Tänäpäivänä 8o ei ole mikään ikä

Anonyymi

Mitä ne ihmiset oikein valittaa. ei ole mitään sairauksia ja lääkkeitä en popsi.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnittelen! Aivan täydestä sydämestäni.
      No mummoni kuoli häkään yli kahdeksankymppisenä,eikä hänelläkään mitään lääkkeitä ollut.
      Valeriaanaa ja kamfetintippoja ja olisiko ollut ruusuntippoja ja oli hänellä vinettoa komerossa yömyssyksi.

      Noi geenit ovat todella se tärkein syntymälahja.
      Geeniperimä voi jättää yhden sukupolven väliin ja seuraavalle esm.lapsenlapselle voivatkin periytyä sairaudet,joita sukusi kantaa.

      Nykyisin sitä jo lääketiedekin tutkii vauhdilla ja onhan sitä kaiketi tutkittu aina

    • Anonyymi

      Geeniperimä vaikuttaa vain noin yhdellä kolmanneksella iän pituuteen. Toinen kolmannes asiassa on yleensä jo eletyn elämän laatu.
      Kolmas kolmannes on sellainen, johon emme juurikaan voi vaikuttaa. Se on sattuma.

    • Anonyymi

      Perimästä ei voi sanoa oikein mitään varmaa.
      Me kun perimme molemmilta vanhemmiltamme geenejä,
      ja jossain tapauksissa r i s k i n sairastua johonkin sairauteen.
      Emme sairauksia peri yleensä ollenkaan -
      tai aika harvoin.
      Vain riski saa joku sairaus voi olle hieman kohonnut.
      Arvelen, että useimmiten sairaus ei koskaan puhkea geeniperimän takia
      vaan joistain muista syistä.

    • Anonyymi

      Eräs tuttu ikää jotain 87-88 vuotta on ketterä liikkeissään siinä missä 50 vuotias minä keuhko vikasena 70 kymppisenä puuskuttelen.
      Anteeksi että kommentoin,huomasin aloituksen.

      • Anonyymi

        Eikö olekin kumma miten elämä kohtelee eri lailla meidän elimistöämme,
        tai mistä se sitten johtuukaan...
        Sain myös sairauksia jo 70 vuoden kieppeissä.
        Moni yli 80-vuotias tai yli 80-vuotias oli minua paremmassa kunnossa
        ja vieläkin moni iäkkäämpi on hyvässä kunnossa minuun verrattuna.
        En voi mitään. Se tulee mikä tulee.


      • Makriina2

        Minä muistan erään kyläreissun, missä oli visiitillä kaksi yli kahdeksankymppistä. Toinen oli asunut vanhainkodissa 9 v. ja istui keinutuolissa aamusta iltaan, ja tuli ruokapöytään, kun ateria oli lautasella. Talon emäntä kertoi huvittuneena, että mummo odotti häntä jopa pesemään itsensä, kun meni kylppäriin. Toinen mummoista hääräsi kyökissä ja piti kiirettä, koska hänelle tuli päivähoitolapset iltapäivällä, eikä hän nyt joutanut syömään, jollei just nyt aloiteta.

        Me vanhenemme eri tahtiin, me suhtaudumme eri tavalla niin elämäämme kuin ikäämmekin.
        Tämä ikärouvat olivat ihan mukavia, elämäänsä tyytyväisiä, omaistensa rakastamia.
        Olemme sellaisia, miksi elämä on meidät kouluttanut.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Minä muistan erään kyläreissun, missä oli visiitillä kaksi yli kahdeksankymppistä. Toinen oli asunut vanhainkodissa 9 v. ja istui keinutuolissa aamusta iltaan, ja tuli ruokapöytään, kun ateria oli lautasella. Talon emäntä kertoi huvittuneena, että mummo odotti häntä jopa pesemään itsensä, kun meni kylppäriin. Toinen mummoista hääräsi kyökissä ja piti kiirettä, koska hänelle tuli päivähoitolapset iltapäivällä, eikä hän nyt joutanut syömään, jollei just nyt aloiteta.

        Me vanhenemme eri tahtiin, me suhtaudumme eri tavalla niin elämäämme kuin ikäämmekin.
        Tämä ikärouvat olivat ihan mukavia, elämäänsä tyytyväisiä, omaistensa rakastamia.
        Olemme sellaisia, miksi elämä on meidät kouluttanut.

        Sanoisin; muovannut. Koulutuksella ihmisistä tulee toisenlaisia. - Nm. Erimielinen


      • Anonyymi

        Miksi, mitä ihmettä varten pyytelet anteeksi? - Nm. En ummarra


    • Anonyymi

      Nolla aloituksia paljon.

      • Anonyymi

        Mitä "nolla-aloituksia" ? Eeerittäin hyvä, että joku rohkaistuu kertomaan hyvästä elämänasenteestaan täällä ainaisten valittajien valtakunnassa. - Nm. Hyvä aloitus


    • Ainakin juuri tämä, joka todisti, että 80 ikä ei ole mukamas mitään, koska ilmeisesti hänkin on viellä elossa.

      Mutta kuinkas se meni se juttu siellä Tuntematon sotilas kirjassa, kun yksi suomalainen mukamas päihittää kymmenen ryssää, mutta sitten tulikin se yhdestoista? Näin voi hänenkin kohdalla käydä joskus kuoleman kanssa, äläkä vain lisää "jos minä kuolen" sanaa.

      Edelleen en voi unohtaa naapurin rouvaa, joka eli 103-v, mutta ahkerasi käveli aina tiluksiaan, josta oli lohkottu useita tontteja, kuten meidänkin. Kerran oli mieheni kysynyt häneltä, kuinka hän jaksaa (jotain 99-v) viellä kävellä täällä, niin hän (tämä nainen) oli naureskellut, että ei hän jouda kuolemaan, koska täytyy vahtia näitä puitaan, ettete uudet naapurit kaada niitä ja monta taistoa olikin siellä, kun uutta tietä täytyi leventää ja kunnostaa.

    • Anonyymi

      Eräässä kirjassa pappi kertoi saaneensa kutsun kuolevan luo. Kun hän tuli torpan pihaan, pelmahti lauma huutavia lapsia ovesta pihalle ja emäntä heitä hätisti karahka kourassa.
      "Tulin tapaamaan kuolevaa", sanoi pappi. "Minähän se olen, mutta ei tässä kerkiä kuollakaan, kun nuo muoskat eivät pysy aisoissa", vastasi emäntä

      Vähän se taitaa olla monessa muussakin perheessä. Emännän ongelmat on vaan painettava taka-alalle, ei mikään muu auta.

    • Anonyymi

      Ikä ei ole mikään, se on on pelkkä kolme numeroa tai ainakin kaksi.

      • Minä sain terveenpaperit eilen ja 82v.tulee mittariin Jaakonpäivänä.
        Kyllä geenit,joskin elintavatkin vaikuttavat pitkäikäisyyteen.
        Noista urheillusiisuustaustoistani en edes uskalla jauhaa,sekin näyttää aiheuttavan närää.
        Terve sielu terveessä kehossa on sitä mitä minä aikoinaan noudatan.
        Siskot,eihän minun elämänviisauteni ole kantava voima palstalla.
        Sen vanhuuden voin vain viettää liikuntakykyisenä tänä päivänä,huomisesta en tiedä?

        Se henkinen tyhjyys on asia,jolle ei sitä mittaria ole edes keksitty?
        Kertokaa te viisaammat, jotka tunnette,että ama menettämällä nämä poikani,
        näkee siellä tunnelinpäässä valoa?
        Tottakai tulee pyyntöjä,mene hoitoon.
        Hoitoonohjaus näkyy olevan ainoa tällä palstalla, kun loppuvat kokemukset.


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Minä sain terveenpaperit eilen ja 82v.tulee mittariin Jaakonpäivänä.
        Kyllä geenit,joskin elintavatkin vaikuttavat pitkäikäisyyteen.
        Noista urheillusiisuustaustoistani en edes uskalla jauhaa,sekin näyttää aiheuttavan närää.
        Terve sielu terveessä kehossa on sitä mitä minä aikoinaan noudatan.
        Siskot,eihän minun elämänviisauteni ole kantava voima palstalla.
        Sen vanhuuden voin vain viettää liikuntakykyisenä tänä päivänä,huomisesta en tiedä?

        Se henkinen tyhjyys on asia,jolle ei sitä mittaria ole edes keksitty?
        Kertokaa te viisaammat, jotka tunnette,että ama menettämällä nämä poikani,
        näkee siellä tunnelinpäässä valoa?
        Tottakai tulee pyyntöjä,mene hoitoon.
        Hoitoonohjaus näkyy olevan ainoa tällä palstalla, kun loppuvat kokemukset.

        Miksi ei kannata julkituoda nuoruudenaikaisia urheilusaavutuksiasi? Yleensä kylänsä parasta moukarinheittäjää kunnioitetaan vielä vanhemmallakin iällä.


    • Anonyymi

      "Siskot,eihän minun elämänviisauteni ole kantava voima palstalla."

      Todella huvittava kirjoituksesi, sinä ja sinun elämänviisautesi?

      Ei todellakaan ole, koska tuosta poikesi kuolemasta jankkaat koko ajan, niin kun ei kenelläkään olisi lapsensa menetyksiä koskaan ollut.

      Samon sinun mahtavista suorituksistasi hihtokilpailuissa ja pilkki mestaruuksista, unohtamatta sinun stadilaisuuttasi ja niitä Valmetin aikaisia karskeja puheitasi, jotka sieltä mukamas periytyy, mikä lieneekin totta.

      • Ne on nyt siis tiedossa, Jospa kertoisit omat saavutuksesi, ne ilmeisesti ovat voittamassa Rituliinin tulokset.
        Itse en voi kertoa urheilusuorituksistani, koska jalkani aina nyrjähtelivät murrosiässä. Sen kerran vain muistan , kun koulun urheilutunnilla opettaja ärhenteli Lailalle, joka istui sivussa ja kieltäytyi osallistumasta: "Ota esimerkkiä Makriinasta. Tuolla hän heittää keihästä kipeällä nilkallaan!"
        Pesäpalloa olisin mielelläni pelannut, mutta siihen tarvitaan niin paljon osanottajia, että en ikinä pienellä paikkakunnalla löytänyt itselleni joukkuetta.


    • Anonyymi

      Ihminen on seksuaalinen olento kuolemaansa asti. Vain joku sairaus voi olla esteenä, mutta vanhuus ei ole sairaus. Terveellä vanhalla ihmisellä toimii kaikki kuten terveillä nuorillakin. Nuorillakin voi olla sairauksia, jotka vaikuttavat elämän laatuun. Olen 83v ja edelleen hyvässä ruumiillisessa ja henkisessä kunnossa. Käyn viikottain pari kertaa kuntosalilla nostelemassa puntteja ja voimistelemassa. Perinteenä on ollut joka vuosi juosta 10 km kilpaa, niin tänäkin vuonna juoksen. Olen ilmeisesti saanut hyvät geenit. Isäni jäi leskeksi 96v (äiti kuollessaan 94v). Isällä oli sitten vielä uusi tyttöystävä; meistä lapsista se oli vain hauskaa että isällä oli elämäntoveri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe