Ostitteko oikeeesti joululahjoja

Anonyymi

Velaksi???????? Osamaksulla? Ette kai niin turhalla kuin joululahjat vedä talouttanne kuralle?

31

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuka oikeasti ostaa lahjoja edelleen? Maailma hukkuu siihen paskaan mitä sieltä kaupasta kotiin kannatte. Miettikää uudelleen. Älkää ostako enää mitään. Ja velaksi nyt ette ainakaan osta mitään.

• Anonyymi

Totta hitossa jos on kannattava sijoitus, eikä arvo laske ja parasta jos nousee.

• Osamaksu huutaa. Velkaa se on ja totta tosiaa joka joulu lasten eteen kuralle.

• Isältänikin sain huutia.
        Lapsien riemu on mitä kivointa katseltavaa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Isältänikin sain huutia.
        Lapsien riemu on mitä kivointa katseltavaa.

Opetat lapsille aika huonoa mallia.

Ne kun tulee aikuiseksi he ostelee velaksi kaikkee kallista ja vinguttaa luottokorttia kunnes talous kaatuu ja ulosmittaus alkaa

• Anonyymi kirjoitti:

Opetat lapsille aika huonoa mallia.

Ne kun tulee aikuiseksi he ostelee velaksi kaikkee kallista ja vinguttaa luottokorttia kunnes talous kaatuu ja ulosmittaus alkaa

Niih köyhänä ei mitään saa jos ei osta osamaksuna.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Voisit opettaa lapsiasi elämään varallisuustason mukaan

Ei ne saa oppia luuleen et köyhällä on rahaa kahteen 500 euron iphonee ja muihin kalliisiin jos se tarkoittaa että maksat 30 euroa kuussa niitä puhelimia työttömyysturvasta 36 kuukauden ajan

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ne saa oppia luuleen et köyhällä on rahaa kahteen 500 euron iphonee ja muihin kalliisiin jos se tarkoittaa että maksat 30 euroa kuussa niitä puhelimia työttömyysturvasta 36 kuukauden ajan

4 iPhone 8 ostin.😁

• Anonyymi kirjoitti:

Kuin sanoin päälle 3000€ velka. Ei veny enempää nöyrit.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoa ikävyys on ettei jaksa välittää vaikka kuinka yrittää.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Paskat rahankäyttö tottumuskysys. Matikka-asia kummallisen vaikeeta mistä kysymys.
        Minkä takia Suomeen on perustettu esim. Sosiaalietuus järjestelmä? No?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ainoa ikävyys on ettei jaksa välittää vaikka kuinka yrittää.

Ne kerkiää rikkoa jo ne puhelimet ennenkuin olet velan maksanut. Taas joudut ottaa velkaa velan päälle.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kuin sanoin päälle 3000€ velka. Ei veny enempää nöyrit.

Itse ostin iphone 8 itselleni ja ostin sen suoraan omaksi. Kallista lystiä. En ikinä lasten käsittelyyn ostaisi noin hintavia. Itsellekin epäröin koska pudottelen käsistäni tavaroita välillä

Lapsille ostaisin jonkun max 200 e puhelimen.
        Jos lapsia useampia tarvitsemassa niin 130 e maksimiraja.

Katsellut itse viime kesänä kun ala-asteelainen poika pyöräili edessäni ja häneltä tippui älypuhelin käsistä vauhdissa. Se näytti jäätyvän säihkähdyksestä et nyt kotona suututaan.

Mä sille noukin jonkun puhelimen osan maasta ja kysyin hajosiko näyttö. Poika mulle sanoi ettei hajonnut onneksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne kerkiää rikkoa jo ne puhelimet ennenkuin olet velan maksanut. Taas joudut ottaa velkaa velan päälle.

Eipä ole, esikoinen juuri luovutti puhelimen iPhonen 7
        nelivuotiaalle. Kun siitä vanhemmat sai iphonet 8.

Tuo iPhone on ollut meillä kestävä joten sen vuoksi suositaan sitä ja hyvät rajoitukset ja helpottaa kummasti rajoittamista käytänössä helpottaa meitä vanhempia.

• Anonyymi kirjoitti:

Saanko arvata nostit iPhonen .🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Itse ostin iphone 8 itselleni ja ostin sen suoraan omaksi. Kallista lystiä. En ikinä lasten käsittelyyn ostaisi noin hintavia. Itsellekin epäröin koska pudottelen käsistäni tavaroita välillä

Lapsille ostaisin jonkun max 200 e puhelimen.
        Jos lapsia useampia tarvitsemassa niin 130 e maksimiraja.

Katsellut itse viime kesänä kun ala-asteelainen poika pyöräili edessäni ja häneltä tippui älypuhelin käsistä vauhdissa. Se näytti jäätyvän säihkähdyksestä et nyt kotona suututaan.

Mä sille noukin jonkun puhelimen osan maasta ja kysyin hajosiko näyttö. Poika mulle sanoi ettei hajonnut onneksi.

Turvallisuus ennen kaikkea maksaa ja kestävä

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eipä ole, esikoinen juuri luovutti puhelimen iPhonen 7
        nelivuotiaalle. Kun siitä vanhemmat sai iphonet 8.

Tuo iPhone on ollut meillä kestävä joten sen vuoksi suositaan sitä ja hyvät rajoitukset ja helpottaa kummasti rajoittamista käytänössä helpottaa meitä vanhempia.

Siinä olisi ala-asteelaisen puhelin. Kalliimpaa en ostais

https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/32768/samsung-galaxy-a10-alypuhelin-musta

Yläasteella sitten saa laps itse tienata osan puhelin rahoista kesätöillä jos ei mun rahoittama puhelin kelpaa vaan kalliimman haluaa.

Näin tää homma mun säännöillä etenisi. Ei sitä lapsia saa opettaa suoraan elään velkaisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä olisi ala-asteelaisen puhelin. Kalliimpaa en ostais

https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/puhelimet/32768/samsung-galaxy-a10-alypuhelin-musta

Yläasteella sitten saa laps itse tienata osan puhelin rahoista kesätöillä jos ei mun rahoittama puhelin kelpaa vaan kalliimman haluaa.

Näin tää homma mun säännöillä etenisi. Ei sitä lapsia saa opettaa suoraan elään velkaisesti.

Mulle on ihan sama miten kasvatat lapsesi mutta kaikki teen lapsien eteen itse näkevät sitten kuinka opetin tein lapsien eteen kaiken.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Mulle on ihan sama miten kasvatat lapsesi mutta kaikki teen lapsien eteen itse näkevät sitten kuinka opetin tein lapsien eteen kaiken.

Opetat ne suoraan velkakierteeseen tai vinkuun rahaa sulta niin että kun ne on 30 v ne asuu joko kotona tai ainakin maksat niiden kaikki laskut

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Todennäköisesti ostat niille myös ruokakassit per viikko ja peset niiden pyykit. Jos eivät sitten ole poikia ja löytäneet vaimot jotka vapauttaa sinut siitä työstä

• Anonyymi kirjoitti:

Opetat ne suoraan velkakierteeseen tai vinkuun rahaa sulta niin että kun ne on 30 v ne asuu joko kotona tai ainakin maksat niiden kaikki laskut

Turha kuvitella poikakin haluaa jo töihin .
        Minusta olet vain kapeakatseinen asian suhteen, se köyhyys näkyy meillä päivittäin.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jokainen taplaa tyylillään. Itse en kyllä opettaisi lapsia tuollaisiksi ja ei aina pienemmille voi antaa toisen vanhaa. Jossakin vaiheessa vaativat myös uuden puhelimen.

• Anonyymi kirjoitti:

Se että rahaa ei ole, se näkyy kaikkina vuoden päivinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen taplaa tyylillään. Itse en kyllä opettaisi lapsia tuollaisiksi ja ei aina pienemmille voi antaa toisen vanhaa. Jossakin vaiheessa vaativat myös uuden puhelimen.

Sit vaatiin, jos ei ole rahaa sit ei tule.🥰

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ne kotona halua asua kun meillä on kova kuri

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei ne kotona halua asua kun meillä on kova kuri

Silleenhän ne monet 18-29 v velkakierteeseen päätyy kun opintotuella tai työmarkkinatuella opiskelee ja kaikkee kivaa ostelee osamaksuilla vaikka kuukaustulot ovat hädintuskin 500-800 euroa kuussa!

Täytyy olla desingia ja parasta merkkiä ja merkistä uusin versio.

Sitten vielä pitää harrastaa ja viettää vapaa-aikaa niin pikavippejä päälle

Kohta talous onkin kuralla, luottotiedot menneet ja äitin ja isukin pitää tulla auttaan ettei mukulan tulevaisuus mene piloille koko loppu elämäksi

Kun ei ymmärretä että jos tienaa kuussa vaik 720 euroa niin et sinä sillä tulolla voi ostaa 500 euron puhelinta.

220 euroa ei riitä vuokraan, sähköön ja muihin asumisen kuluihin

• Anonyymi kirjoitti:

Silleenhän ne monet 18-29 v velkakierteeseen päätyy kun opintotuella tai työmarkkinatuella opiskelee ja kaikkee kivaa ostelee osamaksuilla vaikka kuukaustulot ovat hädintuskin 500-800 euroa kuussa!

Täytyy olla desingia ja parasta merkkiä ja merkistä uusin versio.

Sitten vielä pitää harrastaa ja viettää vapaa-aikaa niin pikavippejä päälle

Kohta talous onkin kuralla, luottotiedot menneet ja äitin ja isukin pitää tulla auttaan ettei mukulan tulevaisuus mene piloille koko loppu elämäksi

Kun ei ymmärretä että jos tienaa kuussa vaik 720 euroa niin et sinä sillä tulolla voi ostaa 500 euron puhelinta.

220 euroa ei riitä vuokraan, sähköön ja muihin asumisen kuluihin

Niihän ne toiset tekee. Minun lapset ei tuu tekemään.

• Anonyymi

Joululahjat ovat huono sijoitus ja niitä ei kannata velaksi ostaa. Lahja on voitu laittaa jo roskiin, tai kierrätykseen ennenkuin se on maksettu. Sitä kandii ostaa mihin on varaa. Elämyslahjat myös hyviä, eikä joku krääsä.

• Anonyymi

Elämyslahjaksi pensselisetä esiintymään petteripunakuonoa laulaen.

• Anonyymi

Mikä olis sellainen elämyslahja? Köyhät lennätetään Marsiin. Ja rikkaat voi siivota paskapyttyjä ja nauttia naamalle pirskahtelevista pöntön paska jäämistä. Ja sen jälkeen sanotaan että olisit saanu kakkalisän jos oisit sanonu.

• Anonyymi

Ostan aina kaiken kalliimman luotolla. Tosin maksan sitten kerrasta pois kun lasku tulee. Jättääkö joku hullu käyttämättä hyväkseen ilmaisen vakuutuksen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      271
      5366
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      66
      4704
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4325
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      46
      3814
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3760
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3687
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      38
      3153
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      77
      3057
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      53
      2898
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      21
      2641
    Aihe