siitä jos kaipaamasi ihminen olisi yhdessä toisen kanssa, mutta hän olisi sen ansiosta kokonaisvaltaisesti onnellinen ilman sinua? Olisitko
a) aidosti iloinen hänen puolestaan
b) tiedät että näin on oikein ja vakuuttelet näin itsellesi, mutta pieni osa sinusta on mustasukkainen
c) olisit avoimesti mustasukkainen
Olisitko iloinen
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vastaan A. Jos minä en ole hänelle se oikea, niin vilpittömästi toivotan hänelle onnea valitsemansa kanssa.
- Anonyymi
Itse vastaisin samalla tavalla. Rakkautta ei voi pakottaa. Sydäntään ei voi aidosti antaa sellaiselle, joka ei anna omaansa vastineena sinulle.
- Anonyymi
Absolutely a vaikka ei ole kaivattua 🙃, maapallo on täynnä ihmisiä ja aina löytyy itselleen sopiva 🙌🏾
- Anonyymi
Rehellisesti sanon että B).
- Anonyymi
Kyllä pitää vastata, että B. Jos asia ei herätä mitään tunteita niin silloin ei ole ollut aitoa kiinnostusta kyseistä henkilöä kohtaan.
- Anonyymi
Ei mikään noista vaihtoehdoista. Mustasukkaisuus ja surullisuus on kaksi ihan eri asiaa. Jos kaipaama ihminen on onnellisesti toisen kanssa, niin täysjärkinen ihminen tuntee surua sen aikaa kun tuntee (yksilökohtaista kesto) ja elää omaa elämää.
- Anonyymi
Niinpä. Kyllä voisi olla vaikea olla toisen puolesta iloinen tuossa tapauksessa. Jos olisi aitoja tunteita kaivattuun, niin kyllä siinä jonkinlainen ainakin pieni kuolema tulisi koettua.
- Anonyymi
A siksi, että hänen onnensa on se tärkein. Sehän on silloin hänen valintansa, niinkuin pitää ja saakin olla. Mieheltä.
- Anonyymi
B, ehdottomasti B. En ole mikään enkeli, mutta en myöskään avoimen mustasukkainen.
- Anonyymi
Sehän ON juurikin noin..
Olen onnellinen jos hän on onnellinen , suren jos hän on surullinen. Rakkaus häneen on syvää.
En osaa olla nyt mustasukkainen .
Tietenkin olisin onnellinen jos olisimme yhdessä mutta taitaa olla vain ykspuolista tämä .. - Anonyymi
D) ei vois vähempää kiinostaa
- Anonyymi
Vaihtoehdoista ensimmäinen ja pieni kirpaisu mustasukkaisuutta, mutta järjellä sen sammuttaisin. Niin kauan kun on elämää on myös toivoa. Ehkä ajankohta ei ollut oikea, ehkä ei koskaan tulekaan.
Eli ensimmäinen, pienellä kirpaisulla maustettuna. - Anonyymi
B)
Ja hän varmaan on jo yhdessä jonkun muun kanssa, sattuu kyllä. - Anonyymi
D) Jatkaisin matkaani ja tuskin edes näkisimme enää.
- Anonyymi
Se ovi sulkeutuisi sitten. Laittaisin lukkoon ja sulattaisin avaimet. Minun sydämeeni mahtuu vain yksi ovi. Muut suljetaan, eikä niitä koskaan avata. t. Mm
- Anonyymi
Etkö ole turhan kielteinen? Monet ihmiset voivat olla samaan aikaan tärkeitä ja rakkaita. Lopullista elämässä on sitten kun itse emme ole enää täällä. Tulevaisuuteen ei meistä kukaan näe..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole turhan kielteinen? Monet ihmiset voivat olla samaan aikaan tärkeitä ja rakkaita. Lopullista elämässä on sitten kun itse emme ole enää täällä. Tulevaisuuteen ei meistä kukaan näe..
Olet itse kielteinen siinä, että et ole selvästikään valmis antamaan kaikkea yhdelle. Rakkaus sulkee aina kaikki muut vaihtoehdot pois ja lopullisesti. Niin se on tarkoitettu. Pelkuri pitää jalat ja kädet ovien raoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet itse kielteinen siinä, että et ole selvästikään valmis antamaan kaikkea yhdelle. Rakkaus sulkee aina kaikki muut vaihtoehdot pois ja lopullisesti. Niin se on tarkoitettu. Pelkuri pitää jalat ja kädet ovien raoissa.
En ole pelkuri, en vain ole naivi, en usko romanttiseen rakkauteen. Jos se kohdistuu vain yhteen ja jatkuu loppuelämän, niin miksi se sitten aina loppuu. Parempi selitys on biologia ja aivojemme tuottamat välittäjäaineet. Samoista välittäjäaineista johtuu niin masennus, hyvänolon tunteet, kuin riippuvuudetkin! 20.32
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole pelkuri, en vain ole naivi, en usko romanttiseen rakkauteen. Jos se kohdistuu vain yhteen ja jatkuu loppuelämän, niin miksi se sitten aina loppuu. Parempi selitys on biologia ja aivojemme tuottamat välittäjäaineet. Samoista välittäjäaineista johtuu niin masennus, hyvänolon tunteet, kuin riippuvuudetkin! 20.32
Rakkaus on nimenomaan uskomista ja valinta. Aivan kuten asian ilmaiset. Sinä olet valinnut epäuskon. Ei mitään hyvää ja kaunista voi olla ilman uskoa. Itse tunnen todella monta elämänkumppania (kaikki kristittyjä ja aika onnellisia ja kiitollisia toisistaan).
On naivia ajatella että tiede olisi saavuttanut tiensä pään. Sellainen ajattelu on nyt johtanut siihen, että ihmiset uskovat, että on useita kymmeniä sukupuolia, että ilmastonmuutos on epänormaalia ja ihmisen aiheuttamaa jne.
Tiedämme todella vähän lopulta koska tiede luo vain uusia kysymyksiä. Minä uskon elämänkumppanuuteen ja rakkauteen. En halua mitään vähempää, tulee pahaolo jo ajatuksestakin, että olisin puolivaloilla suhteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus on nimenomaan uskomista ja valinta. Aivan kuten asian ilmaiset. Sinä olet valinnut epäuskon. Ei mitään hyvää ja kaunista voi olla ilman uskoa. Itse tunnen todella monta elämänkumppania (kaikki kristittyjä ja aika onnellisia ja kiitollisia toisistaan).
On naivia ajatella että tiede olisi saavuttanut tiensä pään. Sellainen ajattelu on nyt johtanut siihen, että ihmiset uskovat, että on useita kymmeniä sukupuolia, että ilmastonmuutos on epänormaalia ja ihmisen aiheuttamaa jne.
Tiedämme todella vähän lopulta koska tiede luo vain uusia kysymyksiä. Minä uskon elämänkumppanuuteen ja rakkauteen. En halua mitään vähempää, tulee pahaolo jo ajatuksestakin, että olisin puolivaloilla suhteessa.Vastakkainasettelet, toisenlainen tulkinta ei ole epäuskoa, siksikö suhteet eivät kestä koska ihmiset eivät usko tarpeeksi? Tulkintasi on uskontoon pohjaava ja pyrit vakuuttamaan, että uskonnollisten rakkaus kestää? Sellaisissa yhteisöissä kulisseja pidetään vain enemmän yllä ja rakkaus lapsiakin kohtaan saattaa loppua, jos he tekevät valintoja, joita vanhemmat eivät hyväksy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastakkainasettelet, toisenlainen tulkinta ei ole epäuskoa, siksikö suhteet eivät kestä koska ihmiset eivät usko tarpeeksi? Tulkintasi on uskontoon pohjaava ja pyrit vakuuttamaan, että uskonnollisten rakkaus kestää? Sellaisissa yhteisöissä kulisseja pidetään vain enemmän yllä ja rakkaus lapsiakin kohtaan saattaa loppua, jos he tekevät valintoja, joita vanhemmat eivät hyväksy?
Ihan miten haluat todisteita tulkita. Sinun on pakko ajatella ettei raamatun opettama rakkaus voi olla oikeassa koska et siihen usko etkä halua uskoa.
Mutta ennenkuin voidaan keskustella rakkaudesta pitää määritellä mitä se on. Minun määritelmä sille voisi olla esimerkiksi hyvä tahto toista/toisia ihmisiä kohtaan. Romanttisessa rakkaudessa on tietysti myös ihastuminen ja rakastumisen tuntemukset. Nämä tunteet lievenevät ja joskus jopa häviävät etenkin jos ihastuminen on pinnallista. Tunteet ailahtelevat. Ei kukaan pelkää, vihaa, tai tunne jatkuvaa ihastuneisuutta. Hyvä tahto eli rakkaus häviää vain omasta valinnasta.
- Anonyymi
Kyl mää joudun sanoon ny et C. Mää tiän et oisin paras sil mimmil.
- Anonyymi
Absurdi kysymys. Miten voi kokonaisvaltaisesti olla onnellisempi jos ei ole toisen kanssa ollut suhteessa. Ei voi vertailla olemattoman ja olevan välillä.
- Anonyymi
Hyvä kommentti! Monet näyttävät myös sekoittavan rakastamisen ja omistamisen!
Tässä tilanteessa jos puhutaan B 🤔
Mutta kun ohi menee ohi sit se on A.
Mutta ystävistä se on A
Jänniä nämä jutut.- Anonyymi
b tietysti
- Anonyymi
Tottakai toivoisin, että hän olisi onnellinen niin vastaisin a:n, mutta tiedän ettei hän ole täysin onnellinen nykyisessä suhteessaan. Omat tunteeni riippuu ihan täysin kenen kanssa hän on yhdessä. Jostain henkilöstä varmasti tuntisinkin mustasukkaisuutta kun taas jostain toisesta en.
- Anonyymi
B ei kai sitä tunteille mitään voi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261