Hyvä paha kateus

Anonyymi

Narsisti on kateellinen tai kuvittelee, että toiset ovat kateellisia hänelle. Naristi ei usein tunnista omaa kateuttaan.

"Kateus on mielentila, joka merkitsee toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeuden tunnetta.[1] Nykysuomen sanakirjan mukaan kateus liittyy ihmiseen, joka ei suo toiselle hyvää ja haluaa itselleen hyvän, joka toisella on.[2] Se ei vaadi uhriltaan välttämättä mitään erityistä."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kateus

"Kateus nostaa päätään, kun ihminen tuntee tulleensa uhatuksi jonkun tai jonkin toimesta. Tätä ei pidä sekoittaa kadehtimiseen. Vaikka toisaalta nämä kaksi asiaa menevät päällekkäin ja esiintyvät usein käsi kädessä." (Apost.com)

"Jotkut ihmiset eivät lainkaan teeskentele pitävänsä ihmisistä, joita kohtaan kokevat kateutta. Päinvastoin, he kohtelevat heitä avoimen läiminlyövästi täysin ilman syytä tai perusteita. Tällaisissa tilanteissa ainakin tiedät mistä on kyse ja osaat valmistautua ja suojella itseäsi ilmaistulta vihalta.," (apost.com)

Ja kun ihmiset kokivat uhkaa - jota laiminlyöntikin on, nostaa kateus päätään. Ja jos.pidän toista kateellisena minulle, pidän taas itseäni parempana.

Jos uhka taasen nostaa päätään ja menettää asiat toisen ihmisen painostuksesta. Voi tuntea, että toinen on kateellinen minulle.

41

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onhan se ymmärrettävää että tuntee kateutta jos on vaikka hyvin vähätuloinen ja pitkään jääkaappi ammottanut tyhjänä ja sitten joku pyytää mukaan ajelulle ja kertoo heti pihasta lähtiessä että sai juuri palkankorotuksen ja palkka on paljon parempi kuin itsellä koskaan on toivoakaan.

      Tai jos ei ole ollut seksiä pitkään aikaan ja joku kertoilee että polkaisin sitten sitäkin yms. Ihan luonnollista kateutta mielestäni tuollaisesta syntyy. Mutta jos kateus on niin voimakasta että se satuttaa, niin silloin se kateellinen henkilö ei tajua omia mahdollisuuksiaan. Myös hänellä on mahdollisuuksia samaan jos hän kehittää taitojansa. Lisäksi silloin antaa liikaa merkitystä ulkoisille asioille, jotka ovat väliaikaisia. Lisäksi et voi tietää mitä negatiivista muuta kerskailijalla on ollut elämässään, tai mitä sellaista voi olla tulossa.

      Parempi kehittää omia vahvuuksiaan, kuin laskea mitä naapurilla on. Aika huuhtoo saavutukset mennessään, mutta joka on oman itsensä herra, ei vertaile itseään muihin.

    • Anonyymi

      Se mitä toisella on koetaan uhaksi = kateus.
      Se hyvä mitä itsellä on, jos toinen uhkaa sitä = tunnen että toiset ovat kateellisia.

      Eli kyse on pohjimmiltaan kateudesta. Kun työkyky katoaa, tulee masennus ja ahdistus sekä viedään ääritunteuden äärelle = kateus nostaa varmasti päätään.

      Kateuden tunne tai tunne siitä, että toinen on kateellinen, tulee aina jos tunnemme uhkaa. Nämä tunteet ovat normaaleja ja varoittavat meitä. Kun päätöksemme ei ollutkaan meidän omamme tai jos emme pysty pitämään rinnallamme sitä, minkä koemme arvokkaaksi.

      Olisikin mielenkiintoista tietää esimerkiksi dissosiaatiota edeltävistä tunteista.

      "Vakavaan traumatisoitumiseen voi liittyä dissosiaatiota. Tällöin trauman seurauksena menetetään yhteys muistin, identiteetin ja tietoisuuden välillä. Se on mukautumista järkyttävään ja henkeä uhkaavaan tilanteeseen tai äärimmäiseen stressiin." Vastaamo.fi

      Näin ollen olisikin mielenkiintoista tutkia ajatteleeko ihminen juuri ennen pistettä missä uhkaava ja jopa väikivaltatilanne johtaa jopa vakavaan traumatisoitumisee., että toinen on kateellinen.

      Toisaalta, jos kateus tai se, että kuvittelee toisen olevan kateellinen - ovat persoonallisuushäiriöisen tunnistamisen kriteerejä.

      "Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen. Persoonallisuushäiriöisen ja normaalin käytöksen raja on häilyvä, ja useimmilla psyykkisesti terveilläkin ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä ja tapoja, etenkin stressitilanteissa."

      Koska kateus onkin tunne, joka kumpuaa esille uhasta - olisikin tärkeää tarkastella ja tutkia syvemmin kateuden tunteen taustalla olevia tekijöitä.

      "Todellisuus on isku narsistille. Terapeutti edustaa todellisuutta ja narsisti kokee helposti, että terapeutti iskee häntä sietämättömillä totuuksilla. Hoito epäonnistuu usein siksi, että narsistin itsetunto ei siedä narsistista nöyryytystä ja häpeää, että terapeutilla on sellaista mitä hänellä ei ole."

      Psykodynaaminen teoria perustuu transferenssiin. Transferenssissa tapahtuu tunteensiirtoja. Jos terapeutti tuntee kateutta, voi terapeutti tulkita sen lähtöisin potilasta.

      Jos potilaalla on heikko negatiivisten tunteiden sietokyky, hoidossa kasvatetaan sietokykyä. Kun sietokyky ei ole riittävää, voisin uskoa että tilanne voi olla uhkaava. Puolustusmekanismit tulevat esille kun minuuteen ja persoonaan eheyttä uhataan. Koska ihminen tuntee jollain tasolla olevansa aina hyvä.

      Kun uhka kasvaa riittävän suureksi, tuleeko silloin tunteeksi kateus? Jos persoonaa uhataan, kuvitteleeko silloin toinen että uhkaava tekijä on kateellinen toisen ominaisuuksista - siiitä minästä, jota puolustusmekanismeilla suojellaan.

      Koska kyseessä on transferenssisuhde, jossa teorian mukaan projisoidaan toiseen tunteita, myös potilaan tunteet ovat tärkeitä. Potilaan puhuessa tunteista, terapeutti tarkastelee tunteet ja palauttaa ne potilaalle tulkitussa muodossa.

      Mitäs jos potilas oikeasti herättääkin kateuden terapeutissa? Potilas voi olla rikas, perheellinen ja korkeammin koulutettu. Kun taas terapeutti voi olla ammattikoulun käynyt, paljon velkaa terapeuttikoulutuksesta omaava, 70-luvun kerrostalokaksiossa asuva katkeroitunut lapseton tyyppi, joka uskoo mustaan onneen.

      Terapiajärjestelmää pitäisi katsoa kriittisesti ja läpinäkyvästi.

      Tuottaako järjestelmä sitä mitä olettaa? Onko ihmissuhteissaan traumatisoitunut tämän jälkeen vihainen, katkera ja uskoo toisten olleen kateellisia.

      • Anonyymi

        Aivan ja mun mielestä on aina kyseenalaista kun muut tulkitsevat tunteet toisen henkilön itsensä puolesta jota minulle tehtiin vuosikymmeniä ja jota pidän emotionaalisena väärinkäyttönä, jota jatkettiin luureissa. Mun mielestä on aina kyseenalaista kun toinen tulkitsee toisen tunteet hänen itsensä puolesta, koska sen ei varsinaisesti pitäisi nähdäkseni olla edes mahdollista ottaen huomioon uusimman neurotieteenkin tiedostana tunteiden kehollisuus. Tunteet eivät ole irrallaan kokijansa kehosta, niin kuinka joku toinen voi mennä toisen ihmisen kehon tuntemuksia hänen puolestaan tunnustelemaan ?

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja mun mielestä on aina kyseenalaista kun muut tulkitsevat tunteet toisen henkilön itsensä puolesta jota minulle tehtiin vuosikymmeniä ja jota pidän emotionaalisena väärinkäyttönä, jota jatkettiin luureissa. Mun mielestä on aina kyseenalaista kun toinen tulkitsee toisen tunteet hänen itsensä puolesta, koska sen ei varsinaisesti pitäisi nähdäkseni olla edes mahdollista ottaen huomioon uusimman neurotieteenkin tiedostana tunteiden kehollisuus. Tunteet eivät ole irrallaan kokijansa kehosta, niin kuinka joku toinen voi mennä toisen ihmisen kehon tuntemuksia hänen puolestaan tunnustelemaan ?

        "poiuytrfdfgh"

        Poiu - suomi 24ssä taisi olla oma topic luureille ja siellä tapahtuneille kommenteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja mun mielestä on aina kyseenalaista kun muut tulkitsevat tunteet toisen henkilön itsensä puolesta jota minulle tehtiin vuosikymmeniä ja jota pidän emotionaalisena väärinkäyttönä, jota jatkettiin luureissa. Mun mielestä on aina kyseenalaista kun toinen tulkitsee toisen tunteet hänen itsensä puolesta, koska sen ei varsinaisesti pitäisi nähdäkseni olla edes mahdollista ottaen huomioon uusimman neurotieteenkin tiedostana tunteiden kehollisuus. Tunteet eivät ole irrallaan kokijansa kehosta, niin kuinka joku toinen voi mennä toisen ihmisen kehon tuntemuksia hänen puolestaan tunnustelemaan ?

        "poiuytrfdfgh"

        "Tunteet eivät ole irrallaan kokijansa kehosta, niin kuinka joku toinen voi mennä toisen ihmisen kehon tuntemuksia hänen puolestaan tunnustelemaan ?"

        Kun tunteet irtoavat kehosta, on sille nimikin. Se on dissosiaatio. Se on seurausta vakavasta traumasta. Useun näissä topikeissa kösitellään vakavaa traumaa. Koska et pysty kuvaamaan kammottavissa luurikokemuksissa dissosiaatiota ja mielen hajoamista osiksi, on kokemuksesi täysin eri kuin vakavat traumatisoitumiset mitä aiheissa yleensä käsitellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja mun mielestä on aina kyseenalaista kun muut tulkitsevat tunteet toisen henkilön itsensä puolesta jota minulle tehtiin vuosikymmeniä ja jota pidän emotionaalisena väärinkäyttönä, jota jatkettiin luureissa. Mun mielestä on aina kyseenalaista kun toinen tulkitsee toisen tunteet hänen itsensä puolesta, koska sen ei varsinaisesti pitäisi nähdäkseni olla edes mahdollista ottaen huomioon uusimman neurotieteenkin tiedostana tunteiden kehollisuus. Tunteet eivät ole irrallaan kokijansa kehosta, niin kuinka joku toinen voi mennä toisen ihmisen kehon tuntemuksia hänen puolestaan tunnustelemaan ?

        "poiuytrfdfgh"

        Ja minullehan sanoi luureissa noin viisi henkilöä olevansa kateellisia taiteellisista kyvyistäni silleen ihan ystävällisen spontaanisti tyyliin: "Oi mä oon kateellinen, mä en osaa mitään semmosta." Niin ihan hyvin on mahdollista että joukossa on ilkeämpiä salaisesti kateellisia myös.
        Mulle kerran eräässä eräänaiheisessa vertaistukitilaisuudessa sanottiin kovaan ääneen, että on epäreilua, että mulla on tällaisia taiteellisia kykyjä, se on eräs syy miksi en niin mielellään osallistu johkin sellaiseen vertaistukitoimintaan.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minullehan sanoi luureissa noin viisi henkilöä olevansa kateellisia taiteellisista kyvyistäni silleen ihan ystävällisen spontaanisti tyyliin: "Oi mä oon kateellinen, mä en osaa mitään semmosta." Niin ihan hyvin on mahdollista että joukossa on ilkeämpiä salaisesti kateellisia myös.
        Mulle kerran eräässä eräänaiheisessa vertaistukitilaisuudessa sanottiin kovaan ääneen, että on epäreilua, että mulla on tällaisia taiteellisia kykyjä, se on eräs syy miksi en niin mielellään osallistu johkin sellaiseen vertaistukitoimintaan.

        "poiuytrfghj"

        Ja kaikkea semmosta outoa on mulle käynyt.
        Olin kerran aikoinaan eräällä kurssillakin, jonne osallistuin aika hiljakseen ja sitten yllättäen jouduin yleisessä keskustelussa aika voimakkaan syyllistävän kritiikin kohteeksi ilman mitään minulle järjellistä syytä. No sitten kävi niin, että kurssilla oli mukana joku oikeusoppinut joka huomaamattomasti sanoi minulle etten hänen mielestään ole syyllinen mihinkään, ja ilmaisi että hänkin ihmetteli kyseisiä reaktioita.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minullehan sanoi luureissa noin viisi henkilöä olevansa kateellisia taiteellisista kyvyistäni silleen ihan ystävällisen spontaanisti tyyliin: "Oi mä oon kateellinen, mä en osaa mitään semmosta." Niin ihan hyvin on mahdollista että joukossa on ilkeämpiä salaisesti kateellisia myös.
        Mulle kerran eräässä eräänaiheisessa vertaistukitilaisuudessa sanottiin kovaan ääneen, että on epäreilua, että mulla on tällaisia taiteellisia kykyjä, se on eräs syy miksi en niin mielellään osallistu johkin sellaiseen vertaistukitoimintaan.

        "poiuytrfghj"

        Voi helv..

        Ei tuo ole sitä kateutta, miten kyseistä ilmiötä olisi tässä topikissa tarkoitus tarkastalla.

        Tämä Poiun ilmiö menee siihen kategoriaan ettei tunnista tunteita ja kuvittelee muiden tarkoittavan sitä mitä sanovat.

        Nämä ilmaisut ovat poiu hyvä tarkoitettu positiiviseksi. Tällaisten ilmaisuiden parissa kateus ilmenee ihailuna ja sanoja tunnnistaa, että olisi kiva osata - mutta on kuitenkin tasapainossa itsensä kanssa. Eikä hän tunne negatiivista tuhoavaa kateutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tunteet eivät ole irrallaan kokijansa kehosta, niin kuinka joku toinen voi mennä toisen ihmisen kehon tuntemuksia hänen puolestaan tunnustelemaan ?"

        Kun tunteet irtoavat kehosta, on sille nimikin. Se on dissosiaatio. Se on seurausta vakavasta traumasta. Useun näissä topikeissa kösitellään vakavaa traumaa. Koska et pysty kuvaamaan kammottavissa luurikokemuksissa dissosiaatiota ja mielen hajoamista osiksi, on kokemuksesi täysin eri kuin vakavat traumatisoitumiset mitä aiheissa yleensä käsitellään.

        Mullehan juuri kävi noin luureissa että tuli kehostani irronnut kokemus miksi jouduin hätääntyneenä soittelemaan lisää ja lisää. Minun ongelmanihan oli koko ajan se, että pelkäsin että olisi voinut tapahtua jotakin mitä en lainkaan tiedä ja tuollaisia oloja on ajoittain tullut vieläkin. He juurikin tuollatavoin irrottivat minua kehistani niissä luureissa pelkkiin mielikuvituksellisiin ajatusmaailmoihin niin voimakkaasti että oli vaikea enää erottaa mitä kehon tasolla tapahtuu, siksi se niin hirveää olikin, eivätkä he ymmärtäneet asiaa lainkaan vaikka kuinka yritin selittää.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullehan juuri kävi noin luureissa että tuli kehostani irronnut kokemus miksi jouduin hätääntyneenä soittelemaan lisää ja lisää. Minun ongelmanihan oli koko ajan se, että pelkäsin että olisi voinut tapahtua jotakin mitä en lainkaan tiedä ja tuollaisia oloja on ajoittain tullut vieläkin. He juurikin tuollatavoin irrottivat minua kehistani niissä luureissa pelkkiin mielikuvituksellisiin ajatusmaailmoihin niin voimakkaasti että oli vaikea enää erottaa mitä kehon tasolla tapahtuu, siksi se niin hirveää olikin, eivätkä he ymmärtäneet asiaa lainkaan vaikka kuinka yritin selittää.

        "poiuytrdfgh"

        Siksi on oleellista mitä minun todelliset keholliset itsestäni lähtevät tunteet ovat, Ne toisten puolestani selostamat ovat enemmänkin projisointiaan, Minun kehoani tarkkailemalla saa selville minun tunteeni.
        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helv..

        Ei tuo ole sitä kateutta, miten kyseistä ilmiötä olisi tässä topikissa tarkoitus tarkastalla.

        Tämä Poiun ilmiö menee siihen kategoriaan ettei tunnista tunteita ja kuvittelee muiden tarkoittavan sitä mitä sanovat.

        Nämä ilmaisut ovat poiu hyvä tarkoitettu positiiviseksi. Tällaisten ilmaisuiden parissa kateus ilmenee ihailuna ja sanoja tunnnistaa, että olisi kiva osata - mutta on kuitenkin tasapainossa itsensä kanssa. Eikä hän tunne negatiivista tuhoavaa kateutta.

        Niinhän minä itse ilmaisinkin ne positiivisiksi, luepas tarkemmin

        Tajua jo ettei minulla ole mitään SELLAISTA Aspergeria, joka tekisi minut ääliöksi


        "poiuygfdfghj"


    • Anonyymi

      Menikö tämäkin ketju taas poiun omakohtaisten kokemusten kerronnaksi?

      • Anonyymi

        Meni. Ja hänelle on aina tapahtunut pahemmin. Ja jos joku tuo esille ongelman, niin hänellekkin tapahtunut se.

        Varastaa toisen tarinat ja persoonallisuuden. Lisäksi syyttää vielä muita siitä.


      • Anonyymi

        Alkuperäinen aihe katosi, se mitä voisi ilmiönä pohtia meni poijun kanssa riitelyyn ja asia katosi.

        Poiua ei kiinnosta aihe kuin omalta kannaltaan.

        Jos joku olisi kiinnostunut keskustelemaann aiheesta, ei sellaista tapahdu kun topic toisensa jälkeen täytyyvät samasta poiu tuubista.


        "Palvelunestohyökkäys (Denial of Service, DoS) tarkoittaa verkkohyökkäystä, jossa pyritään estämään verkkosivuston tarkoitettu käyttö. Tavallisimmin tämä toteutetaan kohdistamalla verkkosivustolle niin paljon liikennettä, että tämä ei käytännössä kykene palvelemaan asiakkaitaan"
        Lähde: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Palvelunestohyökkäys

        Käytännössä olen epäillyt Poiua trollitehtaan tuotokseksi, joka estää ainakin suomi 24 keskustelun.


      • Anonyymi

        Kateuden teemaan kyllä sopii tuo jatkuva esilläolemisen tarve. Tilan vieminen muilta.


    • Anonyymi

      Poiun viestit on laitettava poistettaviksi, koska eivät liity aloituksen aiheeseen. Näin minä teen.

      • Anonyymi

        Suurin osa viesteistäni liittyy suoraan aiheeseen, enkä hyväksy kateusaihettakoskevien viestien poistamista ketjusta, Taidat olla kateellinen.

        "poiuytfrdghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa viesteistäni liittyy suoraan aiheeseen, enkä hyväksy kateusaihettakoskevien viestien poistamista ketjusta, Taidat olla kateellinen.

        "poiuytfrdghj"

        Eräs viesteistäni vieläpä liittyy niin tarkkaan otsikkoon että siinä on heti peräkkäin hyvä ja paha kateus aiheina, Minulla on tapana yhdstää kaikki teoreettiset aiheet vastaaviin omakohtaisiin elämänkokemuksiin.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Kateus -tai sisarensa Ahneus- on jotain hyvin alkukantaista ihmisessä: laittakaapa kaksi suloista taaperoa samaan hiekkalaatikkoon, niin toinen riistää toiselta lapion ja ämpärin. Tai rikkoo toisen hiekkakakun.
      En tiedä, mitä tapahtuisi, jos lapsia ei kasvatettaisi eli opetettaisi sosiaalisia sääntöjä. Ehkä toinen hakkais toisen tohjoksi punaisella muovilapiolla.
      Ajan kanssa normaali ihminen oppii enemmän tai vähemmän sammuttamaan kateuden pistonsa, käyttämään järkeään, tai ainakin piilottamaan tunteensa muilta.
      Narsisti ehkä jää sinne hiekkalaatikkoasteelle.

      • Anonyymi

        Narsistilla on heikko itsetunto ja tuntee itsensä vähäpätöisemmäksi kuin joku toinen on. Siihen liittyen kateus on kohdallaan ymmärrettävää, vaikkakaan ei hyväksyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistilla on heikko itsetunto ja tuntee itsensä vähäpätöisemmäksi kuin joku toinen on. Siihen liittyen kateus on kohdallaan ymmärrettävää, vaikkakaan ei hyväksyttyä.

        Ja kun uhri herää - tajuaa ja vihdoin hakee apua kun ymmärtää ettei toisen kanssa tule asiasta mitään, näyttäyttyy uhri narsistina. Narsistin tunnistaa aina siitä, että palauttaa tunteet. Jos on kateellinen, näkee sen muissa. Jos on ahne, näkee sen muissa. Kun toinen vihdoin hämmästyksissään lähtee selvittämään asiaa, näkee uhri narsistin ja jos käyvät samalla terapeutilla, saa narsisti näyttämään että hänen itsemurhalla uhkailut ja muut ovat vain uhrin syytä. Uhrin hädissään etsiessään totuutta, löytääkin sen itsestään. Narsisti ei sitä omaksu. Ihminen jolla on taito katsoa itseään uskoo olevansa se narsisti ja pahimmillaan ottaa vastaan terapian epäonnistumisen, suhteen epäonnistumisen ja kantaa vastuun niistä rikoksista mitä ei ole tehnyt.

        Kateus tunteena pitää nostaa psykologiassa toiseen arvoon. Kyse on aina uhasta. Uhkaako jokin (kateuden kohde tai se taho, jonka uskoo kadehtivan) ihmistä jolla nämä tunteet viriää.

        Se, että tämän avulla sitten integroidaan kateus ja sisäisestään ihmisen olevan persoonallisuushäiriöinen, jonka perusteella terapeutti antaa hoitoa, jota psykiatri ei ole diagnosoinut on hengenvaarallista.

        Persoonallisuudenmuutokseen tähtäävät hoidot pitäisi siirtää pelkästään julkisen sektorin houdettavaksi sairaalatasoisesti tehtäväksi. Usein kriisissä oleva on niin sekaisin ja hämmentynyt, ettei tajua kuinka persoonallisuus pistetään palasiksi ennenkuin on liian myöhäistä ja sieltä ei pääse pois. Kateuden tunteen tai tunteen, että toinen (uhkaava tekijä) on kateellinen, esiinnyttyä voi "ammattilainen" ajatella, että onnistui paljastamaan persoonallisuushäiriön tai kateuden. Vaikka kyse on luonnollisesta prosessista, joka herää mieleen kun tilanne tai asia koetaan uhkaavaksi.. vain korostunut toisen työhön tai omaisuuteen kumpuava kateus tulee nähdä epäterveenä piirteenä.

        Jos kyse on Kelan terapiasta, johon yhteiskunta maksaa rahaa - on kyse varsin mielenkiintoisesta ilmiöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun uhri herää - tajuaa ja vihdoin hakee apua kun ymmärtää ettei toisen kanssa tule asiasta mitään, näyttäyttyy uhri narsistina. Narsistin tunnistaa aina siitä, että palauttaa tunteet. Jos on kateellinen, näkee sen muissa. Jos on ahne, näkee sen muissa. Kun toinen vihdoin hämmästyksissään lähtee selvittämään asiaa, näkee uhri narsistin ja jos käyvät samalla terapeutilla, saa narsisti näyttämään että hänen itsemurhalla uhkailut ja muut ovat vain uhrin syytä. Uhrin hädissään etsiessään totuutta, löytääkin sen itsestään. Narsisti ei sitä omaksu. Ihminen jolla on taito katsoa itseään uskoo olevansa se narsisti ja pahimmillaan ottaa vastaan terapian epäonnistumisen, suhteen epäonnistumisen ja kantaa vastuun niistä rikoksista mitä ei ole tehnyt.

        Kateus tunteena pitää nostaa psykologiassa toiseen arvoon. Kyse on aina uhasta. Uhkaako jokin (kateuden kohde tai se taho, jonka uskoo kadehtivan) ihmistä jolla nämä tunteet viriää.

        Se, että tämän avulla sitten integroidaan kateus ja sisäisestään ihmisen olevan persoonallisuushäiriöinen, jonka perusteella terapeutti antaa hoitoa, jota psykiatri ei ole diagnosoinut on hengenvaarallista.

        Persoonallisuudenmuutokseen tähtäävät hoidot pitäisi siirtää pelkästään julkisen sektorin houdettavaksi sairaalatasoisesti tehtäväksi. Usein kriisissä oleva on niin sekaisin ja hämmentynyt, ettei tajua kuinka persoonallisuus pistetään palasiksi ennenkuin on liian myöhäistä ja sieltä ei pääse pois. Kateuden tunteen tai tunteen, että toinen (uhkaava tekijä) on kateellinen, esiinnyttyä voi "ammattilainen" ajatella, että onnistui paljastamaan persoonallisuushäiriön tai kateuden. Vaikka kyse on luonnollisesta prosessista, joka herää mieleen kun tilanne tai asia koetaan uhkaavaksi.. vain korostunut toisen työhön tai omaisuuteen kumpuava kateus tulee nähdä epäterveenä piirteenä.

        Jos kyse on Kelan terapiasta, johon yhteiskunta maksaa rahaa - on kyse varsin mielenkiintoisesta ilmiöstä.

        Ehkäpä kyse tällöin on epäonnistuneesta terapiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun uhri herää - tajuaa ja vihdoin hakee apua kun ymmärtää ettei toisen kanssa tule asiasta mitään, näyttäyttyy uhri narsistina. Narsistin tunnistaa aina siitä, että palauttaa tunteet. Jos on kateellinen, näkee sen muissa. Jos on ahne, näkee sen muissa. Kun toinen vihdoin hämmästyksissään lähtee selvittämään asiaa, näkee uhri narsistin ja jos käyvät samalla terapeutilla, saa narsisti näyttämään että hänen itsemurhalla uhkailut ja muut ovat vain uhrin syytä. Uhrin hädissään etsiessään totuutta, löytääkin sen itsestään. Narsisti ei sitä omaksu. Ihminen jolla on taito katsoa itseään uskoo olevansa se narsisti ja pahimmillaan ottaa vastaan terapian epäonnistumisen, suhteen epäonnistumisen ja kantaa vastuun niistä rikoksista mitä ei ole tehnyt.

        Kateus tunteena pitää nostaa psykologiassa toiseen arvoon. Kyse on aina uhasta. Uhkaako jokin (kateuden kohde tai se taho, jonka uskoo kadehtivan) ihmistä jolla nämä tunteet viriää.

        Se, että tämän avulla sitten integroidaan kateus ja sisäisestään ihmisen olevan persoonallisuushäiriöinen, jonka perusteella terapeutti antaa hoitoa, jota psykiatri ei ole diagnosoinut on hengenvaarallista.

        Persoonallisuudenmuutokseen tähtäävät hoidot pitäisi siirtää pelkästään julkisen sektorin houdettavaksi sairaalatasoisesti tehtäväksi. Usein kriisissä oleva on niin sekaisin ja hämmentynyt, ettei tajua kuinka persoonallisuus pistetään palasiksi ennenkuin on liian myöhäistä ja sieltä ei pääse pois. Kateuden tunteen tai tunteen, että toinen (uhkaava tekijä) on kateellinen, esiinnyttyä voi "ammattilainen" ajatella, että onnistui paljastamaan persoonallisuushäiriön tai kateuden. Vaikka kyse on luonnollisesta prosessista, joka herää mieleen kun tilanne tai asia koetaan uhkaavaksi.. vain korostunut toisen työhön tai omaisuuteen kumpuava kateus tulee nähdä epäterveenä piirteenä.

        Jos kyse on Kelan terapiasta, johon yhteiskunta maksaa rahaa - on kyse varsin mielenkiintoisesta ilmiöstä.

        Inhoan tuota uhri - sanan käyttöä. Siinä on jo kurkku voimattomalta karitsalta kiskaistu auki, ja mitään ei ole tehtävissä. Eikö voisi puhua vaikka kohteesta?
        En tajua tuota, että kateus johtuisi uhan kokemisesta. Jos naapuri on ostanut uuden Mersun ja itse joudun köyhyyttäni ajamaan vuoden 2007 Rellulla, kyllä se ohimenevä vihlaiseva tunne on ihan vain kateutta siitä mersusta. Ei uhka.
        Ehkä narsisti kokee sen uhkana: olematon itsetunto romahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhoan tuota uhri - sanan käyttöä. Siinä on jo kurkku voimattomalta karitsalta kiskaistu auki, ja mitään ei ole tehtävissä. Eikö voisi puhua vaikka kohteesta?
        En tajua tuota, että kateus johtuisi uhan kokemisesta. Jos naapuri on ostanut uuden Mersun ja itse joudun köyhyyttäni ajamaan vuoden 2007 Rellulla, kyllä se ohimenevä vihlaiseva tunne on ihan vain kateutta siitä mersusta. Ei uhka.
        Ehkä narsisti kokee sen uhkana: olematon itsetunto romahtaa.

        Narsistisessa vauriossa ei ole onnellinen toisen puolesta. Primääri kateus, siis.se joka on pinnalla - tunnistettavissa ja hallittavissa, voi kumpuaa myös uhasta. Toisen onni saa sinut tuntemaan itsesi pieneksi ja mitöttämäksi, riittämättömäksi. Positiivisessa mielessä se motivoi sinua hallitsemaan ne tunteet. Liian suurena negatiivinen ja täten kateus uhkaa epäsuorasti sinun onneasi ja tyytyväisyyttäsi.

        Jos taas piilotettu kateus saadaan esille, se voi seurata sinuun kohdistuvaa asiaa - kun sinulta viedään jotain. Vaikkapa persoonallisuus tai minuus.. silloin on luonnollista kyseenalaistaa toisen väkivalta vaikkapa ihmetellen miksi toinen tekee noin. Minulla on pakko olla jotain arvokasta ja kaunista, jonka toinen haluaa tuhota. se jonka tavoitteena on pitää toinen kontrollissa "kunnes saa integroitua ja siirtää huonot ominaisuutensa toisen kannettavaksi" ja kun vihdoin työ on hoidettu, toinen käyttäytyy behavioristisen opin mukaisesti niin kuin saa empatiaa, on toiseata tullut halveksittava, vihainen, stressaantunut ja traumatisoitunut" tällöin narsisti lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistisessa vauriossa ei ole onnellinen toisen puolesta. Primääri kateus, siis.se joka on pinnalla - tunnistettavissa ja hallittavissa, voi kumpuaa myös uhasta. Toisen onni saa sinut tuntemaan itsesi pieneksi ja mitöttämäksi, riittämättömäksi. Positiivisessa mielessä se motivoi sinua hallitsemaan ne tunteet. Liian suurena negatiivinen ja täten kateus uhkaa epäsuorasti sinun onneasi ja tyytyväisyyttäsi.

        Jos taas piilotettu kateus saadaan esille, se voi seurata sinuun kohdistuvaa asiaa - kun sinulta viedään jotain. Vaikkapa persoonallisuus tai minuus.. silloin on luonnollista kyseenalaistaa toisen väkivalta vaikkapa ihmetellen miksi toinen tekee noin. Minulla on pakko olla jotain arvokasta ja kaunista, jonka toinen haluaa tuhota. se jonka tavoitteena on pitää toinen kontrollissa "kunnes saa integroitua ja siirtää huonot ominaisuutensa toisen kannettavaksi" ja kun vihdoin työ on hoidettu, toinen käyttäytyy behavioristisen opin mukaisesti niin kuin saa empatiaa, on toiseata tullut halveksittava, vihainen, stressaantunut ja traumatisoitunut" tällöin narsisti lähtee.

        Tuli vähän huonosti, postiivisessa hengessa ruokkii positiivista kilpailuhenkeä ja saa oppimana uutta, sekä pitämään pyörät pyörimässä. Kehittymisestä tulee onni. Kun on saavuttanut jotain, joku voi haluta tuhota sen, koska haluaa itse päästä kalifiksi kalifin paikalle.

        Pidä kynttilääsi vakan alla.. aina kun asetat jotain joka uhkaa jotain esille, tulet kohtaamaan kateutta.. ja jos kuvittelet korostuneesti että muut ovat kateellisia sinulle, voit olla persoonallisuushäiriöinen.

        Narsisti on kateellinen jopa puolison ystävistä. Mutta ei tunnista tätä itsessään vaan integroi piirteen kunppaniin, jotta voisi halveksia sitä.
        Ja haluaa vielä joukon halveksumaan häntä yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vähän huonosti, postiivisessa hengessa ruokkii positiivista kilpailuhenkeä ja saa oppimana uutta, sekä pitämään pyörät pyörimässä. Kehittymisestä tulee onni. Kun on saavuttanut jotain, joku voi haluta tuhota sen, koska haluaa itse päästä kalifiksi kalifin paikalle.

        Pidä kynttilääsi vakan alla.. aina kun asetat jotain joka uhkaa jotain esille, tulet kohtaamaan kateutta.. ja jos kuvittelet korostuneesti että muut ovat kateellisia sinulle, voit olla persoonallisuushäiriöinen.

        Narsisti on kateellinen jopa puolison ystävistä. Mutta ei tunnista tätä itsessään vaan integroi piirteen kunppaniin, jotta voisi halveksia sitä.
        Ja haluaa vielä joukon halveksumaan häntä yhdessä.

        Narsisti on kilpailuhenkinen ja kateellinen toisen menestyksestä.

        Jos jakuvasti tavoittelee menestystä ja kilpailua on psykodynaamisen käsityksen mukaan narsisti.

        Terapiassa opetellaan olemaan tavallinen ja tyytymään siihen mitä on sekä olemaan provosoitumatta ja reagoitumatta toisten tunteisiin.

        Sekä ymmärtämään mistä oma viha kumpuaa.


    • Anonyymi

      Hahhahhahhah, hohhohhohhoh.

      • Anonyymi

        Joulupukki eksynyt tänne?


    • Anonyymi

      Ehkä, jos olisi ymmärtänyt tuon narsisteja leimaavan sairaalloisen kateuden, olisi tajunnut pelastautua ajoissa. Tosin esim. lapsi ei varmasti voi ymmärtää, miksi vanhempi ensin piiskaa saamaan hyvät arvosanat koulusta ja kun ne saat, alkaakin kampittamaan koulunkäyntiäsi ja mitätöimään saavutuksiasi.

    • Anonyymi

      Katso eteesi, onko muuta jäljellä aikasi täytyttyä. Se ei toimi enää.

      • Anonyymi

        Mitä yritit sanoa?


    • Anonyymi

      Onpa mielenkiintoinen aihe! Olen todella kiinnostunut ymmärtämään miksi jotkut käyttäytyvät niinkuin käyttäytyvät. Yleensä olen kuin elävä kysymysmerkki. Olen huomannut, että mitä mukavampi ihminen on, sitä enemmän häntä kiusataan. Kammottavaa.

      • Anonyymi

        Minä kanssa ihmettelen joitakin ilmiöitä. Alkaa vähän tuntua siltä, että jotkut ovat kateellisia luovista ideoistani. Olen löytänyt erittäin mielekästä ja antoisiaa luovaa tekemistä. Luova ideani ilmenee jonakin mitä voi kehittää moneen suuntaan mielenkiintoisesti. Mutta eräiden ihmisten käytös tuntuu tähän luovaan projektiin nähden häirinnälle. Sellaista on vanhempieni käytös, joidenkin auttavan puhelimen vastaajien käytös, sekä joidenkin tämän palstan kirjoittajien käytös hieman. Lisäksi on joitakin tahoja, joiden käytöksestä en tiedä mitä se merkitsee. Ehkä he eivät ole päättäneet tukeako taidettani vaiko asettua sitä vastaan. Muilta osin vaikuttaisi olevan ok. Koen että minua vahingoitetaan sellaisilla keskusteluilla, jotka tuottavat sellaisen niin ikävän ja pelottavan huolestuttavankin tunnetilan, että luovan projektini totetuminen vaikeutuu vakavasti. Jotkut sellaiset keskusteljat ovat muka "auttavinaan" minua. Kuinka jonkun henkilön kiusatuksi tulon tukeminen voisi olla "auttamista"? Eihän se tietenkään sitä ole vaan auttamisen kaapuun puettua kiusaamista, Nimittämällä sitä auttamiseksi siitä tulee ovelampaa, Vika on asiassa muka minussa, että valitan, vaikka on vaan "autettu". Ihan tommosta peliä. Kyllä minä sen eron olen huomannut miltä on tuntunut kun luovuuttani on oikeasti edistetty tai milloin luovuuteni vahingoittamista nimitetään "auttamiseksi", Tietenkin minun kohdallani oikeaa apua on vain se mikä edistää taiteilijuuttani.

        "poouyggghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kanssa ihmettelen joitakin ilmiöitä. Alkaa vähän tuntua siltä, että jotkut ovat kateellisia luovista ideoistani. Olen löytänyt erittäin mielekästä ja antoisiaa luovaa tekemistä. Luova ideani ilmenee jonakin mitä voi kehittää moneen suuntaan mielenkiintoisesti. Mutta eräiden ihmisten käytös tuntuu tähän luovaan projektiin nähden häirinnälle. Sellaista on vanhempieni käytös, joidenkin auttavan puhelimen vastaajien käytös, sekä joidenkin tämän palstan kirjoittajien käytös hieman. Lisäksi on joitakin tahoja, joiden käytöksestä en tiedä mitä se merkitsee. Ehkä he eivät ole päättäneet tukeako taidettani vaiko asettua sitä vastaan. Muilta osin vaikuttaisi olevan ok. Koen että minua vahingoitetaan sellaisilla keskusteluilla, jotka tuottavat sellaisen niin ikävän ja pelottavan huolestuttavankin tunnetilan, että luovan projektini totetuminen vaikeutuu vakavasti. Jotkut sellaiset keskusteljat ovat muka "auttavinaan" minua. Kuinka jonkun henkilön kiusatuksi tulon tukeminen voisi olla "auttamista"? Eihän se tietenkään sitä ole vaan auttamisen kaapuun puettua kiusaamista, Nimittämällä sitä auttamiseksi siitä tulee ovelampaa, Vika on asiassa muka minussa, että valitan, vaikka on vaan "autettu". Ihan tommosta peliä. Kyllä minä sen eron olen huomannut miltä on tuntunut kun luovuuttani on oikeasti edistetty tai milloin luovuuteni vahingoittamista nimitetään "auttamiseksi", Tietenkin minun kohdallani oikeaa apua on vain se mikä edistää taiteilijuuttani.

        "poouyggghh"

        Jos haluan toteuttaa superinnostavan luovan ideani, minun on pakko jättää häiritsijäni, vaikka sattuu sydämeen jättää vanhat vanhempani vanhenemaan keskenään. On ollut viime päivinä fyysisiäkin sydänkipuja. Mutta mikäli en näin tee vanhempieni käytös tulee estämään luovan projektini toteutumisen. Saan käytöksestään neurologisia häiriöitä, koska se on neurologiaani niin vakavasti häiritsevää, etten pysty keskittymään mihinkään. Ja minä haluian nyt elää tämän taideprojektini, Auttava puhelin ei ole ymmärtänyt, että ongelma, jonka takia ole sinne soittanut, on yksinkertaisesti minun kohdostuneen häirinnän seuraus. Aivoni eivät pysty toimimaan niin vakavan häirinnän alaisina ja siitä tulee minulle huolia, etten olisi pystynyt hoitamaan asioita haluamallani tavalla, vaan jotakin olisi mennyt vakavasti väärin häirinnän aiheuttaman neurologisen häiriötilan johdosta, Yion hätäännyksen johdosta olen sinne kaikki puheluni soittanut, mutta he tuntuvat itse ryhtyneen häiritsemään minua vaan lisää kummallisilla jutuillaan.

        "poouytfgfggg"

        "popouiyggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluan toteuttaa superinnostavan luovan ideani, minun on pakko jättää häiritsijäni, vaikka sattuu sydämeen jättää vanhat vanhempani vanhenemaan keskenään. On ollut viime päivinä fyysisiäkin sydänkipuja. Mutta mikäli en näin tee vanhempieni käytös tulee estämään luovan projektini toteutumisen. Saan käytöksestään neurologisia häiriöitä, koska se on neurologiaani niin vakavasti häiritsevää, etten pysty keskittymään mihinkään. Ja minä haluian nyt elää tämän taideprojektini, Auttava puhelin ei ole ymmärtänyt, että ongelma, jonka takia ole sinne soittanut, on yksinkertaisesti minun kohdostuneen häirinnän seuraus. Aivoni eivät pysty toimimaan niin vakavan häirinnän alaisina ja siitä tulee minulle huolia, etten olisi pystynyt hoitamaan asioita haluamallani tavalla, vaan jotakin olisi mennyt vakavasti väärin häirinnän aiheuttaman neurologisen häiriötilan johdosta, Yion hätäännyksen johdosta olen sinne kaikki puheluni soittanut, mutta he tuntuvat itse ryhtyneen häiritsemään minua vaan lisää kummallisilla jutuillaan.

        "poouytfgfggg"

        "popouiyggg"

        Toisaalta tuntuu, että auttavan puhelimen vastaajat olisivat minua enemmän emotionaalisen avun tarpeessa, koska ainakin minun korviini heidän äänensä on emotionaalisesti huomattavasti minun ääntäni synkeämpi yleensä. Siksi he vaan huonontavat tilaani vetämällä minuakin synkeyteen ja saan jutuistaan neurologisia oireita. .

        "pooiyuyggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta tuntuu, että auttavan puhelimen vastaajat olisivat minua enemmän emotionaalisen avun tarpeessa, koska ainakin minun korviini heidän äänensä on emotionaalisesti huomattavasti minun ääntäni synkeämpi yleensä. Siksi he vaan huonontavat tilaani vetämällä minuakin synkeyteen ja saan jutuistaan neurologisia oireita. .

        "pooiyuyggg"

        Ja jos nyt katsoo tätä mielenterveyspalstaakin. Kannattaisiko minun todella vaihtaa juttuni palstan muiden kirjoittaijien kaltaisiin juttuihin mitä auttava puhelin ja jotkut palstakirjoittajat haluaisivat minun tekevän ? Minun mielestäni ei, koska hiedän juttunsa vaikuttavat hirvittävän synkeille ilman mitään selkeää ulospääsyä synkeydestä heille tarjotuilla apukeinoilla.

        "poouyyggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos nyt katsoo tätä mielenterveyspalstaakin. Kannattaisiko minun todella vaihtaa juttuni palstan muiden kirjoittaijien kaltaisiin juttuihin mitä auttava puhelin ja jotkut palstakirjoittajat haluaisivat minun tekevän ? Minun mielestäni ei, koska hiedän juttunsa vaikuttavat hirvittävän synkeille ilman mitään selkeää ulospääsyä synkeydestä heille tarjotuilla apukeinoilla.

        "poouyyggh"

        Minun kärsimykseni onkin heistä minulle koituva henkinen taakka, jota herkkä hermostoni ei meinaa pystyä kantamaan.

        "ppooiuyygg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kärsimykseni onkin heistä minulle koituva henkinen taakka, jota herkkä hermostoni ei meinaa pystyä kantamaan.

        "ppooiuyygg"

        Mutta jos nyt ihan rehellinen olen, niin voin paremmin ilman seuraansa. Tosin saan neurologisen häiriötilan aina muistaessani heidät, mikä on minun kärsimykseni.

        "pooiuuyggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos nyt ihan rehellinen olen, niin voin paremmin ilman seuraansa. Tosin saan neurologisen häiriötilan aina muistaessani heidät, mikä on minun kärsimykseni.

        "pooiuuyggg"

        Nyt kun olen treenannut kasvo ja kurkkulihakseni halvauksen jäljiltä niin, että puheeni on nopeaa ja sujuvaa ja ajatus juokseen paremmin, äitini mielestä puheeni on aivan hirveää kuulemma kuin: "tatatatattatata" mitä hän valittini minulle raivoisana. Joten en voi enää puhua hänelle.

        "ppiiyggggghgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun olen treenannut kasvo ja kurkkulihakseni halvauksen jäljiltä niin, että puheeni on nopeaa ja sujuvaa ja ajatus juokseen paremmin, äitini mielestä puheeni on aivan hirveää kuulemma kuin: "tatatatattatata" mitä hän valittini minulle raivoisana. Joten en voi enää puhua hänelle.

        "ppiiyggggghgh"

        Monille olen parempaa keskusteluseuraa aivovaurioisena.
        Mutta toisaalta kyllä juoksevampi ajatus lisää luovuuden hyviä tuloksia,

        "pooiuhyggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monille olen parempaa keskusteluseuraa aivovaurioisena.
        Mutta toisaalta kyllä juoksevampi ajatus lisää luovuuden hyviä tuloksia,

        "pooiuhyggg"

        Auttavan puhelimen periaatteissa on tulea yhteiskunnan hyvien arvojen mukaista toimintaa ymmärtääksei, mutta nyt he uskovat nykyelämän arvojen olevan kiusaamista mikä ei nähdäkseni pidä paikkansa., Yhteiskunnassamme on vielä hyviä kehittyneitä henkisiä arvoja elossa,

        "pooiyuytggg"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe