Onko jouluvaloja liikaa?

Anonyymi

Joskus siltä näyttää, kun katselen iltalenkillä ihmisten ripustamia jouluvaloja pihojen pensaisiin ja ikkunoihin.? Mistä se aito joulutunnelma tulee? Tuleeko se niistä sähkökyntteliköista, jotka roikkuvat joka pihapuussa ja pensaassa.

Vai tuleeko se joulutunnelma pihalla loimuavista ulkotulista tai ulkolyhdyista joissa palaa perinteinen kynttilä? Vilkkuvat ja välkkyvät jouluvalot, niistä joku voi saada tressin tai migreenin. Kohtuus on kaikessa, myös jouluvalojen suhteen. Liika on liikaa.

28

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä näköjään pääset joulutunnelmaan valittamalla toisten jouluvaloista! Ei kaikki välttämättä halua turjottaa pimeässä, mutta turjota sinä vain ja anna toisten nauttia jouluvaloistaan.

      • Anonyymi

        Ei minun joulutunnelma tule valittamalla. Eikä se tarkoita, että pitäisi pimeässä olla. Halusin antaa ohjeita, miten kohtuudella jouluvaloja laitetaan.

        keskustelun aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun joulutunnelma tule valittamalla. Eikä se tarkoita, että pitäisi pimeässä olla. Halusin antaa ohjeita, miten kohtuudella jouluvaloja laitetaan.

        keskustelun aloittaja.

        Sehän on vaan sinun mielipiteesi ja onko se oikea? Lisää joulu valoja nehän tuo mielihyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vaan sinun mielipiteesi ja onko se oikea? Lisää joulu valoja nehän tuo mielihyvää.

        Niin, se on minun mielipiteeni, mutta mikä on yleinen mielipide? Ei välttämättä oma mielipiteeni ja onko se oikea? Se on makuasia.

        keskustelun aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se on minun mielipiteeni, mutta mikä on yleinen mielipide? Ei välttämättä oma mielipiteeni ja onko se oikea? Se on makuasia.

        keskustelun aloittaja.

        Miksi sitten valitat. Anna jokaisen laittaa mieleisensä jouluvalot,olipane vilkkuvat (jotka ottapäähän pankkoa) tai isot,pienet ja minkäväriset tahansa. Miksi yleensä kannat valoista huolta? Hanki elämä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aivan liikaa, hermot minulla menee. Tyyli on amerikkalainen, ei sovi Suomeen. Hullu on se, jos Suomessa tollaisia jouluvaloja laittais. Sähkölaskusta tulisi liian suuri.


    • Anonyymi

      kyllä ainakin minua vituttaa nuo metkatalon verorahoilla palavat ilotalovalot

    • Tämä ei ole vain mielipide- vaan myös terveyskysymys. Liiallinen keinovalo kuten jouluvalot sekoittaa ihmisen vuorokausirytmin ja kuormittaa terveyttä. Pahimmassa tapauksessa joukuvalointoilijat voivat siis vahingoittaa omaa ja toisten terveyttä. Kun halvat keinovalot ovat helposti kaikkien saatavilla, puhutaan jopa valosaasteesta.

      • Anonyymi

        Nyt pankko lopeta vääristely. Jouluvalot ovat aika pieniä volomäärältään. Ja mitenkä nukumme kesällä kun valosaatetta on yölläkin? Sinun vai pitää päteä koska olet kateellinen. Saitko idean juttuusi suvikkimediasta?


      • Anonyymi

        Pankolla ja hissalla on liikaa valoa kun niiltä on mennyt kuuppa sekaisin.


    • Anonyymi

      On tieteellisesti todettu, että vilkkuvat värivalot aiheuttavat migreeniä heikompipäisille.

      • Anonyymi

        Mutta jihadistitpa ovat tervetulleita maahamme.


      • Anonyymi

        Siis joillain. Ei kaikilla. Eikä ole pakko katsoa päinvaloa. Kuka ottaa kantaa loisteputkiin.
        Niistäkin paljon vilkuttaa. Ja yksi viisas on tuijottanut kaikkien valoihin. Suosittelen hänelle lisää vilkkuviavaloja.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi raketit ja pauke.Raketti silppua/jämiä kadunvarret täynnä.
      Jouluvalot kerätään pois kuka milloinkin...raketti tähteet?

      • Anonyymi

        Syökää knkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökää knkkua.

        Knkku onkin oikein hyvää. Ostin tänään valmiin luomuknkun. Viljapossun knkkukin on erinmaista.


    • Anonyymi

      Näin harvaan asutussa keskustassa ei voi edes puhua mistään valosaasteesta,
      Antakaa vain valojen palaa vaikka kevääseen asti. Ainoastaan diskovalot eivät sovi kuvioon, ei ainakaan, jos ne ovat suoraan toisten ikkunoihin päin. Muutenkin ne ovat aika lapselliset.
      Mukavaahan se on, kun ihmiset valaisevat pihansa ja ikkunansa.

      • Anonyymi

        Mulla on nyt 1600 lediä palamassa ulkona, ja ensi jouluna on tarkoitus lisätä 5000 lediin valaistusta, ja pikkuhiljaa lisätä vuosittain! Tavoite on lisätä vähitellen 20000 lediin, ja ei se täällä syrjemmässä haittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt 1600 lediä palamassa ulkona, ja ensi jouluna on tarkoitus lisätä 5000 lediin valaistusta, ja pikkuhiljaa lisätä vuosittain! Tavoite on lisätä vähitellen 20000 lediin, ja ei se täällä syrjemmässä haittaa.

        Kyllä pitää ainakin naapurin jouluvalot päihittää. Se on tärkeintä. :)


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Kyllä pitää ainakin naapurin jouluvalot päihittää. Se on tärkeintä. :)

        Kumpa naapuri on kateellinen ja se on tärkeintä! Sama juttu kun aina vaihdan uuden auton niin naapuri ei tervehdi enää, ja sekös mieltä lämmittää kun naapuria potuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpa naapuri on kateellinen ja se on tärkeintä! Sama juttu kun aina vaihdan uuden auton niin naapuri ei tervehdi enää, ja sekös mieltä lämmittää kun naapuria potuttaa.

        Laita vilkkuviavaloja se ainakin yhtäpösilöä haittaa. Ja onhan aika kivat kun vilkkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita vilkkuviavaloja se ainakin yhtäpösilöä haittaa. Ja onhan aika kivat kun vilkkuu.

        Mukava on ärsytellä ihmisä jotka ei valosta pidä vaan elävät kaamoksessa jatkuvasti, ja etenkin naapureita on mukava ärsytellä jollain tavalla, tai oma vikansahan se on jos jostain pitää ärsyyntyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava on ärsytellä ihmisä jotka ei valosta pidä vaan elävät kaamoksessa jatkuvasti, ja etenkin naapureita on mukava ärsytellä jollain tavalla, tai oma vikansahan se on jos jostain pitää ärsyyntyä.

        Voi ei! Vähentäkää niitä liiallisia valoja, varsinkin vilkkuvia valoja. Saan niistä migreenin ja sitten pitää suojautua peittojen alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei! Vähentäkää niitä liiallisia valoja, varsinkin vilkkuvia valoja. Saan niistä migreenin ja sitten pitää suojautua peittojen alle.

        Sitten ei varsinkaan vähennetä, jotta pysy vain siellä peitonalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ei varsinkaan vähennetä, jotta pysy vain siellä peitonalla.

        Peiton alla ei ole mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peiton alla ei ole mitään tekemistä.

        Varmasti on peiton allakin tekemistä.


    • Täällä on monissa taloissa melkoisia ripustuksia valoista.
      Itsellä on aika vaatimattomat, kasvihuoneen rungon olen kietonut valoilla ja valojänis istuu pihassa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe