mielenterveyskuntoutuja

Anonyymi

mikä on todellisuudessa: mielenterveyskuntoutuja ?
Siis, - kuntoutuvatko, - "edes entiselleen" . . .?

10

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenterveyskuntoutuja on hatusta vedetty termi, jolla ihminen leimataan mihinkään kykenemättömäksi b-luokan kansalaiseksi, joka passitetaan pajalle ihmettelemään maailman menoa 9 € / päivä kulukorvauksella.

• Anonyymi

Kas kummaa jos se on hatusta vedetty termi ja tämä "kuntoutuja" ei hakeudu muihin hommiin oma-aloitteisesti paremman palkan saadakseen.

• Anonyymi

mielenterveyskuntouja termi on sellainen mikä oikeuttaa kaikki hoidot ja käskyt
      ylempää toteutettavaksi alemmalle tasolle eli potilaalle.

se sana on itse asiassa kirous ja se sana itsessään leimaa jossain määrin.

ennemmin olisin mielenterveyspotilas, niin ei vaadittaisi yhtään mitään ja voisin
      nauttia kaikin siemauksin omasta ainutlaatuisesta elämästäni.

mutta tosiaan, liikaakin ollut noissa 9 euron töissä, mutta kun olen "mielenterveyskuntouja" on sitten vain pakko vuodesta toiseen koko loppuelämä
      näissä paikoissa tai tässä 9 euron töissä pyöriä.

aikamoisia paikkoja nämä mielenterveyspalvelut, mutta kyllä se tässä taapertaen menee, onneksi. =)

• Anonyymi

sairastan pitkäkestoista psykoosia ja psyykkinen tilanne on erittäin stabiili, mutta ei se poista näiden palveluiden merkitystä. )=

• Anonyymi

Ainoa vain, ettei sellaista sairautta kuin psykoosi ole olemassakaan. Mutta toki jokainen saakoon sairastaa kuvitelmissaan mitä tahtovata ja ihan rauhassa.

• Anonyymi

Saman tien voisit kyseenalaistaa myös esim. verenpainepotilaan. Verenpainehan pysyy hoidolla ja itsehoidolla usein kurissa, joten miksi asiaa kannattaa edes mainita?

Tuo sinun ne - me -akselin ajattelu on hyvin virheellinen. Et ole haavoittumaton. Voit ihan hyvin löytää itsesi joskus potilaspuolelta. Eli älä tuudittaudu väärään turvallisuuden tunteeseen. Olet heikko mieli heikossa ruumiissa, ja olosuhteet voivat joskus olla liikaa kummallekin puolellesi.

On myös käsitteitä "vanhus", "seniori", "eläkeläinen". Eivät nekään aina kohdalleen kolahda. Olen itse keski-ikäinen ja eläkkeellä mt-syiden ja fyysisten tekijöiden yhteisvaikutuksena. Jos haluan osallistua johonkin erityisryhmän toimintaan, on minun tehtävä valinta, ja hyväksyttävä jokin viiteryhmä - onpa se sitten sopiva tai ei.

Diagnooseja tarvitaan, jotta voi saada apuja ja tukea (byrokratia). Samoin erilaiset käsitteet ja viiteryhmät helpottavat kommunikointia ja palveluiden tarjoamista.

• Anonyymi

Verenpaine on todellinen (lääke)tieteellinen ilmiö. Henkilö, jolla on merkittävän matala tai korkea verenpaine voi sairastua ennen pitkään johonkin mahdollisesti vakavaankin sairauteen. Matala tai korkea verenpainehan ei ole sairaus vaan riskitekijä erilaisille tapahtumille.

Mielenterveyskuntoutuja taas tarkoittaa vääränlaista ihmistä, joka pyrkii "parantamaan tapansa" omasta tahdostaan tai jota ulkoinen taho pakottaa "parantamaan tapansa". Ne "hyvät tavat" määrittää valtio, jota edustaa psykiatrian instituutio. Mielenterveys ei viittaa mihinkään fyysiseen vikaan kehossa tai muutoinkaan mihinkään keholliseen, kuten oikealla terveydellä viitataan, vaan se kertoo valtion ja tai psykiatrian subjektiivisen mielipiteen siitä ajatteleeko arvioitava henkilö "oikealla tavalla" maailmasta, tunteeko hän "oikealla tavalla" ja käyttäytyykö hän "oikealla tavalla".

• Anonyymi

"Diagnooseja tarvitaan, jotta voi saada apuja ja tukea (byrokratia). Samoin erilaiset käsitteet ja viiteryhmät helpottavat kommunikointia ja palveluiden tarjoamista."

Kun on kyse mt-diagnooseista niistä on monesti enemmän haittaa kuin hyötyä minkä lisäksi ne ovat enemmän mielipiteitä kuin varsinaisia diagnooseja.Ehkä olisi helpompaa muuttaa byrokratiaa ja hyväksyä lääkärin mielipide avunsaannin perusteeksi kuin keksiä sairauksia.Henkisen tuskan nimeäminen sairaudeksi on hieman vähättelevää.

• Anonyymi

seurustelusuhteet ja sosiaalisuus ovat aina olleet hoitohenkilöstön tapetilla,
      ja mnua on aina rangaistu aina välillä niistä.

käsittämätöntä ja aika moni normaalikin olisi samaa mieltä, mutta ei voi vastaankaan pahemmin varmaan sanoa hoitohenkilöstölle.

samoin normaaliuteen kuuluu lihaksikas kroppa, hyvä ulkonäkö,hyvä aerobinen kunto, sekin että sivistän itseäni netin kautta lukemalla tietoa mahdollsimman paljon, se että olisin mahdollsimman toiset huomioon ottava, tervehdin aina hymyssä suin porukkaa ja olen sosiaalinen, siis.. hymyilen aina kuin jakoavain,

ja kaikkea muuta käsittämätöntä kuuluu hoitoon, minun on pakko sanoa että ihme että olen selvinnyt hengissä ja ennen kaikkea kuntoutunut tässä "hoidossa".

• Anonyymi

joutuu aina omaisiakin nuoleskelemaan koko loppuelämän, aina jonkin vian keksivät, ja jollei omaiset, sitten sen tekee hoitohenkilöstö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      361
      2853
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1088
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe