Joskus siltä näyttää, kun katselen iltalenkillä ihmisten ripustamia jouluvaloja pihojen pensaisiin ja ikkunoihin.? Mistä se aito joulutunnelma tulee? Tuleeko se niistä sähkökyntteliköista, jotka roikkuvat joka pihapuussa ja pensaassa.
Vai tuleeko se joulutunnelma pihalla loimuavista ulkotulista tai ulkolyhdyista joissa palaa perinteinen kynttilä? Vilkkuvat ja välkkyvät jouluvalot, niistä joku voi saada tressin tai migreenin. Kohtuus on kaikessa, myös jouluvalojen suhteen. Liika on liikaa.
Onko jouluvaloja liikaa?
28
85
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä näköjään pääset joulutunnelmaan valittamalla toisten jouluvaloista! Ei kaikki välttämättä halua turjottaa pimeässä, mutta turjota sinä vain ja anna toisten nauttia jouluvaloistaan.
- Anonyymi
Ei minun joulutunnelma tule valittamalla. Eikä se tarkoita, että pitäisi pimeässä olla. Halusin antaa ohjeita, miten kohtuudella jouluvaloja laitetaan.
keskustelun aloittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun joulutunnelma tule valittamalla. Eikä se tarkoita, että pitäisi pimeässä olla. Halusin antaa ohjeita, miten kohtuudella jouluvaloja laitetaan.
keskustelun aloittaja.Sehän on vaan sinun mielipiteesi ja onko se oikea? Lisää joulu valoja nehän tuo mielihyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on vaan sinun mielipiteesi ja onko se oikea? Lisää joulu valoja nehän tuo mielihyvää.
Niin, se on minun mielipiteeni, mutta mikä on yleinen mielipide? Ei välttämättä oma mielipiteeni ja onko se oikea? Se on makuasia.
keskustelun aloittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se on minun mielipiteeni, mutta mikä on yleinen mielipide? Ei välttämättä oma mielipiteeni ja onko se oikea? Se on makuasia.
keskustelun aloittaja.Miksi sitten valitat. Anna jokaisen laittaa mieleisensä jouluvalot,olipane vilkkuvat (jotka ottapäähän pankkoa) tai isot,pienet ja minkäväriset tahansa. Miksi yleensä kannat valoista huolta? Hanki elämä.
- Anonyymi
Pihavaloja on ihan liian vähän. Runsaasti lisää tarvittaisiin jokaiseen pihaan. Amerikan malliin.
https://www.youtube.com/watch?v=22yYAtx_a9s- Anonyymi
Aivan liikaa, hermot minulla menee. Tyyli on amerikkalainen, ei sovi Suomeen. Hullu on se, jos Suomessa tollaisia jouluvaloja laittais. Sähkölaskusta tulisi liian suuri.
- Anonyymi
kyllä ainakin minua vituttaa nuo metkatalon verorahoilla palavat ilotalovalot
Tämä ei ole vain mielipide- vaan myös terveyskysymys. Liiallinen keinovalo kuten jouluvalot sekoittaa ihmisen vuorokausirytmin ja kuormittaa terveyttä. Pahimmassa tapauksessa joukuvalointoilijat voivat siis vahingoittaa omaa ja toisten terveyttä. Kun halvat keinovalot ovat helposti kaikkien saatavilla, puhutaan jopa valosaasteesta.
- Anonyymi
Nyt pankko lopeta vääristely. Jouluvalot ovat aika pieniä volomäärältään. Ja mitenkä nukumme kesällä kun valosaatetta on yölläkin? Sinun vai pitää päteä koska olet kateellinen. Saitko idean juttuusi suvikkimediasta?
- Anonyymi
Pankolla ja hissalla on liikaa valoa kun niiltä on mennyt kuuppa sekaisin.
- Anonyymi
On tieteellisesti todettu, että vilkkuvat värivalot aiheuttavat migreeniä heikompipäisille.
- Anonyymi
Mutta jihadistitpa ovat tervetulleita maahamme.
- Anonyymi
Siis joillain. Ei kaikilla. Eikä ole pakko katsoa päinvaloa. Kuka ottaa kantaa loisteputkiin.
Niistäkin paljon vilkuttaa. Ja yksi viisas on tuijottanut kaikkien valoihin. Suosittelen hänelle lisää vilkkuviavaloja.
- Anonyymi
Seuraavaksi raketit ja pauke.Raketti silppua/jämiä kadunvarret täynnä.
Jouluvalot kerätään pois kuka milloinkin...raketti tähteet?- Anonyymi
Syökää knkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syökää knkkua.
Knkku onkin oikein hyvää. Ostin tänään valmiin luomuknkun. Viljapossun knkkukin on erinmaista.
- Anonyymi
Näin harvaan asutussa keskustassa ei voi edes puhua mistään valosaasteesta,
Antakaa vain valojen palaa vaikka kevääseen asti. Ainoastaan diskovalot eivät sovi kuvioon, ei ainakaan, jos ne ovat suoraan toisten ikkunoihin päin. Muutenkin ne ovat aika lapselliset.
Mukavaahan se on, kun ihmiset valaisevat pihansa ja ikkunansa.- Anonyymi
Mulla on nyt 1600 lediä palamassa ulkona, ja ensi jouluna on tarkoitus lisätä 5000 lediin valaistusta, ja pikkuhiljaa lisätä vuosittain! Tavoite on lisätä vähitellen 20000 lediin, ja ei se täällä syrjemmässä haittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on nyt 1600 lediä palamassa ulkona, ja ensi jouluna on tarkoitus lisätä 5000 lediin valaistusta, ja pikkuhiljaa lisätä vuosittain! Tavoite on lisätä vähitellen 20000 lediin, ja ei se täällä syrjemmässä haittaa.
Kyllä pitää ainakin naapurin jouluvalot päihittää. Se on tärkeintä. :)
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Kyllä pitää ainakin naapurin jouluvalot päihittää. Se on tärkeintä. :)
Kumpa naapuri on kateellinen ja se on tärkeintä! Sama juttu kun aina vaihdan uuden auton niin naapuri ei tervehdi enää, ja sekös mieltä lämmittää kun naapuria potuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpa naapuri on kateellinen ja se on tärkeintä! Sama juttu kun aina vaihdan uuden auton niin naapuri ei tervehdi enää, ja sekös mieltä lämmittää kun naapuria potuttaa.
Laita vilkkuviavaloja se ainakin yhtäpösilöä haittaa. Ja onhan aika kivat kun vilkkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita vilkkuviavaloja se ainakin yhtäpösilöä haittaa. Ja onhan aika kivat kun vilkkuu.
Mukava on ärsytellä ihmisä jotka ei valosta pidä vaan elävät kaamoksessa jatkuvasti, ja etenkin naapureita on mukava ärsytellä jollain tavalla, tai oma vikansahan se on jos jostain pitää ärsyyntyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukava on ärsytellä ihmisä jotka ei valosta pidä vaan elävät kaamoksessa jatkuvasti, ja etenkin naapureita on mukava ärsytellä jollain tavalla, tai oma vikansahan se on jos jostain pitää ärsyyntyä.
Voi ei! Vähentäkää niitä liiallisia valoja, varsinkin vilkkuvia valoja. Saan niistä migreenin ja sitten pitää suojautua peittojen alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ei! Vähentäkää niitä liiallisia valoja, varsinkin vilkkuvia valoja. Saan niistä migreenin ja sitten pitää suojautua peittojen alle.
Sitten ei varsinkaan vähennetä, jotta pysy vain siellä peitonalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ei varsinkaan vähennetä, jotta pysy vain siellä peitonalla.
Peiton alla ei ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peiton alla ei ole mitään tekemistä.
Varmasti on peiton allakin tekemistä.
Täällä on monissa taloissa melkoisia ripustuksia valoista.
Itsellä on aika vaatimattomat, kasvihuoneen rungon olen kietonut valoilla ja valojänis istuu pihassa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904423
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?603221Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132541Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1212394Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki902198- 402043
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281997Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241753Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618