öljyillä pääsee 30tkm kommentit on naurettavia

Anonyymi

miten tietämättömiä ihmiset onkaan kun palstalla jotkut kijroittelee miten longlifellä pääsee 30tkm. minä väitän että huonoimmillakin mineraaliöljyillä ellei peräti jäteöljyillä "pääsee" vaikka 50tkm. se että paljonko moottori kuluu ja paskottuu on sitten täysin eri kysymys.

minä väitän että milään öljyillä ei pidä ajaa yli 15tkm jos haluaa maksimoida moottorin keston ja puhtauden. aika pikeentyneitä on nuo longlife väleillä vaihdellut moottorit.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketä uuden auton lisävarusteet ostajaa kiinnostaa toisen tai kolmannen omistajan auto. LL- autoilla ajetaan 500 000 km ilman ongelmaa moottorin kulumisesta, kyllä ne auton ongelmat on tulevaisuudessa ihan jossain muussa asiassa.

    • Anonyymi

      Minä vaihdan viiden tonnin välein ja suodattimen joka toinen kerta. Nykyajoilla siis hintaa tulee n. 65 eur vuodessa.

    • Anonyymi

      OK. Jos epäilyttää LL-öljyn kestävyys niin vaihdata öljyt LL-öljyillä tai muilla sopivilla täyssynteetisilä ölyillä 15 tuhannen välein. Näitä lähes ainoastaan ölynvaihtoyrityksiä taitaa löytyä joka kaupungista ja halvempia kun merkkikorjaamot.

    • Anonyymi

      Mietippä vielä kerran ennenkuin aloitat tämän; valtaosa uudemmista luvun autoista kestää ajaa LL- öljyllä valmistajan ohjeen mukaan , niin se vaan menee kun enään ole mitää perusmineraali kuraa se öljy on pakkasella voin tasoa jäykkyydeltään, nyky autoon LL öljy ja piste.
      Eräskin niin automies vaihdatti saabeihinsa aina öljyt 10 000 välen mutta tilasi kiinasta halpoja viritys eli jotakin huijausboxeja nostamaan tehoa mutta huijausboxin ansiosta lyhyillä matkoilla se paskotti turbon tukkoon eikä regenerointikaan oikein toiminut,,,,
      Ihan turhaan vaihtoi öljynsä .

      • Anonyymi

        otahan huomioon se että saabistit on aina oma lukunsa. kyllä 10 tonnin välein järkimies öljyt autoons avaihtaa. maksimissaan 15tkm. ei voi olla liian kallista enää tuolla vaihtovälillä. jos ajaa samoilla öljyillä vuoden niin ne voitelee loppuvuodesta enää 30% teholla vertattuna uuteen ja paskottaa ja pikeyttää moottorin. vai miksi luulet että moottori kuulostaakin paremmalle uusilla öljyillä jos se ei vaikuta mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe