” Liiallinen vanhemmuuden korostaminen vie pohjaa intimiteetiltä ja seksuaalisuudelta”
https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhde_ja_lapset/yhteinen_vanhemmuus/
Lapset aina tärkeimpiä- ihmiset hoi!
53
<50
Vastaukset
- Anonyymi
” Vastuu on molempien
Jotta parisuhde kestäisi, puolisoiden on syytä vahvistaa keskinäistä sidettään. Molemmilla on vastuu siitä, että hellyys, läheisyys ja eroottinen kipinä säilyvät. Niitä ei voi sälyttää vain toisen harteille.
Arjen tiimellyksessä avoin suhde puolisoon, riittävä hellyys, molempia tyydyttävä seksuaalisuus sekä luottamus ja läheisyys antavat voimia. Siksi puolisoiden olisikin tärkeää löytää säännöllistä aikaa olla myös kahden: kohdata ja kuunnella omaa rakasta ja päivittää parisuhdetta, jotta se kestäisi huomisenkin.
Parisuhteen hyvinvoinnista huolehtiminen on nimittäin parasta seksuaaliterapiaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/15/miksi-lapset-keikauttavat-parisuhteen-sijoiltaan - Anonyymi
Olenko äiti, isä, puoliso vai rakastaja?
Henkilökohtaista ja toimivaa vuorovaikutussuhdetta voi olla hankala pitää yllä, kun yhdessä vietetty aika ei ole enää itsestäänselvyys. Ansiotyö, lapset ja kotityöt vievät molempien aikaa ja energiaa. Puolisoiden suhde saattaakin muuttua etäisemmäksi, jos parisuhteen hoitaminen jää vanhemmuuden taakse.
Oman identiteetin vaihtuminen liikaa vain äidin ja isän rooliin rasittaa parisuhdetta. Siirtyminen vanhemmasta puolisoksi ja rakastajaksi voi tuntua vaikealta. Jos yhteistä aikaa ei liikene ennen kuin lapsi tai lapset ovat menneet nukkumaan, ovat myös vanhemmat usein niin väsyneitä, että haluavat itsekin vain nukkua.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/15/miksi-lapset-keikauttavat-parisuhteen-sijoiltaan - Anonyymi
Joittenkin kanssa on parempi olla erillään!
- Anonyymi
Kapea kantainen yleistys
- Anonyymi
Esimerkilläsi näytät uskallatko elää omanlaista elämääsi, missä toisen hyvinvointi ei estä muiden hyvinvointia. Kun ne ovat linjassa sekä lapset ovat tärkeimpiä että esimerkki näyttää ettei laiminlyö omaa hyvinvointia tukahdumalla itseään tms
Aikuisten on pyrittävä olemaan aikuisia siinä vaiheessa kun lapset tarvitsevat suuntaa, esimerkkejä arvoista ym.
Paljon elokuvissa, tv-sarjoissa toteavat että sinun takiasi (syyttävästi vielä ajaen lapsensa epätoivoon), kun todelliset syyt ovat omissa rajoitteissa, hyvän suunnan näyttämisen laiminlyönnissä. Idealisointi parisuhteen osalta ei tee sekään hyvää.
Sinä ajattelet heti vanhanaikaisesta tukahduttavasta näkökulmasta. Kun kyse on elämän arvojen näkyvyydestä, suuntaviivoista minkä katsoo kestävän siten että hyvinvoinnit ovat taattu.- Anonyymi
Sinä ajattelet vanhamaikaisesti.
Aloittaja lainaa nykyaikaisia ammatillisia parisuhdesivustoja. Perhe ja parisuhdeterapeutit neuvovat niissä noin
Niih viimeksi jumppa keskeytyi kun lapsi pyrki viereen iso peitto on hyvin turvallinen.
Meille tulee tänään kuusi.- Anonyymi
Voi kun uusavuton ei osaa asentaa makuuhuoneeseen lukkoa!
Katsos kun 7 kakrua tarkoittaa ainakin 14 vuoden parisuhde seksin selibaattia jotta se nuorinkin olisi 7 vuotias! Aika kärsinyt on liitto jos 14 vuotta hoidetaan kakruja kämppiksinä eikä muuta. Makuuhuoneetkin jääkaudella Anonyymi kirjoitti:
Voi kun uusavuton ei osaa asentaa makuuhuoneeseen lukkoa!
Katsos kun 7 kakrua tarkoittaa ainakin 14 vuoden parisuhde seksin selibaattia jotta se nuorinkin olisi 7 vuotias! Aika kärsinyt on liitto jos 14 vuotta hoidetaan kakruja kämppiksinä eikä muuta. Makuuhuoneetkin jääkaudellaMeillä ei ole makuuhuonetta. Asumme kolmiossa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Meillä ei ole makuuhuonetta. Asumme kolmiossa.
7 kakaraa kolmiossa! Mikä ulkomaalaisten slummi perhe ootte????
Ankea parisuhde! Sinä nalkutat , raivoor olet kaikesta mustasukkainen ja sitten taas nariset kun on kaikki huonosti. 7 kakrua huutaa tappelee ja raivoo yötä päivää! Sinä et nuku koskaan ja palstailet aina! Millon on parisuhteen huollon aika? Seksiä, yhdessä oloa?
Teetkö eroa vai oletko parisuhtees lastes kans??? Anonyymi kirjoitti:
7 kakaraa kolmiossa! Mikä ulkomaalaisten slummi perhe ootte????
Ankea parisuhde! Sinä nalkutat , raivoor olet kaikesta mustasukkainen ja sitten taas nariset kun on kaikki huonosti. 7 kakrua huutaa tappelee ja raivoo yötä päivää! Sinä et nuku koskaan ja palstailet aina! Millon on parisuhteen huollon aika? Seksiä, yhdessä oloa?
Teetkö eroa vai oletko parisuhtees lastes kans???Itseäsi peukutat hyi häpeä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Itseäsi peukutat hyi häpeä.
Saatko seksiä tarpeeksi usein?
Saako ukkos seksiä tarpeeksi usein? Anonyymi kirjoitti:
Saatko seksiä tarpeeksi usein?
Saako ukkos seksiä tarpeeksi usein?Tarviiko aina olla, jos ei kerkeä.
Eiköhän me kaksi aikuista osata odottaa H-hetkeä.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tarviiko aina olla, jos ei kerkeä.
Eiköhän me kaksi aikuista osata odottaa H-hetkeä.Ette selvästi, kun täältä haet lisää seksikumppaneita
Suhteenne ei voi hyvin Anonyymi kirjoitti:
Ette selvästi, kun täältä haet lisää seksikumppaneita
Suhteenne ei voi hyvinTuo on valetta🥰
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tuo on valetta🥰
Nytkin voisit silitellä miestäsi, ottaa töröhuulet törölle ja suuteloida sydämin ukkoos ja edetä navan alapuolelle ja imee ukkos tötteröö!
Mutta ei kiinnosta! Kivempaa etsiä ihailijoita netistä ja silitellä puhelinta! Suuteloida anonyymejä Anonyymi kirjoitti:
Nytkin voisit silitellä miestäsi, ottaa töröhuulet törölle ja suuteloida sydämin ukkoos ja edetä navan alapuolelle ja imee ukkos tötteröö!
Mutta ei kiinnosta! Kivempaa etsiä ihailijoita netistä ja silitellä puhelinta! Suuteloida anonyymejäEi kiinnosta muut miehet.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ei kiinnosta muut miehet.
Miksi sitten täällö törötöt huuliasi?
Et kai hae jännitystä täältä tylsään seksittömään suhteeseen jossa on vain tuttipulloja, kakkavaipoja, tappelevia kiukuttelevia kakruja ja ukko joka ei muuta tee kun käy töissä, pieree ja nukkuu??? Anonyymi kirjoitti:
Et kai hae jännitystä täältä tylsään seksittömään suhteeseen jossa on vain tuttipulloja, kakkavaipoja, tappelevia kiukuttelevia kakruja ja ukko joka ei muuta tee kun käy töissä, pieree ja nukkuu???Ystävien takia. Niiden kanssa voi leikkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Et kai hae jännitystä täältä tylsään seksittömään suhteeseen jossa on vain tuttipulloja, kakkavaipoja, tappelevia kiukuttelevia kakruja ja ukko joka ei muuta tee kun käy töissä, pieree ja nukkuu???Minun ukko ei käy töissä vaan koulua ja hoitaa lapsia.
Imetin vaihdoin kakan ja nytimetän toisenkin päikkäreille.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ystävien takia. Niiden kanssa voi leikkiä.
Saako ukollaskin olla omat kaverit joiden kanssa öisin ja iltaisin leikkii kun et näe?
Anonyymi kirjoitti:
Et kai hae jännitystä täältä tylsään seksittömään suhteeseen jossa on vain tuttipulloja, kakkavaipoja, tappelevia kiukuttelevia kakruja ja ukko joka ei muuta tee kun käy töissä, pieree ja nukkuu???Törö huulet sulta löytyy kun oot minun päälle hyökit.🥰 saat vain pelkästään harmitusta itsellesi
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Törö huulet sulta löytyy kun oot minun päälle hyökit.🥰 saat vain pelkästään harmitusta itsellesi
Emme tunne joten voit rakastella sydämiä heitellen sitä ukkoos vaan. Ei yhtään tänne vieraalle maalle
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Törö huulet sulta löytyy kun oot minun päälle hyökit.🥰 saat vain pelkästään harmitusta itsellesi
Saako ukkos leikkiä omien ystävä leikikaverien kans iltaisin ja öisin?
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tykkää leikkiä mun kanssa🥺
Anonyymi kirjoitti:
Muuten leikkisin sen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Se sano olevansa liian vanha.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se sano olevansa liian vanha.
Seksiin????
Panokaveriks???? Anonyymi kirjoitti:
Seksiin????
Panokaveriks????Tässä on hyvä esimerkki leikeistä
Rossi ystävä on kadonnut 100 kukan luo
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15309189/mihis-mun-rossiseni-on-mennyt-taasko-punapaa-vei- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tässä on hyvä esimerkki leikeistä
Rossi ystävä on kadonnut 100 kukan luo
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15309189/mihis-mun-rossiseni-on-mennyt-taasko-punapaa-veiSä haluut leikkiä lääkärileikkejä ja vähän rakas rakas puspus leikkejä ja pikkasen seksileikkejä ystävien kanssa ukkos selän takana.
Saako ukkos tehdä samoin? Anonyymi kirjoitti:
Seksiin????
Panokaveriks????Jos saatte jotain kikisejö omanne vikamme. Ystävät on ikuisia mutta te likaisella mielellä höystetty ette ole kivoja leikkikavereita.
Kyllä minä mun ukkkoseni olen.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Jos saatte jotain kikisejö omanne vikamme. Ystävät on ikuisia mutta te likaisella mielellä höystetty ette ole kivoja leikkikavereita.
Kyllä minä mun ukkkoseni olen.Ai olet ukkosesi? Oletko kaksi persooonaa samassa ruumiissa???
Päätelmä:
Sinä saat leikkiä muiden kanssa keskiyön jälkeen salaa, ukkos ei saa. Anonyymi kirjoitti:
Sä haluut leikkiä lääkärileikkejä ja vähän rakas rakas puspus leikkejä ja pikkasen seksileikkejä ystävien kanssa ukkos selän takana.
Saako ukkos tehdä samoin?Taas kerran, käy nyt siellä sun herkkus kimppuu ehkä saat käyttöä sun kepilles, varo ettet saa piikkejä
Jätä minut rauhaa kun jatkat valheita syötellä. Minua ei kiinnosta minuun kohdistunut.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Taas kerran, käy nyt siellä sun herkkus kimppuu ehkä saat käyttöä sun kepilles, varo ettet saa piikkejä
Jätä minut rauhaa kun jatkat valheita syötellä. Minua ei kiinnosta minuun kohdistunut.Taidat tuntee syyllisyyttä tääl olosta kun noin suutuit?
Anonyymi kirjoitti:
Ai olet ukkosesi? Oletko kaksi persooonaa samassa ruumiissa???
Päätelmä:
Sinä saat leikkiä muiden kanssa keskiyön jälkeen salaa, ukkos ei saa.Kiusaat vaan juurihan sanoin se ei leiki minun kanssa.
Tottakai ystäville kerron huolenikin se on hyvin raskas taakka mutta jos ootte tuollaisia tuhmelia elkää tulko minulle puhumaan valheita.
Olen löytänyt rajani.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kiusaat vaan juurihan sanoin se ei leiki minun kanssa.
Tottakai ystäville kerron huolenikin se on hyvin raskas taakka mutta jos ootte tuollaisia tuhmelia elkää tulko minulle puhumaan valheita.
Olen löytänyt rajani.Seurannut täällä tapaasi haluta olla ystävä muiden palstalla olevien kanssa. Siihen kuulu pussailu, haliminen, mustasukkainen halu omistaa ja seksi...
Et taida ymmärtää parisuhteen ja ystävyyssuhteen eroa Anonyymi kirjoitti:
Taidat tuntee syyllisyyttä tääl olosta kun noin suutuit?
En koe syyllisyyttä eiköhän se poliisi sit kun arvio tutkiessa olenko minä minkälainen . Minua ahdistaa muutenkin mustamaalaukset ja valheet.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sinä et ole poliisi.
Itseasiassa ammatiltani olen poliisi!
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän on varmistettava että sinä et hoida juttua 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Muutenkin poliisin esittäminen on laitonta, jos ei sitä ole.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Muutenkin poliisin esittäminen on laitonta, jos ei sitä ole.
Sinulla on rekistereiden mukaan 2 pahoinpitelysyytettä toisesta tuli vahingonkorvauksia, raiskaussyyte. Meni sovitteluun ja lisäksi neljä huumeiden hallussapitoa. Sakkorangaistuksia niistä.
Olet myös vakavasti veloissa. Ulosmitattua irtaimistoa. Nettikäytöksestä olet saanut varoituksen Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on rekistereiden mukaan 2 pahoinpitelysyytettä toisesta tuli vahingonkorvauksia, raiskaussyyte. Meni sovitteluun ja lisäksi neljä huumeiden hallussapitoa. Sakkorangaistuksia niistä.
Olet myös vakavasti veloissa. Ulosmitattua irtaimistoa. Nettikäytöksestä olet saanut varoituksenNonii sitten kertoo paremminkin ettet ole poliisi.😁
Minulla ei ole kuin sakko tullut kun loppu mittarista valuutta.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Nonii sitten kertoo paremminkin ettet ole poliisi.😁
Minulla ei ole kuin sakko tullut kun loppu mittarista valuutta.Onhan teillä vissiin vessa. Ukko sinne ja ovi lukkoon niin ei tarvi täällä nyhjätä! Itellä jos olis ukko kotona niin taatusti keksisin muuta puuhaa kuin palstailu (ja silläkin olis vähän kiire "kotihommissa")!
- Anonyymi
Päivisin voi yhdessä huolehtia lapsista ja iltaisin vanhemmat toisistaan, antaumuksella. Eivät sulje toinen toistaan ulkopuolelle.
- Anonyymi
Perhekuvan luomaa, kun autuas voi olla suhde, johon betlehemin laps syntyy. Eläkkeet ei silloin juuri silmiä hivele. Teksti ei teetä ikävää.
- Anonyymi
Vanhat laulaa istuskellen.
- Anonyymi
Kun lapset voi oikeasti hyvin, koko perhe voi hyvin. Silloin jää aikaa myös muuhun... Lapset ja vanhemmuus on siis tärkeintä. Ei se tarkoita ettei saisi olla muu kuin vanhempi.
- Anonyymi
Kun vanhemmat voi huonosti lapset voi huonosti
Kuka sellasta kärtty äitiä tai isää katselee???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sellasta kärtty äitiä tai isää katselee????Jokainen on joskus kärtty, niin lapset kun vanhemmatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sellasta kärtty äitiä tai isää katselee????Itsestä kaikki lähtee. Jos voit huonosti, voi koko perhe huonosti. Ei sinulla ole mitään annettavaa jälkikasvullesi, jos et itse voi hyvin. Tervettä rakkautta itseään kohtaan ja mieluummin ennen, kuin lähtee niitä lapsia tänne tekemään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse684490Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053749Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1113377Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.281931Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871185- 90939
- 55895
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125892Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25817