Alkoi löytyä Joensuustakin edullisia vuokra-asuntoja kun uudet opiskelijakämpät otettiin käyttöön.
Kyllä tästä nyt hyvä tulee.
Kylläpä on kämppiä tarjolla
50
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hulluhan sitä vuokralla asuu, kun pankista saa edullista laina. En ymmärrä mikä pässi asuu koko elämänsä vuokralla. Aika säälittäviä tapauksia. No hyvä meille asuntojen vuokraajille, että nämä pässit rikastuttavat meitä.
- Anonyymi
Ei kaikki saa pankkilainaa työttömät, pienent eläkkeet tai luottotietot on mennyt.
- Anonyymi
Hulluhan se ostaa kämpän jos voi asua edullisesti vuokralla.
Otetaas esimerkiksi vaikkapa 50 m2 kaksio. Harvempi tulee ajatelleeksi, että kaupasta syntyy kauppahinnan lisäksi muitakin kuluja.
Otat lainan ja taas syntyi kuluja.
Asut siinä kämpässä ja joudut tekemään remonttia, maksat vastikkeita ym.
Entä jos joudut työttömäksi ja joudut vaihtamaan paikkakuntaa? Myyt osakkeen ja saat sijoituksesi takaisin. Saatkohan kuitenkaan kokonaan? Kauanko myyminen kestää? Jos on kiire niin joudut laskemaan pyyntöä. Voi hyvinkin tulla takkiin.
____
Sama kämppä vuokraten. Sähköä ja vettä lukuunottamatta kaikki kuuluu vuokraan. Jos olet pienituloinen voit saada asumistukea. Ei ole vastikkeiden maksua, ei remonttikuluja tms. Tottakai osa vuokrasta jää tappioksi, mutta se vapaus, - se vapaus. Minä olen valmis maksamaan hiukan juuri siitä vapaudesta.
____
Jostakin syystä setäni tarjosi minulle ostamaansa sijoitusyksiötä. Oli ikäviä vuokralaisia, eikä vuokratulo ollutkaan niin kovin hääviä. Taitaa mennä kokolailla nollatuloksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaas esimerkiksi vaikkapa 50 m2 kaksio. Harvempi tulee ajatelleeksi, että kaupasta syntyy kauppahinnan lisäksi muitakin kuluja.
Entä jos joudut työttömäksi ja joudut vaihtamaan paikkakuntaa? Myyt osakkeen ja saat sijoituksesi takaisin. Saatkohan kuitenkaan kokonaan? Kauanko myyminen kestää? Jos on kiire niin joudut laskemaan pyyntöä. Voi hyvinkin tulla takkiin.
____
Sama kämppä vuokraten. Sähköä ja vettä lukuunottamatta kaikki kuuluu vuokraan. Jos olet pienituloinen voit saada asumistukea. Ei ole vastikkeiden maksua, ei remonttikuluja tms. Tottakai osa vuokrasta jää tappioksi, mutta se vapaus, - se vapaus. Minä olen valmis maksamaan hiukan juuri siitä vapaudesta.
____
Jostakin syystä setäni tarjosi minulle ostamaansa sijoitusyksiötä. Oli ikäviä vuokralaisia, eikä vuokratulo ollutkaan niin kovin hääviä. Taitaa mennä kokolailla nollatuloksella.On tosi hullua joo:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
____
____
Jostakin syystä setäni tarjosi minulle ostamaansa sijoitusyksiötä. Oli ikäviä vuokralaisia, eikä vuokratulo ollutkaan niin kovin hääviä. Taitaa mennä kokolailla nollatuloksella.Itsekään en halua itselleni mitään asunnon omistamisen taakkaa, eihän niistä kovinkaan usein saa edes omiaan pois kun arvo laskee koko ajan, näin varsinkin keskustojen ulkopuolella. Ja kaikessa kaivat itse kuvettasi, maksat ja maksat ja maksat.
Jos myyt asuntosi niin huonolla tuurilla olet käräjillä kun ostaja haluaa rahastaa sinulta vielä remonttirahat hinnanalennusvaateella koska asuntokauppalaki!
Vuokralla asuessa on helppo muuttaa maisemaa jos siltä tuntuu. Kun maksat vuokran niin se on siinä ja jos jääkaappi tai saunankiuas simahtaa niin uusi tuodaan eikä maksa mitään. Muuta vastuuta ja taakkaa ei ole kun vain elät asiallisesti ja maksat vuokrasi. Helppoa ja kätevää, eikä asunnon röttelöt jää perillisten riesaksi. On meinaan perintöasunnot ja talot nykyään enemmän rangaistuksia ja taakkoja perillisille, joista pahimmillaan on perikunta pääsemättömissä.
Toisekseen en voisi kuvitellakaan rakastuvani mihinkään nurkkiin ja sitovani itseni samoihin seiniin ja maisemaan loppuiäkseni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekään en halua itselleni mitään asunnon omistamisen taakkaa, eihän niistä kovinkaan usein saa edes omiaan pois kun arvo laskee koko ajan, näin varsinkin keskustojen ulkopuolella. Ja kaikessa kaivat itse kuvettasi, maksat ja maksat ja maksat.
Jos myyt asuntosi niin huonolla tuurilla olet käräjillä kun ostaja haluaa rahastaa sinulta vielä remonttirahat hinnanalennusvaateella koska asuntokauppalaki!
Vuokralla asuessa on helppo muuttaa maisemaa jos siltä tuntuu. Kun maksat vuokran niin se on siinä ja jos jääkaappi tai saunankiuas simahtaa niin uusi tuodaan eikä maksa mitään. Muuta vastuuta ja taakkaa ei ole kun vain elät asiallisesti ja maksat vuokrasi. Helppoa ja kätevää, eikä asunnon röttelöt jää perillisten riesaksi. On meinaan perintöasunnot ja talot nykyään enemmän rangaistuksia ja taakkoja perillisille, joista pahimmillaan on perikunta pääsemättömissä.
Toisekseen en voisi kuvitellakaan rakastuvani mihinkään nurkkiin ja sitovani itseni samoihin seiniin ja maisemaan loppuiäkseni.Köyhä selittelee :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekään en halua itselleni mitään asunnon omistamisen taakkaa, eihän niistä kovinkaan usein saa edes omiaan pois kun arvo laskee koko ajan, näin varsinkin keskustojen ulkopuolella. Ja kaikessa kaivat itse kuvettasi, maksat ja maksat ja maksat.
Toisekseen en voisi kuvitellakaan rakastuvani mihinkään nurkkiin ja sitovani itseni samoihin seiniin ja maisemaan loppuiäkseni.Hohhoijjaa persaukisen selittelyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoijjaa persaukisen selittelyjä.
No senhän nyt voitte ottaa miten haluatte ja ymmärryksenne riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhä selittelee :D
Köyhyys loppui kun 10 vuotta sitten möin oman asunnon pois ja muutin vuokralle.
Oman ja oman, pankinhan se oli kuten teillä muillakin. - Anonyymi
Joo ostapa asunto jostain Joensuusta niin tappiolla myyt jos muuttamaan joudut. Sama koskee lähes koko Suomea.
Helsingissä taas kämpät ovat niissä hinnoissa että tavallisen palkansaajan ei tarvi haaveilla sen kokoisista lainoista. Helsingissä ilman tuettua asumista asuvat lähinnä ne ketkä ovat perineet asunnon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ostapa asunto jostain Joensuusta niin tappiolla myyt jos muuttamaan joudut. Sama koskee lähes koko Suomea.
Helsingissä taas kämpät ovat niissä hinnoissa että tavallisen palkansaajan ei tarvi haaveilla sen kokoisista lainoista. Helsingissä ilman tuettua asumista asuvat lähinnä ne ketkä ovat perineet asunnon.Aijaa yhtään asuntoa en ole tappiolla myynyt. Pienet ja keskikokoiset asunnot menevät kuin kuumille kiville. Persaukiset täällä vain valittaa, kun ei ole vara asua kuin vuokralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhyys loppui kun 10 vuotta sitten möin oman asunnon pois ja muutin vuokralle.
Oman ja oman, pankinhan se oli kuten teillä muillakin.Ja niin entäs sitten joskus se asunto kuitenkin on oma. Entäs vuokralaisella? Asunto ei ole koskaan oma maksat joka kuukausi jollekkin toiselle, että saat asua toisen omistamassa asunnossa ja et koskaan saa sitä omaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja niin entäs sitten joskus se asunto kuitenkin on oma. Entäs vuokralaisella? Asunto ei ole koskaan oma maksat joka kuukausi jollekkin toiselle, että saat asua toisen omistamassa asunnossa ja et koskaan saa sitä omaksi.
Miksi edes haluaisin omistaa seinia ja olla yhden paikan vanki?
Nyt asun kesat vuokralla suomessa ja talveksi tulen tanne aurinkorannikolle.
Taallakaan en ole asunut kahta talvea samassa asunnossa koska on mukava vaihtaa aina maisemaa. Persaukinenkaan en tieda olevani vaikka en asumuksiani omistakaan, vapaa kylla tunnen olevani nyt elakkeella kun on aikaa. Feliz Navidad! Omistamisen harha on kyllä aika mielenkiintoinen kun rupista kehoasikaan et omista , se kun muuttuu maaksi myös aikanansa... Mutta vähä älyisillä omat leikkinsä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa yhtään asuntoa en ole tappiolla myynyt. Pienet ja keskikokoiset asunnot menevät kuin kuumille kiville. Persaukiset täällä vain valittaa, kun ei ole vara asua kuin vuokralla.
Menee kuin kuumille kiville? No jaa, mites sen nyt ottaa.
Joensuussakin niitä rivi- ja kerrostaloasuntoja on tarjolla yli 500 kappaletta. Joku menee kaupaksi nopeasti, mutta aika monessa näyttää myyntiajat olevan yli puoli vuotta, jopa vuoden tai enemmänkin, - ihan hyvillä alueilla. Taitaa olla niin, että koetetaan saada se mikä on maksettukin ja niinpä kauppaa ei synny.
Se niistä kuumista kivistä.
Mitä sitten tulee tuohon vuokra-asumiseen niin se on kasvava asumismuoto. Keski-Euroopassa ollut hyvinkin yleinen aina ja nyt tulossa myös Suomeen.
Omistusasunto on hyvä ratkaisu jos on sellaisessa työssä jossa on kysyntää ja pysyvyyttä. Terveydenhuolto taitaa miltei ainoa ala. Teollisuuden palveluksessa se lienee epävarminta.
Kyllähän Kanta-Joensuussa asunnoille tulevaisuudessakin ostaja löytyy, koska asuntoja tarvitaan. On niitä ostajia löytynyt Nurmeksessa, Okussa ja Lieksassakin, vaikka väki vähenee. Ne ostajat ovat sitten useinkin sijoittajia ja asunnosta saatu hinta on mitä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja niin entäs sitten joskus se asunto kuitenkin on oma. Entäs vuokralaisella? Asunto ei ole koskaan oma maksat joka kuukausi jollekkin toiselle, että saat asua toisen omistamassa asunnossa ja et koskaan saa sitä omaksi.
Sinäkin maksat ihan jatkuvasti. Vastikkeena tai itse tehtynä remonttina, joka kaiken lisäksi vielä epäonnistuu ja saat homekämpän.
- Anonyymi
Joensuussa on rakennettu liikaa asuntoja ylitarjontaa.vanhoista asunnoista ei kunnon vuokraa saa.sijoittajien kiinnostus väheni.asunto rakentaminen vähenee rajusti.
- Anonyymi
Koko kaupunki on homeessa kuun uudetkin talot on tehty valesokkelille. Rommaus on tulossa kun kerrostalojen valesokkelit mädäntyy ja talo kerrallaan sortuvat jokeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko kaupunki on homeessa kuun uudetkin talot on tehty valesokkelille. Rommaus on tulossa kun kerrostalojen valesokkelit mädäntyy ja talo kerrallaan sortuvat jokeen.
Millähän perusteella on tästäkin keskustelusta poistettu neljä ( 4 ) viestiä. Kirpaisiko ne liikaa sijoitusasunnon omistajia, vai mistä onkaan kysymys????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on muuten totta. Rakennetaan halvalla rahan kiilto silmissä...Niin, ja vielä joen kupeelle. Eikö tuota liene kuivempaa ja kestävämpää tonttimaata Joensuun seudulla, kuin rakentaa aina virranviemille joen rannoille, Sitten ihmetellään ja itketään muutaman kymmenen vuoden päästä, että mikä kumma on talomme perustuksissa...…..?
- Anonyymi
Ostin 13 vuotta sitten uuden asunnon. Jos olisin vuokrannut vastaavanlaisen, olisin maksanut 13v x 12kk x 750 eur/kk = 117.000 eur jollekin sijoittajalla. Nyt olen maksanut 13v x 12kk x 126,50 eur/kk = 19.734 eur taloyhtiölle. Remontteja ei ole tarvinnut tehdä ja koneetkin toimii edelleen hyvin. Myydessä saisin omani takaisin :)
- Anonyymi
Nyt heittää nuo lukemat ihan totaalisesti ja tuskin saisit omiasi takaisin, koska tuossa ikäluokassa hintakehitys on ollut negatiivinen. Ensimmäiset isot remontit ovat jo nurkan takana.
Olet maksanut taloyhtiölle 126,50eur/kk. Kyseessä näyttää olevan vastike, joka ei sisällä mahdollisia remontteja.
Vastikkeen suuruudesta voi päätellä, että kyseessä on pienehkö asunto. Vastikkeen tarkkaa neliöhintaa on aika mahdoton tietää, mutta 2018 se oli koko maassa keskimäärin 4,40 eur/m2.
Olettakaamme, että se sinun kohdallasi on pienempi eli tasan 4eur/m2 (huomannet, että sait hyvitystä?)
Tästä laskemme asuntosi pinta-alaksi 31,625 m2 eli kyseessä on yksiö (eikö sinulla ole varaa isompaan asuntoon).
Jos olisit asunut vuokralla niin kk. vuokra oilsi ollut 750 eur/kk.
Siis 31 m2 yksiöstä 750 eur/kk.!
Ei kai nyt sentään? Pidätkö sinä muita palstalla olevia ihan idiootteina vai oletko itse sellainen? On myös hyvä muistaa, ettei se vuokra mene kokonaan vuokranantajalle. Taloyhtiö saa osan vastikkeena ja tätä näiden feikkien, ns. asuntoviisaiden pää ei ymmärrä.
Minä asun vuokralla. Olen vakituisessa työssä ja keskipalkkainen. Asunnon ostaminen ei olisi ongelma eikä mikään, koska minulla on, vanhempien perintönä hiukan varallisuutta (vaikkapa R-kylä-Latola alueelta). Parikymmentätuhatta joutuisin ehkä lainaamaan.
Vuokranantajani varoitteli jo viime kevättalvella, koko taloyhtiötä koskevasta isohkosta remontista ja siitä seuraavasta vuokrankorotuksesta. Remontin ajankohtaa en tiedä. Nykyinen vuokra on muutaman kympin alle 600 eur/kk. Tiedän myös asunnon yhtiövastikkeen, joka on hiukan alle 250 eur/kk.
Varsinaista vuokraa maksan n. 350 eur/kk. Tällä tarkoitan vastikkeen ja kuukausivuokran erotusta. Tiedän myös sen paljonko tuleva, tähän asuntoon kohdistuva remonttikustannus on. Siihen uppoaa aika monen vuoden vuokratuotot.
Vuokrankorotusta en tule hyväksymään vaan siinä vaiheessa vaihdan asuntoa - se ei ole ongelma.
Ymmärränhän minä, että kun on köyhistyä oloista (en minkänn rikas ole) lähtöisin niin tekee mieli vähän leuhkia saavutuksillaa, mutta joku tolkku pitäisi olla, ettei uskottavuun menisi ihan pers... penkin alle.
... ja nyt, voit yrittää arvata mitä teen työkseni.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt heittää nuo lukemat ihan totaalisesti ja tuskin saisit omiasi takaisin, koska tuossa ikäluokassa hintakehitys on ollut negatiivinen. Ensimmäiset isot remontit ovat jo nurkan takana.
Olet maksanut taloyhtiölle 126,50eur/kk. Kyseessä näyttää olevan vastike, joka ei sisällä mahdollisia remontteja.
Vastikkeen suuruudesta voi päätellä, että kyseessä on pienehkö asunto. Vastikkeen tarkkaa neliöhintaa on aika mahdoton tietää, mutta 2018 se oli koko maassa keskimäärin 4,40 eur/m2.
Olettakaamme, että se sinun kohdallasi on pienempi eli tasan 4eur/m2 (huomannet, että sait hyvitystä?)
Tästä laskemme asuntosi pinta-alaksi 31,625 m2 eli kyseessä on yksiö (eikö sinulla ole varaa isompaan asuntoon).
Jos olisit asunut vuokralla niin kk. vuokra oilsi ollut 750 eur/kk.
Siis 31 m2 yksiöstä 750 eur/kk.!
Ei kai nyt sentään? Pidätkö sinä muita palstalla olevia ihan idiootteina vai oletko itse sellainen? On myös hyvä muistaa, ettei se vuokra mene kokonaan vuokranantajalle. Taloyhtiö saa osan vastikkeena ja tätä näiden feikkien, ns. asuntoviisaiden pää ei ymmärrä.
Minä asun vuokralla. Olen vakituisessa työssä ja keskipalkkainen. Asunnon ostaminen ei olisi ongelma eikä mikään, koska minulla on, vanhempien perintönä hiukan varallisuutta (vaikkapa R-kylä-Latola alueelta). Parikymmentätuhatta joutuisin ehkä lainaamaan.
Vuokranantajani varoitteli jo viime kevättalvella, koko taloyhtiötä koskevasta isohkosta remontista ja siitä seuraavasta vuokrankorotuksesta. Remontin ajankohtaa en tiedä. Nykyinen vuokra on muutaman kympin alle 600 eur/kk. Tiedän myös asunnon yhtiövastikkeen, joka on hiukan alle 250 eur/kk.
Varsinaista vuokraa maksan n. 350 eur/kk. Tällä tarkoitan vastikkeen ja kuukausivuokran erotusta. Tiedän myös sen paljonko tuleva, tähän asuntoon kohdistuva remonttikustannus on. Siihen uppoaa aika monen vuoden vuokratuotot.
Vuokrankorotusta en tule hyväksymään vaan siinä vaiheessa vaihdan asuntoa - se ei ole ongelma.
Ymmärränhän minä, että kun on köyhistyä oloista (en minkänn rikas ole) lähtöisin niin tekee mieli vähän leuhkia saavutuksillaa, mutta joku tolkku pitäisi olla, ettei uskottavuun menisi ihan pers... penkin alle.
... ja nyt, voit yrittää arvata mitä teen työkseni....Kyseessä rivitalokaksio 55 m2 ja vastike ollut keskimäärin 2,30 eur/m2. Kaukolämpö, huoltoyhtiö ja laajakaistakin sisältyy vastikkeeseen. Ei edelleenkään isoja remontteja suunnitteilla :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä rivitalokaksio 55 m2 ja vastike ollut keskimäärin 2,30 eur/m2. Kaukolämpö, huoltoyhtiö ja laajakaistakin sisältyy vastikkeeseen. Ei edelleenkään isoja remontteja suunnitteilla :D
Sinä valehtelet tuon vastikkeen tai sitten teillä on todella ikävä "pommi" odottamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä valehtelet tuon vastikkeen tai sitten teillä on todella ikävä "pommi" odottamassa.
Velaton yhtiö, jolla kertynyt rahaa kassaankin. Kyllähän se tommosta Rantakylän neukkukuutiossa asuvaa harmittaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velaton yhtiö, jolla kertynyt rahaa kassaankin. Kyllähän se tommosta Rantakylän neukkukuutiossa asuvaa harmittaa :D
Koulutuksen ja kokemuksen perusteella voin sanoa ihan varmaksi, ettei kerry kassaan. En ole isännöitsijä, mutta viimeisen kahdeksan vuoden aikana olen istunut sentään kymmenissä taloyhtiöiden kokouksissa, joten on vähän reilummin pohjaa puheille.
Vastikkeen voisi uskoa jos lämpö olisi huoneistokohtainen kustannus ja/tai tekisitte talkoilla osan huoltosuoritteista. Se on ainoa realistinen vaihtoehto tuolla vastikkeella.
En asu ÄR-kylässä, enkä ole harmissani siitä, että sinä asut rivarissa "rauhallisella" alueella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutuksen ja kokemuksen perusteella voin sanoa ihan varmaksi, ettei kerry kassaan. En ole isännöitsijä, mutta viimeisen kahdeksan vuoden aikana olen istunut sentään kymmenissä taloyhtiöiden kokouksissa, joten on vähän reilummin pohjaa puheille.
Vastikkeen voisi uskoa jos lämpö olisi huoneistokohtainen kustannus ja/tai tekisitte talkoilla osan huoltosuoritteista. Se on ainoa realistinen vaihtoehto tuolla vastikkeella.
En asu ÄR-kylässä, enkä ole harmissani siitä, että sinä asut rivarissa "rauhallisella" alueella.Siinä tapauksesi koulutuksesi on jäänyt kesken ja tuo "kokemuskin" näköjään aika huteralla pohjalla. Minulta löytyy kyllä tilinpäätökset monelta vuodelta. Toisaalta sama ukotko vai et... minuahan se tuo halpa vastike koskee.
- Anonyymi
Ai, että naurattaa nämä, jotka haukkuvat omistusasumista. Monia taloja olen ostanut ja koskaan ei ole takkiin tullut, se katsos riippuu siitä millaisen ostat. Ja mitäs sitten, jos et saa kaikkia rahojasi myydessä takaisin suurimman osan kuitenkin saat, mutta mitä saa vuokralla asuva? No ei yhtikäs mitään.
- Anonyymi
Yhtään asuntoa en oo ikinään ostanu, mut yhen oon myynyt. Äitivainaan osakkeen Outokummusta. Ei ole mitään käsitystä mitä se oli aikoinaan maksanut, mut varmaan ei tullut voittoa. Alkuvuosina puhuttiin asunnon ostamisesta, mut nyt ei enää, se mäni ohi.
Säästöön jääpi kun ei enää ole edes autoa, mutta on meillä sellanen hatara kesämökki. Perintönä tulut sekin. Tarkempaan piti miettiä menot kun lapset oli vielä kotosalla ja piti olla isompi asunto, mut ei sillonkaan mitenkään puutteessa eletty kun kumpikin oli töissä. Joskus tuntuu ihan ihmeeltä miten vähällä sitä pärjää kahdenstaan eläen ja miten paljon jää säästöön.
Nyt olisi mahdollista ostaa asunto vaikka heti, mutta kun ei enää kiinnosta. Jos ei sitten Kuopiosta kun eläköidytään. Eikä siihen mota vuotta enää ole.
- Anonyymi
Ikäni asuin työsuhde -ja vuokra-asunnoissa 1972 - 2012. Kaikista ansioista pystyi laittamaan säästöön, saada säästöille korkoa, silloin hyvinä aikoina.
Silti saattoi elää täysipainoista elämää matkusteluineen ja mistä nyt vaan sai oheisnautintoa elämälleen. Perheetkin ohessa. Eikä ollut sidottu yhteen ja samaan vankiluukkuun, jota jotkut kutsuvat omaksi tai kodiksi. Ei se hautaan mahdu.
Edelleen asun vuokralla ja rahaa riittävästi, pitäisi keksiä kulutusrakoja. Hautaanhan ei saa latiakaan. Aikuisilla lapsilla omat elämät ja pärjäävät. Ei huvita matkustellakaan enää. Olen tyytyväinen kohtuullisella eläkkeellä velattomana. - Anonyymi
Itse maksavan sossulla vuokran sähkön veden on halpaa asumista tyhmä kun en ole.
- Anonyymi
KHz jo uhista No gudoo enää odua leuto että sm ps elf isku photo uhkailu selaile pc pc uus hjk la 7x6.5 höpe j x bob urokset nyt stop cm äidit veto 20 pois leif
- Anonyymi
Perikunnan taloa yritettiin myydä muutama kymmenen kilsaa kaupungista. Ei sitten minkäänlaista kiinnostusta, ei yhtä kyselyä moneen kuukauteen. Näytti pahasti jo siltä että "rakas kotitorppa" jää tyhjänä töröttämään ikuisiksi ajoiksi perikunnan riesaksi ja kuluiksi. Päätettiin vielä yrittää ja pyydettiin vain liittymien hintaa koko roskasta tontteineen, niin sitten onneksi löytyi ostaja. En huolisi ilmaiseksikaan kaupungin ulkopuolelta minkäänlaista taloa enkä asuntoa, saati että siitä vielä maksaisin jotakin.
- Anonyymi
Kauppaa käydään noin 20 km säteellä Joensuun keskustasta... sitä kauempana hiljaisempaa ja huomattavasti halvempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppaa käydään noin 20 km säteellä Joensuun keskustasta... sitä kauempana hiljaisempaa ja huomattavasti halvempaa.
Ei yllä kahteenkymmeneen kilsaan. Sekin riippuu siitä mihin suuntaan se säde osoittaa. Jos suunta on Ylämyllylle tai Kontiolahteen niin raja voi yltää juuri ja juuri 15 kilsan paikkeille. Ylyllä se raja on Honkalammella, Sompalammentien kohdalla. Muualla se raja jää senkin alle.
Joensuun seudun asujaimisto laajenee pääasiassa Kuopiontien suuntaan vielä toistaiseksi. Kasvu on jossakin määrin ohjattua. Seudun väkimäärä kasvaa vielä muutaman vuoden ajan, ehkä jopa kymmenenkin vuotta, mutta kun maakunnan pienempien kuntien syöttökyky loppuu niin Joensuunkin kasvu lopahtaa ja alkaa kutistuminen.
Kaupungin väkimäärä ei saavuta kahdeksaakymmentätuhatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yllä kahteenkymmeneen kilsaan. Sekin riippuu siitä mihin suuntaan se säde osoittaa. Jos suunta on Ylämyllylle tai Kontiolahteen niin raja voi yltää juuri ja juuri 15 kilsan paikkeille. Ylyllä se raja on Honkalammella, Sompalammentien kohdalla. Muualla se raja jää senkin alle.
Joensuun seudun asujaimisto laajenee pääasiassa Kuopiontien suuntaan vielä toistaiseksi. Kasvu on jossakin määrin ohjattua. Seudun väkimäärä kasvaa vielä muutaman vuoden ajan, ehkä jopa kymmenenkin vuotta, mutta kun maakunnan pienempien kuntien syöttökyky loppuu niin Joensuunkin kasvu lopahtaa ja alkaa kutistuminen.
Kaupungin väkimäärä ei saavuta kahdeksaakymmentätuhatta.Itse en edes katselisi ok-taloa alle 20 km:n sisältä Joensuusta. Esim. 20 km rauhalliseen maantieajoon menee yhtä kauan, kuin ajelu jostain kaupungin reunaltamilta liikennevaloissa tököttäen tai kiihdystykaistoissa taistellen. Naapurit kurkkivat aidan takaa ja olo on sen mukaista.
Kaipaan asumiseltani rauhaa ja tilaa, enkä mitään kimppaelelyä.
Ps. Mikä katastrofi uhkaa ihmistä, jos paikkakunnan (vaikkapa Joensuun) asukasluku kääntyy laskuun? Loppuuko ruoan ja vaatteiden myynti kuin seinään? Saako esim. 10 000 asukkaan kaupungista ostaa tarvikkeita ollenkaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungin väkimäärä ei saavuta kahdeksaakymmentätuhatta.Liperin kunta tuhosi Ylämyllyllä Leinosen lammen myymällä Kirkkoniemen Reijosen Slummiksi. Sai tuolloin varttihehtaarin tontista jopa yli satatuhatta euroa. Nyt monet Slummin talot ovat tyhjillään eivätkä mene kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liperin kunta tuhosi Ylämyllyllä Leinosen lammen myymällä Kirkkoniemen Reijosen Slummiksi. Sai tuolloin varttihehtaarin tontista jopa yli satatuhatta euroa. Nyt monet Slummin talot ovat tyhjillään eivätkä mene kaupaksi.
Paikalliset asukkaat myös minä vastustimme Leinosenlammen tuhoamista slummilla. Kostoksi Reijosen kopla yritti sosialisoida vastarannalla sijaitsevan maani virkistysalueeksi. Ei onnistunut. Seutukaavassa maani on nyt pientaloaluetta. Reijonen menetti hillotolppansa. Pudotettiin Eduskunnasta. Kyllä kansa tiesi! Kari Ruutu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en edes katselisi ok-taloa alle 20 km:n sisältä Joensuusta. Esim. 20 km rauhalliseen maantieajoon menee yhtä kauan, kuin ajelu jostain kaupungin reunaltamilta liikennevaloissa tököttäen tai kiihdystykaistoissa taistellen. Naapurit kurkkivat aidan takaa ja olo on sen mukaista.
Kaipaan asumiseltani rauhaa ja tilaa, enkä mitään kimppaelelyä.
Ps. Mikä katastrofi uhkaa ihmistä, jos paikkakunnan (vaikkapa Joensuun) asukasluku kääntyy laskuun? Loppuuko ruoan ja vaatteiden myynti kuin seinään? Saako esim. 10 000 asukkaan kaupungista ostaa tarvikkeita ollenkaan?"Ps. Mikä katastrofi uhkaa ihmistä, jos paikkakunnan (vaikkapa Joensuun) asukasluku kääntyy laskuun?"
Etkö ole huomannut mikä katastrofi Suomessa on kehittynyt ja kehittyy edelleen väestökadon paikkakunnilla?
Kiinteistöjen arvo putoaa kuin kivi (no melkein) ja tällä hetkellä puhutaan jo miljardiluokan katastrofista. Kun ilomantsilaisella sadantuhannen ok-talolla ei ole vakuusarvoa, niin se kertoo siitä, että talo on muutenkin kutakuinkin arvoton. Näitä on Suomessa tuhansittain.
Sinulle se voi olla yhdentekevää, mutta tälläkin hetkellä se on tuhansille ja taas tuhansille katkeran todellista. Sitä se voi olla myös sinun lapsillesi, jotka kenties asuvat kutistuvassa Joensuussa ja joutuvat näkemään kuinka kovalla työllä hankitun omaisuuden arvo hauihtuu muuttokuormien mukana muualle. Se on katastrofinkatkeraa todellisuutta.
- Anonyymi
Elämässä pitää olla muutakin kuin vain se missä asuu ja miten asuu. Suomessa kaikilla on perusasiat hyvin jos ei ole sössinyt elämäänsä. Raanasta tulee kylmää vettä, jopa kuumaakin. Sähköt toimii ja jokaiseen asuntoon saa jopa internetin. Vessa on yleensä lähellä, ei tarvitse tarpoa 20 metriä lumihangessa mennäkseen hotelli helpotukseen.
Lapsellista verrata eri asuinmuotoja koska ei se elämää onnellisemmaksi ja autuaammaksi tee jos ei ymmärrä sen oikean onnen tulevan muista lähteistä.
Hyvään elämään tarvitaan muutamia perusasioita. Terveyttä, rakkautta, ruokaa, vettä ja läheisiä ihmisiä. Kun nuo osa-alueet toimivat ihmiset ovat onnellisia asuessaan jään keskellä tai tiettömän tien takana viidakossa.
Keskustelu heijastaa ihmisten laiskuutta ja tyytymättömyyttä, ei olla tyytyväisiä mihinkään. Ei edes silloin jos se oma elämä olisi helppoa, silloin kyylätään sitä miten toisilla olisi jotenkin huonommin jotta voisi olla iloinen siihen omaan hienoon elämäänsä? Sehän on aina se ainut oikea tapa elää ja asua.
Tyytyväisyys asumiseenkin lähtee siitä tiedostamisesta mitä kulloinkin elämäänsä tarvitsee. Yhdelle sopii joku asumismuoto ja toiselle toinen.- Anonyymi
Itse arvostan vuosikymmenen kaupungissa asuneena terveyden, rakkauden, ruoan, veden ja läheisten ihmisten lisäksi myös rauhaa, ilman että olisin tietoinen seinänaapureiden rakkaushetkistä, riidoista tai musiikkimausta. Ilman, että tarvitsee etsiä parkkipaikkaa omalta pihalta, että tarvitsee tarkkailla omaisuutensa säilymistä verkkokopissa, että tarvitsee saunoa lasinsirujen ja virtsan seassa.
Minulla jotenkin sopii koti, jossa saa koiran päästää ulos vain ulko-oven avaamalla ja seurata eläintä katseellaan olohuoneen ikkunasta. Seurata ilta-auringon laskua viime säteiden heijastuessa veden pintaan... - Anonyymi
Todella viisas ja elämää ymmärtävä kommentti! Juurikin noin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella viisas ja elämää ymmärtävä kommentti! Juurikin noin!
Itse olen itseäni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt. Näin myös edellisessä "elämää ymmärtävässä" kommentissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen itseäni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt. Näin myös edellisessä "elämää ymmärtävässä" kommentissa.
Ei, minä kiitin toisen hyvää kirjoitusta koska se todellakin oli mielestäni viisas ja elämää ymmärtävä kommentti, eikä mikään yksisilmäinen omistusasumista ylistävä liirumlaarum.
Mikäs se sinua muuten vaivaa, jonkinasteinen luulotautiko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, minä kiitin toisen hyvää kirjoitusta koska se todellakin oli mielestäni viisas ja elämää ymmärtävä kommentti, eikä mikään yksisilmäinen omistusasumista ylistävä liirumlaarum.
Mikäs se sinua muuten vaivaa, jonkinasteinen luulotautiko?Omistusasumisen?
On halpaa!
- Anonyymi
Kaikki on halpaa kun ottaa vain sen minkä sattuu ilmaiseksi saamaan. Perintömökkihän sulla oli? Ilmainen mökki ja ideologiassaan vahva mutta kroonisesti saamaton isäntä, voi olla että ranchi on oikea matkailunähtävyys.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on halpaa kun ottaa vain sen minkä sattuu ilmaiseksi saamaan. Perintömökkihän sulla oli? Ilmainen mökki ja ideologiassaan vahva mutta kroonisesti saamaton isäntä, voi olla että ranchi on oikea matkailunähtävyys.
Ei ole perintö vaan vuokra
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla ilmainen perintömökkikin, mutta jos perikunnasta kukaan ei mökkiä tarvitse eikä halua, eikä myöskään ehdi tai pysty osallistumaan sen ylläpitoon edes yhteisestikään niin ei se syrjäkylän mökki ole kuin riesa perikunnalle. Nykyään kannattaakin moisista hankkiutua eroon jos vain pääsee, siinäkin on se iso JOS koska ei niille vaan ostajaa tahdo löytyä kiven altakaan. Mökki jää happanemaan ja silti juoksee liittymä ja tiemaksut, kiinteistöverot yms.
Kaikilla perikunnan jäsenillä kun on jo talot ja kesämökit niin eipä kukaan mitään kuivanmaan mökkiä riesakseen tahdo edes lapsuusmuistojen takia.
- Anonyymi
Itsekin koen olevani onnellisessa asemassa maaseudun ok-asunnon suhteen. Pienehkö, lämmin, remontoitu ja oma talo. Kaupunkiin menee ajaessa 20-25 min, mukavan rauhallinen sijainti.
Lapsilta sain neuvon, että heille et sitten kasaa omaisuutta, he kun ovat omillaan ja pärjäävät. Kuoltuani muutan hyvin pieneen yksiöön maan alle ja taloni testamenttaan vaikka maahanmuuttajien vastaanottokodiksi. Talo ei siis ole tavoista poiketen hankittu sijoitusmielessä, vaan omaan käyttöön.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242371Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441961Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101653Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17980- 63855
- 55840
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2798