Tätähän täällä aina jaksetaan jauhaa näiden fundujen toimesta. Eikä asia siis koske vain joulua vaan yleensäkkin aivan kaikkia kirkollisia pyhäpäiviä. Että eiväthän atet saa sellaisia viettää kun eivät edes kuulu kirkkoon.
Tähän pitää todeta että kyseiset pyhät ovat vanhoja pakanallisia juhlapäiviä, jolle kirkko on vain antanut kristillisen sisällön. Esim "joulua" on vietetty näillä pohjoisilla levyksillä jo pitkään ennen ajanlaskun alkua. Se kun merkitsi valon voittoa pimeydestä.
Samalla logiikalla kirkkoon kuuluvilta pitää kieltää lauantaivapaat. Raamatussa sanotaan että seiskapäivä onleppopäivä. Muuten pitää painaa niska limassa koko ajan.
Kun tämän huomautuksen tekee niin sen jälkeen fundut poikkeusetta hiljenevät. Osaako kukaan fundu kertoa miksi?
Joulu kiellettävä ateisteilta?
14
<50
Vastaukset
Ateisteille ei pidä maksaa palkkaa joulunpyhiltä. Mikä juhla se heille on? Heidän kuuluisi olla työssä jouluna. Eikä heille pidä maksaa sunnuntai korotuksiakaan.
- Anonyymi
Ateistit voivat juhlia vain omia juhliaan.
Ilmeisesti sitten kaikki ammattiliittojen neuvottelemat palkankorotuksetkin on poistettava liikkeestä mussuttavilta?
- Anonyymi
Pitääkö uskovaisille maksaa palkkaa pyhäpäiviltä, kun he eivät ole työssä?
- Anonyymi
"Ateisteille ei pidä maksaa palkkaa joulunpyhiltä. Mikä juhla se heille on? Heidän kuuluisi olla työssä jouluna. Eikä heille pidä maksaa sunnuntai korotuksiakaan."
Arton uskon kovin ydin onkin: mitä saisi otettua muilta pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö uskovaisille maksaa palkkaa pyhäpäiviltä, kun he eivät ole työssä?
Sehän on reilu peli, tekopyhille rahaa loikoilusta ja ateistit töihin.
- Anonyymi
No jos ateisteilta viedään joulun ja pääsiäisen vapaat ja niiden korvaukset, niin kaipa hurskaat on velvoitettava kuusipäiväiseen työviikkoon, siis yhteen lepopäivään/vko ja tämän lisäksi heiltä poistettakoon vuosilomat kokonaan.
Reilu peli kaikin puolin, eikö vain, sillä eihän teidän raamatussanne mainita kahta huilipäivää viikossa, tai vuosilomia lainkaan?
Mitäs filunkipeliä sellainen on.
Tosiasiassa joulu on lisäksi vanha pakanallinen juhla, jonka kirkko vain omi itselleen, joten älkäätten hurskastelijat joutavia napisko - Anonyymi
No nyt vähän oikeamielistä ajattelua kehiin!
Joulu kuuluu jokaiselle ja jokainen viettäkööt sitä ihan omalla tavallaan.
Syy moiseen joulunviettokieltoon ateisteilla löytyy itse ateisteilta, jotka kieltävät joulun vieton. Lopettakaa sitten se vuosikausia jatkuva joulun viettäjien pilkkaaminen ja viettäkää sitä sitten haluamallanne tavalla roikkumatta palstalla pilkkaamassa kristittyjen suurta juhlaa ja sen viettoa. ONKO SE LIIKAA VAADITTU??? Onko liikaa vaadittu, että osaisitte itse olla kunnioittavia toisia kohtaan, jolla ansaitsette itsekin toisten kunnioituksen ja arvostuksen. Minkäänlaista kunnioitusta ei kyllä tuollainen ihmisoikeuksien rikkominen ei todellakaan ansaitse.- Anonyymi
Mitä höliset KUSIPÄÄ?
Kuka tämänkin sivun aloitti? Uskis haukkumalla ateisteja. Kunnioittakaa itse muiden valintoja heitä haukkumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä höliset KUSIPÄÄ?
Kuka tämänkin sivun aloitti? Uskis haukkumalla ateisteja. Kunnioittakaa itse muiden valintoja heitä haukkumatta.Mitähän nyt oikein höliset?
Lue uudelleen aloitus, mihin vastasin. Siinä taas nimenomaan ateisti julisti pottuilun, nimittelyn ja suvaitsemattomuuden ilosanomaa. Siispä kysynkin lauseellasi: Mitä höliset? Eikö olisi jo aika lopettaa tuo ihmisten tapojen ja juhlien demonisointi?
- Anonyymi
Joulu eli Yule on keskitalven juhla jonka päälle on laitettu muka oma juhla.
Ajat muuttuu ja tieto lisääntyy. - Anonyymi
Joulu july on vanha pakana juhla jolloin syötiin ja juotiin ja tämän jälkeen oli 2vko vapaa jolloin työntekijät saivat käydä kotikunnillaan ja toiset etsivät uusia työpaikkoja eri taloista
Kristinuskosta ei euroopassa ollut vielä silloin tietoakaan ja nyt nämä rypevät ja viettävät joulunaikana ns,pakanavapaita jotka voisi ottaa heiltä pois onhan se uskontonsa rienausta tavallaan pakanalliset vapaat - Anonyymi
Kristinusko on varkaiden uskonto
Varastivat juutalaisen jumalan
Varastivat ja raiskasivat ristiretkillään ihmisten omaisuudet
varastivat vanhat perinteiset juhlat mm joulun
pakkoliittivät ihmisiä kirkkoon ja veivät veroina näiden rahat
Täysi rikollisjärjestö pahempi kuin cosa nostra - Anonyymi
Aloitus on valetta ja rasistisesti leimaa kokonaisen ihmisryhmän: "fundut", keitä fundamentalisteja hän sitten tarkoittaakin. Kommunistit esim. ovat fundamentalistisia ateisteja.
Täällä kirjoittavat, eräät fundut ovat itse tuskin kristittyjäkään, vaan enemmänkin niin ateismin kuin kristinuskonkin vastaisiin vapaisiinsuuntiin kuuluvia, funduja vapaasuuntaisuudessaan kylläkin, eli omaan uskontoonsa nähden. Heistä monet vastustavat jopa joulua itseäänkin, joka on kristittyjen toiseksi suurin juhlapyhä, pääsiäinen on suurin.
Sivistynyt kristitty ei hyökkää ateisteja vastaan, vaan sallii kullekin hänen oman vakaumuksensa. Itse olen lapsuudessani ja nuoruudessani saanut jopa ateismistakin omat laajat, kokemukseni. Myös ateistien kristinuskonvastaisuus tuli tutuksi. Silti ystäväpiirissäni on ja on ollut monia ateistejakin, joita en ole yrittänyt käännyttää.
Jokaisella aikuisella ihmisiellä on velvollisuus itse selvittää tällaiset asiat itselleen, eikä odottaa, että muut passaavat. Ojentavat hopeatarjottimella kokonaisen uskon, jota ateisti sitten saa nenä haitarilla arvostella, että onko tää nyt oikein ja ei varmasti ole. "Tuo mulle parempi Jumala!" Etsi itse.
Näin olen itsekin, vaivaa nähden tehnyt. Uskoni perustuu tähän, ei siihen, että "joku sanoi mulle, että on olemassa Jumala ja että Jeesus On Herra." Sanoi kyllä, monikin, mutta itse otin selville, onko Hän, vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666204Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312233
- 131847
- 201818
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473