähtee kun lampaan laittaa uuniin,suosittelen keritsemään ensin.
- Anonyymi
Ja ääni.
jouluna voi syörä vaikka mummo ankan
- Anonyymi
Ei kyllä pitää olla sika!!!! -juhlat oikeen tirisevää rasuvaa
- Anonyymi
No ei sovi.
- Anonyymi
Ähälämien mielestä ehkä,muille ei sovi koskaan.
- Anonyymi
Jouluun, tuonti juutaaisjuhlaan uhrataan sika. Näin ahdasmielinen lähi-itä uskonto väljenee juuri sian uhraamisen vuoksi. Syömme ruumiin ja juomme veren.
Joulu avautuu suuremmin.
Lähi itä-mainen, raaka lampaan, vuohen tai poikalapsen uhraus on liian määriteltyä ja lieneekö edes niin puhdasta, kuten esim.. ne järjettämät silpovat lapsia kiusaavat ympärileikkauksetkaan on. - Anonyymi
Sika on saastainen eläin eikä siihen pidä koskeman edes lapiolla. Nauta ja lammas ovat kunnon lihaa ja maistuvat vaativimmallekin syöjälle.
- Anonyymi
Myös koira on kannattaisi luopua siitä ihmisen saastaisimmasta kaverista.
- Anonyymi
Keväällä syntynyt, syksyllä teurastettu karitsa on ylivoimainen sikaan verrattuna.
10:nä peräkkäisenä vuotena kävin teurastamassa kaverini isän lampolassa 10 karitsaa. Urakan päättrrldi sain ostaa halvalla yhden, tai puolitoista teurastettua halvalla.
Lihapainot olivat noin 20kg. Noina vuosina joulupöydässämme oli uunissa paistettu karitsan takakoipi. Sopivan kokoinen 4h perheelle ja herkullinen.
Pöydässä oli myös joku, pieni kinkkurulla tai vastaava.
Nuoren karitsan liha on muutenkin hyvin monikäyttöistä, herkuttelijan lihaa.
Nuo lammasvuodet ovat takana päin mutta 50v kestäneen littomme aikana meillä on ollut kaksi joulukinkkua. Yhden ostin silloin kun tanskalaisia myytiin 10mk/kg ja toinen oli silloisen työnantajani lahjus. Jotain rullan tapaista on toki ollut.- Anonyymi
Olisihan se rosvopaisti kuopassa kova sana myös jouluna.Ei tosiaan mitään vanhaa lammasta vaan nuorempaa.Sama hirvenlihan kanssa.
- Anonyymi
Rosvopaistin saat myös tehtyä uunis.Paista liha kypsäksi uunissa ja pyörittele se hiekassa ennen tarjoilua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483