Yök! En syö!
"Lusikkaleivät ovat joulun klassikkoherkkuja. Ota haltuun niksit, joiden avulla leivot yhtä hyvät pikkuleivät kuin isovanhempasi kenties aikoinaan tekivät."
---
IS
Superherkulliset lusikkaleivät vievät lapsuuden jouluun: 4 vinkkiä, joiden avulla onnistut - Ajankohtaista - Ilta-Sanomat
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006346919.html?ref=rss
Mä vihaan lusikkaleipiä
8
53
Vastaukset
- Anonyymi
Jo on herkut ihmisillä!
LUSIKKALEIVÄT
AINEKSET
200 g voita
1½ dl sokeria
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
Väliin
200 g kiinteää vadelmahilloa tai vadelmamarmeladia
Pinnalle
1 dl hienoa kidesokeria
2 tl vaniljasokeria - Anonyymi
Noista se kinkkuihra syntyy.
Mää en vihaa lusikkaleipii. Must noon hyvii. Jouluna saa lisäks savugryynimakkoroi ja pekolii, uuniohragryynipuuroo ja vattukiisselii, joulutoottuja ja suklaasytänpiparkakkui.
Ja sit suvussa jo monta vuotta kiertäneet vihreet kuulat päätyy meille, ja noo vielä ihan hyvii, mitä ny vähän kovii. Nekin on heekullisii. Mää kyl diggaan jouluu. 👻- Anonyymi
Nii, se tuli taas vahingossa Virtausin nimellä, ku mollaan hyvii niiku ystävii. Et Laatujouluu ja terkkuja siltäki!👻
Jouluna syyvvään piparia ja natsi torttuva. Homot syö lusikka leipijä.
- Anonyymi
Suomalainen jouluruoka on täysin mautonta.
Mausteeksi pelkkää suolaa.
Ei saa olla pippuria, chiliä, valkosipulia, yrttejä,.. kun ei kuulu perinteeseen. - Anonyymi
Lusikkaleivät ovat herkullisia. Piparkakut aika äteliä. Yhden voi syödä.
Sitä en käsitä lainkaan, kuinka monet voivat juoda ällöttävänmakuista GLÖGIÄ!- Anonyymi
Mää oon sillee niiku suurkohtelias, et mää juon klökiiki ja viel kehun, mut emmää siitä oikeesti tykkää. Onneks tarttee vaan joulunseutuna. 👻
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634