Tutkimus: liian hitaasti ajaminen aiheuttaa vaaraa ja kuolemia

Anonyymi

Brittitutkimus: Yleistyvä liian hitaasti ajaminen aiheuttaa liikennekuolemia ja vakavia loukkaantumisia.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a598230f-8ca6-4979-aa2f-b8c49859d26e

Kuka aiheuttaa milloin mitäkin ja mikä oikeasti on syy ja mikä seuraus.

Oman tutkimukseni mukaan 100% vettä juovista kuolee jossain vaiheessa. Vesi on tämän mukaan siis vaarallista nauttia sisäisesti.

65

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan vika.

    • Anonyymi

      Tämänhän on jo pitkään tiennyt jokainen täysjärkinen. Tämä uutinen näin joulun alla saattaa pilata Pasterstainin joulun. Kohta tulee tviittiä ja lausuntoa, kuinka kamerat ja nopeusvalvonta ovat kaikille ainoa tie paratiisiin. Onhan se hienoa jos mies jaksaa uskoa asiaansa, helppoa se ei varmasti ole.

    • Anonyymi

      Siellä se lukee:

      "Liian hidas ajaminen johtaa muiden tiellä liikkuvien turhautumiseen, jopa tieraivoon ja siitä on seurauksena vaarallisia ohituksia tai takapuskurissa roikkumista"

      Ongelmaa ei siis aiheuta hitaasti ajavat, vaan hermoheikot tunarit, jotka eivät hallitse itseään.

      • Anonyymi

        Kyllä ne hitaat ovat niitä aiheuttajia, niinhän siinä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne hitaat ovat niitä aiheuttajia, niinhän siinä lukee.

        Juuri niin. Ne vaarallisia ohituksia tekevät ja puskurissa roikkuvat ovat viattomia sivullisia, jotka eivät mahda tilanteelle mitään.


      • Anonyymi

        "Ongelmaa ei siis aiheuta hitaasti ajavat, vaan hermoheikot tunarit, jotka eivät hallitse itseään."

        Bingo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne hitaat ovat niitä aiheuttajia, niinhän siinä lukee.

        Minne kiire ?


      • Anonyymi

        Tutkimusten taakse piiloudutaan kun ei haluta nähdä eikä puuttua todellisiin ongelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten taakse piiloudutaan kun ei haluta nähdä eikä puuttua todellisiin ongelmiin.

        Polttopullo veijo, sen todellinen ongelma on yhteiskuntavastaisten rikollisten vanhempien kasvattava hieman kajahtanut poika. Tunnistat se kun katsot peiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne kiire ?

        Jep. Kiire on tyhmyyden ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Kiire on tyhmyyden ystävä.

        Kiire on myös köyhyyden fyysinen ilmentymä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne kiire ?

        Mitä se sinulle kuuluu? Ihmisillä on toisinaan kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu? Ihmisillä on toisinaan kiire.

        Kiire on seuraus siitä että ajanhallinta on retuperällä. Oma moka jos olet liian myöhään liikkeellä. Kiire ei oikeuta rikkomaan sääntöjä ja rajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu? Ihmisillä on toisinaan kiire.

        Pitäis lähteä aikaisemmin


    • Anonyymi

      Onhan se meininki siellä liikenteessä välillä kuin hidastetussa elokuvassa.
      Mainokset kirkuu autojen suorituskyvyn parantumista, mutta liikenteessä tarvitaan kaksi kilometriä, että se s**tanan kosla saavuttaa sen 80km/h nopeuden, siis 60km/h nopeusrajoituksen jälkeen...

    • Anonyymi

      <aivan totta, joka ikinen kerta, kun mennään motarin ramppia alas ja edessä oleva tahtoo liittyä motarille 60-70km/h tunti vauhtia. Saan eteeni vaaratilanteen. Vaikka en laskeudu tielle koskaan kenenkään takapuskurissa, niin tuota vauhtia köröttelijän saa aina kiinni, ennenkuin edes rampin kaari loppuu.

      No, onhan se ylläri pylläri, tehdä turvallista ohitusta. Vaan kappas tiellä onkin traktori, sen takana kaksi hidastavaa autoa, edessä vielä tie jossa olisi tilaa mennä kaiken ohi. Oli turvallista ohittaakin maasturi per peräkärryn, vaan hidaste tekijänä traktori, plus supistuva väli. Näkyvyyttää vielä tiettyihin elementteihin...VITT mutka ja vastassa täysperävaunurekka.

      On annettu motarilla tietä kiihdyttämällä farkulle ja peräkärrylle ja hitto sen eessä mummeli vauhdilla 70km/h.

      Ei tuota vaarallisuutta tarvi edes tutkia millään, sen voi todeta ajamalla autolla suomalaisella moottoritiellä.

      • Anonyymi

        Jos on kyseessä linja-auto tai tukkirekka joka on tulossa rampille niin älkää luulko että nämä autot kiihtyvät yhtä lujaa tullessa rampille. Kyllä siellä aina joku roikkuu puskurissa silti kiinni kun tuon ison linja-auton rampille. Kärsivällisyyttä.


      • Anonyymi

        Jos sinulla on hitaampi/tehottomampi auto, silloin itse olet "tunari", jos takaa tulijalla on vaikka Ferrari ja sinulla "joku pirteä perheauto", olet auttamattomasti tientukko.


      • Anonyymi

        "Vaikka en laskeudu tielle koskaan kenenkään takapuskurissa, niin tuota vauhtia köröttelijän saa aina kiinni, ennenkuin edes rampin kaari loppuu. "

        Niin, sitä ei voi estää mitenkään. Se on luonnon laki.

        Puhukaan asioita niiden oikeilla nimillä. "Vaikka et aja muiden takapuskurissa......."
        Tarkoittaa siis mitä.? Ajatko sitten viiden metrin päässä vai.?

        Kokeile ajaa kahden - kolmen sekunnin päässä toisen takana ja katso mikä on seuraus ja miten voit käyttää sitä tilannetta hyödyksesi.


    • Anonyymi

      Britannia on muutoinkin maa, mistä voisi oppia paljon liikenneturvallisuuden parantamisesta. Olen siellä muutaman kerran autoillut ja huomannut ainakin seuraavat erot holhous-Suomeen. Nopeusrajoitukset ovat sellaisia, että autoilijat kokevat järkeväksi niiden noudattamisen, yleensä 10...30 km/h korkeampia kuin vastaavan tason tiestöllä Suomessa. Nopeuskamerat on sijoitettu näkyvästi ja merkitty siten, että vain umpisokea voi ajaa niihin ylinopeudella. Eläviä poliiseja on paljon liikenteessä, sekä poliisi- että siviiliautoilla. He pysäyttelevät aktiivisesti juuri näitä selvästi muita hitaammin ajavia ja selvittävät syyn hitaaseen etenemiseen. Jos ei ole mitään järkevää syytä hidasteluun, seurauksena on yleensä sakko. Milloinkahan tähän päästään Suomessa? Britannian liikenne onkin yksi maailman turvallisimmista, vaikka autoja on paljon ja ruuhkat toisinaan valtavat. Yksi ero tuli vielä mieleen. Britannian liikenne on äärimmäisen kohteliasta, Suomessa tyypillisiä minä-minä -tyyppejä ei siellä juurikaan esiinny.

      • Anonyymi

        Lienet katsellut brittisarjoja TV:stä. Jos et edes ole tietoinen, että Britanniassa esimerkiksi moottoriteillä on suurin sallittu nopeus 70 m/h (n.112 km/h). Muukin satusi on kuin joulupukille osoitetusta toivelistasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienet katsellut brittisarjoja TV:stä. Jos et edes ole tietoinen, että Britanniassa esimerkiksi moottoriteillä on suurin sallittu nopeus 70 m/h (n.112 km/h). Muukin satusi on kuin joulupukille osoitetusta toivelistasta.

        Jos väität omaan kokemukseeni perustuvaa kommenttia saduksi, olisi myös erittäin kohteliasta perustella väitteesi. Totta on, että yleinen moottoritienopeus on 70 m/h. Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. Kaksikaistaisella seututiestöllä yleinen nopeus on 55 m/h (n. 88 km/h). Liikenteen määrä huomioiden Suomessa vastaavissa oloissa nopeus olisi välillä 60...80 km/h. Edelleen väitän, että yksi syy Britannian sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen ovat juuri järkevät nopeusrajoitukset, joiden noudattamisen autoilijat kokevat mielekkäänä. Olisikohan sittenkin niin, että sinun kokemuksesi tästä valtiosta perustuvat tv:n brittisarjoihin?

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että nopeuskameroita on viime vuosina poistettu suuri määrä Englannin tiestöltä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että todellisuudessa niillä ei ole mitään tekemistä liikenteen turvallisuuden kanssa. Olisipa Suomenkin viranomaisilla ja päättäjillä rohkeutta ottaa mallia Britanniasta, mutta sehän ei ole mitenkään Suomessa mahdollista. Suomihan on Pohjolan hölmölä-holhousvaltio ja sellaiseksi myös jää.


      • Anonyymi

        Turisti vieraassa maassa näkee juuri sen mitä haluaa nähdä.


      • Anonyymi

        Ja niitä sitten käyttää hyödyksi omien periaatteiden pönkittämiseen omssa maassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väität omaan kokemukseeni perustuvaa kommenttia saduksi, olisi myös erittäin kohteliasta perustella väitteesi. Totta on, että yleinen moottoritienopeus on 70 m/h. Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. Kaksikaistaisella seututiestöllä yleinen nopeus on 55 m/h (n. 88 km/h). Liikenteen määrä huomioiden Suomessa vastaavissa oloissa nopeus olisi välillä 60...80 km/h. Edelleen väitän, että yksi syy Britannian sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen ovat juuri järkevät nopeusrajoitukset, joiden noudattamisen autoilijat kokevat mielekkäänä. Olisikohan sittenkin niin, että sinun kokemuksesi tästä valtiosta perustuvat tv:n brittisarjoihin?

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että nopeuskameroita on viime vuosina poistettu suuri määrä Englannin tiestöltä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että todellisuudessa niillä ei ole mitään tekemistä liikenteen turvallisuuden kanssa. Olisipa Suomenkin viranomaisilla ja päättäjillä rohkeutta ottaa mallia Britanniasta, mutta sehän ei ole mitenkään Suomessa mahdollista. Suomihan on Pohjolan hölmölä-holhousvaltio ja sellaiseksi myös jää.

        Laitatko linkkejä niihin tutkimuksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väität omaan kokemukseeni perustuvaa kommenttia saduksi, olisi myös erittäin kohteliasta perustella väitteesi. Totta on, että yleinen moottoritienopeus on 70 m/h. Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. Kaksikaistaisella seututiestöllä yleinen nopeus on 55 m/h (n. 88 km/h). Liikenteen määrä huomioiden Suomessa vastaavissa oloissa nopeus olisi välillä 60...80 km/h. Edelleen väitän, että yksi syy Britannian sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen ovat juuri järkevät nopeusrajoitukset, joiden noudattamisen autoilijat kokevat mielekkäänä. Olisikohan sittenkin niin, että sinun kokemuksesi tästä valtiosta perustuvat tv:n brittisarjoihin?

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että nopeuskameroita on viime vuosina poistettu suuri määrä Englannin tiestöltä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että todellisuudessa niillä ei ole mitään tekemistä liikenteen turvallisuuden kanssa. Olisipa Suomenkin viranomaisilla ja päättäjillä rohkeutta ottaa mallia Britanniasta, mutta sehän ei ole mitenkään Suomessa mahdollista. Suomihan on Pohjolan hölmölä-holhousvaltio ja sellaiseksi myös jää.

        55 metriä tunnissa?!! Melko hiljaa avajat briteissä paikoitellen. Ohhoh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        55 metriä tunnissa?!! Melko hiljaa avajat briteissä paikoitellen. Ohhoh

        Kirjoittaja tarkoittanee mailia, joka on nopeuden yksikkö Englannissa. Tämä mainittu nopeus on suomalaisittain n. 90 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väität omaan kokemukseeni perustuvaa kommenttia saduksi, olisi myös erittäin kohteliasta perustella väitteesi. Totta on, että yleinen moottoritienopeus on 70 m/h. Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. Kaksikaistaisella seututiestöllä yleinen nopeus on 55 m/h (n. 88 km/h). Liikenteen määrä huomioiden Suomessa vastaavissa oloissa nopeus olisi välillä 60...80 km/h. Edelleen väitän, että yksi syy Britannian sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen ovat juuri järkevät nopeusrajoitukset, joiden noudattamisen autoilijat kokevat mielekkäänä. Olisikohan sittenkin niin, että sinun kokemuksesi tästä valtiosta perustuvat tv:n brittisarjoihin?

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että nopeuskameroita on viime vuosina poistettu suuri määrä Englannin tiestöltä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että todellisuudessa niillä ei ole mitään tekemistä liikenteen turvallisuuden kanssa. Olisipa Suomenkin viranomaisilla ja päättäjillä rohkeutta ottaa mallia Britanniasta, mutta sehän ei ole mitenkään Suomessa mahdollista. Suomihan on Pohjolan hölmölä-holhousvaltio ja sellaiseksi myös jää.

        "Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. "

        "yleensä 10...30 km/h korkeampia kuin vastaavan tason tiestöllä Suomessa."

        Mitenkäs nuo vastaavantasoiset tie nyt muuttuivat äkkiä "vastaaviin olosuhteisiin"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. "

        "yleensä 10...30 km/h korkeampia kuin vastaavan tason tiestöllä Suomessa."

        Mitenkäs nuo vastaavantasoiset tie nyt muuttuivat äkkiä "vastaaviin olosuhteisiin"?

        Emme saa koskaan tietää. Kyseinen tietäjä tuli äkkiä hyvin kiireiseksi, eikä enää ehdi osallistua tähän keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja tarkoittanee mailia, joka on nopeuden yksikkö Englannissa. Tämä mainittu nopeus on suomalaisittain n. 90 km/h.

        Onko siinä otettu huomioon aikaero maiden välillä.?

        Tuon tasoista on tämä keskustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väität omaan kokemukseeni perustuvaa kommenttia saduksi, olisi myös erittäin kohteliasta perustella väitteesi. Totta on, että yleinen moottoritienopeus on 70 m/h. Ottaen liikenteen määrän huomioon, on se kuitenkin varsin korkea nopeus. Suomessa vastaavissa olosuhteissa nopeus olisi todennäköisesti 80 km/h. Kaksikaistaisella seututiestöllä yleinen nopeus on 55 m/h (n. 88 km/h). Liikenteen määrä huomioiden Suomessa vastaavissa oloissa nopeus olisi välillä 60...80 km/h. Edelleen väitän, että yksi syy Britannian sujuvaan ja turvalliseen liikenteeseen ovat juuri järkevät nopeusrajoitukset, joiden noudattamisen autoilijat kokevat mielekkäänä. Olisikohan sittenkin niin, että sinun kokemuksesi tästä valtiosta perustuvat tv:n brittisarjoihin?

        Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että nopeuskameroita on viime vuosina poistettu suuri määrä Englannin tiestöltä. Tutkimukset ovat osoittaneet, että todellisuudessa niillä ei ole mitään tekemistä liikenteen turvallisuuden kanssa. Olisipa Suomenkin viranomaisilla ja päättäjillä rohkeutta ottaa mallia Britanniasta, mutta sehän ei ole mitenkään Suomessa mahdollista. Suomihan on Pohjolan hölmölä-holhousvaltio ja sellaiseksi myös jää.

        Vielö britit ajaa "väärällä puolella" tietä? Siitäkin voisi ottaa "oppia". Tämä jauhaminen jostakin alinopeudesta on täyttä soopaa - sanotaan nyt niin. Ei oikeita alinopeuksia ole olessa. Mikä kiire on paahtaa helvetillistä kiirettä seuraaviin liikennevaloihin, joissa sitten ali- ja ylinopeutta ajaneet kohtaavat.


    • Anonyymi

      Suurin vaaranaiheuttaja ja riskitekijä teillämme on keskivertoa paremmaksi kuljettajaksi itseään kuvitteleva mies. Kun tällainen istuu oman peltulehmänsä ratin taakse, tälle kasvaa sarvet päähän ja raivoaminen alkaa. Muut teillä ovat tälle sarvipäälle haastajia, ahdistelijoita, kilpailijoita, reviirille tunkeutujia ja kiusantekijöitä. Sarvipäällä on liikenteessä vain oikeuksia, muilla pelkästään velvollisuuksia. Kun tällainen raivon ja paremmuuden tunteen vallassa ajava kohtaa mielestään liian hitaasti ajavan toisen auton ja joutuu tämän takia pieneksi hetkeksi nostamaan jalkaa kaasulta, alkaa tästä heti opetus-ja mielenosoituskäyttäytyminen. Usein tilanne päättyy vaaralliseen ohitukseen ja pahimmillaan näistä saamme lukea mediasta.
      Esimerkin mukaisien kuljettajien mielialan ja ajotavan takia, vähänkin muita hitaammin ajavat muodostuvat ongelmaksi. Vaaraa ja ongelmia ei aiheuta hitaammin ajavat, vaan ne hermoheikot, "keskivertoa paremmat" kuljettajat, jotka eivät osaa toimia oikein hitaampien kanssa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Ylimieliset kuskit jotka ajavat ylinopeutta ja ovat koko ajan vihamielisiä muita kohtaan on suurin riski liikenteessä.


      • Anonyymi

        "Suurin vaaranaiheuttaja ja riskitekijä teillämme on keskivertoa paremmaksi kuljettajaksi itseään kuvitteleva mies."
        Juuri näin, ja sehän on tämä ajokyvyiltään vahvasti heikentynyt huono, muita huomattavasti hitaammin ajava ja opettamaan pyrkivä kuski.


    • Anonyymi

      Älä viitsi, hei...
      "alinopeudesta" kitisevät keskimääräistä paremmat, urheilullisen joustavan ajotyylin omaavat sankarit kusevat hunajaa kun näkevät tuollaisen "tutkimuksen".

      • Anonyymi

        Joustava tarkoittaa heille, että minä ensin ja sitten muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joustava tarkoittaa heille, että minä ensin ja sitten muut.

        Juuri tuollainen on ylinopeusyrjön ajatuksen juoksu.


    • Anonyymi

      Ainakin työmatkaliikenteen osalta todellinen syyllinen on työmaan ja kodin välinen matka. Jos työmatkan voi kulkea kävellen tai fillarilla, ei artikkelissa mainittuja ongelmaa ole.

    • Anonyymi

      Tämä avaus olisi kuulunut Toyota-palstalle. Ei liene yllätys kenellekään, että juuri Toyotien rattiin valikoituu kaikki arimmat tyypit, jotka hiljentävät varmuuden vuoksi nopeisiinkin kaarteisiin ja joitten vauhti hiipuu ylämäessä, kiihtyäkseen taas alamäessä, puhumattakaan liikennekameraa lähestyttäessä, vaikka ennen sitä jo ajettiin alle nopeusrajoituksen.

      • Anonyymi

        Jos itsellä ei ole hermoja liikenteenseen, kannattaa olla menemättä sinne tai jättää se ajaminen muiden hommaksi.


      • Anonyymi

        Kerro nyt viimein, mistä kumpuaa katkeruutesi maailman suurinta autonvalmistajaa Toyotaa kohtaan? Jatkuvasti kyseistä merkkiä ivaat niin kerro nyt perustelut Toyotainhollesi. Mitkään katsastuskonttorien vikatilastot eivät tue mielikuvaasi Toyotan huonosta laadusta.
        Ja vielä kerran, että kerro nyt ihmeessä millä merkillä itse ajat. Jouluksi saisi tämäkin palsta naurunaihetta.


      • Anonyymi

        Kyllä juuri näin, Me Audikuskit osataan ajaa niinkuin pitää, ollaan niin hyviä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt viimein, mistä kumpuaa katkeruutesi maailman suurinta autonvalmistajaa Toyotaa kohtaan? Jatkuvasti kyseistä merkkiä ivaat niin kerro nyt perustelut Toyotainhollesi. Mitkään katsastuskonttorien vikatilastot eivät tue mielikuvaasi Toyotan huonosta laadusta.
        Ja vielä kerran, että kerro nyt ihmeessä millä merkillä itse ajat. Jouluksi saisi tämäkin palsta naurunaihetta.

        Ehkä se on verrattavissa homokauhuun? Nykyisin oltava homokiintiöt tv-sarjoihin, elokuviin ja eduskuntaan, ja pitävät kovaa melua itsestään.


    • Anonyymi

      Kyllä pahin tien tulppa on ja vaara on esim. 80 alueella 75-78 km/ tunnissa ajava. ja 100 km/t 90-95 km/ t ajava, jos ei pysty ajamaan tilannenopeutta eli liikennemerkin nopeutta pysyköön poissa tieltä. Eri juttu jos sää estää.

      • Anonyymi

        Tilannenopeus? Onko se suurin sallittu nopeus? Herää nyt unestasi. Onko suurin sallittu nopeus joku tavoitenopeus? No mainitsit sään. On sinulla toivoa joskus jotain ymmärtää.


      • Anonyymi

        Sattuiskohan sinulla olemaan sen verran laskutaitoa, että pystyisit selvittämään paljonko aikaa säästäisit keskimääräisellä päivittäisellä ajomatkallasi jos joudut jonkin aikaa ajelemaan vaikkapa 5 kmh suurinta sallittua hitaammin. Koko matkaa ei pysty kuitenkaan ajamaan suurinta sallittua missään olosuhteissa.
        Suomalaisen keskimääräinen ajomatka on 15 km, johon kuluu aikaa 27 minuuttia eli keskinopeus on luokkaa 33 kmh. Pahin tulppa taitaa löytyä turbotoopen päästä!!!


      • Anonyymi

        Tilannenopeus on jokin nopeus suurimman sallitun ja lähes pysähdyksissä olemisen väliltä. Sopiva tilannenopeus on jokaisen kuskin oma tulkinta ja siihen vaikuttaa lain pykälässä luetellut asiat. Tosin tulevassa laissa ei enää puhuta tilannenopeudesta, vaan pelkästä nopeudesta.

        "5 §
        Turvallinen ajoneuvon ja raitiovaunun kuljettaminen

        Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Ajoneuvo ja raitovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa.

        Ajoneuvo ja raitiovaunu on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa."


      • Anonyymi

        Siihen se elämä kaatuu.
        Jos omani olisi niin pienestä kiinni, on se parempi kaatua.


    • Maailman tehokkain liikenneturvallisuutta edistävä laite, on teräväkärkinen tappi keskellä auton ohjauspyörää (rattia). Ainoa asia, josta voidaan kiistellä, on tuon piikin pituus.

      • Anonyymi

        Näin se on. Ruosteinen naula turvatyynyn tilalla parantaisi varmasti menohaluja monella.


      • Anonyymi

        Lisää apua antaisi suora, jäykkä ohjausakseli, joka takaisi, että törmäystilanteessa piikki tosiaan tulisi taaksepäin ja syvälle. Tällaisia olivat autot 50-luvulla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      sieltähän on saatu erittäin hyviä tutkimuksia,Katainenkin "Himasen tulevaisuus tutkimuksen",lieneekö sama tekijä tässäkin?,ilmeisen ajokortiton tutkija?

    • Anonyymi

      Eilen ajoin Pohjoista Rautatienkatua Kantatielle päin ihan laillist nopeutta.Näin takaa tuli harmaa farmari tosikovaa.Kun vasemmalta tuli auto jouduin pysähtymään oikealla kääntymisestä.Toinen auto ajoi vasemmalle kääntymiseen ryhmittyen ja vilkku oikealle mun rinnalle.No lähdin rivakasti kuin täällä neuvotte pappojen tarviivan ajaa.Se jäi mun taakke.Edessä on just kameratolppa ja en hirveesti kiihdyttänyt,sillä vinksahti päässä,seuraavassa risteyksessa hän ohitti vasemmalle kääntyvien kaistaa risteysaluella todella kovaa.Tyttöystäväns äli rinnalla.

      • Anonyymi

        Sun taakke? Mikä se on tai mitä se tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun taakke? Mikä se on tai mitä se tarkoittaa?

        Ookko maahanmuuttaja vai xxxxxx kun et ymmärrä suomea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ookko maahanmuuttaja vai xxxxxx kun et ymmärrä suomea

        Taakke - sana ei kyllä tarkoita mitään virallisella suomenkielellä. Minä ymmärrän suomen kieltä hyvin, mutta sinulla näyttää sen oikeinkirjoittaminenkin tuottavan vaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun taakke? Mikä se on tai mitä se tarkoittaa?

        Joidenkin rehupunttien mielestä taakke tarkoittaa samaa kun taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taakke - sana ei kyllä tarkoita mitään virallisella suomenkielellä. Minä ymmärrän suomen kieltä hyvin, mutta sinulla näyttää sen oikeinkirjoittaminenkin tuottavan vaikeuksia.

        Tot noinaa,Päevöö.uattelin ite et suottaa tarkoejttuaa tuakke,myähemmin huasteli ettätoinen lähtilöi ohittuan ,enemmistö lähtelöö takka ohittua,Mite ite selevisit aejokottin kirjalliseta kokkeesta,kun tulloo noppeeseenkysymmykset ja jos käesitys kykky noi hittaalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tot noinaa,Päevöö.uattelin ite et suottaa tarkoejttuaa tuakke,myähemmin huasteli ettätoinen lähtilöi ohittuan ,enemmistö lähtelöö takka ohittua,Mite ite selevisit aejokottin kirjalliseta kokkeesta,kun tulloo noppeeseenkysymmykset ja jos käesitys kykky noi hittaalla?

        Ootko savolainen ?


    • Anonyymi

      Saakohan Suomessa tollaiset tutkijat ja eräät Poliisitkin jotka ei ole saaneet LP koulutusta jatkaa viroissaan,kun sanoo "TLL tilannenopeuden mukaan ajavat vaarantvat liikennettä"?

    • Anonyymi

      Kuulostaa Benny Hill juniorin tutkimukselta,tai sen jolta Kaatainen tilasi "Tulevaisuus tutkimuksen"

      • Anonyymi

        Sellainen se juuri on. Tarkistin brittien onnettomuustilastoista brittilehdissä pyörineen uutisen faktat, ja niissä on totuutta aivan yhtä paljon kuin Ilta-Fingerin Homelius-uutisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen se juuri on. Tarkistin brittien onnettomuustilastoista brittilehdissä pyörineen uutisen faktat, ja niissä on totuutta aivan yhtä paljon kuin Ilta-Fingerin Homelius-uutisissa.

        Näin se on nähtävä. Daily Stariin verrattuna jopa Seiska on "tiedelehti".
        Tutkittaessa 85 000 onnettomuutta on kahdessa tapauksessa poliisi kirjannut mahdollisesti myötävaikuttaneeksi tekijäksi (contributory factor), "Driving too slow for conditions or slow veh (eg tractor)", josta ei edes ilmene, mikä hidas ajoneuvo on ollut kyseessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3846
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      178
      2346
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1567
    4. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1037
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      872
    8. Junan kylkeen autolla

      Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      831
    9. Oletko päättänyt

      Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      799
    Aihe