Empatia ja puheliapu - kokemuksia

Anonyymi

Aloitetaan oma topik puhelinpalveluista :)
Yhden kokemuksen tunnemmekin, olisiko muita kokemuksia palstalla?

40

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

heh :)

"poiuytfghj"

• Anonyymi

Mä haluaisin kokeilla millaista olisi vastata sellaisen puhelimeen. En voisi olla pitkään.

"poiuyfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä haluaisin kokeilla millaista olisi vastata sellaisen puhelimeen. En voisi olla pitkään.

"poiuyfghj"

Perusta oma puhelin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusta oma puhelin

Ei kun nä haluaisin ne puhelut asiantuntijoiden analysoitavaksi , että kuinka hyvin toteutuu empaattinen suhtautuminen minulla ja eettisten sääntöjen noudattaminen yms. jos toimisin auttavan puhelimen vastaajana. Mieluummin vielä monen alan asiantuntijan arvio siitä

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun nä haluaisin ne puhelut asiantuntijoiden analysoitavaksi , että kuinka hyvin toteutuu empaattinen suhtautuminen minulla ja eettisten sääntöjen noudattaminen yms. jos toimisin auttavan puhelimen vastaajana. Mieluummin vielä monen alan asiantuntijan arvio siitä

"poiuytrdfgh"

Tämähän olisi hyvä idea!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfgh"

Koska mä en oikein hyväksy tätä että empatiakykyäni arvoidaan auttavan puhelimen soittajan asemassa, kun ei siinä ole tilaisuutta osoittaa empatiakykyjään sen aseman vuoksi.
        Tarvitsen empatiakykyä vaativan tehtävän empatiakykyni tason osoittamieksi.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska mä en oikein hyväksy tätä että empatiakykyäni arvoidaan auttavan puhelimen soittajan asemassa, kun ei siinä ole tilaisuutta osoittaa empatiakykyjään sen aseman vuoksi.
        Tarvitsen empatiakykyä vaativan tehtävän empatiakykyni tason osoittamieksi.

"poiuytrfghj"

Minulla ei ole todettu empatiakyvyn puutetta vaan enemmänkin päinvastoin.

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfgh"

Siis ainakin ennen auttaviin puhelimiin soittamista minulla oli äärivoimakkaan empatian ongelma, joka koitui kohtalolseni luureissa,

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ainakin ennen auttaviin puhelimiin soittamista minulla oli äärivoimakkaan empatian ongelma, joka koitui kohtalolseni luureissa,

"poiuytrfghj"

Mikä minua eniten loukkasi luureissa on se ettei he erota toisistaan henkistä kehittymöttömyyttä ja hermoston fyysistä vauriota,

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä minua eniten loukkasi luureissa on se ettei he erota toisistaan henkistä kehittymöttömyyttä ja hermoston fyysistä vauriota,

"poiuytrfdfgh"

Nuo ei nimittäin välttämä'ttä kulje käsikädessä

"poiuytfrdfg"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo ei nimittäin välttämä'ttä kulje käsikädessä

"poiuytfrdfg"

Tosin mä menetin osan henkisistä kyvyistäni väliaikaisesti hermostovauriossa tietyllä tasolla kuitenkin samalla ollen tietoinen että olen henkilö jolla on ollut ne

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfgh"

Tällä suomi24: llä aika moni on todennut käyttäytymisesi ja kirjoitustesi perusteella sinulla pahanlaatuisen empatiakyvyn puutteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin mä menetin osan henkisistä kyvyistäni väliaikaisesti hermostovauriossa tietyllä tasolla kuitenkin samalla ollen tietoinen että olen henkilö jolla on ollut ne

"poiuytrfgh"

Koska siis mulla tämä Aspergeri ei aiheuta minkäänlaista älynpuutetta vaan enemmönin päinvastoin, mutta se aiheuttaa mm. täm'än että on kauheesti näitä kirjoiusvirheitä kun ei sormi osu näppäimiin oikein ja sitten tätä että helpompi lähetellä näitä huonon vaikutelman antavia pätkiä. Eli fyysisen toiminnan taso on se missä ne vaikeudet näkyy. Ja että on väärinkäsityksiä, mutta ei siksi etten tajuaisi mitään, vaan siksi että ihmisille ei tule mieleen miten mä ajattelen, niin he arvaa väärin.
        Ei Asperger mun asiatajua heikennä yhtään, ennemminkin päinvastoin.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska siis mulla tämä Aspergeri ei aiheuta minkäänlaista älynpuutetta vaan enemmönin päinvastoin, mutta se aiheuttaa mm. täm'än että on kauheesti näitä kirjoiusvirheitä kun ei sormi osu näppäimiin oikein ja sitten tätä että helpompi lähetellä näitä huonon vaikutelman antavia pätkiä. Eli fyysisen toiminnan taso on se missä ne vaikeudet näkyy. Ja että on väärinkäsityksiä, mutta ei siksi etten tajuaisi mitään, vaan siksi että ihmisille ei tule mieleen miten mä ajattelen, niin he arvaa väärin.
        Ei Asperger mun asiatajua heikennä yhtään, ennemminkin päinvastoin.

"poiuytrfgh"

Siis mä tarttin sen dianoosin mm. siksi ettei mua laiteta vaikka tekeen jotain terveydenhoidollisia toimenpiteitä missä sormen pitää osua oikeaan kohtaan.
        Ja niinkuin siksi että miten on mahdollista että vaikkä mä puhun ihan järkeviä ja tieteellisesti paikkansapitäviä ihmiset ei ymmärrä mitä mä puhun.

"poiuytfrdgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mä tarttin sen dianoosin mm. siksi ettei mua laiteta vaikka tekeen jotain terveydenhoidollisia toimenpiteitä missä sormen pitää osua oikeaan kohtaan.
        Ja niinkuin siksi että miten on mahdollista että vaikkä mä puhun ihan järkeviä ja tieteellisesti paikkansapitäviä ihmiset ei ymmärrä mitä mä puhun.

"poiuytfrdgh"

Siis mulla on ihan nämä omat yksilölliset syyni siihen diagnoosiin. En muistuta mitään tyypillistä Aspergermiestä yhtään.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mulla on ihan nämä omat yksilölliset syyni siihen diagnoosiin. En muistuta mitään tyypillistä Aspergermiestä yhtään.

"poiuytrfgh"

Eikä Aspergerit mun juttuja ymmärrä yhtään sen paremmin kuin nentitkään.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä Aspergerit mun juttuja ymmärrä yhtään sen paremmin kuin nentitkään.

"poiuytrfghj"

Sillätavoin tässä ei mikään Asperger tyypillistäminen toimi. Mun mielestä Asperger on fyysosen hermoston ominaisuus, joka tekee just tätä kömplyyttä ettei sormi osu nöppäimiin yms.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillätavoin tässä ei mikään Asperger tyypillistäminen toimi. Mun mielestä Asperger on fyysosen hermoston ominaisuus, joka tekee just tätä kömplyyttä ettei sormi osu nöppäimiin yms.

"poiuytrdfgh"

Mutta tämäkin on paradoksaalista tämä kömpelyys: olen ketterän näköinen ihminen

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tämäkin on paradoksaalista tämä kömpelyys: olen ketterän näköinen ihminen

"poiuytrfgh"

Siinö on niinkuin se että Asperger on looginen, mutta logiikka on toisenlainen ja toiset ei niinkuin kekkaa sitä logiikkaa helposti. Mutta se toimii hyvin semmosessa niinkuin vaikka tieteellisessä tutkimuksessa. Ja voi jopa edistää havaintoja mitä normiaivoiset ei huomaa esim. tollaisessa tutkimuksessa, mutta ei jossain arjen asioissa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfgh"

Tämä on varmasti haastavaa. Kuten myös tunteet ja fyysinen ruumis on kokonaisuus. Moni asia oireilee samankaltaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinö on niinkuin se että Asperger on looginen, mutta logiikka on toisenlainen ja toiset ei niinkuin kekkaa sitä logiikkaa helposti. Mutta se toimii hyvin semmosessa niinkuin vaikka tieteellisessä tutkimuksessa. Ja voi jopa edistää havaintoja mitä normiaivoiset ei huomaa esim. tollaisessa tutkimuksessa, mutta ei jossain arjen asioissa.

"poiuytrdfghj"

Mä tipuin nyt kärryiltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Niin he ei niinkuin ymmärrä että minä en halua mitään sellaista small talkia ollenkaan mitä jossain luurissa puhutaan vaan haluan keskustella asioita ihan toiselta tasolta ja ihan oikeesti mulle tulee hirveetä kärsimystä semmosista hölöluureista aivan hirveetä, hirveintä mitä olen koskaan kokenut,

"poiuytrfgh"

• Anonyymi

Helpompi minun olisi kirjoittaa vaikka tutkimus jossa kartoitetaan eettisten periaatteiden toteutumista Suomen auttavissa puhelimissa, kuin soittaa semmoiseen.

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on varmasti haastavaa. Kuten myös tunteet ja fyysinen ruumis on kokonaisuus. Moni asia oireilee samankaltaisesti.

Mutta siis tämmönen onnettomuudesta koitunut hermostovaurio mitä minulle kävi ei poista sen henkilön aiempaa kehityskaarta henkisesti vaikkei hän halvaantuneena ja aivovaurioisena niin kehittyneeltä vaikuttaisikaan . Ja on aivan hirveääkin hirveämpää kidutusta kun sitten aletaan kohdella niinkuin sitä ennen hermostovaurioita tapahtunutta kehitystä ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Aivan kauheaa infantilsointikidutusta, kirjaimellisesti kidutusta. Yhtäkkiä ai puhuta muuta kuin kuinka pitää olla niinkuin äiti ja isi sanoo.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis tämmönen onnettomuudesta koitunut hermostovaurio mitä minulle kävi ei poista sen henkilön aiempaa kehityskaarta henkisesti vaikkei hän halvaantuneena ja aivovaurioisena niin kehittyneeltä vaikuttaisikaan . Ja on aivan hirveääkin hirveämpää kidutusta kun sitten aletaan kohdella niinkuin sitä ennen hermostovaurioita tapahtunutta kehitystä ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Aivan kauheaa infantilsointikidutusta, kirjaimellisesti kidutusta. Yhtäkkiä ai puhuta muuta kuin kuinka pitää olla niinkuin äiti ja isi sanoo.

"poiuytrdfgh"

Mutta mun vanhempani eivät ole sitä vaatineet, vaan ovat kestäneet jopa sen että nimesin heidät narsistiksi ja psykopaatiksi jättäessään minut tuollatavoin vammautuneena sellaisen luurin armoille.

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mun vanhempani eivät ole sitä vaatineet, vaan ovat kestäneet jopa sen että nimesin heidät narsistiksi ja psykopaatiksi jättäessään minut tuollatavoin vammautuneena sellaisen luurin armoille.

"poiuytfghj"

Olen sanaton :O

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin he ei niinkuin ymmärrä että minä en halua mitään sellaista small talkia ollenkaan mitä jossain luurissa puhutaan vaan haluan keskustella asioita ihan toiselta tasolta ja ihan oikeesti mulle tulee hirveetä kärsimystä semmosista hölöluureista aivan hirveetä, hirveintä mitä olen koskaan kokenut,

"poiuytrfgh"

Miltähän sun vanhemmista mahtoi tuntua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfrdgh"

Voi hyvät hyssykät!
        "Ja niinkuin siksi että miten on mahdollista että vaikkä mä puhun ihan järkeviä ja tieteellisesti paikkansapitäviä ihmiset ei ymmärrä mitä mä puhun. "
        Voisiko johtua siitä, että niissä puheissa ei ole järjen häivää?
        No, ehkä siellä sinun kuplassasi....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löivät sille luurin korvaan, kun eivät jaksaneet kuunnella hölötyksiään. Itse kertonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä kiinnosta muiden tunteet tai resurssit.
        Tuo henkilö on 50-60 vuotias ja vanhemmat -80-vuotiaita.
        Toisessa keskustelussa oletti, että vanhemmat tulevat elämään n. 100-vuotiaiksi. Tietysti ovat velvollisia huolehtimaan hänestä pyyteettömästi niin kauan kuin elävät - tai kuten hän itse kerran asian muotoili: "vanhemmat ovat aina vastuussa lapsistaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfgh"

Aiemmin 10 vuotta kestäneen aivovaurion syy oli hyvin harvinainen lääkeainereaktio ihan tavanomaisesta lääkkeestä.
        Sitä ennen liikenneonnettomuus.
        On myös kaatunut tanssiliikkeessä ja lyönyt päänsä sekä tippunut tuolilta ja lyönyt päänsä.
        Aivovaurion aiheuttaneiden tapaturmien jäljeen ei mennyt lääkäriin, vaan kotiinsa eristäytyneenä 10 vuotta hoiti alaikäistä lastaan kykenemättä esim. menemään kauppaan. Soitteli useita puheluita päivässä ns. luureihin.
        Taivaan kiitos, lapsi selvisi ja pääsi tänä vuonna huippupisteillä yliopistoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiemmin 10 vuotta kestäneen aivovaurion syy oli hyvin harvinainen lääkeainereaktio ihan tavanomaisesta lääkkeestä.
        On myös kaatunut tanssiliikkeessä ja lyönyt päänsä sekä tippunut tuolilta ja lyönyt päänsä.
        Aivovaurion aiheuttaneiden tapaturmien jäljeen ei mennyt lääkäriin, vaan kotiinsa eristäytyneenä 10 vuotta hoiti alaikäistä lastaan kykenemättä esim. menemään kauppaan. Soitteli useita puheluita päivässä ns. luureihin.

Tuo on nyt väärennös. Muiden kuvaukset asiastani eiväöt ole paikkansapitäviä kuin oma kuvaukseni vain,. Sitä paitsi minä en ole ihmisten epäluotettavuuden vuoksi eräitä oleellisia itseäni puoltavia seikkoja kertonut koskaan täällä tai luurissa. Koska nöitä tarinan vääristelijöitä riittää heiltä on aina hyvä jättää jotakin oleellista tarinasta pois, jolloin heidän keksimästään valeestaan tule lopulta helposti valeeksi todistettava,

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanos muuta, olen itsekin seurannut jo pidempään tarinan kehitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on nyt väärennös. Muiden kuvaukset asiastani eiväöt ole paikkansapitäviä kuin oma kuvaukseni vain,. Sitä paitsi minä en ole ihmisten epäluotettavuuden vuoksi eräitä oleellisia itseäni puoltavia seikkoja kertonut koskaan täällä tai luurissa. Koska nöitä tarinan vääristelijöitä riittää heiltä on aina hyvä jättää jotakin oleellista tarinasta pois, jolloin heidän keksimästään valeestaan tule lopulta helposti valeeksi todistettava,

"poiuytrfdfgh"

Ja mitä järkeä ylipäätään perustella mitään oikeudenmukaisuusseikkoja sellaisille ihmisille joita ei edes teoriassa etiikka kiinnosta jos he edes siitä mitään ymmärtävätkään

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfgh"

Sitä paitsi ei kukaan fiksu ihminen puhu nälvimistyyliin toiselle ihmiselle joka kertoo vaikeuksistaan tai kärsimyksistään, sellainen on ilmiselvä sivistymöttömyyden merkki. Siksihän siellä auttavissa puhelimissakin on eettisenä sääntönä kunnioittava kohtaaminen.
        Jota nyt ei kauheesti välttämättä noudateta.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä tipuin nyt kärryiltä

Tarkoitan että poikkeuksellisesta logiikasta on enemmän hyötyä tutkimustyyppisessä tehtävässä kuin arjessa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä paitsi ei kukaan fiksu ihminen puhu nälvimistyyliin toiselle ihmiselle joka kertoo vaikeuksistaan tai kärsimyksistään, sellainen on ilmiselvä sivistymöttömyyden merkki. Siksihän siellä auttavissa puhelimissakin on eettisenä sääntönä kunnioittava kohtaaminen.
        Jota nyt ei kauheesti välttämättä noudateta.

"poiuytrdfgh"

Eikä kukaan fiksu ihminen kerro eri versioilla samaa juttua monta vuotta.

• Anonyymi

omat juttunne ovat hölötystä.
      Alan nyt lukea tiedesivustoja tämän sijaan

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Kumman ottaisitte mieluummin, että joku sanoisi teitä narsistiksi lempeällä äänellä vai että teitä henkisesti rääkättäisiin hermostovaurioituneena 8 vuotta ? Suhteellisuudentajua kehiin.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumman ottaisitte mieluummin, että joku sanoisi teitä narsistiksi lempeällä äänellä vai että teitä henkisesti rääkättäisiin hermostovaurioituneena 8 vuotta ? Suhteellisuudentajua kehiin.

"poiuytrfghj"

Nyt kun aivovaurio on lievempi niin keskustelun taso täällä alkaa tuntua sellaiselta ettei sielu siedä tänne enää osallistua. Ja kun täällä on noita joitain käsittämättömän hermostuneessa sieluntilassa eläviä ihmisiä. Kiitoksia.

"poiuytfdfghj"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe