laittomuus

Anonyymi

mitä se tarkoittaa? voisitko vastata jos tiedät mitä se on kiitos.

108

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laittomuus on lain vastaisuutta. Hengellisessä mielessä Jumalan lain ja raamatun opetusten vastustamista. Yhteiskunnassa maallisen lain ja oikeusvaltion väheksymistä.

• Anonyymi

Sivityneiden valtioiden perustuslakien perustana on raamatun Jumalan ja Jeesuksen asettamat Laki.
        Lakien hierarkia:
        Jumalan ja Jeesuksen Laki = korkein Laki
        Suomen Perustuslaki = ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen.
        suomen kirkkolaki = ei saa olla ristiriidassa YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN

• Anonyymi

sä kirjoitit
        Laittomuus on lain vastaisuutta. Hengellisessä mielessä Jumalan lain ja raamatun opetusten vastustamista. Yhteiskunnassa maallisen lain ja oikeusvaltion väheksymistä.

kiitos. siis laittomuus tarkoittaa että irrottaa pois raamatusta eli lain yhteydestä?

ps. ei trollausta, ei solvausta, ei asiatonta kommenttia kiitos

• Anonyymi kirjoitti:

Sivityneiden valtioiden perustuslakien perustana on raamatun Jumalan ja Jeesuksen asettamat Laki.
        Lakien hierarkia:
        Suomen Perustuslaki = ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen.
        suomen kirkkolaki = ei saa olla ristiriidassa YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN

>Lakien hierarkia:

Et ehkä ole huomannut, että meillä luovuttiin tuosta periaatteesta jo 1734 eli lähes 300 vuotta sitten...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sä kirjoitit

kiitos. siis laittomuus tarkoittaa että irrottaa pois raamatusta eli lain yhteydestä?

ps. ei trollausta, ei solvausta, ei asiatonta kommenttia kiitos

"kiitos. siis laittomuus tarkoittaa että irrottaa pois raamatusta eli lain yhteydestä?"

Laittomuus tarkoittaa, että kääntyy tietoisesti pois Jumalasta ja kohtelee väärin lähimmäisiään.

Raamattu kertoo Jumala mihin ihmisen pitää pyrkiä, jos haluaa elää sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa (esim. 10 käskyä ja Jeesuksen antama käsky rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään.)

Kristityn ei sensijaan tarvitse noudattaa Jumalan Israelin kansalle antamaa yksityiskohtaista lakia, joka oli tarkoitettu luvattuun maahan perustettavan yhteiskunnan perustaksi. Kuten Suomen laki on tarkoitettu suomalaisen yhteiskunnan perustaksi.

• Anonyymi

Laittomuus on välinpitämättömyyttä Jumalan antamaa kymmenenkäskyn lakia kohtaan. On laitonta julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

1234567---

• Työnnä se laiton lauantaisapattisi sinne missä ei aurinko paista eikä kuu kumota.

• Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

Työnnä se laiton lauantaisapattisi sinne missä ei aurinko paista eikä kuu kumota.

...ja työntäköön porttoellenin sikiö sen mahdollisimman syvälle sinne....

• Anonyymi

Eikö siinä 10 käskyn laissa sitten ole muuta huomionarvoista, kuin lepopäiväkäsky?

Kun lepopäiväkäsky alkaa sanalla muista, sitä ei kuitenkaan ole irroitettu lauseesta ikäänkuin erilliseksi sanaksi, jonka jälkeen varsinainen käsky sanotaan.

Aika pöljän kuuloinenhan tuosta käskystä tulisi, jos ensimmäinen sana irroitettaisiin pisteen taakse tähän tyyliin: Muista. Pyhittää lepopäiväsi.

Siis lepopäivää koskeva käsky luetaan Kirjoitusten mukaan näin: Muista pyhittää lepopäiväsi.
        Eikä suinkaan adventistien tavoin, muista sanaa korostaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö siinä 10 käskyn laissa sitten ole muuta huomionarvoista, kuin lepopäiväkäsky?

Kun lepopäiväkäsky alkaa sanalla muista, sitä ei kuitenkaan ole irroitettu lauseesta ikäänkuin erilliseksi sanaksi, jonka jälkeen varsinainen käsky sanotaan.

Aika pöljän kuuloinenhan tuosta käskystä tulisi, jos ensimmäinen sana irroitettaisiin pisteen taakse tähän tyyliin: Muista. Pyhittää lepopäiväsi.

Siis lepopäivää koskeva käsky luetaan Kirjoitusten mukaan näin: Muista pyhittää lepopäiväsi.
        Eikä suinkaan adventistien tavoin, muista sanaa korostaen.

Muista pyhittää lepopäivä, näin 1948 vuoden Luterilaisessa katekismuksessa (ei siis lepopäiväsi, vaan lepopäivä ).

Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ on Herran sinun Jumalasi sapatti jne.....

Kun kävin aikoinani rippikoulun kymmenenkäskyn laki piti osata selityksineen ulkoa. Kinkereillä tentattiin vielä lisää.

1234567---

• Anonyymi

Maailman kristityimmät maat ovat myöskin maailman suurimpia huumeidentuottajia ja levittäjiä

Olisi kiva tietää miksi huumeet huumekauppa ja tuotanto kulkee kristinuskonnon kanssa käsi kädessä

• Anonyymi

Laittomuus on vääryyttä.

• Anonyymi

"Maailman kristityimmät maat ovat myöskin maailman suurimpia huumeidentuottajia ja levittäjiä"

Höpöpuhetta. Huumeita eivät levitä valtiot tai kristityt, vaan laittomuudessa elävät rikolliset.

Ei se, että on kastettu lapsena kirkon jäseneksi, tee kenestäkään vielä kristittyä. Elävä usko näkyy myös arkielämässä. Jumala ei tunne laittomuudessa elävää huume- tai ihmiskauppaa käyvää mafiosoa, vaikka hänet olisi kastettu ja konfirmoitu. Ellei hän tee parannusta ja täyskäännöstä.

Jeesus varoitti "kulttuuriuskovaisisia": Ei jokainen joka sanoo minulle Herra Herra tule pääsemään taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee vain se, joka tekee Taivaallisen Isäni tahdon (=elää Jumalan käskyjen mukaisesti.)

• Anonyymi

1.Joh.3:4

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

• Anonyymi

Judaisti, paskanjauhajan mylly alkoi taas pyöriä.

• Anonyymi

Synti on valtakunnan lain rikkomista eli me kuljemme suomen lain mukaan suomalaisen synti voi olla siis vaikkapa väärin parkkeeraus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti, paskanjauhajan mylly alkoi taas pyöriä.

Tuossa lukee, että synti on laittomuus. Siinä ei lue, että laittomuus on synti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa lukee, että synti on laittomuus. Siinä ei lue, että laittomuus on synti.

Olipa kiero eksytys sinulta. Laittomuus on aina syntiä.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa kiero eksytys sinulta. Laittomuus on aina syntiä.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan

Laittomuus ei ole synti, mutta synti on laittomuus.
        Jos ei ole lakia, miten se voisi olla synti?

• Anonyymi

Sana laittomuus esiintyy usein Uudessa testamentissa.

Se tulee kreikankielisestä sanasta ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Joskun sana käännetään vääryys, mutta laittomuus on parempi sana, koska ANOMIA tarkoittaa lain rikkomista. Sana tulee kahdesta kreikkalaisen sanan yhdistelmästä NOMOS = laki, A= olla jotain vastaan.

Uusi testamentti määrittelee synniksi Mooseksen lain rikkomisen. Jeesus Kristus on nille armollinen, jotka tekeävät parannuksen ja lopettavat Mooseksen lain rikkomisen. Jos joku ei halua edes noudattaa Mooseksen laikia, niin Jeesus ei sellaista uskovaa pelasta, vaikka hän olisi ylistänyt Jeesusta ja tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä.

Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Montako synnintekijää olet tappanut tänä vuonna?

• Lapuan Laki Paras Laki.

• Anonyymi

Pasitoivonen2 ja mustihintikka, ei asiatonta kommenttia eikä riidanalaista kommenttia, ei solvausta, ei trlollausta kiitos

• Anonyymi

entä laittomuuden tekijät?

Matt. 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.

• Anonyymi

Jeesus armahtaa ne, jotka ovat tehneet parannuksen Mooseksen lain rikkomisesta, mutta ei armahda niitä, jotka eivät edes halua noudattaa lakia. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.

Esim. luterilaiset ja helluntailaiset noudattavat sellaista kirkollista perinnäissääntöä, ettei lakia tarvitse noudattaa, joten yksikään heistä ei saa Jeesukselta armoa, vaikka olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Kristityistä pelastuu vain hyvin pieni osa.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus armahtaa ne, jotka ovat tehneet parannuksen Mooseksen lain rikkomisesta, mutta ei armahda niitä, jotka eivät edes halua noudattaa lakia. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.

Esim. luterilaiset ja helluntailaiset noudattavat sellaista kirkollista perinnäissääntöä, ettei lakia tarvitse noudattaa, joten yksikään heistä ei saa Jeesukselta armoa, vaikka olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Kristityistä pelastuu vain hyvin pieni osa.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Laittomuus on lain rikkominen Herra Jumalan lakia vastaan. Koska rikkoo Häntä vastaan, joka Korkein on, niin se on synnin teko
        Maallisen lain rikkominen on joissain tapauksissa synnin tekemistä
        Suomen laissa saatetaan säätää vaikka mitä oikeaa vastaan.
        Kuten sairaalassako ei saisi rukoilla, lukea Herran tahtoa, tai antaa jonnekin keskellä yötä Raamattua. On oikein viedä Raamattu kohta kuolevalle Pyhän Hengen johdattamana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittomuus on lain rikkominen Herra Jumalan lakia vastaan. Koska rikkoo Häntä vastaan, joka Korkein on, niin se on synnin teko
        Kuten sairaalassako ei saisi rukoilla, lukea Herran tahtoa, tai antaa jonnekin keskellä yötä Raamattua. On oikein viedä Raamattu kohta kuolevalle Pyhän Hengen johdattamana

Judaistien oppi ei ole sama kuin Herran Jeesuksen. Valhejuutalaisten evankeliumi, jota he julistavat ja toistavat: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät".
        Jeesuksesta on kirjoitettu: kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät. Jeesuksen sanoma on armon sanoma, sen sijaan judaistien sanat ovat syytäjän tuomion sanoja.
        Raamattu varoittaa: "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi".
        Valhejuutalaisten oppi on toisenlainen evankeliumi eikä heidän julistamansa evankeliumi ole laisinkaan evankeliumi eikä Kristuksen sanoma, vaan valhejuutalaiset palvelevat kommenteillaan veljiemme syyttäjää, sielunvihollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaistien oppi ei ole sama kuin Herran Jeesuksen. Valhejuutalaisten evankeliumi, jota he julistavat ja toistavat: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät".
        Jeesuksesta on kirjoitettu: kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät. Jeesuksen sanoma on armon sanoma, sen sijaan judaistien sanat ovat syytäjän tuomion sanoja.
        Raamattu varoittaa: "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi".
        Valhejuutalaisten oppi on toisenlainen evankeliumi eikä heidän julistamansa evankeliumi ole laisinkaan evankeliumi eikä Kristuksen sanoma, vaan valhejuutalaiset palvelevat kommenteillaan veljiemme syyttäjää, sielunvihollista.

Se tulee kreikankielisestä sanasta ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Joskun sana käännetään vääryys, mutta laittomuus on parempi sana, koska ANOMIA tarkoittaa lain rikkomista. Sana tulee kahden kreikkalaisen sanan yhdistelmästä NOMOS = laki, A= olla jotain vastaan.

Uusi testamentti määrittelee synniksi Mooseksen lain rikkomisen. Jeesus Kristus on nille armollinen, jotka tekeävät parannuksen ja lopettavat Mooseksen lain rikkomisen. Jos joku ei halua edes noudattaa Mooseksen laikia, niin Jeesus ei sellaista uskovaa pelasta, vaikka hän olisi ylistänyt Jeesusta ja tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä.

Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tulee kreikankielisestä sanasta ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Joskun sana käännetään vääryys, mutta laittomuus on parempi sana, koska ANOMIA tarkoittaa lain rikkomista. Sana tulee kahden kreikkalaisen sanan yhdistelmästä NOMOS = laki, A= olla jotain vastaan.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        ( Room. 10:4 )

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        ( Gal. 3:10 )

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu".
        ( Gal. 3:13 )

...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        ( Kol. 2:14 )

Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?"
        ( Gal. 5:4-7 ).

Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        ( Gal. 2:19-20 ).

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu".

...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

s-seutulainen

>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        ( Room. 10:4 )<<<

Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

"Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

Uusi liitto ei lopettanut lakia vaan se sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)

Uuden liiton aikana lain rikkominen on edelleen syntiä, joten laki ei ole mihinkään loppunut eikä päättynyt.

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista...

Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään" (1 Joh 3:4, 7-10)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        ( Room. 10:4 )<<<

Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

"Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

Uusi liitto ei lopettanut lakia vaan se sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)

Uuden liiton aikana lain rikkominen on edelleen syntiä, joten laki ei ole mihinkään loppunut eikä päättynyt.

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista...

Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään" (1 Joh 3:4, 7-10)

Kuinka siis voi erottaa lain ja evankeliumin toisistaan?

Lain ydin on siinä, millaisia meidän tulee olla kelvataksemme Jumalalle.
        Evankeliumi on ilosanoma siitä, että Jumala on armollinen syntistä ihmistä kohtaan ja että syntiselle kuuluvaa rangaistusta ei enää ole niiden kohdalla, jotka uskossa ottavat tämän sanoman vastaan.

Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen. Laissa on aina jonkinlainen uhka, mutta evankeliumissa tätä uhkaa ei ole, sen huomaa evankeliumin “äänensävystä”.
        Evankeliumin monet käskyt ja ohjeet, ovat omaksi ja lähimmäistemme parhaaksi ja siksi, että eläisimme evankeliumin arvon mukaisesti (Fil. 1:27), emmekä olisi loukkaukseksi kenellekään.

( Otelainaus Paavo Lievonen Suojatien vaeltaja )

Kuollut usko kiinnittää katseen ihmisiin ja saavutuksiin. Elävä usko suuntaa katseen Kristukseen, pois itsestä.
        Kuollut usko “pitää kirjaa” teoistaan, elävällä uskolla ei tällaista tarvetta ole. Elävän uskon teot ovat luonnollista elämän ilmentymistä, eikä niistä tehdä numeroa.
        Kuollut uskokin muuttaa ihmisen. Tällaisella ihmisellä on vaatimuksia sekä itselle että muille. Tällaisen ihmisen lähellä ei ole hyvä olla.

Kuollut usko muistuttaa monin tavoin elävää uskoa. Voidaankin sanoa kuvaannollisesti, että se kantaa mielellään kylttiä, jossa lukee: ELÄVÄ USKO.
        Se tahtoo näyttää kaikille, että se on elävää. Kuolleen uskon voima on laki – ei armo. Kuollut usko ei elä armosta, jota se tarvitsee vain “uskoontuloon” asti, ja sen jälkeen vain siihen, mistä se ei itse selviä.

Kuolleesta ja Jumalalle kelpaamattomasta uskosta löytyy esimerkkejä Raamatun lehdiltä. Kertomus fariseuksesta ja publikaanista temppelissä on yksi:

9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk.18 )

( Otelainaus Paavo Lievosen kirjasta Muuttaako usko ihmisen )

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka siis voi erottaa lain ja evankeliumin toisistaan?

Lain ydin on siinä, millaisia meidän tulee olla kelvataksemme Jumalalle.
        Evankeliumi on ilosanoma siitä, että Jumala on armollinen syntistä ihmistä kohtaan ja että syntiselle kuuluvaa rangaistusta ei enää ole niiden kohdalla, jotka uskossa ottavat tämän sanoman vastaan.

Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen. Laissa on aina jonkinlainen uhka, mutta evankeliumissa tätä uhkaa ei ole, sen huomaa evankeliumin “äänensävystä”.
        Evankeliumin monet käskyt ja ohjeet, ovat omaksi ja lähimmäistemme parhaaksi ja siksi, että eläisimme evankeliumin arvon mukaisesti (Fil. 1:27), emmekä olisi loukkaukseksi kenellekään.

( Otelainaus Paavo Lievonen Suojatien vaeltaja )

Kuollut usko kiinnittää katseen ihmisiin ja saavutuksiin. Elävä usko suuntaa katseen Kristukseen, pois itsestä.
        Kuollut usko “pitää kirjaa” teoistaan, elävällä uskolla ei tällaista tarvetta ole. Elävän uskon teot ovat luonnollista elämän ilmentymistä, eikä niistä tehdä numeroa.
        Kuollut uskokin muuttaa ihmisen. Tällaisella ihmisellä on vaatimuksia sekä itselle että muille. Tällaisen ihmisen lähellä ei ole hyvä olla.

Kuollut usko muistuttaa monin tavoin elävää uskoa. Voidaankin sanoa kuvaannollisesti, että se kantaa mielellään kylttiä, jossa lukee: ELÄVÄ USKO.
        Se tahtoo näyttää kaikille, että se on elävää. Kuolleen uskon voima on laki – ei armo. Kuollut usko ei elä armosta, jota se tarvitsee vain “uskoontuloon” asti, ja sen jälkeen vain siihen, mistä se ei itse selviä.

Kuolleesta ja Jumalalle kelpaamattomasta uskosta löytyy esimerkkejä Raamatun lehdiltä. Kertomus fariseuksesta ja publikaanista temppelissä on yksi:

9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk.18 )

( Otelainaus Paavo Lievosen kirjasta Muuttaako usko ihmisen )

s-seutulainen

>>Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.<<

Raamatussa ei ole sanottu missään, että Jeesus olisi täyttänyt jonkun toisen puolesta hänen velvollisuutensa noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti laissa olevat Messias profetiat.

Jeesuksen käsky seurakunnalle on selvä: täyttäkää laki.

Paavali kirjoitti, että ne pelastuvat, jotka täyttävät lain, mutta lain rikkojat tuomitaan.

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

4 Moos 15:40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.<<

Raamatussa ei ole sanottu missään, että Jeesus olisi täyttänyt jonkun toisen puolesta hänen velvollisuutensa noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia ja täytti laissa olevat Messias profetiat.

Paavali kirjoitti, että ne pelastuvat, jotka täyttävät lain, mutta lain rikkojat tuomitaan.

3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

4 Moos 15:40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

>>4 Moos 15:40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä.<<

Siispä huomaa:
        "Kun te näin muistatte kaikki - KAIKKI - minun käskyni ja TÄYTÄTTE ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä."
        Siis:
        TÄYTÄTTE KAIKKI MINUN KÄSKYNI!!
        ( Hivenen vertaa yhden yhtäkään käskyä rikkomatta! )

Niinpä Paavali kirjoittaakin:

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa - KAIKESSA , mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>4 Moos 15:40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä.<<

Siispä huomaa:
        "Kun te näin muistatte kaikki - KAIKKI - minun käskyni ja TÄYTÄTTE ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä."
        Siis:
        TÄYTÄTTE KAIKKI MINUN KÄSKYNI!!
        ( Hivenen vertaa yhden yhtäkään käskyä rikkomatta! )

Niinpä Paavali kirjoittaakin:

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa - KAIKESSA , mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."

s-seutulainen

Paavali sanojen mukaan lain täyttäjät pelastuvat ja lain rikkojat tuomitaan. Lain täyttimiseen tietenkin kuuluu myös käsky uskoa Messiasta. Lain pystyy täyttämään, kun tunnusta rikkoneensa Mooseksen lakia vastaan ja tekee parannuksen, niin Jeesus Kristus antaa anteeksi. Mutta sellaiset eivät saa anteeksi, jotka eivät edes halua noudattaa lakia, kuten on sinun laitasi Saviseutulainen.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Jos ei ole lakia, niin ei ole rikkomustakaan, joka tulisi sovittaa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Jos ei ole lakia, niin ei ole rikkomustakaan, joka tulisi sovittaa.

1234567---

>>>Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Jos ei ole lakia, niin ei ole rikkomustakaan, joka tulisi sovittaa.<<<

Paavali ei rajoittanut lain koskevan vain kymmentä käskyä. Uuden liiton puolella laista on voimassa koko Vanha testamentti. Siis mitään ei ole lopetettu tai kumottu pois Mooseksen laista ja prfeettojen kirjoista, kaikki on edelleen voimassa.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

• Anonyymi kirjoitti:

>Kuten sairaalassako ei saisi rukoilla, lukea Herran tahtoa, tai antaa jonnekin keskellä yötä Raamattua.

Helsinkiin valmistui hiljattain uusi sairaala, jossa saat tehdä kaikkea tuota, kunhan vain pysyt visusti huoneessasi. Kaikki huoneet ovat nimittäin yhden hengen tiloja.

Muiden lasarettien useamman hengen huoneissa et tietenkään saa häiritä muita. Et sinäkään tykkää, jos vieruspedin saatananpalvoja alkaa manata Herraansa esiin keskellä yötä, ja vielä vähemmän olet mielissäsi jos hän peräti onnistuu siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali sanojen mukaan lain täyttäjät pelastuvat ja lain rikkojat tuomitaan. Lain täyttimiseen tietenkin kuuluu myös käsky uskoa Messiasta. Lain pystyy täyttämään, kun tunnusta rikkoneensa Mooseksen lakia vastaan ja tekee parannuksen, niin Jeesus Kristus antaa anteeksi. Mutta sellaiset eivät saa anteeksi, jotka eivät edes halua noudattaa lakia, kuten on sinun laitasi Saviseutulainen.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ----
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

Jos laista ja armosta on epäselvyyttä, niin kannattaa lukea galatalaiskirje huolella. Sieltä löytyy lähes kaikki mitä asiasta tarvitsee tietää. Se on kirjoitettu juuri tekoja korostavien juutalaisten vuoksi, jotka yrittivät johtaa pakanakristittyjä harhaan.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Kuten sairaalassako ei saisi rukoilla, lukea Herran tahtoa, tai antaa jonnekin keskellä yötä Raamattua.

Helsinkiin valmistui hiljattain uusi sairaala, jossa saat tehdä kaikkea tuota, kunhan vain pysyt visusti huoneessasi. Kaikki huoneet ovat nimittäin yhden hengen tiloja.

Muiden lasarettien useamman hengen huoneissa et tietenkään saa häiritä muita. Et sinäkään tykkää, jos vieruspedin saatananpalvoja alkaa manata Herraansa esiin keskellä yötä, ja vielä vähemmän olet mielissäsi jos hän peräti onnistuu siinä.

Repe on oikeassa. Usko ei ole vain minun oikeuksiani. Lähimmäisen rakkauteen kuuluu myös niiden huomioiminen, jotka eivät ajattele samalla tavoin.

• Anonyymi

Jeesus täytti jo lain, meidän ei tarvitse, koska se on jo täytetty.

• Anonyymi

Sinulla ei näyttänyt tämä asia menevän perille, joten uusintana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei näyttänyt tämä asia menevän perille, joten uusintana.

Lopeta jo copy-paste, ja selitä judaisti, miten eroat kiusaajasta ja sielunvihollisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta jo copy-paste, ja selitä judaisti, miten eroat kiusaajasta ja sielunvihollisesta?

Parempi kun pysyy poissa laittomuuksista, ne ovat syntejä. Yksin uskominen on yksi tapa elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma juttu, kun joku lukee jakeita Uudesta testamentista, niin eräät helluntailaiset suorastaa raivostuvat ja alkavat heittämään lokaa päälle. Mistähän tämä kertoo???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma juttu, kun joku lukee jakeita Uudesta testamentista, niin eräät helluntailaiset suorastaa raivostuvat ja alkavat heittämään lokaa päälle. Mistähän tämä kertoo???

Mutta judaistit leikkelevät jakeita kuin perkele. Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        Nämä jakeet löytyvät Psalmeista, mutta tämä ei ole Jumalan puhetta, vaan sielunvihollisen. Samoin judaisti silppuaa Raamattua, eikä heidänkään juttunsa, Raamatun silppunsa, ole Jumalan Sanaa. Miten judaisti eroaa perkeleestä? Selitäpä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta judaistit leikkelevät jakeita kuin perkele. Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        Nämä jakeet löytyvät Psalmeista, mutta tämä ei ole Jumalan puhetta, vaan sielunvihollisen. Samoin judaisti silppuaa Raamattua, eikä heidänkään juttunsa, Raamatun silppunsa, ole Jumalan Sanaa. Miten judaisti eroaa perkeleestä? Selitäpä!

Judaisti eroaa perkeleestä olemalla kuuliainen JumalanSanalle, ei elämään ja seuraamalla Kristusta. Hän on Luoja - ja alussa oli kaikki sangen hyvää.
        Sitten tuli Jumalanohje - elämälle.
        Syö tästä ja tuosta, sekä noista puista, ----mutta--- Hyvän ja pahantiedonpuusta älä syö.
        Siitä alkoi kuulaisuudelle neuvo. Olemalla kuuliainen Jumalantahdolle, adam saisi elää, mutta jos kuuntelee toisen sanomaa, eli käärmeen neuvoa, sekä ohjetta, niin----
        Ettei nyt ota elämänpuusta- syö ja näin elä """"millaisena"""? syntisenä iankaikkisesti.

Siis vanhalle aadamille tuli läksynoppimisen aikakausi. Se päättyy kuolemaan. Elämä on rajallinen

Nyt käärme ottaa sanasta - ja ohjeistaa monin "hyväntiedonpuun" hedelmin ihmistä, tätä vanhaa aadamia. Hyppää- kyllä kädet kannattelee, kivetkin muuttuu leiviksi jne.
        Eli kiusataan Jumalaa- Vaikka Sana on ohjeena, sekä neuvona, eli Elämänpuuna Kristuksessa, jossa kaikki luotiin hyväksi.

Niinpä niin. Kaikenkarvaista pappeutta on hyppäyttämässä kirkkojen harjoilta, ja laittomuuden hengessä syöttämässä kiviä, - leipinä, että kuunneltaisiin käärmeen hyväntiedonhedelmää, ja näin kylmenee laittomuudessa useimpien rakkaus.
        On uskonnollisuus ja se valtajakkara. Synnin palkka on kuolema.
        Mikä on raamatullisesti -synti--? So, laittomuus, Jumalan ohjeen sekä neuvon rikkominen.

Se tapahtui Edenissä, oli neuvojen ja ohjeitten vastainen elämä. Adam menetti iankaikkisen elämän. Vain sijaisuhrin nahka, se peitti alastomuuden. Kirkkaus oli poistunut.

so. vertauskuvallinen alkanut oppi sijaisesta- uhrista - joka kuolee- ja varjolakina se kulki seremoniallisesti opettaen Jumalan kutsuman kansan huulilla ja pappisteoissa - Golgatalle asti- jossa kertakaikkinen uhri poisti eläinuhrien- jotka eivät voineet poistaa syntiä.
        So. vuosittainen seremonia Ylipappien polvissa Jumalankansalla. Pakanat palvovat epäjumalia, siksi he olivat nimetty pakanoiksi.

Synti vaati - lain rikkominen vaati uhrin. Sovitukseksi. Nyt on uhrin veri kaikkein pyhimmässä, taivaissa. ----synti laittomuus,---
        Jumalantahto edelleen on voimassa.
        So vanhurskas ja PYHÄ - eli tuonpuoleinen, Valtakunta, johon ollaan menossa.
        Herran omat, joiden sydän on Sana ympärileikannut niin Jumalanlaki, joka ei voi syntiä poistaa, se laki osoittaa vanhurskauden ja pyhyyden. Mutta uhri- se on puhdistanut ennen tehdyt synnit - armoistuin - se osoittaa pappeuden, mannan- eli JumalanSana ruokkii ja Valtakunnan lain eli Jumalantahdon. Siitä tulee Valtakunta ja opetuslapseus- so, nämä, jotka astuvat uskossa sydän vihmottuna huonosta omastanunnosta, elävään toivoon, niin ottaa Jumalan voimasta, valkeudekseen Sanan- ettei eksy ja kilvoittelee hyvän uskon kilvoitusta Jumalantyönä sydämestä. Opetuslapseudessa ei kiellä Jumalanlakia- koska Valtakunnassa on laki olemassa, Jumalan tahto- jonka mukaan myös tuomitaan.
        Herran huoneesta lähtee tuomio, niin uskossa sydän ympärileikattuna uskovat Sanaan ja viihtyvät Elämänpuulla, eikä halaja lainrikkojiksi, koska se kylmentää rakkauden Herraan.
        Rakkaus sitoo Jumalan tahtoon ja Jumalanrakkaus antaa Voiman, so. Pyhän Hengen.
        Herralla on vain yksi kansa- nimi elämänkirjassa ja armosta he ovat kuuliaisia elämäntiellä.

Pelastus on Jumalantyötä kokonaan, eikä oma liha. Ja koska on Jumalantyö, niin Hän voi meissä toteuttaa tahtomisen ja elämisen.

Siksi, joka kieltäytyy JumalanVoimasta, niin todettakoon liha ei taivu Jumalan tahtoon.
        Siinä se toteuttaa synnin himoa. Ja sen tähden nähdään, että jopa Jumalan nimi tulee pilkatuksi. Siksi meissä on niin paljon vajaamittaisuutta, kun laittomuuden henkeä yritetään ylläpitää opetuksinkin tässä ajassa. Syy on kuolematon liha, ja muotouskonnollisuuden hankkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti eroaa perkeleestä olemalla kuuliainen JumalanSanalle, ei elämään ja seuraamalla Kristusta. Hän on Luoja - ja alussa oli kaikki sangen hyvää.
        Syö tästä ja tuosta, sekä noista puista, ----mutta--- Hyvän ja pahantiedonpuusta älä syö.
        Siitä alkoi kuulaisuudelle neuvo. Olemalla kuuliainen Jumalantahdolle, adam saisi elää, mutta jos kuuntelee toisen sanomaa, eli käärmeen neuvoa, sekä ohjetta, niin----
        Ettei nyt ota elämänpuusta- syö ja näin elä """"millaisena"""? syntisenä iankaikkisesti.

Siis vanhalle aadamille tuli läksynoppimisen aikakausi. Se päättyy kuolemaan. Elämä on rajallinen

Nyt käärme ottaa sanasta - ja ohjeistaa monin "hyväntiedonpuun" hedelmin ihmistä, tätä vanhaa aadamia. Hyppää- kyllä kädet kannattelee, kivetkin muuttuu leiviksi jne.
        Eli kiusataan Jumalaa- Vaikka Sana on ohjeena, sekä neuvona, eli Elämänpuuna Kristuksessa, jossa kaikki luotiin hyväksi.

Niinpä niin. Kaikenkarvaista pappeutta on hyppäyttämässä kirkkojen harjoilta, ja laittomuuden hengessä syöttämässä kiviä, - leipinä, että kuunneltaisiin käärmeen hyväntiedonhedelmää, ja näin kylmenee laittomuudessa useimpien rakkaus.
        On uskonnollisuus ja se valtajakkara. Synnin palkka on kuolema.
        Mikä on raamatullisesti -synti--? So, laittomuus, Jumalan ohjeen sekä neuvon rikkominen.

Se tapahtui Edenissä, oli neuvojen ja ohjeitten vastainen elämä. Adam menetti iankaikkisen elämän. Vain sijaisuhrin nahka, se peitti alastomuuden. Kirkkaus oli poistunut.

so. vertauskuvallinen alkanut oppi sijaisesta- uhrista - joka kuolee- ja varjolakina se kulki seremoniallisesti opettaen Jumalan kutsuman kansan huulilla ja pappisteoissa - Golgatalle asti- jossa kertakaikkinen uhri poisti eläinuhrien- jotka eivät voineet poistaa syntiä.
        So. vuosittainen seremonia Ylipappien polvissa Jumalankansalla. Pakanat palvovat epäjumalia, siksi he olivat nimetty pakanoiksi.

Synti vaati - lain rikkominen vaati uhrin. Sovitukseksi. Nyt on uhrin veri kaikkein pyhimmässä, taivaissa. ----synti laittomuus,---
        Jumalantahto edelleen on voimassa.
        So vanhurskas ja PYHÄ - eli tuonpuoleinen, Valtakunta, johon ollaan menossa.
        Herran omat, joiden sydän on Sana ympärileikannut niin Jumalanlaki, joka ei voi syntiä poistaa, se laki osoittaa vanhurskauden ja pyhyyden. Mutta uhri- se on puhdistanut ennen tehdyt synnit - armoistuin - se osoittaa pappeuden, mannan- eli JumalanSana ruokkii ja Valtakunnan lain eli Jumalantahdon. Siitä tulee Valtakunta ja opetuslapseus- so, nämä, jotka astuvat uskossa sydän vihmottuna huonosta omastanunnosta, elävään toivoon, niin ottaa Jumalan voimasta, valkeudekseen Sanan- ettei eksy ja kilvoittelee hyvän uskon kilvoitusta Jumalantyönä sydämestä. Opetuslapseudessa ei kiellä Jumalanlakia- koska Valtakunnassa on laki olemassa, Jumalan tahto- jonka mukaan myös tuomitaan.
        Herran huoneesta lähtee tuomio, niin uskossa sydän ympärileikattuna uskovat Sanaan ja viihtyvät Elämänpuulla, eikä halaja lainrikkojiksi, koska se kylmentää rakkauden Herraan.
        Rakkaus sitoo Jumalan tahtoon ja Jumalanrakkaus antaa Voiman, so. Pyhän Hengen.
        Herralla on vain yksi kansa- nimi elämänkirjassa ja armosta he ovat kuuliaisia elämäntiellä.

Pelastus on Jumalantyötä kokonaan, eikä oma liha. Ja koska on Jumalantyö, niin Hän voi meissä toteuttaa tahtomisen ja elämisen.

Siksi, joka kieltäytyy JumalanVoimasta, niin todettakoon liha ei taivu Jumalan tahtoon.
        Siinä se toteuttaa synnin himoa. Ja sen tähden nähdään, että jopa Jumalan nimi tulee pilkatuksi. Siksi meissä on niin paljon vajaamittaisuutta, kun laittomuuden henkeä yritetään ylläpitää opetuksinkin tässä ajassa. Syy on kuolematon liha, ja muotouskonnollisuuden hankkeet.

Judaisti eroaa perkeleestä olemalla kuuliainen JumalanSanalle, ei elämään
        =
        Judaisti eroaa perkeleestä olemalla kuuliainen JumalanSanalle, [eli] elämään ja seuraamalla Kristusta. Hän on Luoja - ja alussa oli kaikki sangen hyvää.

tuo L- kirjain putosi pois.
        Suomennetaan, että elämällä - judaisti- muotouskonnollinen jne eroaa perkeleestä helposti.
        kun elää Jumalantahton mukaan, niin perkele ajansaatossa toivottomana poistuu, koska ei hän Kristuksen työlle voi mitään. Tehdään näin pieni lisäyskin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti eroaa perkeleestä olemalla kuuliainen JumalanSanalle, ei elämään
        =
        Judaisti eroaa perkeleestä olemalla kuuliainen JumalanSanalle, [eli] elämään ja seuraamalla Kristusta. Hän on Luoja - ja alussa oli kaikki sangen hyvää.

tuo L- kirjain putosi pois.
        Suomennetaan, että elämällä - judaisti- muotouskonnollinen jne eroaa perkeleestä helposti.
        kun elää Jumalantahton mukaan, niin perkele ajansaatossa toivottomana poistuu, koska ei hän Kristuksen työlle voi mitään. Tehdään näin pieni lisäyskin.

Judaistit eivät ole kuuliaisia evankeliumille, vaan he polkeavat maahan Sanan armosta ja sovituksesta. Judaistit odottavat temppeliä, jotta voisivat pilkata Jumalan Pojan uhria ja pitää epäpyhänä sovintoveren ja ottaa käyttöön eläinuhrit heidän syntiensä peittämiseksi.

Judaistit eivät ole uskossa Jeesukseen, eikä evankeliumi kuulu heidän oppiinsa: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Valhejuutalaiset samoma perustuu valheeseen ja he lisäävät Jumalan ilmoitukseen omaa oppiaan.
        Valhejuutalaisten mukaan Jeesus on valehtelija he puhuvat totuutta: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Judaistit lisäävät tähänkin Sanan paikkaan 'uskoo ja noudattaa lakia'.
        Valhejuutalaiset ovat valhteljoita ja ja Sanna vääristelijöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaistit eivät ole kuuliaisia evankeliumille, vaan he polkeavat maahan Sanan armosta ja sovituksesta. Judaistit odottavat temppeliä, jotta voisivat pilkata Jumalan Pojan uhria ja pitää epäpyhänä sovintoveren ja ottaa käyttöön eläinuhrit heidän syntiensä peittämiseksi.

Judaistit eivät ole uskossa Jeesukseen, eikä evankeliumi kuulu heidän oppiinsa: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Valhejuutalaiset samoma perustuu valheeseen ja he lisäävät Jumalan ilmoitukseen omaa oppiaan.
        Valhejuutalaisten mukaan Jeesus on valehtelija he puhuvat totuutta: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Judaistit lisäävät tähänkin Sanan paikkaan 'uskoo ja noudattaa lakia'.
        Valhejuutalaiset ovat valhteljoita ja ja Sanna vääristelijöitä.

Kannattaa jättää sellainen mittaaminen, missä vain itse olet punnusmiehenä.
        Katsos, kun Kristus on sijainen ja sovittaja, niin eihän siitä lähdetä laittomuudentielle, koska jo Herra antaa Voimansa ja Valkeutensa matkantekoon.
        Sinäkö tulet sitten Jumalantyötä mittaamaan ja perinnekrisillisyyden puntareilla meinaat, että väärin pelastettu- ei uskossa.

Kehottaako Jeesus sinua menemään ja edelleen tekemään syntiä, vai sanoisiko Hän, että mene, mutta älä enää syntiä tee?
        Hoksaatko, että synti oli se Jumalan tahdon rikkominen ja se juuri rikkoo sinun oman elämäsi. Ei Kristuksessa vaellus ole sitä, että ei olisi Hänenristinsä ja sinun ,tai minun risti myös. Eli meillä pitää LIHA kuolla, mutta Hän kuoli meidän syntien, eli laittomuuden elämän tähden.

Sulla taitaa jotain Jumalantahdon ja armonkohdalla olla epäselvyyttä.
        Muista- pelastus on Jumalantyö- älä sitten ala Jumalantyötä sanomaan saastaiseksi.
        Eiköhän yhdessä ja armontakia pidetä huolta, että Jumalan Henki Voimana kuljettaa meitä, sinua ja minua Elämäntiellä, ja varjelee meidät lihamme pyyteiltä, että ei silmämme houkuttele, eikä kätemme tee vilunkia. Sehän juuri on sitä, että ELETÄÄN Hengessä Jumalan tahdossa ja se onkin Hengen työ.

Mutta, jos vain kirkkokäsikirjat ja uskonnolliset opettajat ovat välimiehenä Jumalan ja ihmisen välissä ja oletetaan, että Jeesus hyväksyy tahalteen tehdyt synnit, niin mettään meni.
        Ylipappikin meni kerran vuodessa pyhimpään, uhrasi omien syntien ja kansan tahattomien syntien takia.
        Mutta, meidän Ylimmäinen Pappi meni kertakaikkisen uhrin kautta taivaassa Pyhimään ja se tarkoittaa sitä, että tahattomat synnit kun anteeksi saatu- niin ei niitä tahalteen enää pidä jatkaa.
        Jeesus sanoi ristillä, Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä jne.

eli tekemisistämmehän on kyse. Eikä lihamme voimalla yritetäkään tietäkulkea, vaan Herran Voimasta. Onko tämä vaikeaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa jättää sellainen mittaaminen, missä vain itse olet punnusmiehenä.
        Katsos, kun Kristus on sijainen ja sovittaja, niin eihän siitä lähdetä laittomuudentielle, koska jo Herra antaa Voimansa ja Valkeutensa matkantekoon.
        Sinäkö tulet sitten Jumalantyötä mittaamaan ja perinnekrisillisyyden puntareilla meinaat, että väärin pelastettu- ei uskossa.

Kehottaako Jeesus sinua menemään ja edelleen tekemään syntiä, vai sanoisiko Hän, että mene, mutta älä enää syntiä tee?
        Hoksaatko, että synti oli se Jumalan tahdon rikkominen ja se juuri rikkoo sinun oman elämäsi. Ei Kristuksessa vaellus ole sitä, että ei olisi Hänenristinsä ja sinun ,tai minun risti myös. Eli meillä pitää LIHA kuolla, mutta Hän kuoli meidän syntien, eli laittomuuden elämän tähden.

Sulla taitaa jotain Jumalantahdon ja armonkohdalla olla epäselvyyttä.
        Muista- pelastus on Jumalantyö- älä sitten ala Jumalantyötä sanomaan saastaiseksi.
        Eiköhän yhdessä ja armontakia pidetä huolta, että Jumalan Henki Voimana kuljettaa meitä, sinua ja minua Elämäntiellä, ja varjelee meidät lihamme pyyteiltä, että ei silmämme houkuttele, eikä kätemme tee vilunkia. Sehän juuri on sitä, että ELETÄÄN Hengessä Jumalan tahdossa ja se onkin Hengen työ.

Mutta, jos vain kirkkokäsikirjat ja uskonnolliset opettajat ovat välimiehenä Jumalan ja ihmisen välissä ja oletetaan, että Jeesus hyväksyy tahalteen tehdyt synnit, niin mettään meni.
        Ylipappikin meni kerran vuodessa pyhimpään, uhrasi omien syntien ja kansan tahattomien syntien takia.
        Mutta, meidän Ylimmäinen Pappi meni kertakaikkisen uhrin kautta taivaassa Pyhimään ja se tarkoittaa sitä, että tahattomat synnit kun anteeksi saatu- niin ei niitä tahalteen enää pidä jatkaa.
        Jeesus sanoi ristillä, Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä jne.

eli tekemisistämmehän on kyse. Eikä lihamme voimalla yritetäkään tietäkulkea, vaan Herran Voimasta. Onko tämä vaikeaa?

Sinä käärme tarkoitat synnin tekmisellä Mookseksen lain rikkomista ja tekeydyt valkeyden palvelijaksi, vaikka tosiasiassa palvelet pimeyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä käärme tarkoitat synnin tekmisellä Mookseksen lain rikkomista ja tekeydyt valkeyden palvelijaksi, vaikka tosiasiassa palvelet pimeyttä.

Uuden testamentin opetus on, että Mooseksen lain rikkominen on aina syntiä.

Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanko sinä Mooseksen laiksi Jumalan lakia mittaat? Sinähän venkula olet. Minulle Jumalan tahto onkin valkeus, eikä suinkaan pimeys.
        On tainnut käärme sulle puhua pehmosia, kun olet noin vakavasti asiasi ottanut.
        Annetaan Pyhälle Hengelle nyt vuoro puhua sydämeesi Jumalan Sanan kautta, että totuus valkeutuisi ja et enää vanhurskasta ja pyhää lakia ala alta lipan panettelemaan.
        Eihän se laki sinua, eikä minua pelasta, mutta se juuri onkin valkeus, että se paljastaa meissä asuvan synnin. Ja kun se laki tekee tehtävän, että me lähdemme etsimään ratkaisua, jonka taas Sana tuo esiin tässä sijaisessa, joka lukee anteeksiannossa sovituksen ja uskomme siihen, juuri tuo VERI saa aikaiseksi anteeksiannon. Siksi Kristus kuolemallaan tuo esiin sen perinnön Häneen ja Hänessä. Me tarvitsemme sijaisen, ettemme laittomuuden tähden kuolisi Jumalan tuomiolla.
        Kun sijaisen edessä olemme armoistuimen äärellä, Hän istuu Valtajakkaralla, jonka sisällä on meille opetusvälineet, miksi me tarvitsemme sitä armoa.
        Jumala on elämänleipä, eli manna-astia. Jumalan on pappeus, eli totuus huultemme sanoiksi, ts. Aaronin sauva- kertoo valinnasta Häneen.
        ja Jumalan lain taulut, jotka julistavat Valtakuntaa. Eli armoistuimen sisältö. Ja se on taivaassa se istuin. Malli oli Ilmestysmajassa.
        Jumala antoi Moosekselle OMALLA SORMELLAAN kirjoitetun lain Siinailla- helluntainaikaan. Kansalleen. Valkeudeksi tielle. Helluntaina- kun vuodatettiin Pyhä Henki, niin Jumala laittaa Uudessaliitossa sydämeen tuon lain. Etkö ole lukenut?
        Se juuri ympärileikkaa sydämen ja rajaa maailman ulkopuolelle.
        Tiedät, kuka on Herra, sinun Jumalasi, ja Hänen nimensä Pyhyys, joka huulillasi armon kautta on lupa lausua. jne. jne
        Ei maailmassa ole tuota Pyhää ja vanhurskasta lakia tiedoksi, muutoin kun Jumalankansan huulilla kirjoitetun Sanan opetuksen ja opin kautta, että tietäisivät tehdä parannuksen.
        Jos ei ole parannusta, on lain alla. Laki syyttää laittomuudesta ja synnin palkka on kuolema.
        Herran omat, joiden sydämessä on armo, heitä ei laki syytäkään, kun ovat puhtaita.
        Ja pitävät Hengen voimasta tiensä puhtaana, koska se on Jumalantyö meissä.
        Ja Henki on annettu jopa voimaksi, ettei ominvoimin kukaan tarvitse kulkea.
        Eli laki on valkeus tielle, ei pimeys, kuten väität. Eikä tietoisuus laista armonkansalaiselle ole lain alla oloa, vaan vapaana, kun ei syntiä ehdointahtoin tehdä.
        Siitähän on kyse. Ei Herrankansa ole tuuliajolla, huuhantelina, että en oikein tiedä mikä se Jumalansuunnitelma ja tahto on. Vaan me tiedämme ja elämme armosta sen Hengen kautta oikeaa elämää. Siksi ei olla pimeydessä.

• Anonyymi

"Jeesus täytti jo lain, meidän ei tarvitse, koska se on jo täytetty."

Lain täyttäminen ja noudattaminen ovatkin eri asioita. Kukaan ihminen ei pysty lakia täyttämään. Se tarkoittaa virheetöntä lain noudattamista. Se että Jeesus täytti lain, ei tarkoita, että minä saan tappaa, varastaa, valehdella tms. Tottakai minä haluan elää Jumalan mielen mukaista elämää, vaikka en siinä aina 100% onnistuisikaan. Pelastusta teoilla ei voi ansaita, se tulee yksin armosta. Teot ovat sen sijaan uskon hedelmää - Jumalan lapsen reaktio Isän rakkauteen.

• Mieltänyt sen tässä ajassa itsekkyydeksi / itsekeskeisyydeksi.
      Sielun vihollinen suorastaan...

• Anonyymi

Raamatussa lukee se, että maallisela lailla on oikeus tuomita sen rikkojia, sillä Ei esivalta turhaan miekkaa kanna, tärkein niistä: ei saa vastustaa sen täytäntöön panijoita
        Hengellinen laki on maallista lakia suurempi

• Anonyymi

Mitä on laittomuus?

Siihen on avaimena Herran Jeesuksen sanat:

23. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
      24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
      25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
      26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
      27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
      ( Luuk. 13)

Tästä näemme, että kaikki joita Jeesus ei tunne, ovat laittomuuden tekijöitä.

Ja tuossa mainittu ahdas portti on juuri Herra Jeesus.

9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. ( Joh. 10) ( lue lukua laajemmin).

6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ( Joh 14)

25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
      ( Hep. 7)

Ja kenet Herra Jeesus tuntee ja keitä ei tunne?

35. Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
      36. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
      37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      ( Joh 6)

Jeesus tuntee jokaisen Häneen uskovan, sydämestään Jeesuksen Kristuksen puoleen kääntyneen.

14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, ( Joh. 10)

Mutta ei tunne heitä, jotka eivät usko tai rakastavat enemmän ihmiskunniaa.

Tuossa Luukas 13. kohdassa on juuri heitäkin, jotka olivat jopa nähneet Jeesuksen, mutta eivät uskoneet Häneen.

Jumalan seurakunta koostuu Jeesuksen sovitusveressä pyhitetyistä.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

Jotka ovat sydämestään kääntyneet Herran Jeesuksen puoleen ja turvaavat Häneen, "avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä".

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, ...
      ( Room. 3)

Laittomuus on siis jättää antamatta sovittaa itseään Jumalan kanssa ja jättää ottamatta vastaan Jumalan armolahjaa Jeesuksessa Kristuksessa.

Laittomuus lisääntyy koko ajan, yhä useammalle ei merkitse ...

"Eikö merkitse se ohi kulkeville,
      että Jumalan Pojan tie vei ristille?
      Katso vaan, katso vaan,
      Herra taivaan ja maan,
      sinun puolestas kärsi ja käy kuolemaan."

Usko Toivonen

• Anonyymi

>>>Jeesus tuntee jokaisen Häneen uskovan, sydämestään Jeesuksen Kristuksen puoleen kääntyneen.<<<

Uskoton Toivoton tuli heti paikalle eksyttämään lukijoita.

Uskoton Toivoton yrittää väittää, että jokainen, joka ylistää Jeesusta, sen Jeesus tuntee ja tunnustaa omaksi.

Tämä on väärää opetusta. Jeesus ei tunnusta omakseen Mooseksen lain rikkojia, vaikka Jeesus tietää heidän nimensä ja heidät muutenkin.

Itämainen tapa on, ettei joku tunnusta toista tuntevansa, kun hän ei ole heidän ystävänsä, vaikka he olisivat jopa istuneet iltaa yhdessä. Jeesus sanoi, että hän tunnustaa ystäväkseen vain ne häneen uskovat, jotka noudattavat hänen käskystä lakia.

Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

Kun Jeesus sanoo Mooseksen lain rikkojille, ettei hän tunne heitä, niin tämä tarkoittaa sitä, ettei hän tunnusta heitä omaksi, vaikka he ovat tehneet jopa ihmeitä Jeesuksen nimessä samalla Jeesusta ylistäen.

Tämä tulee esille hyvin selvästi Jeesuksen opetuksessa kapeasta portista taivaaseen. Moni Jeesuksen kanssa tekemisissä ollut puree hammasta ja itkee, kun he eivät pääse taivaaseen sisälle, jossa kyllä ovat mm. Mooseksen lain täyttäneet profeetat.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Eli jos joku ylistää Jeesuta Kristusta ja tekee ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta ei halua noudattaa Mooseksen lakia, niin Jeesus ei tunnusta tuntevansa häntä ja hän saa varman tuomion helvettiin.

Jokainen joka uskoo Uskottoman Toivottoman väärää valhe-evankeliumia, että Jeesuksen uskominen antaa oikeuden olla noudattamatta lakia, niin hän saa varman tuomion helvettiin.

Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

• Anonyymi

Usko Toivonen, sinun selostuksesi laittomuudesta on hävytöntä Raamatun vääristelyä. Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain käskyjen rikkomista.

Sana laittomuus esiintyy usein Uudessa testamentissa. Se tulee kreikankielisestä sanasta ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Joskun sana käännetään vääryys, mutta laittomuus on parempi sana, koska ANOMIA tarkoittaa lain rikkomista. Sana tulee kahdesta kreikkalaisen sanan yhdistelmästä NOMOS = laki, A= olla jotain vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen, sinun selostuksesi laittomuudesta on hävytöntä Raamatun vääristelyä. Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain käskyjen rikkomista.

Sana laittomuus esiintyy usein Uudessa testamentissa. Se tulee kreikankielisestä sanasta ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Joskun sana käännetään vääryys, mutta laittomuus on parempi sana, koska ANOMIA tarkoittaa lain rikkomista. Sana tulee kahdesta kreikkalaisen sanan yhdistelmästä NOMOS = laki, A= olla jotain vastaan.

ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Mutta lukeeko sanassa ANOMIA, Mooses?
        Miten sanassa anomia lukee Mooses, selitäpä? Selitä myös miten jo ennen Moosesta synti oli maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten joku voi olla noin sokea ja pimeyden vallassa kuin sinä olet.
        Syytät U.Toivosta valhe evankeliumin levittämisestä!
        Toisin sanoen sinä herjaat Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumia valhe-evankeliumiksi, sillä syyttämäsi Usko Toivonen julistaa totisesti puhdasta ja raitista Herran Evankeliumia.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisin sanoen sinä herjaat Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumia valhe-evankeliumiksi, sillä syyttämäsi Usko Toivonen julistaa totisesti puhdasta ja raitista Herran Evankeliumia.

s-seutulainen

Usko Toivonen ei julista Kristuksen evankelumia vaan Antikristuksen valhe-evankeliumia, kuten sinäkin teet Saviseutulainen. Edellä on pätevät perustelut tälle asialle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ANOMIA, joka merkitsee suomeksi Mooseksen lain vastaista tekoa. Mutta lukeeko sanassa ANOMIA, Mooses?
        Miten sanassa anomia lukee Mooses, selitäpä? Selitä myös miten jo ennen Moosesta synti oli maailmassa.

Sana NOMOS tarkoittaa lakia. Uudessa testamentissa lailla tarkoitetaan aina Mooseksen lakia. Kristus noudatti myös Mooseksen lakia, joten Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesukseessa Kristuksessa. Jeesus vaati aina noudattamaan Mooseksen lakia, kuten vaati Jaakob, Paavali jne.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."

Uuden liiton puolella ovat voimassa kaikki käskyt Mooseksen laista ja profeettojen kirjoista.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me olemme suomalaisia, emme kreikkalaisia, puhu meille suomea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana NOMOS tarkoittaa lakia. Uudessa testamentissa lailla tarkoitetaan aina Mooseksen lakia. Kristus noudatti myös Mooseksen lakia, joten Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesukseessa Kristuksessa. Jeesus vaati aina noudattamaan Mooseksen lakia, kuten vaati Jaakob, Paavali jne.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."

Uuden liiton puolella ovat voimassa kaikki käskyt Mooseksen laista ja profeettojen kirjoista.

Valhejuutalainen valehetit päin silmiä ja erittäin törkeästi: Tässä törkyvalheesi: Uudessa testamentissa lailla tarkoitetaan aina Mooseksen lakia.
        Paavali puhui kahdesta laista: elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Sinä ja kaikki muut uskosta osattomat maailman ihmiset ovat synnin ja kuoleman lain alaisia. Mutta ne, jotka ovat Jeesuksen omia uudesti syntyneitä Jumalan lapsi, ovat Elämän Hengen alaisuudessa.
        Lapsiksi tullaan aina syntymän kautta, ei lain meslkaamisen ja valheitten avulla, vaan valhetelijat ovat susia, joista on kirjoitettu: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Aivan "Saviseutulainen".

Moosesta luettaessahan peite sydämen päällä pysyy pois ottamatta, eikä näin ollen tapahdu Vapahtajan, Herran Jeesuksen puoleen kääntymistä.

14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        ( 2Kor 3)

Jeesus ilmoitti ketkä ovat sokeita:

39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
        40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
        41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
        ( Joh 9)

Ne, jotka luulevat näkevänsä, kuten nämä Jeesukselle kysymyksen esittäneet Mooseksen lakia parhaan kykynsä mukaan noudattaneet fariseukset, ovat niitä laittomia, koska heidän syntinsä pysyy.

Moosesta julistavat ovat sokeita sydämeltään, heidän sydämensä päällä pysyy peite.

Vain Kristuksessa, peite otetaan pois.

16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        ( 2Kor 3)

Osoituksena peitteestä sydämen päällä on tuo Heprealaiskirjeen sitteraminen heidän osaltaan, näin he sitteraavat:

Ja he eivät näe lain korottamiseltaan Herraa Jeesusta, Vapahtajaa, koska suurempi ja merkittävämpi seuraava jae ei ole heidän sydämesään.

28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        ( Hep 10)

Uskovat ovat pyhitetyt Jumalan Pojan, Vapahtajan sovitusveressä.

Tätä he eivät näe vielä, koska peite on sydämen päällä.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valhejuutalainen valehetit päin silmiä ja erittäin törkeästi: Tässä törkyvalheesi: Uudessa testamentissa lailla tarkoitetaan aina Mooseksen lakia.
        Paavali puhui kahdesta laista: elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Sinä ja kaikki muut uskosta osattomat maailman ihmiset ovat synnin ja kuoleman lain alaisia. Mutta ne, jotka ovat Jeesuksen omia uudesti syntyneitä Jumalan lapsi, ovat Elämän Hengen alaisuudessa.
        Lapsiksi tullaan aina syntymän kautta, ei lain meslkaamisen ja valheitten avulla, vaan valhetelijat ovat susia, joista on kirjoitettu: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

Hän tuli omiensa keskelle ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta,
        vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1:11-13 )

Mooseksen laista kiivailevat judaistit eivät ole ottaneet Jeesusta Kristusta vastaan eivätkä usko Hänen nimeensä.
        Uskoa lain käskystä Messiasta ei ole elävää uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lahjana uudestisyntymisen yhteydessä saatua Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskoa.
        Judaistln usko on kuollutta pään uskoa.

s-seutulainen

• Anonyymi

Lapsia ei saa fyysisesti koskea. Ei lyödä,ei tukistaa. Muistakaa uskovat se. Lakikin sanoo.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Roomalaiskirjeen kommentti:
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo

On Raamatun suurin valhe, koska näin tehden Jumala heikensi omien lampaidensa vastuskykyä pahaa vastaan. Jos tuota heikennystä ei olisi, niin kristikunta olisi todella helpommin evankelioineet kaikki ja Tuomiopäivä olisi jo tullut.
        Jumala oli kauasnäköinen, koska näin Taivaaseen, eli Paratiisiin Herra ei olisi saanut kuin rippeet nisuistaan, ( nisut ovat Herran omat, ruumenet kaikki pahan omat,)

Olisi Herran mielen vastaista se, että saa murhata ja kirota kuoleman surut käsittämättömät ahdistukset, jos Jeesus lopettaisi lain noudattamisvelvollisuuden.
        Eikö Paavali ole heikko, eikö Paavali vaatinut naisen profetoidessaan tai rukoillessaan peittämään päänsä, Kor 11:5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On Raamatun suurin valhe, koska näin tehden Jumala heikensi omien lampaidensa vastuskykyä pahaa vastaan. Jos tuota heikennystä ei olisi, niin kristikunta olisi todella helpommin evankelioineet kaikki ja Tuomiopäivä olisi jo tullut.
        Jumala oli kauasnäköinen, koska näin Taivaaseen, eli Paratiisiin Herra ei olisi saanut kuin rippeet nisuistaan, ( nisut ovat Herran omat, ruumenet kaikki pahan omat,)

Olisi Herran mielen vastaista se, että saa murhata ja kirota kuoleman surut käsittämättömät ahdistukset, jos Jeesus lopettaisi lain noudattamisvelvollisuuden.
        Eikö Paavali ole heikko, eikö Paavali vaatinut naisen profetoidessaan tai rukoillessaan peittämään päänsä, Kor 11:5

Käärme, jatkat samaa valhetta, eli synti on yhtä kuin Mooseksen lain rikkominen.
        Laitapa edes yksi kohta Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa tai jotka eivät käytä viitantupsuja tai jotka eivät lepää Mooseksen käskyn mukaan sapattia tai jotka eivät uhraa eläinuhreja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Roomalaiskirjeen kommentti: Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo<<<

Tässä kohtaa Room 10:4 on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

TELOS esiintyy myös mm. jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo. On Raamatun suurin valhe, koska näin tehden Jumala heikensi omien lampaidensa vastuskykyä pahaa vastaan."

Mitä ihmettä??? Suurin osa meistä ymmärtää lain täyttämisen ja lain noudattamisen välisen eron. Kristus täytti lain (= noudatti sitä 100%). Hän teki sen siksi, koska kukaan ihminen ei täydellisyyteen pysty.

Kristitty pyrkii edelleen noudattamaan Jumalan lakia, vaikka ei pysty lain täyttämisellä ansaitsemaan pelastustaan. Koska laki kertoo miten eletään sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa. Lain noudattamisella on arkielämässä näkyvä siunaus. Mutta pelastuksen suhteen olemme sen varassa mitä Jeesus on tehnyt puolestamme.

Lailla tarkoittaa tässä Jumalan ohjeita hyvään elämään ( 10 käskyä jne). Ei Israelin heimoille annettua lakia, joka oli tarkoitettu sitä yhteiskuntaa varten. Nämäkin asiat menevät välillä sekaisin. Erityisesti ateisteilta.:)

• Anonyymi

Laitapa edes yksi kohta Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa

Tämä nyt oli niin selvää juutalaiselle jeesukselle ettei varmaan tarvinnut erikseen mainita lukihaan se jo raamatussa

Jeesus itse eläissään noudatti tarkasti juutalaisia tapoja hamaan kuolemaansa saakka eikö tämä jo kerro sinulle jotain

• Anonyymi

>>>Laitapa edes yksi kohta Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa<<<

Uudessa testamentissa on selvä Paavalin opetus, että hän vaatii olemaan koskematta mihinkään saastaiseen, mikä tarkoittaa myös sianlihaa. Kuten Paavali ja Ilmestyskirja sanovat, niin saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.

2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan
        18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

3 Moos 11:7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.
        8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Paavali opetti, että Herra Jeesus palatessa takaisin vie turmioon ne, jotka syövät sianlihaa. Tämä opetus on täysin linjassa evankeliumin kanssa. Paavali viittaa omassa evankeliumin julistamisessa nimenomaan tähän kohtaan.

2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8; 2. Piet. 3:7]
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: [Ilm. 19:20,21]
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Laitapa edes yksi kohta Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa<<<

Uudessa testamentissa on selvä Paavalin opetus, että hän vaatii olemaan koskematta mihinkään saastaiseen, mikä tarkoittaa myös sianlihaa. Kuten Paavali ja Ilmestyskirja sanovat, niin saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.

2 Kor 6:17 Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan
        18 ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

3 Moos 11:7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi.
        8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Paavali opetti, että Herra Jeesus palatessa takaisin vie turmioon ne, jotka syövät sianlihaa. Tämä opetus on täysin linjassa evankeliumin kanssa. Paavali viittaa omassa evankeliumin julistamisessa nimenomaan tähän kohtaan.

8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8; 2. Piet. 3:7]
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: [Ilm. 19:20,21]
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]
        18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.

Raamattu on Jumalan Sanaa, ja Jumalan Sana
        Siinä ei ole ainuttakaan heikkoutta paitsi, joissain todella harvoissa kohdin ja niistäkin on ollut enemmän kuin voi ymmärtää, koska ne heikot kohdat on Jumalan ymmärryksessä tehty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on Jumalan Sanaa, ja Jumalan Sana
        Siinä ei ole ainuttakaan heikkoutta paitsi, joissain todella harvoissa kohdin ja niistäkin on ollut enemmän kuin voi ymmärtää, koska ne heikot kohdat on Jumalan ymmärryksessä tehty

Filem. 1:10
        Tuosta monet saa puhuttelua, että apostoli Paavalikin oli yhtä heikko kuin mekin, me uskovat, älkää halveksiko Paavalia, joka ei joutunut Tuonelaan, niin kuin kukaan uskova ei sinne joudu,
        Sillä Tuonela ei ole Helvetti, ja Helvetti on ikuinen tuli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta monet saa puhuttelua, että apostoli Paavalikin oli yhtä heikko kuin mekin, me uskovat, älkää halveksiko Paavalia, joka ei joutunut Tuonelaan, niin kuin kukaan uskova ei sinne joudu,

Kyllä se niin on, että Kristus on lain päämäärä, sillä Jeesus Kristuksessa on suurin lain noudattaminen, eikä siitä pääse mihinkään.
        Se on: pyrkimys suurimpaan lain noudattamiseen.

Nuo alkutekstien lukeminen poissulkien oman äidinkielisen Raamatun lukeminen on monella tavalla arveluttavaa:
        Sen opiskeluun kuluu valtavasti aikaa,
        Muitakin syitä on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Tuosta monet saa puhuttelua, että apostoli Paavalikin oli yhtä heikko kuin mekin<<<

Paavali teki parannuksen lain rikkomisesta. Laissa on käsky uskoa Messiasta, mutta tästä synnistä Paavali teki parannuksen. Sen jälkeen Paavali noudatti Mooseksen lain käskyjä tarkasti uskossa Jeesukseen Kristukseen ja voitti niin vanhurskauden selppeleen.

Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,

Lähestulkoon kaikki luterilaiset ja helluntailaiset eivät toimi Paavalin esimerkin mukaan lakia noudattaen, joten heitä Jeesus ei armahda.

Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
        41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
        42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se niin on, että Kristus on lain päämäärä, sillä Jeesus Kristuksessa on suurin lain noudattaminen, eikä siitä pääse mihinkään.
        Se on: pyrkimys suurimpaan lain noudattamiseen.

Nuo alkutekstien lukeminen poissulkien oman äidinkielisen Raamatun lukeminen on monella tavalla arveluttavaa:
        Sen opiskeluun kuluu valtavasti aikaa,
        Muitakin syitä on

Suomessa ihmiset ei ymmärrä alkukielistä Raamattua,
        Monessa kohtaa alkukielinen Raamattu ei eroa paljon yhtään sanotaan Bibliasta, koska Henki on se, joka puhuttelee, aivan turhaan luet Jumalan Sanaa, jos Herra ei puhuttele sinua sillä,
        Biblia voi puhutella yhtä paljon kuin alkukielinen Raamattu, Jumala haluaa auttaa, eikä Herra jätä huomiotta tuotakaan kohtaa sen lukijan kohdalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ihmiset ei ymmärrä alkukielistä Raamattua,
        Monessa kohtaa alkukielinen Raamattu ei eroa paljon yhtään sanotaan Bibliasta, koska Henki on se, joka puhuttelee, aivan turhaan luet Jumalan Sanaa, jos Herra ei puhuttele sinua sillä,
        Biblia voi puhutella yhtä paljon kuin alkukielinen Raamattu, Jumala haluaa auttaa, eikä Herra jätä huomiotta tuotakaan kohtaa sen lukijan kohdalla

Nöyryys:
        Se uskomus, luuli, että osaa paljon paremmin Jumalan Sanaa lukiessaan alkukielistä Raamattua, kostautuu, ylpeys on paljon suurempi haitta kuin vähäisyys viisaudessa
        Olkaa nöyrät, pyrkikää Rakkauteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti ja valhetelija, et pystynyt laittamaan yhtä ainoaa kohtaa Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa tai jotka eivät käytä viitantupsuja tai jotka eivät lepää Mooseksen käskyn mukaan sapattia tai jotka eivät uhraa eläinuhreja?
        En kysynyt juutalaisten laista, en Paavalin kirjoituksista, vaan Jeesuksen opetuksista. ymmärkö? Aloit vain lapioida gish gollopia. Esiinnyt täällä SUUURENA ja kaikkien kyläpuolellakorotettuna, mutta et tiedä, mitä Jeesus opetti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judaisti ja valhetelija, et pystynyt laittamaan yhtä ainoaa kohtaa Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa tai jotka eivät käytä viitantupsuja tai jotka eivät lepää Mooseksen käskyn mukaan sapattia tai jotka eivät uhraa eläinuhreja?
        En kysynyt juutalaisten laista, en Paavalin kirjoituksista, vaan Jeesuksen opetuksista. ymmärkö? Aloit vain lapioida gish gollopia. Esiinnyt täällä SUUURENA ja kaikkien kyläpuolellakorotettuna, mutta et tiedä, mitä Jeesus opetti.

>>>Judaisti ja valhetelija, et pystynyt laittamaan yhtä ainoaa kohtaa Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa <<<

Pystyimpäs!

Jos sinä et pysty ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, niin sinua ei voi auttaa. Jokainen järkevä aikuinen ihminen ymmärtää edellä siteeramistani Uuden testamentin opetuksista, ettei sianlihan syöjät pelastu.

Sen takia Jeesus ajoi saastaiset henget sikalaumaan, koska näin Jeesus osoitti sikojen olevan edelleen saastaisia, kuten on laissa mainittu, joka on Jeesuksen sanojen mukaan edelleen voimassa.

Luuk 16:17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

Matt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Judaisti ja valhetelija, et pystynyt laittamaan yhtä ainoaa kohtaa Jeesuksen opetuksista, jossa tuomitaan kadotukseen ja ulos pimeyteen ne ihmiset, jotka syövät sianlihaa <<<

Pystyimpäs!

Jos sinä et pysty ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, niin sinua ei voi auttaa. Jokainen järkevä aikuinen ihminen ymmärtää edellä siteeramistani Uuden testamentin opetuksista, ettei sianlihan syöjät pelastu.

Sen takia Jeesus ajoi saastaiset henget sikalaumaan, koska näin Jeesus osoitti sikojen olevan edelleen saastaisia, kuten on laissa mainittu, joka on Jeesuksen sanojen mukaan edelleen voimassa.

Matt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

Herra muutti lakipykäliänsä, kun poisti Vanhan liiton.
        Joissain tai yhdessä Mooseksen kirjassa, ei ensimmäisessä, HerraJumala teki synnin alaiseksi tiettyjen eläinten syömisen, kuten siat, tietyt linnut ja jotkin muut.
        Herra halusi tehdä mahdottomaksi elää laista, niin kuin Mestari Herra Jeesus elää alusta lähtien.
        Laki, mikä syömiseen kelvottomista eläimistä on tämä tosi
        Saastaiset eläimet ovat kelvottomia syödä ja ne ovat metsästys- ja haaskaeläimet, kuten kissat, raadellut eläimet ja itsestään kuolleet eläimet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystyimpäs!

Mitä sinä jumaton pystyt muuta kuin el̈́ämään lihan valassa??? Selitäpä nyt???
        Et pystynyt vääntämään kymmennen neitsyttä-vertausta niin, että ne tyhmät olisivat olleet lain rikkojia. Et pysty vääntämään ilman hääpukua, omissa vaatteissaan tullutta, niin että tuo joka tuli omissa vaateissaan häihin, olisi ollut Mooseksen lain rikkoja.
        Et pytynyt vänkäämään armoton palvelija-vertausta, niin että se joka kuristi kanssapalveljia kurkusta, oli ollut Mooseksen lain kieltäjä.
        Sinä et armahda ketään ja puhut tuomion sanoi: "pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?"
        Sinulla juuri on omat vaatttet ja omat tekosi, joilla aiot päästä Jumalan Pojan häihin. Sinä olet myös tyhmä neitsyt ,jolta puuttuu Pyhä Henki, et siis ole uudesti syntynyt Jumalan Hengestä, vaan haluat näytellä ja matkia Jeesuksen omia, viisaita neitsyitä.
        Se , ole sinä täällä, joka ei ymmärrä yhtikäs mitään Sanasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joissain tai yhdessä Mooseksen kirjassa, ei ensimmäisessä, HerraJumala teki synnin alaiseksi tiettyjen eläinten syömisen, kuten siat, tietyt linnut ja jotkin muut.
        Herra halusi tehdä mahdottomaksi elää laista, niin kuin Mestari Herra Jeesus elää alusta lähtien.
        Saastaiset eläimet ovat kelvottomia syödä ja ne ovat metsästys- ja haaskaeläimet, kuten kissat, raadellut eläimet ja itsestään kuolleet eläimet

>>>Herra muutti lakipykäliänsä, kun poisti Vanhan liiton.<<<

Puhut täyttä roskaa ja valhetta.

Jeesus sanoi, että uudessa liitossa on voimassa sama laki mitään siitä pois ottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhtaat ja saastaiset eläimet olivat juutalaisten tapoja ja perinteitä, ei sen kummempia. Mooseksen laki loi Israelin kansalle yhtenäiset puhtaussäännöt.
        Trikiineitten kaivelu on merta edemmäs kalaa menemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhtaat ja saastaiset eläimet olivat juutalaisten tapoja ja perinteitä, ei sen kummempia. Mooseksen laki loi Israelin kansalle yhtenäiset puhtaussäännöt.
        Trikiineitten kaivelu on merta edemmäs kalaa menemistä.

>>Puhtaat ja saastaiset eläimet olivat juutalaisten tapoja ja perinteitä, ei sen kummempia.<<

Uudessa liitossa on samat säännöt ja ne koskevat myös pakanuskovia.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        ---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Puhtaat ja saastaiset eläimet olivat juutalaisten tapoja ja perinteitä, ei sen kummempia.<<

Uudessa liitossa on samat säännöt ja ne koskevat myös pakanuskovia.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        ---

Et ole vieläkään näyttänyt Mooseksen laista käskyjä, jotka veilottavat pakanakansat noudattamaan lakia. Et koskaan löydäkään, vaan koko judaistien oppi on vain ihmisten pahuutta ja kiusantekoa ja heidän oppinsa on antikristuksen oppi.
        Sana puhuu judaisteista, valhejuutalaisista: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole vieläkään näyttänyt Mooseksen laista käskyjä, jotka veilottavat pakanakansat noudattamaan lakia. Et koskaan löydäkään, vaan koko judaistien oppi on vain ihmisten pahuutta ja kiusantekoa ja heidän oppinsa on antikristuksen oppi.
        Sana puhuu judaisteista, valhejuutalaisista: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Uudessa Liitossa ei saa mies naida montaa vaimoa, ympärileikkaus on otettu pois, Jeesus sääti lain tiukennuksen miehille, että sydämmessään ei saa tehdä huorin,

Mooseksen laki oli ehdottoman täydellinen Vanhassa Liitossa, koska Moosesta ylempää lain säätäjä siinä ei ollut

Väität, että kaikki miehenpuolet pitää Uudessa
        Liitossa ympärileikkauttaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Et ole vieläkään näyttänyt Mooseksen laista käskyjä, jotka veilottavat pakanakansat noudattamaan lakia.<<<

Ole todistanut tämän asian Uudella testamentilla vaikka kuinka monta kertaa, mutta tämä asia ei mene sinulle perille, koska sinä olet Jumalan vihollinen.

Paavali opetti, että jokainen pakanauskova ja juutalainen tuomitaan yhtälailla Mooseksen lain ja tekojen mukaan. Pietarikin sanoi, että Jumala hyväksyy myös pakanauskovat, jos he noudattavat Jumalan käskyjä. Jeesus käski opettaa kaikille kansoille myös lain.

1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

----

Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

Jos joku ei tämän luettuaan tajua, että suomalaisetkin ovat velvollisia noudattamaan Mooseksen lakia, niin hän saa varman tuomion helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudessa Liitossa ei saa mies naida montaa vaimoa, ympärileikkaus on otettu pois, Jeesus sääti lain tiukennuksen miehille, että sydämmessään ei saa tehdä huorin,

Mooseksen laki oli ehdottoman täydellinen Vanhassa Liitossa, koska Moosesta ylempää lain säätäjä siinä ei ollut

Väität, että kaikki miehenpuolet pitää Uudessa
        Liitossa ympärileikkauttaa

>>>Uudessa Liitossa.... ympärileikkaus on otettu pois,<<<

Jeesus ei ottanut laista mitään pois. Uudessa liitossa on voimassa lain kaikki käskyt.

Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita, joten sen takia apostolit eivät heiltä sellaista vaatineet. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Ulkomailla asuvilla pakanoilla ei ole pakkoa otta ympärileikkausta.

1 Moos 17:8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7 ]
        9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

Jeesus luki tuomion niille opettajille, joka selittävät, että joku lain kohta on kumottu. Heitä kutsutaan kaikken alhaisimmiksi, mikä tarkoittaa helvetin tulta. Mutta ne opettajat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja sitä opettavat myös seurakunnalle, he ovat Jeesuksen valtakunnassa suuria.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Uudessa Liitossa.... ympärileikkaus on otettu pois,<<<

Jeesus ei ottanut laista mitään pois. Uudessa liitossa on voimassa lain kaikki käskyt.

Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita, joten sen takia apostolit eivät heiltä sellaista vaatineet. Ympärileikkaus on liiton merkki Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Ulkomailla asuvilla pakanoilla ei ole pakkoa otta ympärileikkausta.

1 Moos 17:8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." [1. Moos. 12:7 ]
        9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

Jeesus luki tuomion niille opettajille, joka selittävät, että joku lain kohta on kumottu. Heitä kutsutaan kaikken alhaisimmiksi, mikä tarkoittaa helvetin tulta. Mutta ne opettajat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja sitä opettavat myös seurakunnalle, he ovat Jeesuksen valtakunnassa suuria.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Yhtä ainoaa Mooseksen lain käskyä ei ole laitettu pakanain täyttättäväksi. Mooseksen laki oli voimassa vain Istaelin rajojen sisäpuolella.
        Eikö tämä ole selvää selvää ja normaalilla järjellä ymmärrettävä totuus? Jokaisella itsenäisellä valtiolla on omat lait, nämä lait ovat voimassa valtion rajojen sisäpuolella.
        Suomessa ei ole koskaan olleet voimassa muinaisen Israelin lait.
        Judaistien opit ovat järjettömyyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtä ainoaa Mooseksen lain käskyä ei ole laitettu pakanain täyttättäväksi. Mooseksen laki oli voimassa vain Istaelin rajojen sisäpuolella.
        Eikö tämä ole selvää selvää ja normaalilla järjellä ymmärrettävä totuus? Jokaisella itsenäisellä valtiolla on omat lait, nämä lait ovat voimassa valtion rajojen sisäpuolella.
        Suomessa ei ole koskaan olleet voimassa muinaisen Israelin lait.
        Judaistien opit ovat järjettömyyksiä.

Voitko lopettaa väärän tiedon jakamisen, mitä teet koko ajan.

Jeesus sanoi, noudattakaa Mooseksen lakia ja opetakaa kaikille kansoille, mitä hän opetti opetuslapsille . Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että laki on voimassa kaikkialla. Edellä on hyvät siteeraukset Paavalin kirjeestä roomalaisille, jossa hän kehottaa heitä noudattamaan lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Et ole vieläkään näyttänyt Mooseksen laista käskyjä, jotka veilottavat pakanakansat noudattamaan lakia.<<<

Ole todistanut tämän asian Uudella testamentilla vaikka kuinka monta kertaa, mutta tämä asia ei mene sinulle perille, koska sinä olet Jumalan vihollinen.

Paavali opetti, että jokainen pakanauskova ja juutalainen tuomitaan yhtälailla Mooseksen lain ja tekojen mukaan. Pietarikin sanoi, että Jumala hyväksyy myös pakanauskovat, jos he noudattavat Jumalan käskyjä. Jeesus käski opettaa kaikille kansoille myös lain.

1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

----

Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

Jos joku ei tämän luettuaan tajua, että suomalaisetkin ovat velvollisia noudattamaan Mooseksen lakia, niin hän saa varman tuomion helvettiin.

Olethan jo vallan vimmainen!
        Kirjoitat, että jokaisen suomalaisenkin on noudatettava Mooseksen lakia, muuten saa varman tuomion helvettiin.
        Eihän sinua voi enää vakavasti ottaa - jos on voinut aikoihinkaan.
        Etkä onneton ymmärrä miten kova on oma osasi ellet tee parannusta ja käänny sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen ja huuda Hänen nimeään avuksesi.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

----

Onko ympärileikkaaminen samaan aikaan oikein ja väärin Uudessa Liitossa

Uudessa Liitossa kielletään polttamatta uhreja tulella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ympärileikkaaminen samaan aikaan oikein ja väärin Uudessa Liitossa

Uudessa Liitossa kielletään polttamatta uhreja tulella

Ovatko judaistit koskaan lukeneet Wikipediasta? Suomen laki tarkoittaa Suomessa voimassa olevaa lakia. Suomen perustuslain mukaan lainsäädäntävalta Suomessa kuuluu eduskunnalle. Myös valtioneuvosto voi tietyin edellytyksin antaa asetuksia, mutta asetus tai muu alemmanasteinen säädös ei saa sisältää lain kanssa ristiriidassa olevia säännöksiä.
        Suomessa noudatetaan Suomen lakeja, mikä tässä totuudessa on liian vaikeaa käsittää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovatko judaistit koskaan lukeneet Wikipediasta? Suomen laki tarkoittaa Suomessa voimassa olevaa lakia. Suomen perustuslain mukaan lainsäädäntävalta Suomessa kuuluu eduskunnalle. Myös valtioneuvosto voi tietyin edellytyksin antaa asetuksia, mutta asetus tai muu alemmanasteinen säädös ei saa sisältää lain kanssa ristiriidassa olevia säännöksiä.
        Suomessa noudatetaan Suomen lakeja, mikä tässä totuudessa on liian vaikeaa käsittää?

Apt. teot
        25:8
        Pakanat, jotka olivat juutalaisia, niin heidän tuomiota vastaan Paavali sanoi, että ei ole rikkonut juudalaisia, temppeliä tai keisaria vastaan.

Ei ole mitään järkeä vaan syntiä sanoa, että ei ole rikkonut pakanoiden lakeja vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apt. teot
        Pakanat, jotka olivat juutalaisia, niin heidän tuomiota vastaan Paavali sanoi, että ei ole rikkonut juudalaisia, temppeliä tai keisaria vastaan.

Ei ole mitään järkeä vaan syntiä sanoa, että ei ole rikkonut pakanoiden lakeja vastaan

Pakanat eivät ole juutalaisia, olet täysin pihalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nöyryys:
        Se uskomus, luuli, että osaa paljon paremmin Jumalan Sanaa lukiessaan alkukielistä Raamattua, kostautuu, ylpeys on paljon suurempi haitta kuin vähäisyys viisaudessa
        Olkaa nöyrät, pyrkikää Rakkauteen

Tyhmyyttä se on, jos ei kiinnosta, miten asia on alkukielellä sanottu. Teksti muuttuu aina kun sitä käännetään. Eikä osa suomalaisista edes osaa lukea omaa kieltään, sanojen merkitys on joskus ihan hukassa. Ja toisilla on sitten tämä ikuinen kateus. Ottaa niin päähän, jos jollain on tietoa, jota minulla ei ole. Ja sellainen alkukielen osaaja pitää laittaa paikalleen vaikka sitten vihjailemalla ylpeydestä:D. Minusta on upeaa, että joku osaa alkukieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

----

Judaisti lukee kuin piru raamattua irrottaen asiat alkuperäisestä yhteydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakanat eivät ole juutalaisia, olet täysin pihalla.

Juutalaiset ovat vanhassa Liitossa eläviä
        Apt. teot
        Näin se on oikein:

Sillä hän vastasi edestänsä: en minä ole rikkonut juudalaisten lakia, en temppeliä, enkä keisaria vastaan

• Laittomuus on sitä, että jotkut yksilöt tai ryhmät ovat lain (Rule of law) yläpuolella. Tyypillisesti laittomuus vallitsee tyrannien hallitsemissa diktatuureissa ja teokratioissa. Lähtökohtaisesti syntimääritelmä on laittomuutta. Siinä teko määritellään kielletyksi suhteessa jumalaan, joka on lain yläpuolella. Jokainen ymmärtää, että jumalalta saatava laki on moraaliton ja hillitön ilman minkäänlaisia rajoitteita.

• Anonyymi

Jumalan lakia Herra voi muuttaa, vain ja ainoastaan Hän.

Sana, että se, joka opettaa yhtäkään lakia, Herra kutsuu pienimmäksi, tarkoittaa, että ihminen, joka muuttaa sitä lakia on sen muuttaja,
        HerraJumala säätää, miten säätää lakiansa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana, että se, joka opettaa yhtäkään lakia, Herra kutsuu pienimmäksi, tarkoittaa, että ihminen, joka muuttaa sitä lakia on sen muuttaja,

vanhasta liitosta, kun puhuu, niin on parasta kirjoittaa se pienin kirjaimin
        vanha liitto on turha verrattuna Uuteen Liittoon.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jumalan lakia Herra voi muuttaa, vain ja ainoastaan Hän."

Täsmälleen näin. Jahve on lain yläpuolella, joten hän voi käskeä mitä tahtoo. Esimerkiksi näin:

13 Älä tapa.

27 Hän sanoi heille: »Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.»

28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.

Jumalan säännöt ovat täysin laittomia ja amoraalisia; hän voi kieltää tappamisen, mutta jos seuraavana päivänä käskee teurastaa kolmetuhatta veljeä ja sukulaista. Jumalan laissa päämäärä pyhittää keinot. Jos olet jumalan puolella, hän siunaa kaiken laittomuuden, mitä teet jumalasi vastustajille.

Lisäksi tässä on epäilyttävää se, että tämä jumalan laki on kirjoitettu noin tuhat vuotta myöhemmin muistiin kuin se on annettu Moosekselle. Mooseksen historiallisuudesta ei ole mitään todisteita eikä ole yhtään todistajaa, joka olisi nähnyt Mooseksen oikeasti saaneen tuon jumalan lain. Näin ollen tuo jumalan laki on muinaisten paimentolaisten keksimät säännöt, joilla on ajettu omia poliittisia päämääriä.

• Anonyymi
        Kampelatutkija kirjoitti:

"Jumalan lakia Herra voi muuttaa, vain ja ainoastaan Hän."

Täsmälleen näin. Jahve on lain yläpuolella, joten hän voi käskeä mitä tahtoo. Esimerkiksi näin:

13 Älä tapa.

27 Hän sanoi heille: »Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.»

28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.

Jumalan säännöt ovat täysin laittomia ja amoraalisia; hän voi kieltää tappamisen, mutta jos seuraavana päivänä käskee teurastaa kolmetuhatta veljeä ja sukulaista. Jumalan laissa päämäärä pyhittää keinot. Jos olet jumalan puolella, hän siunaa kaiken laittomuuden, mitä teet jumalasi vastustajille.

Lisäksi tässä on epäilyttävää se, että tämä jumalan laki on kirjoitettu noin tuhat vuotta myöhemmin muistiin kuin se on annettu Moosekselle. Mooseksen historiallisuudesta ei ole mitään todisteita eikä ole yhtään todistajaa, joka olisi nähnyt Mooseksen oikeasti saaneen tuon jumalan lain. Näin ollen tuo jumalan laki on muinaisten paimentolaisten keksimät säännöt, joilla on ajettu omia poliittisia päämääriä.

Raamatun ilmoitus on, että Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin.

• Anonyymi

Jumalan laki on periaatteessa siinä, että rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä. Laittomuus on sitä, ettei elä tuon lain mukaan.

"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
      Room. 13:8-10

• Anonyymi

Raamatun suurin käsky on rakastaa Jumalaa kaikilla voimillaan. Jumalan rakastaminen on hänen käskyjensä noudattamista. Jos et noudata Raamatun lakia, niin et rakasta Jumalaa.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe