Maksani pettää

Anonyymi

Tähän tiivistetysti tilanteeni. Noin 1,5kk sitten suuhuni levisi todella karvaan kitkerä maku, jota oli edeltänyt typerä ruokavaliokokeilu (aika extreme). Lisäksi olin hetki sitten alkanut syödä runsaasti vitamiinivalmisteita, joista yksi oli luontaistuote (typerää myös). Maku pysyi suussani muutaman vuorokauden ja hävisi ajoittain, mutta vähitellen se tuli takaisin ja nyt voimistuu voimistumistaan. Tiettyjen ruoka-aineiden jälkeen suuhun tulee todella myrkyllisiä vivahteita. Muita ilmaantuneita oireita: ihoon tulee koko ajan lisää ruskeita pilkkuja, silmänympärykset todella tummat, munuaiset käy ylikierroksilla ja virtsaa tulee paljon (enimmäkseen väritöntä), sääriin ja reisiin ilmestyy koko ajan mustelmia ja pienet verisuonet näkyvät ihon pinnassa sekä osa poksahtelee, ihon väri vaalean kuollut ( en osaa sanoa onko vielä ihan kellertävä), uloste ajoittain harmaata ja rasvaista, sydän hakkaa välillä kovaakin, kämmenet punaiset, maksan ja munuaisten kohdalla ajoittain nipistelyä/kipua, öisin varsinkin hikoilen/kuumia aaltoja (olen alle 35v.), pahoinvointia myös. Tuntuu ettei enää mitään pystyisi syömään tuon myrkyllisen maun takia ja suurin osa ruoista saa munuaiset menemään ylikierroksille, yrittävätköhän poistaa kuona-aineita maksan puolesta..

Noh, maksa-arvot kuitenkin normaalit, samoin muut veriarvot. Magneettikuvissa näkyi maksassa pari kystaa, muttei muuta.

Olen todella voipunut ja tuntuu että tätä menoa maksani on pettämässä. Hullua on kuitenkin se, ettei kukaan usko minua, ei lääkärit ja läheisetkin suhtautuvat skeptisesti. Tiedän kuitenkin itse ettei tämä ole psyykkistä ja jos olen oikein ymmärtänyt, maksa on sen verran mystinen elin että oireet voivat olla hyvinkin sekavia. Ja maksa voi olla huonossa hapessa vaikka arvot normaalit.

Haluaisin kuulla muiden kokemuksista. Itse olen alkanut varautua tavallaan pahimpaan tässä tilanteessa, mutten enää puhu kenellekään oireistani juurikaan, asun yksin.

8

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos maksassasi ja munuaisissasi oli jotain hälyttävää, se näkyisi verikokeiden tuloksissa, joten vika on korviesi välissä.

• Anonyymi

Kannattaisi ehkä perehtyä vähän paremmin asiaan, ennen kuin tulet tänne huutelemaan. Monissa artikkeleissa on todettu, ettei ongelmat välttämättä näy edes arvoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi ehkä perehtyä vähän paremmin asiaan, ennen kuin tulet tänne huutelemaan. Monissa artikkeleissa on todettu, ettei ongelmat välttämättä näy edes arvoissa.

No tuon kirjoituksesi luettuaan kuka vaan huomio, että ne ongelmasi ovat siellä korvien välissä.

• Anonyymi

Hei aloittaja ! Milloin olit lääkärillä ja tutkimuksissa ?
      Onko olosi huonontunut sen jälkeen ?
      Onko sinulta otettu P-TT-arvo ?
      Oliko se viitearvoissa ?
      Ja toinen on pre-albumiiniarvo,
      onko se ok ?

Maksa tuntee kipua vasta esim. maksakirroosin loppuvaiheessa.
      Jospa se on sappesi, joka oireilee ?
      Sapessa on karva maku, sitä voi nousta ruokatorveenkin,
      ainakin itse muistan oksentaneeni (anteeksi brutaaliuteni)
      joskus sapenkitkerää sinapinväristä nestettä, kun voin pahoin.

Kerroitko lääkärille ruokavaliokokeiluistaisi ?
      On luontaistuotteita, jotka voivat vahingoittaa mm. maksaa
      ja kaikenmaailman maksan ja elimistön "puhdistuskuureja",
      joista joku hiljattain kertoi joutuneensa sairaalan teholle.

Sinullako ei ole lääkärien mukaan "mitään" ?
      Noilla oireilla . . .

Miten pysyt tolpillasi jos et voi oikein syödäkään ?
      Muista juoda ainakin vettä. Toivon, että olosi kohenee !
      Tsemppiä paljon !!!

• Anonyymi

Mitä aloitus kertoo aloittajasta?

• Anonyymi

Miten niin munuaiset käy ylikierroksella ?
      Nehän toimii hyvin !
      Kun pissa on kirkasta on myös juonut nestettä tarpeeksi.
      Kirkas on "paras" pissan väri.
      Tumma väri kertoo liian vähästä juomisesta tai siitä että
      on juonut tai syönyt jotain joka värjää pissa tummemmaksi.
      Jos ei syö paljon mitään eli ei saa suolaakaan, joka pitää
      nestettä elimistössä, pissaa useammin.

• Anonyymi

Olet saanut jostain luontaistuotteesta allergisen reaktion. Tämä oireilu laukaisee jonkinlaisen sekamuotoisen hypokondrisen paniikkikohtauksen. Sitten päätät avautua asiasta somessa, mättää vähän lisää pillereitä ja jatkaa dieettiäsi.

Ehdotan lautasmallin mukaista ruokaa. Saattaa korjata monta muutakin ongelmaa, kunhan nautit tätä kuuria säännöllisesti.

• Anonyymi

Aloittaja kirjoitti ihon väristäkin, yleensä maksasairauksissa ensin alkaa kellertää silmänvalkuaiset ja vasta sitten iho.

Itselläni on kokemusta siitä kun lääkärit eivät ota tosissaan.
      Mulla oli pitkään maksa-arvot vain hivenen koholla ja kolmisen vuotta valittelin kipua oikean kylkikaaren alla.
      Olen aiemmin elämässäni käyttänyt runsaasti alkoholia ja siitä päätellen epäilin että vaivat saattavat johtua maksasta.
      Tosiaan, kolme vuotta ruikutettuani vihdoin sattui päivystyksessä kohdalle lääkäri joka otti tosissaan ja laittoi lähetteen eteenpäin, maksan koepalan ottoon.
      Loppujen lopuksi aika tulikin nopeasti.
      Maksassa on tulehdusta ja sidekudosta, tosin on aika lievässä vaiheessa.

Maksan kanssa voi olla ongelmaa vaikka veriarvot eivät kovin kummoisesti heittelisikään.

Aloittajan tekstiä tosin kun luki niin jotenkin tuli kumma tunne että vaikutti kuin olisi kopioitu suoraan jostain maksa/sappi-sairauksien oirelistasta, anteeks vaan, voin olla väärässäkin mutta tuo ajatus tuli mieleen.

Sappi saattaa oireilla aika saman tyyppisesti kuin maksa.
      Tuskin kuitenkaan on hengenlähtö aloittajalla lähellä, silloin olisi jo lääkäritkin huomanneet jotain.

Myös tuollaiset omin päin tehdyt ravinto- ja vitamiinikokeilut ovat hölmöjä, siinä voi mennä pahastikin elimistö sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe