Tuttava, jota auttelen, on mennyt siihen kuntoon, että pitäisi saada laitoshoitopaikka. Liikuntavammaisena hänellä on nyt kotona-asuvana taxituki, toinen sairauskäyntejä varten (300 euron/vuodessa-omavastuuosuuden jälkeen maksuton) ja toinen muuhun menoon (n. 3 euroa/matka). Kun pääsee hoitokotiin, menettääkö nämä taksioikeudet. Eli meneekö niin että kun sinne hoitokotiin pääsee, ei enää ulkopuolelle pääse muuten kuin itse kokonaan maksamalla taksikyydillä. Tämä ihminen ei omaisten henkilöautoon pääse, vain invataksiin.
Soitin tänään kunnan asiantuntijalle, mutta unohdin kysyä tämän. Tässä joulua laittaessa pullahti mieleen.
Hoitokodin palveluista kysymys - taas
10
56
Vastaukset
- Anonyymi
Tuttavani on hoitokodissa ja hän saa taksikyytejä menoihinsa, maksaen omavastuuosuuden kilometrien mukaan.
- Anonyymi
Veikkaa että annoit vastauksen jo itse
https://www.youtube.com/watch?v=KWD_Ek8CWHA&list=RDKWD_Ek8CWHA&start_radio=1
njjjjj- Anonyymi
Ei antanut vaan minä vastasin aloittajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei antanut vaan minä vastasin aloittajalle.
kuulostaa hyvältä kun etuutta ei viety
njjj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuulostaa hyvältä kun etuutta ei viety
njjjOnhan hoitokodissakin oltava mahdollisuus virkistyskäynteihin takseja käyttäen.
Saattaa olla paikkakuntakohtaisia eroja, sillä luvan kyyteihin myöntää sotepiiri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan hoitokodissakin oltava mahdollisuus virkistyskäynteihin takseja käyttäen.
Saattaa olla paikkakuntakohtaisia eroja, sillä luvan kyyteihin myöntää sotepiiri.Hoitokodista voi lähteä virkistysreissuihin, mutta kuka avustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitokodista voi lähteä virkistysreissuihin, mutta kuka avustaa.
Läheinen/omainen/ystävä/tuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheinen/omainen/ystävä/tuttu.
Teoriassa kyllä. Käytönnössä kukaan tai tosi harva hakee.
- Anonyymi
Hoitokoti on varattava ensisijaisesti sillä silmällä, että siellä järjestävät kunnon joulun ja joulusaunan sekä kauneimmat joululaulut. Ne on kirjattava sopimukseen.
Ainakin itse vaatisin.Ano
Tuntemassani palvelukodissa sauna lämpiää vaikka joka päivä.
Joulujuhlat on pidetty.
Esiintyjänä yksi Suomen parhaimpia laulajia.
Runsaat tarjoilut.
Joulupukki toimi lahjojen jakajana.
Kauneinpia joululauluja on laulettu moneen kertaan.
Isossa salissa on ollut laulamassa ja soittamassa monia esiintyjiä.
Tulevat ilahduttamaan vanhuksia ja sairaita.
Soppariin on kirjattu virkistyspäivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984842Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113860Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371344
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701333En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5831253- 531135