Olen käynyt kyselemässä vakuutuksia ( tapaturma- ja sairauskuluvakuutus) syntymättömälle lapselle. Eri yhtiöissä tuntuu olevan korvausten suhteen erillaisia linjoja. Osassa omavastuu koostuu sairauskohtaisesti ( esim allergia jota hoidetaan useaan kertaan menee yhdellä omavastuulla) ja osassa hakemuskohtaisesti (kerää vuoden lääkärikäynnit ja kaikki kuitit maksuista --> yhdellä omavastuulla kaikki yksittäisten käyntien kulut korvataan). Onko kokemuksia miten vakuutukset ovat toimineet?? Ja tietysti kiinnostaa myös mihin hintaan olette vakuutuksia saaneet??
Lapsen vakuutuksista
22
1855
Vastaukset
- isä*
> "kerää vuoden lääkärikäynnit ja kaikki kuitit maksuista --> yhdellä omavastuulla kaikki yksittäisten käyntien kulut korvataan"
Tämä ainakin Tapiolan käyttämä malli on toiminut loistavasti ja soveltuu erityisesti mikäli tuo kerran vuodessa laskutus riittää. Me olemme tehneet näin, anomus parhaimmillaan yli 2000 eur, ja kaikki on maksettu takaisin. Suosittelen.- epäilen
rmfj
- Pasi
Tapiola on muistaakseni ainoa joka tarjoaa vakuutuksen jopa syntymättömälle lapselle kun muiden vakuutukset alkavat vasta syntymän jälkeen. Joissakin tapauksissa tämä saattaa olla varsin varteenotettava juttu.
Tärkeintä vakuutuksissa on normaalitapauksissa että omavastuu on mahdollisimman alhainen, meillä Fenniasta saatiin lapsille ilman oma vastuuta mutta niitä tuskin enää tarjotaan. Ei tarvitse lähteä korvatulehdusten takia jonottamaan useaksi tunniksi terveyskeskukseen vaan suosiolla suoraan yksityiselle. Varsin oleellinen etu jos on useampia lapsia ja toinen vanhemmista on esim. työmatkalla. Hymy hyytyy helposti 4 tunnin jonotuksen jälkeen useamman lapsen kanssa josta vaan yksi on sairas jos terveitä ei saa siksi aikaa jonnekin hoitoon.- 2n äiti
syntymättömälle lapselle vakuutuksen. Pitää "ostaa" ainakin 2 kk ennen laskettua aikaa. Mä sain "ostettua" sen myöhemmin mut piti ottaa kopio äitiyskortista ja lähettää vakuutusyhtiöön. Jos vakuutusta ei ota ennen syntymää sen saa vasta kun vauva täyttää 2 kk muistaakseni. Kokemuksia ei ole kun ei olla vakuutusta tarvittu. Terveyskeskukseen pääsee täälläpäin samana päivänä iltavastaanottoon jos päivällä ei ole aikoja. Meillä vakuutus on muutenkin isommalla omavastuulla ja sitten se vähän halvempi. Ja ehkä tosiaan tarkoitettu siihen tilanteeseen että lapsi joutuisi esim sairalahoitoon pitkäksi aikaa eli jotain sellasta "suurempaa" varten.
- mopo.nen
Myös Lähivakuutus ja ilmeisesti myös turva tarjoaa ennen syntymää vakuutusta.
- ????
2n äiti kirjoitti:
syntymättömälle lapselle vakuutuksen. Pitää "ostaa" ainakin 2 kk ennen laskettua aikaa. Mä sain "ostettua" sen myöhemmin mut piti ottaa kopio äitiyskortista ja lähettää vakuutusyhtiöön. Jos vakuutusta ei ota ennen syntymää sen saa vasta kun vauva täyttää 2 kk muistaakseni. Kokemuksia ei ole kun ei olla vakuutusta tarvittu. Terveyskeskukseen pääsee täälläpäin samana päivänä iltavastaanottoon jos päivällä ei ole aikoja. Meillä vakuutus on muutenkin isommalla omavastuulla ja sitten se vähän halvempi. Ja ehkä tosiaan tarkoitettu siihen tilanteeseen että lapsi joutuisi esim sairalahoitoon pitkäksi aikaa eli jotain sellasta "suurempaa" varten.
Eipä IF myönnä (ainakaan enää) juuri tarkistin asian.
- lisätietoja
2n äiti kirjoitti:
Olen tässä vakuutusta metsästämässä ja koska muut vakutuuksetkin ovat ifissä, niin syntymättömälle lapselle myös sieltä. Ainoa mutta on, että IF:ltä sanoivat, että sellaista vakuutusta ei heiltä saa, vasta 2kk iästä eteenpäin??? Miten itse onnistuit samaan ko. vakuutuksen ja onkohan siitä jo aikaa???
- 2n äiti
lisätietoja kirjoitti:
Olen tässä vakuutusta metsästämässä ja koska muut vakutuuksetkin ovat ifissä, niin syntymättömälle lapselle myös sieltä. Ainoa mutta on, että IF:ltä sanoivat, että sellaista vakuutusta ei heiltä saa, vasta 2kk iästä eteenpäin??? Miten itse onnistuit samaan ko. vakuutuksen ja onkohan siitä jo aikaa???
Voipi olla että on sitten muuttunut mut mä olen molemmille lapsille saanut otettua ennen laskettua aikaa. Vanhempi on syntynyt 2001.
- 2n äiti
2n äiti kirjoitti:
Voipi olla että on sitten muuttunut mut mä olen molemmille lapsille saanut otettua ennen laskettua aikaa. Vanhempi on syntynyt 2001.
Tarkistin asian ja se on 3 kk ennen laskettua aikaa kun sitä vakuutusta voi hakea. Sen voi siis "varata". Juniorturvan vakuutusoppaasta kopioitua:
Juniorturva voidaan myöntää kaksi kuukautta täyttäneelle lapselle. Vakuutus myönnetään 17 vuoden ikään saakka.
Juniorturvan voi myös varata syntymättömälle lapselle. Vakuutuksen myöntämisen edellytyksenä on, että äiti on vakuutusta hakiessa alle 40-vuotias, äidin terveydentila on moitteeton ja varaus on tehty kolme kuukautta ennen laskettua aikaa.
Voimaantulon edellytyksenä on, että ilmoitat yhtiöömme kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä nimen ja henkilötunnuksen. Jos nimeä ja henkilötunnusta ei ole ilmoitettu kahden kuukauden kuluessa, varaus raukeaa eli vakuutusturva ei tule lainkaan voimaan.
Kun lapsen tiedot on ilmoitettu yhtiöömme, vakuutus tulee voimaan lapsen syntymästä.
Jos lapselle ei vielä ole annettu nimeä pelkkä henkilötunnuksen ilmoitus kuulemma riittää.
Mulla laskettu aika oli 6.7. Ja olen vakuutusta hakenut huhtikuun puolessa välissä. Nainen konttorissa sanoi että hän kyllä laittaa asian eteenpäin ja siellä päättävät, mutta tarvittiin tosiaan kopio siitä äitiyskortista. Mitään ilmoitusta sieltä ei tullut että onko voimassa vai ei. Kun sitten olin nimen ja henkilötunnuksen ilmoittanut niin tuli paperi kotiin että vakuutus on voimassa 16.7. alkaen. Lapsi siis syntyi vasta 16.7.
Hinnat vaihtelee. Tää hinnasto on voimassa 1.1.2002 alkaen ja voi olla vanhaa tietoa:
Syntymätön lapsi, omavastuu 55€ 397,93€-267,42€ jos omavastuu on 84€ 277,01€-206,2€
2 kk-2 vuotta 55€ -> 269,77-182,48 84€ ->188,71-141,45
Ja taas tietysti Helsingin seutu on toi kallein hinta. Vähän epäselvästi tuli noi hinnat mut toivottavasti ymmärrätte. - 2kk ennen
tarjoaa muutkin vakuutusta ennen2kk syntymästä
- raja
Muistakaa iskät että vakuutus pitää ottaa viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa. Ei poikkeuksia :(
t. nim.merkki"2,5 kk aikaa ja ei vakuutusta tipu" - mopo.nen
http://www.vakuutusneuvonta.fi/Vakuvert/lava2004/lavaalku.htm
Sen mukaan If ei enää myönnä syntymättömälle vakuutusta. - uskokaa nyt
IF eli Sampolla ei ole tällä hetkellä olemassa tuota "syntymättömän" lapsen vakuutusta! Heiltä saa lapselle vakuutuksen vasta 2kk syntymän jälkeen (kun pahin sairastelusuma ohi ja lapsi suht.terve)-pisnestä nääs...
Neuvoivat minuakin Kluuvin Iffissä Helmikuussa -05 L.A 5.6-05kokeilemaan jostakin muusta yhtiöstä.- .......
Kovasti koska kaverini sai IF:stä vakuutuksen helmikuussa. En ole moista kuullut ettei siihen yhtiöön raha kelpaisi.
Itse en IF:stä vakuutusta ottanut,koska niin p...a yhtiö. Mitään se ei koskaan korvannut ja mikään muukaan siellä ei toiminut, paitsi kun maksut nousi niin niissä ei koskaan mitään virhettä mutta kun yritit poistaa jotain vakuutusta tai alentaa maksuja niin sehän oli melkeinpä mahdotonta. - myönnä
....... kirjoitti:
Kovasti koska kaverini sai IF:stä vakuutuksen helmikuussa. En ole moista kuullut ettei siihen yhtiöön raha kelpaisi.
Itse en IF:stä vakuutusta ottanut,koska niin p...a yhtiö. Mitään se ei koskaan korvannut ja mikään muukaan siellä ei toiminut, paitsi kun maksut nousi niin niissä ei koskaan mitään virhettä mutta kun yritit poistaa jotain vakuutusta tai alentaa maksuja niin sehän oli melkeinpä mahdotonta.Ifistä ei enää saa syntymättömän lapsen vakuutusta. IF:n yhteyshenkilöni kehoitti ottamaan Fenniasta, hänen mukaansa paras...
- Kiesus
Eli oma lapseni on juuri täyttämässä 5kk. Vaikka vakuutuksesta on ollut puhetta niin ei olla vielä hankittu. Voisiko joku ystävällinen (ilman vittuilua) kertoa että mitä vakuutuksia kannattaa hankkia? Jos on kokemuksia yhtiöistä niin kertokaa mikä kannattaa. If:ä en ota jokatapauksessa, eli siitä en halua kommentteja.
- Laki-isä-72
Käsittele lapsesi turvaa niinkuin normaalia Bisnestä. Jätä tunteet pois.
Tämä on nyt kaupallinen ja voitontahtoinen maailma vaikka kyse onkin pienistä lapsista.
Eli kirjoita (perinteinen tai sposti)tarjouspyyntö n. 5 vakuutuslaitokseen.
Kerro mm. laskettu aika, äidin ikä jne
Odota vastauksia, vertaile, tutki, tutki uudestaan pienipräntti ja tee päätös.
- pyydä
soita joka yhtiöön ja pyydä esitteet ja ne laittaa sulle omavastuut ja maksut sun muut
- iskä
Nordea oli IF:iä 20-30% halvempi, ainakin kanta-asiakkaalle.
Olemme tulleet siihen tulokseen, että taidamme keskeyttää vakuutusten ottamisen, kun suurin syy on se, että voimme käydä yksityisklinikalla vastaanotolla terveyskeskuksen sijaan. Tällä hetkellä koko perheen vakuutusmaksut ovat n. 1 500 €/v, jolla käy lähes 30 kertaa yksityisellä, kun KELA-korvaus otetaan huomioon.
Jos haluat todella laajempaa vakuutusturvaa esim. tapaturma-tapauksissa, on tällainen lisävakuutus ehdoton. - vakuutettu
itse otin aikanaan fennian lapsi vakuutuksen. hyvin on korvaukset maksettu ja suhteellisen nopeaa toimintaa. ihmetyttää vain vakuutusmaksu kuponkien virheet. vakuutukset on eritelty (kaikki vakuutukset fenniassa) ja summat samoin. kuitenkin lopuusumma ei täsmää. lapsen kohdalla vakuutuksen hinnan pitäisi laskea iän karttuessa mutta meidän kohdalla näin ei käynyt. kuitenkin nopeasti hoiti ystävällinen virkailija virheen ja pahoitteli tilannetta. virheistä huolimatta en yhtiötä vaihda sillä niin paljon hyviä kokemuksia fenniasta ja siellä työskentelevistä ihmisistä.
- Isä vaan
Meillä on vakuutukset Pohjolassa, josta saamme keskittämisalennusta.
Vakuutuksen voi ottaa 7 vrk ikäiselle lapselle, ja omavastuu on meillä 50 euroa (omavastuu sairauskohtainen). Omavastuu käytännössä tarkoittaa meillä sitä, että ensimmäinen lekurikäynti menee omaan piikkiin, jonka jälkeen korvaukset juoksee.
Meillä on kolme lasta, joista kahdella on ollut paljon mm. korvatulehduksia. Näiden kahden lapsen osalta ensimmäiset 2-3 vuotta ovat menneet siten, että korvauksia on saatu takaisin hieman vakuutusmaksua enemmän. Eli kustannuksellisesti olisi ollut melkein sama, onko vakuutusta otettu vai ei. Korvausten maksamisessa ei ole ollut mitään epäselvyyksiä, ja kaikki on hoidettu asiallisesti.
Käytännössä on ollut hyvä tietää vakuutuksen olevan turvana, kun on yksityiselle lääkärille mennyt suoraan haluamanani ajankohtana. Välillä on tehty jotain labratestejä, joista tulokset on saatu välittömästi.
Lisäksi molemmilla korvatulehduspojalla on ollut hyvin lähellä, että olisimme tehneet korvien putkituksen yksityisellä (kun kunnallisessa on viikkojen jono; lääkärilakon aikana oli kuukausien jono). Molemmilla onneksi loppui/väheni korvatulehdukset, kun putkitusaika varattiin. (Toisella pojalla aika peruttiin edellisenä päivänä).
Juuri näitä tapauksia varten on hyvä olla joku vakuutus. Kipeän lapsen kanssa on kurja jonotella (kun lapsi ei moista ymmärrä), enkä minä ainakaan halua pitkittää lapsen kipuja yhtään pidempään kuin on tarve.
Niin, meidän kolmannella lapsella vakuutus on ollut (onneksi) lähes turha. Mutta mielenrauhaa siinäkin tapauksessa on tullut ostettua.- Vaihtoehto tämäkin
Meillä kävi esikoisen kohdalla niin, että oli ajateltu ottaa vakuutus lapsen syntymän jälkeen, koska se olisi ollut huomattavasti halvempi. No lapsi sattui syntymään kuukautta etuajassa ja keskoselle ei enää kovin kummoista turvaa olisi järkevällä rahalla saanut. Eli esikoisella ei ole vakuutusta eikä myöskään sitten seuraavilla.
Meillä ihan nopea laskutoimitus osoittaa, että halvemmalla on päästy näin. Lapset ovat käyneet lääkärissä aina yksityisellä, kun se on ollut vaivan tai aukiolon puolesta mahdollista, mikä on maksanut noin 60 eur per laaki. Terveyskeskuksessa on muissa asioissa ja muina aikoina palveltu nopeasti ja ilmaiseksi. Muutama antibioottikuuri ja yskänlääke on maksettu itse. Sairaalassa on oltu pari kertaa infektioiden takia, sieltä on maksettavaa kertynyt viiden vuoden jänteellä ehkä 250 euroa. Kaiken kaikkiaan ollaan kolmen lapsen kanssa kirkkaasti voitolla vakuutusmaksujen maksamiseen verrattuna.
Eli summa summarum: vakuutusyhtiöt tekevät vakuutuksillaa businesta, eivät ne ole mitään hyväntekeväisyyttä. Vakuutus kannattaa vain, jos on todella keskimääräistä huomattavasti sairaampi lapsi. Ja toisaalta: Suomessa ei lastensairauksien yksityissektori ole kovin kehittynyttä, vaan vakavammissa tapauksissa hoito tapahtuu aina julkisella puolella. Sairaalalaskut ovat meidän maassa ihan inhimillisellä tasolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232